Miehen exällä vielä tavaroita hänen luona, ylireagoinko?
Miehen luona on siis vielä hänen exänsä joitain tavaroita: pyyhkeitä, vaatteita, pari astiaa jne, tänään huomasin myös makkarissa häneltä jääneitä kosmetiikkatuotteita.. He siis erosivat keväällä (suhde kesti max puoli vuotta), me ollaan miehen kanssa nyt pari kuukautta seurusteltu.
Ylireagoinko jos sanon miehelle, että minua oksettaa kun exän tavaroita on vielä siellä? Ei ilmeisesti ole vain muistanut hakea kaikkia tavaroitaan. Mies myös kertoi, että exä oli humalassa viikonloppuna soitellut hänelle ja kysellyt missä on jne. He eivät kuulema ole kahdestaan nähneet, ainoastaan yhteisten kavereiden kanssa eron aikana.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän olisi edes ihastunut sinusta näkisitte useammin. Tuo yksi "täti" sanoi osuvasti, että teot puhuvat enemmän kuin sanat.
Pitäisikö minun nyt sitten sanoa miehelle, että hän ei taida olla kovin ihastunut koska nähdään niin vähän + viesteihin vastaamattomuus välillä, ja kysyä olisiko parempi erota koska haluan kunnollisen parisuhteen jossa sanat ja teot kohtaa?
- Ap
Voithan tehdä näin, voi olla että saat suoran vastauksen tai sitten jonkinlaista muunneltua totuutta silmät ja suut täyteen. Tai sitten voit vaan antaa olla, sanot miehelle ettet nyt tänään kerkeä ja lähdet kavereidesi kanssa ulos. Ja huomenna sama juttu. Näitä pelejä voi pelata muutkin kuin hän.
No just näin! Kokemuksen rintaääni tässä kertoo vaan, että olemalla liian saatavilla ei sua haluu kukaan. Oikeen epätoivosesti ku tyrkyttää omaa seuraansa ni voivoi ku ei maistu kellekkää. Olin 20-vuotiaana ihan tosi säälittävä rakkauden nälässäni. Mulle ois kelvannu ihan kuka tahansa kuka vaan ois kestäny mun suurta tukahduttamista siinä mun "näin aikuiset leikkii parisuhdetta" sekoilussani. Vasta lähemmäs 30-vuotiaana opin tuntemaan itseni ja näin touhuni.
Tiedän miehen ja exän erosta sen verran, että heillä oli riitoja siitä, kun nainen kävi muiden miesten luona ja otti miehen sanojen mukaan "omaa lomaa" suhteesta. Päättivät sitten, että suhde ei toimi vaan kaveruus sujuu paremmin. En sitten tiedä voiko tästä päätellä, että tämäkin nainen on tuntenut olonsa sellaiseksi, että mies ei ehkä välitä, ja siksi hakeutunut muiden miesten seuraan. Kuitenkaan ei tässäkään suhteessa varmasti ruusuilla tanssimista ollut, jos jo alle puolessa vuodessa päädytään eroon.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän olisi edes ihastunut sinusta näkisitte useammin. Tuo yksi "täti" sanoi osuvasti, että teot puhuvat enemmän kuin sanat.
Pitäisikö minun nyt sitten sanoa miehelle, että hän ei taida olla kovin ihastunut koska nähdään niin vähän + viesteihin vastaamattomuus välillä, ja kysyä olisiko parempi erota koska haluan kunnollisen parisuhteen jossa sanat ja teot kohtaa?
- Ap
Sinun PITÄISI ottaa vastuu itsestäsi ja omista teoistasi. Ongelmasi on oikeastaan tuo mitä täälläkin teet koko ajan. Sinä pelkästään kyselet ja odotat. Et tee itse mitään, et edes päätöstä, vaan siitäkin siirrät vastuun miehelle. Sinun tulee hankkia itsetunto jotta voit todeta ääneen seuraavaa: "Minä olen ansainnut miehen, joka haluaa hengailla kanssani yhtä usein kuin minä hänen. Olen ansainnut miehen, joka pitää minua ja näkemistäni tärkeänä". Eli jo tässä julistuksessa on päätös ja vastuu, jos sinä et saa ansaitsemaasi kohtelua, on vain ja ainoastaan omaa syytäsi jäädä huonompaan, miehen syy se ei missään nimessä ole.
Jotenka siis kysymykseesi, että pitäisikö sinun kysyä mieheltä sitä sun tätä, niin ei. Hän ei tee päätöksiä puolestasi. Tuo suunnittelemasi asia sanoa oli kuitenkin hyvä, voit sanoa, että "et taida olla kovin ihastunut koska nähdään niin vähän + viesteihin vastaamattomuus välillä" ja täts it. Siihen joko sanotaan että nojoo tai että ei pidä paikkaansa. Mutta vastuu sinun onnellisuudestasi on sinulla. Mies ei sinun puolestasi sinua pinteestä päästä.
Teot ja sanat kyllä vastaavat toisiaan silloin kun sinun kanssasi halutaan olla.
Ja jos nyt oikeesti haluut mun neuvon ni ghostaa se jätkä pariks viikoks. Sano et jäit kattelee vähä vaihtoehtoja ku tuntu sulla olevan niin kiireistä...
Pitää testata tätä.
- Ap
Kannattaisko minunkin välillä sitten olla vastaamatta miehelle lähes vuorokauteen, ja selitellä vaan että oli kiireitä kavereiden kanssa ja sitten rupesin nukkumaan enkä välissä katsonut puhelinta? Tuollaista mieskin selittää.
- Ap
Jätä sinäkin. Pian ero tulee. Noin pian uusi kumppani saman katon alle. Voi tsiisus!
Vierailija kirjoitti:
Tiedän miehen ja exän erosta sen verran, että heillä oli riitoja siitä, kun nainen kävi muiden miesten luona ja otti miehen sanojen mukaan "omaa lomaa" suhteesta. Päättivät sitten, että suhde ei toimi vaan kaveruus sujuu paremmin. En sitten tiedä voiko tästä päätellä, että tämäkin nainen on tuntenut olonsa sellaiseksi, että mies ei ehkä välitä, ja siksi hakeutunut muiden miesten seuraan. Kuitenkaan ei tässäkään suhteessa varmasti ruusuilla tanssimista ollut, jos jo alle puolessa vuodessa päädytään eroon.
- Ap
Lopeta nyt jo tuo miehen ja exänsä asioiden kaivelu ja vatvominen, ja keskity itseesi ja tähän hetkeen. Onko sinun hyvä olla miehen kanssa? Tarjoaako hän sinulle sitä, mitä kumppanilta toivot saavasi? Voitko pyytää häneltä asioita joita tarvitset? Jos vastaus näihin on ei, etsi itsellesi sopivampi mies.
Miehen ex ja menneisyys ei mihinkään katoa, ja heidän entistä parisuhdettaan kaivamalla et tule löytämään mitään sellaista tietoa, joka sun oloa ainakaan helpottaisi. Se onni ja tyytyväisyys pitää löytää tästä hetkestä ja sinun ja miehesi välisistä asioista.
Tuntuu vähän siltä, että et itse tiedä mitä haluat ja mikä olisi hyvä, ja käytät miehen exää tekosyynä, ettei tarvitsisi kohdata sun oman parisuhteesi ongelmakohtia tai puutteita. Jos sinun ongelma on epävarmuus ja luottamuspula, niin jostain exän hiusöljypullosta skitsoaminen ei siihen auta, eikä exän entisten lautasten hävittäminen asiaa ratkaise. Jos sinä koet, ettei mies halua viettää sinun kanssa aikaa riittävästi, miehen ex ei liity asiaan mitenkään, eikä miehen exästä puhuminen ratkaise ongelmaa. Ongelma ratkeaa sillä, että kerrot miehelle suoraan, paljonko sinun mielestäsi olisi riittävä määrä parisuhdeaikaa, ja mietitte yhdessä, onko sellaista mahdollista järjestää, tai haluaako mies edes tällä hetkellä parisuhdetta, jossa vietetään aikaa niin tiiviisti yhdessä.
Nytkin on mennyt 15 tuntia että mies ei ole edes avannut viestiäni... ehkä ei jaksanut vaan jatkaa tuota eilistä kinaa, kun en tykännyt että hän lähti heti tunnin näkemisen jälkeen ja laitoin miehelle viestillä että tuo ei ole oikein. Laitoin myös että olisi joskus kiva viettää aikaa koko päivä, mutta mies ei tuohon reagoinut, vastasi vaan että kun luuli että olen niin vähän aikaa käymässä (kun sanoin etten myöhään valvo), että voi sitten lähteä sarjan katsomisen jälkeen.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Nytkin on mennyt 15 tuntia että mies ei ole edes avannut viestiäni... ehkä ei jaksanut vaan jatkaa tuota eilistä kinaa, kun en tykännyt että hän lähti heti tunnin näkemisen jälkeen ja laitoin miehelle viestillä että tuo ei ole oikein. Laitoin myös että olisi joskus kiva viettää aikaa koko päivä, mutta mies ei tuohon reagoinut, vastasi vaan että kun luuli että olen niin vähän aikaa käymässä (kun sanoin etten myöhään valvo), että voi sitten lähteä sarjan katsomisen jälkeen.
- Ap
Ei kukaan jaksa viestitellä, jos ne ovat kinaamista. Mutta vedä jo muutenkin johtopäätökset: laitoit 15 tuntia sitten viestin, että olisi joskus kiva viettää aikaa koko päivä, eikä hän halua vastata siihen. Eikö se jo kerro, missä mennään?
Usko jo, miestä ei kiinnosta. Hän ei varmasti uhraa ajatustakaan sinuun, samalla kun itse et mieti mitään muuta kuin häntä. Jos olisin sinä, etsisin muuta sisältöä elämääni ja estäisin miehen. Eteenpäin vaan. Ensi kerralla etsit sellaisen miehen, joka on aidosti motivoitunut aloittamaan uuden seurustelusuhteen, ja jonka kanssa olette samalla sivulla sen suhteen, mitä suhteelta tarvitsette. Rehellisesti ja aidosti, ilman pelailuja.
Vierailija kirjoitti:
Usko jo, miestä ei kiinnosta. Hän ei varmasti uhraa ajatustakaan sinuun, samalla kun itse et mieti mitään muuta kuin häntä. Jos olisin sinä, etsisin muuta sisältöä elämääni ja estäisin miehen. Eteenpäin vaan. Ensi kerralla etsit sellaisen miehen, joka on aidosti motivoitunut aloittamaan uuden seurustelusuhteen, ja jonka kanssa olette samalla sivulla sen suhteen, mitä suhteelta tarvitsette. Rehellisesti ja aidosti, ilman pelailuja.
Joo vahva komppi. USKO JO, MIESTÄ EI KIINNOSTA.
Viimeistään tuo 15 tunnin vastaamattomuus kertoi ihan tarpeeksi siitä miten paljon sitä kiinnostaa viesteillä tai tapailla sua. Etsi täältä käsiisi sellanen ketju ku "mistä tietää että mies on kiinnostunut", siellä kerrotaan hyviä tuntomerkkejä ja miehesi käytös ei kuulu niihin.
Mulla on kans unohtunut ilmeisesti eksälle muutama rätti, en näe paria parin kympin paitaa sen arvoisena että ottaisin siihen yhteyttä niiden takia.
Pitäköön hyvänään :D
Kai se on sitten uskottava kun niin moni sanoo että miestä ei kiinnosta.. En olisi halunnut vielä luovuttaa vaan keskustella kunnolla ja kysyä haluaako mies vielä todella yrittää kanssani, mutta ehkä sitten parempi antaa vain olla ja jotenkin koittaa mennä eteenpäin.
- Ap
Täytyy kyllä todeta, että en mäkään jaksais ap:n kanssa kauaa hengailla tai viestitellä, jos se jatkuvasti kinaa jotain eksästä ja sen tavaroista. Toisaalta toi, että ensin sanoo ettei ehdi kauaa nähdä ja sen jälkeen kiukuttelee, kun mies kunnioittaa tätä ja lähtee hyvissä ajoin, on myös sellanen mikä ihan varmasti ajaa miestä kauemmas. Noin epävarman, mustasukkaisen ja kontrolloivan ihmisen kanssa aika harva oikeesti haluaa ees olla. Ehkä mies miettii, että miten pahasti ap sekoaa, jos sanoo, että ei halua jatkaa ap:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä todeta, että en mäkään jaksais ap:n kanssa kauaa hengailla tai viestitellä, jos se jatkuvasti kinaa jotain eksästä ja sen tavaroista. Toisaalta toi, että ensin sanoo ettei ehdi kauaa nähdä ja sen jälkeen kiukuttelee, kun mies kunnioittaa tätä ja lähtee hyvissä ajoin, on myös sellanen mikä ihan varmasti ajaa miestä kauemmas. Noin epävarman, mustasukkaisen ja kontrolloivan ihmisen kanssa aika harva oikeesti haluaa ees olla. Ehkä mies miettii, että miten pahasti ap sekoaa, jos sanoo, että ei halua jatkaa ap:n kanssa.
Olet oikeassa, minulla on tässä kehittymisen paikka. Voinko enää tehdä asialle mitään?
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Meidän huushollissa saattaa hyvinkin olla vielä jotain miehen exän tavaroita. Me on miehen kanssa oltu yhdessä jo liki 20v. Ne on vaan tavaroita, ei sen enempää. Ne ei sun miestä vie, se exä voi viedä, mutta se veis miehen oli sitten tavaroita tai ei. Kerää ne kamat pussiin ja heivaa pussi jonkun kaapin pohjalle, jos ne sua niin häiritsee.
Minä olen ollut naimisissa 25 v ja tuossa varastoa siivotessa löysin exän pöytäliinan laatikosta 😄.
En ole lähettänyt ex poikaystävälle, vaan taisi jäädä sinne laatikkoon. Hui, mitähän mieheni sanoisi, jos tietäisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, minulla on tässä kehittymisen paikka. Voinko enää tehdä asialle mitään?
- Ap
Parasta mitä voit tehdä, on alkaa sopia kavereiden kanssa viikonlopuksi jotain kivaa tekemistä. Jos mies on sinuun ihastunut, hän ehdottaa tapaamista mutta älä istu kotona sitä odottamassa. Äläkä sitten peru sopimiasi menoja sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Parasta mitä voit tehdä, on alkaa sopia kavereiden kanssa viikonlopuksi jotain kivaa tekemistä. Jos mies on sinuun ihastunut, hän ehdottaa tapaamista mutta älä istu kotona sitä odottamassa. Äläkä sitten peru sopimiasi menoja sen takia.
En kovin usein nää ystäviäni, koska monella on niin paljon työ/koulu kiireitä, ja vuoden sisään moni kaveri on myös muuttanut täältä kauemmaksi.. Siksi on vaikea keksiä muuta kivaa ajanvietettä. Ja mies siis kyllä usein ehdottaa itse että nähdäänkö huomenna, tosin peruu myös välillä jos pitää mennä esim. Harrastuksiin tai auttamaan kavereita.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Niin kerroit siis miehelle, että ehdit olla hänen kanssaan tunnin, ja suutuit siitä, kun mies oli kanssasi tunnin... Ja moitit vielä viestillä perään. Luoja että vaikutat raskaalta ihmiseltä. Eihän mies uskalla vastata mitään, kun ei tiedä, käykö seuraavan kerran niin, että hän järjestää sun toiveen mukaan yhteistä aikaa koko päivän, ja sinä suutut siitä että järjesti vain yhden päivän!
Aikaisemman ketjusi perusteella teillä on koko ajan riitaa jostain vaikka parisuhde vasta alussa, en ihmettele jos miestä alkaa kyllästyttää. Enkä oikein ymmärrä, miksi itsekään jaksat roikkua suhteessa, jossa jatkuvasti riitaa.
Ihan todella surkea lähtökohta rakentaa suhdetta sille ajatukselle, että asiat ovat hyvin, kunhan x muuttuu ja y muuttuu ja sitten vielä korjataan asia z jne jne.