Miehen exällä vielä tavaroita hänen luona, ylireagoinko?
Miehen luona on siis vielä hänen exänsä joitain tavaroita: pyyhkeitä, vaatteita, pari astiaa jne, tänään huomasin myös makkarissa häneltä jääneitä kosmetiikkatuotteita.. He siis erosivat keväällä (suhde kesti max puoli vuotta), me ollaan miehen kanssa nyt pari kuukautta seurusteltu.
Ylireagoinko jos sanon miehelle, että minua oksettaa kun exän tavaroita on vielä siellä? Ei ilmeisesti ole vain muistanut hakea kaikkia tavaroitaan. Mies myös kertoi, että exä oli humalassa viikonloppuna soitellut hänelle ja kysellyt missä on jne. He eivät kuulema ole kahdestaan nähneet, ainoastaan yhteisten kavereiden kanssa eron aikana.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Ja se että mies ignooraa minua selvästi tahallaan kun on vastaamatta useaan tuntiin vaikka hänellä on aina puhelin taskussa niin varmasti vastaa muiden viesteihin.. niin onko se muka oikein ja minun pitäisi vaan odottaa hänen vastausta vaikka vuorokausi ilman että kyselen miksi ignooraa.
- Ap
Hän ignooraa sinua, koska häädät häntä käytökselläsi. Ihimen hakeutuu hyvää oloa kohti ja pois päin pahaa oloa tuottavasta.
Ap, jos nyt annat pikkusormen tuolle kontrollintarpeellesi niin mihin se pysähtyy? Yleensä se tuppaa vaan pahenemaan, koska löydät lisää ja lisää korjattavaa. Sinun pitäisi opetella kohtaamaan tuo pelkosi ja sitten näet, kannattiko vai ei.
Sun naaman edessä heilutellaan nyt isoa, punaista lippua ja sä vaan sitkeästi painat silmäsi kiinni.
Tavarat on tavaroita, ja voi tuntua ärsyttävältä jos exän tavarat on siellä (uuden naisen reviirillä?)
Tavarat ei ole se pointti tässä, vaan että mies ei välitä sinusta pätkän häivää, tapaa sinua sen tunnin verran, että ehtii hoitamaan hommat ja pääsee taas kavereitten kans baanalle pitämään hauskaa.
Vakipxxo olet, pahoittelut jos kirpasee.
Vierailija kirjoitti:
Tavarat on tavaroita, ja voi tuntua ärsyttävältä jos exän tavarat on siellä (uuden naisen reviirillä?)
Tavarat ei ole se pointti tässä, vaan että mies ei välitä sinusta pätkän häivää, tapaa sinua sen tunnin verran, että ehtii hoitamaan hommat ja pääsee taas kavereitten kans baanalle pitämään hauskaa.
Vakipxxo olet, pahoittelut jos kirpasee.
Ei mene ihan noinkaan, esim. Eilenkin katsottiin vain lempi sarjaamme kaksi jaksoa ja sitten mies lähti. Ja tähänkin täytyy lisätä, että olin ennen miehen luokse tulemista sanonut itse että en voi kauaa olla koska haluan aikaisin nukkumaan, että kuitenkin ehdittäisiin katsoa nuo jaksot. Mies oli käsittänyt niin, että lähden aikaisin pois sen jälkeen kun on katsottu nuo jaksot, ja siksi lähti kaverinsa luokse niin nopeasti, vaikka minä oisinkin vielä hetkeksi voinut jäädä. Pisti sitten vauhtia lähtemiseen kun vähän suuttuneena sanoin, että ompa hienoa kun näkee minua vain tunnin ja heti lähtee. Tosin nähdään kyllä aina muutenkin vaan max 3 h kunnes mies lähtee..
- Ap
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja en tiedä, minusta minulla on syytä loukkaantua jos mies pitää minua luonaan aina vain 1-2 tuntia ja sitten sanoo että pitää lähteä.. Ja sitten exän kanssa jo n. Kuukauden seurustelun jälkeen asuivat jo saman katon alla.
- Ap
Joo ja erosivat puolen vuoden seurustelun jälkeen, vaikka muuttivat nopeasti yhteen, eli nopea yhteenmuutto ei ainakaan ole tae siitä, että parisuhde kestää. Lopeta jo itsesi vertaaminen miehen exään, heidän vanhat tekemisensä ei liity mitenkään nykyhetkeen. Olet sairaalloisen mustasukkainen ja mustasukkainen henkilö parisuhteessa on oikea riivinrauta. Mies ei ole palauttanut niitä muutamia tavaroita, koska niillä ei ole hänelle mitään merkitystä, eikä hän siksi ole muistanut tai saanut aikaiseksi koko asiaa. Sinä tietysti mustasukkaisuuslasiesi takaa tulkitset tuon niin, että mies haluaa säästää ne tavarat muistona rakkaastaan ja silittelee sitä hiusöljypulloa kaihoisasti exäänsä muistelleen.
Saatko sinä mieheltä asioita, joita kumppanilta parisuhteessa kaipaat? Jos sinä haluat viettää enemmän yhteistä aikaa, ja mies haluaa tavata tunnin kerrallaan, kannattaisiko vaikka lopettaa suhde? Miehen ex ei edelleenkään liity mitenkään siihen, paljonko mies sinun kanssasi haluaa olla ja mitä hän haluaa parisuhteeltaan tällä hetkellä, joten yritäpä miettiä teidän parisuhdetta ja teidän molempien tarpeita ja toiveita sotkematta exää näihin mitenkään.
Miksi miehen ex nostaa niin voimakkaita tunteita sinussa? Miksi sinä keskityt ajattelemaan niin paljon miehen exää? Tunnut olevan hänestä sairaalloisen kiinnostunut. Jos et kestä sitä, että mies on ollut ennen sinua parisuhteessa jonkun muun kanssa, kannattaisiko etsiä sellainen mies, jolla ei ole exiä?
Voi AP, ootte varmaan vielä aika nuoria, mahdollisesti alle 25? Ei siinä mitään pahaa ole ja toki omistushaluinen ja läheisriippuvainen on minkä-ikäinen tahansa. Mutta jotain lapsellista tästä huokuu. Vain teinit ylipäätään ajattelee "parisuhteen" noin tiukasti kuin sinä. Jos aikuiset ois ollu vasta 2 kuukautta "yhdessä" niin niillä ei olis mitään ongelmia, ne ei enää olis ollu "yhdessä".
Se ei ole mikään hatusta heitetty klisee, että voit rakastaa toista vasta kun rakastat itseäsi. Teidän suhde ei ole rakkasusuhde vaan riippuvuussuhde ja juttujesi perusteella pelkästään sinun puoleltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja en tiedä, minusta minulla on syytä loukkaantua jos mies pitää minua luonaan aina vain 1-2 tuntia ja sitten sanoo että pitää lähteä.. Ja sitten exän kanssa jo n. Kuukauden seurustelun jälkeen asuivat jo saman katon alla.
- Ap
Joo ja erosivat puolen vuoden seurustelun jälkeen, vaikka muuttivat nopeasti yhteen, eli nopea yhteenmuutto ei ainakaan ole tae siitä, että parisuhde kestää. Lopeta jo itsesi vertaaminen miehen exään, heidän vanhat tekemisensä ei liity mitenkään nykyhetkeen. Olet sairaalloisen mustasukkainen ja mustasukkainen henkilö parisuhteessa on oikea riivinrauta. Mies ei ole palauttanut niitä muutamia tavaroita, koska niillä ei ole hänelle mitään merkitystä, eikä hän siksi ole muistanut tai saanut aikaiseksi koko asiaa. Sinä tietysti mustasukkaisuuslasiesi takaa tulkitset tuon niin, että mies haluaa säästää ne tavarat muistona rakkaastaan ja silittelee sitä hiusöljypulloa kaihoisasti exäänsä muistelleen.
Saatko sinä mieheltä asioita, joita kumppanilta parisuhteessa kaipaat? Jos sinä haluat viettää enemmän yhteistä aikaa, ja mies haluaa tavata tunnin kerrallaan, kannattaisiko vaikka lopettaa suhde? Miehen ex ei edelleenkään liity mitenkään siihen, paljonko mies sinun kanssasi haluaa olla ja mitä hän haluaa parisuhteeltaan tällä hetkellä, joten yritäpä miettiä teidän parisuhdetta ja teidän molempien tarpeita ja toiveita sotkematta exää näihin mitenkään.
Miksi miehen ex nostaa niin voimakkaita tunteita sinussa? Miksi sinä keskityt ajattelemaan niin paljon miehen exää? Tunnut olevan hänestä sairaalloisen kiinnostunut. Jos et kestä sitä, että mies on ollut ennen sinua parisuhteessa jonkun muun kanssa, kannattaisiko etsiä sellainen mies, jolla ei ole exiä?
Ehkä ajattelen miehen exää niin paljon, koska heillä on paljon yhteisiä kavereita eli ovat väkisinkin jonkun verran tekemisissä. Sitten vielä tuo että humalassa ex soittelee.. Loppujenlopuksi enhän minä tiedä, miten usein todellisuudessa näkevät toisiaan vaikka eivät kahdestaan näkisikään. Ehkä epävarmuuteeni vaikuttaa myös tuo, kun mies niin nopeasti vaihtoi hänestä minuun: pelko siitä, olenko vain laastari. Mutta jos näin olisi, ei mies ehkä jaksaisi katsella minua enää vaan siirtyisi jo seuraavaan, kun kuitenkaan tämä suhteen alku ei mitään ruusuista ole riitelyn takia ollut. Ja mies on kyllä sanonut, että riidat eivät ole pelkästään minun syytäni.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi AP, ootte varmaan vielä aika nuoria, mahdollisesti alle 25? Ei siinä mitään pahaa ole ja toki omistushaluinen ja läheisriippuvainen on minkä-ikäinen tahansa. Mutta jotain lapsellista tästä huokuu. Vain teinit ylipäätään ajattelee "parisuhteen" noin tiukasti kuin sinä. Jos aikuiset ois ollu vasta 2 kuukautta "yhdessä" niin niillä ei olis mitään ongelmia, ne ei enää olis ollu "yhdessä".
Se ei ole mikään hatusta heitetty klisee, että voit rakastaa toista vasta kun rakastat itseäsi. Teidän suhde ei ole rakkasusuhde vaan riippuvuussuhde ja juttujesi perusteella pelkästään sinun puoleltasi.
Pitäisikö minun nyt sitten luovuttaa ja erota vaikka mieskin on sanonut haluavansa vakavaa kanssani?
- Ap
Aika itsevarmasti ex ottaa vielä yhteyttä vaikka tietää, että mies on uudessa suhteessa.
Valitse mies, joka on käsitellyt entisen suhteensa. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö minun nyt sitten luovuttaa ja erota vaikka mieskin on sanonut haluavansa vakavaa kanssani?
- Ap
En tiedä, pitäisikö sinun luovuttaa, mutta juttujesi perusteella on aivan selvää että mies ei ole edes aloittanut yrittämistä. Arvosta nyt ihmeessä edes vähän itseäsi. Olet ehkä kovin nuori, mutta täti voi kertoa, että maailma on täynnä miehiä, joiden sanat ja teot eivät kohtaa. Tarkkaile niitä tekoja, älä sanoja.
Mies on ollut umpirakastunut jos on muuttanut yhteen noin nopeasti exän kanssa. Ei ole yli entisestä.
Olet syystäkin mustasukkainen. Tuossa suhteessa sinua tulee sattumaan enemmän koska sinulla on tunteet mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Sinun pitäisi luovuttaa tuosta kontrollista. Nauti yhdessäolosta ja anna asioiden edetä omalla painollaan. Jos et ole onnellinen, sitten se kertoo, että kiintymyksenne ei syvene rakkaudeksi.
Jos hän olisi edes ihastunut sinusta näkisitte useammin. Tuo yksi "täti" sanoi osuvasti, että teot puhuvat enemmän kuin sanat.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän olisi edes ihastunut sinusta näkisitte useammin. Tuo yksi "täti" sanoi osuvasti, että teot puhuvat enemmän kuin sanat.
Pitäisikö minun nyt sitten sanoa miehelle, että hän ei taida olla kovin ihastunut koska nähdään niin vähän + viesteihin vastaamattomuus välillä, ja kysyä olisiko parempi erota koska haluan kunnollisen parisuhteen jossa sanat ja teot kohtaa?
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö minun nyt sitten sanoa miehelle, että hän ei taida olla kovin ihastunut koska nähdään niin vähän + viesteihin vastaamattomuus välillä, ja kysyä olisiko parempi erota koska haluan kunnollisen parisuhteen jossa sanat ja teot kohtaa?
- Ap
Voithan tehdä näin, voi olla että saat suoran vastauksen tai sitten jonkinlaista muunneltua totuutta silmät ja suut täyteen. Tai sitten voit vaan antaa olla, sanot miehelle ettet nyt tänään kerkeä ja lähdet kavereidesi kanssa ulos. Ja huomenna sama juttu. Näitä pelejä voi pelata muutkin kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Itse en alkaisi sanoittaa toisen tunteita ja niiden syvyyttä, mutta toteaisin, etten saa suhteelta sitä mitä olen hakemassa eivätkä tapamme toimia kohtaa. Sinä voit jatkaa tuon suhteen rippeistä elämistä tai olla vapaa uudelle, paremmalle suhteelle.
Se, että on suhteessa siksi ettei usko saavansa parempaa, on heikko lähtökohta. Joskus yksinkin on oikein hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Sinun pitäisi luovuttaa tuosta kontrollista. Nauti yhdessäolosta ja anna asioiden edetä omalla painollaan. Jos et ole onnellinen, sitten se kertoo, että kiintymyksenne ei syvene rakkaudeksi.
Juuri näin se menee, kun asiat menevät oikein. Itseäni harmittaa, kun nuorena ja tietämättömänä annoin erään tyypin kontrolloida itseäni, koska hän yritti hoitaa omaa epävarmuuttaan ja sitoutti minua liian nopeasti itseensä, ilman että tunsimme vielä edes kunnolla. Jatkuvaa taistelua ja todistelua koko suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Sinun PITÄISI ottaa vastuu itsestäsi ja omista teoistasi. Ongelmasi on oikeastaan tuo mitä täälläkin teet koko ajan. Sinä pelkästään kyselet ja odotat. Et tee itse mitään, et edes päätöstä, vaan siitäkin siirrät vastuun miehelle. Sinun tulee hankkia itsetunto jotta voit todeta ääneen seuraavaa: "Minä olen ansainnut miehen, joka haluaa hengailla kanssani yhtä usein kuin minä hänen. Olen ansainnut miehen, joka pitää minua ja näkemistäni tärkeänä". Eli jo tässä julistuksessa on päätös ja vastuu, jos sinä et saa ansaitsemaasi kohtelua, on vain ja ainoastaan omaa syytäsi jäädä huonompaan, miehen syy se ei missään nimessä ole.
Jotenka siis kysymykseesi, että pitäisikö sinun kysyä mieheltä sitä sun tätä, niin ei. Hän ei tee päätöksiä puolestasi. Tuo suunnittelemasi asia sanoa oli kuitenkin hyvä, voit sanoa, että "et taida olla kovin ihastunut koska nähdään niin vähän + viesteihin vastaamattomuus välillä" ja täts it. Siihen joko sanotaan että nojoo tai että ei pidä paikkaansa. Mutta vastuu sinun onnellisuudestasi on sinulla. Mies ei sinun puolestasi sinua pinteestä päästä.
Teot ja sanat kyllä vastaavat toisiaan silloin kun sinun kanssasi halutaan olla.
Ja jos nyt oikeesti haluut mun neuvon ni ghostaa se jätkä pariks viikoks. Sano et jäit kattelee vähä vaihtoehtoja ku tuntu sulla olevan niin kiireistä...
En kyllä tykkäisi, jos parin kuukauden seurustelun jälkeen kumppani alkaa tsekata tavaroitani ja ilmoittaa mitä en saisi pitää enää.