Miksi pettämisestä ei kerrota petetylle?
Jos mieheni pettäisi minua, en saisi sitä mitenkään selville ellei hän itse kertoisi. MIKSI ihmiset eivät kerro petetylle, että hei, sua petetään?
Olkaa kiltit ja kertokaa. En halua elää naiivina ja hyväuskoisena kuluttaen aikaa (29 v. ja lapseton) miehen kanssa, joka pettää minua. Toistaiseksi en ole saanut selville kuin pari minulta salattua yhteydenpitoa "ystävän" kanssa, ja niillekin salailuille on ollut muka hyvät selitykset. Meillä menee miehen kanssa hyvin, mutta nämä pettämisajatukset tulivat nyt siitä että mies tuli tänään sunnuntaina vasta aamulla kotiin juhlimasta ja aiemmin viikolla oli myös melkein aamuun asti. Aika usein näitä on. Jättäisin heti jos tietäisin, että on pettänyt minua.
Sinkkuaikoina tapasin baarissa erään suloisen miehen, joka oli minun luona yötä muutaman kerran ja sellaista. No sitten löysin Facebookista hänen vaimon, jolla oli profiilikuvana yhteiskuva. Laitoin vaimolle viestin ja kerroin seksistä ja siitä, että mies oli sanonut olevansa sinkku. Kyllä jokainen ansaitsee tietää, jos on joutunut petetyksi.
Olkaa kiltit ja kertokaa. Ja kertokaa minulle, jos minun mies pettää. Kiitos.
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 20:30"]
Aikoinaan oli yks tuttu pariskunta jossa mies ei voinut jättää naista, koska naisella meni todella huonosti (itsemurha-aikeita yms.)... Noh, kaksinaamaista kyllä mies petti sitten tätä naista, vissiin ihan useammankin kerran, mutta eipä olis tullut mieleenkään ilmoittaa asiaa naiselle joka muutenkin voi jo äärimmäisen huonosti. Pelotti että asian paljastuminen olisi ollut korsi joka katkaisee kamelin selän. Vaikka tietenkin vastuu pettämisestä oli miehellä, olis se mun omaatuntoa kyllä juilinut jos olisin itsetuhoiselle ihmiselle mennyt vielä hieromaan suolaa haavoihin. Ehkä vähän vammaista, mutta olisin tuntenut itseni osasyylliseksi jos nainen olisi toteuttanut itsemurha-aikeensa siksi että olisin kertonut millainen tämä hänen "elämänsä valo" oikeasti oli.
[/quote]Itse olen joskus ollut masentuneen naisystävän "omaishoitajana" ja koska olen itsekin herkkä ihminen, olin masentumisen partaalla koko ajan itsekin.
Pysyäkseni jotenkin järjissäni, ja saadakseni muuta ajateltavaa, aloitin salaseksisuhteen erään toisen naisen kanssa. Masentuneen kanssa seksi olikin loppunut jo aikoja sitten koska häntä inhotti ja ahdisti kaikki.
En näin vuosia myöhemminkään tiedä miten muuten olisin voinut toimia. Eroaminen ei ollut mahdollista silloin, erosin vasta kun toinen oli tarpeeksi terve pärjäämään omillaan.
t. mies
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 20:30"]
Aikoinaan oli yks tuttu pariskunta jossa mies ei voinut jättää naista, koska naisella meni todella huonosti (itsemurha-aikeita yms.)... Noh, kaksinaamaista kyllä mies petti sitten tätä naista, vissiin ihan useammankin kerran, mutta eipä olis tullut mieleenkään ilmoittaa asiaa naiselle joka muutenkin voi jo äärimmäisen huonosti. Pelotti että asian paljastuminen olisi ollut korsi joka katkaisee kamelin selän. Vaikka tietenkin vastuu pettämisestä oli miehellä, olis se mun omaatuntoa kyllä juilinut jos olisin itsetuhoiselle ihmiselle mennyt vielä hieromaan suolaa haavoihin. Ehkä vähän vammaista, mutta olisin tuntenut itseni osasyylliseksi jos nainen olisi toteuttanut itsemurha-aikeensa siksi että olisin kertonut millainen tämä hänen "elämänsä valo" oikeasti oli.
[/quote]Itse olen joskus ollut masentuneen naisystävän "omaishoitajana" ja koska olen itsekin herkkä ihminen, olin masentumisen partaalla koko ajan itsekin.
Pysyäkseni jotenkin järjissäni, ja saadakseni muuta ajateltavaa, aloitin salaseksisuhteen erään toisen naisen kanssa. Masentuneen kanssa seksi olikin loppunut jo aikoja sitten koska häntä inhotti ja ahdisti kaikki.
En näin vuosia myöhemminkään tiedä miten muuten olisin voinut toimia. Eroaminen ei ollut mahdollista silloin, erosin vasta kun toinen oli tarpeeksi terve pärjäämään omillaan.
t. mies
[/quote]No tuo on aika ymmärrettävä tilanne. Hyvä että pysyi salassa. Jos joku olisi kertonut vaimollesi, olisi voinut syntyä isot vahingot.
t. mies
[/quote]Minäpä kerron. Olisit voinut tinkiä omista tarpeistasi ja olla uskollinen eroon saakka. Tästä on sitoutumisessa kysymys.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 18:15"]
Elämä, tilanteet ja ihmiset muuttuu.
Olen kertonut ja jättänyt kertomatta, olen itse pettänyt ja tullut petetyksi, olenpa ollut jopa se, kenen kanssa on petetty...
Tiedän myös, että on niitä, jotka pettävät aina, on niitä, jotka pettävät kerran, niitä jotka pettivät entistä kumppania, mutta eivät nykyistä..
On ihmisiä, joiden maailma romahtaisi pettämisestä, niitä, joita ei hetkauttaisi ja niitä, jotka tietävät, mutta eivät välitä...
On myös niitä, jotka rakastuvat ja jättävät kumppaninsa ja niitä, jotka eivät jätä. Niitä, jotka jäävät lasten takia ja niitä, jotka valehtelevat jäävänsä lasten takia...
Ei siis ole mitään yksioikoista totuutta, jonka mukaan pitäisi aina toimia, oli oma rooli sitten mikä tahansa vaan jokainen kerta on ainutlaatuinen.
[/quote]Eli olet virheistäsi oppimaton, moninkertainen pahantekijä ja toisten loukkaaja. Älä viitsi yrittää esiintyä täällä viisaana, kun et kerran tuon paremmin osaa elämääsi elää.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 18:06"]
t. mies
[/quote]Minäpä kerron. Olisit voinut tinkiä omista tarpeistasi ja olla uskollinen eroon saakka. Tästä on sitoutumisessa kysymys.
[/quote]Sinulla ei ole mitään käsitystä miten paljon tingin omista tarpeistani lykätessäni eroa ja auttaessani silloista vaimoani. Yli kaksi vuotta meni siinä totaalisessa pimeydessä.
t. 53
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 21:17"]
[/quote]
Ei muuten pidä paikkaansa tuo kerran vieraissa, aina vieraissa. Sori.
[/quote]
Ja perustat tämän tietosi mihin???
[/quote]
Elämänkokemukseen. Itse?
[/quote]
No siihen elämänkokemukseen minäkin! Eli pettäjiä tunnen (niin miehiä kuin naisiakin, naisia tosin vähemmän) ja ei ne yhdenkerran tyyppejä kyllä ole olleet vaan niitä "niin kauan kuin kiinnni jään" enemmänkin.
Ei ne peteyt naiset suostu uskomaan, että mies pettää. Yhdessä tapauksessa nainen kuvitteli, että hänelle ollaan vaan niin kateellisia ja lähetellään käräytysviestejä. Ensin luuli viestien tulleen väärään numeroon. Mulla ei ollut kanttia kertoa, että totta on joka sana.
Voi pyhä yksinkertaisuus! Toisten asioihin ei sekaannuta! Mikään ei raivostuta niin kuin taliaivoiset muiden asioihin sekaantujat:
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 18:06"]
t. mies
[/quote]Sinulla ei ole mitään käsitystä miten paljon tingin omista tarpeistani lykätessäni eroa ja auttaessani silloista vaimoani. Yli kaksi vuotta meni siinä totaalisessa pimeydessä.
t. 53
[/quote]
Tuliko mieleen mitä olisi tapahtunut jos pettäminen olisi selvinnyt sille masentuneelle? Edes sinuun ei voi luottaa! Kaikki valehtelee! Vaikka luulet ettei masentunut naisystäväsi saanut mitään selville, niin et voi tietää varmasti. Ilmapiiri on saattanut muuttua eikä kauhea epätietoisuus todellakaan auta masentunutta.
t. 53
[/quote]Ensinnäkään kaksi vuotta ei minusta ole mikään hirveän pitkä aika, ja toiseksi, naimisiin mennessä sanotaan 'myötä- ja vastoinkäymisissä'. Sinä sovittelet sädekehää pääsi päälle kun olet kuulemma tinkinyt omista tarpeistasi, vaikka siis pidit salasuhdetta. Ihme itsesääliä. Pidän vastenmielisenä sitä, miten vähän jotkut vaativat itseltään. Elämä voi joskus olla rankkaa. Jos haluaa poimia ihmissuhteesta vain ne kevyet jutut, ei pidä mennä naimisiin.
Täällä on yksi tapaus, joka ei sovi kuvioon kerran pettäjä, aina pettäjä. Petin reilu 20-kymppisenä pahasti ensimmäistä poikaystävääni ja kaduin sitä vuosikausia. Vannoin itselleni, etten enää koskaan tee kenellekään niin. Ja se lupaus on pitänyt.
Jos se pettäjä on työkaveri, niin siinä on vähän pakko miettiä omaa napaansakin, ettei työilmapiiri mene mahdottomaksi. Minä olen kertomisen kannalla, mutta en sentään omaa uraani tai edes työviihtyvyyttä ala uhraamaan jonkun pettäjäidiootin vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 21:17"]
[/quote]
Ei muuten pidä paikkaansa tuo kerran vieraissa, aina vieraissa. Sori.
[/quote]
Ja perustat tämän tietosi mihin???
[/quote]
Elämänkokemukseen. Itse?
Hauska ketju; naisille ei uskalla kertoa, koska kuraa joka tapauksessa tulee jos kertoo. Joko ollaan miehen puolella tai sitten voi jopa olla luvalla liikkellä joskus.
Onko kukaan kokeillut ja kautta rantain kysynyt ystävättäreltä, että onko teillä pitkäänkin ollut avoin suhde ?
Elämä, tilanteet ja ihmiset muuttuu.
Olen kertonut ja jättänyt kertomatta, olen itse pettänyt ja tullut petetyksi, olenpa ollut jopa se, kenen kanssa on petetty...
Tiedän myös, että on niitä, jotka pettävät aina, on niitä, jotka pettävät kerran, niitä jotka pettivät entistä kumppania, mutta eivät nykyistä..
On ihmisiä, joiden maailma romahtaisi pettämisestä, niitä, joita ei hetkauttaisi ja niitä, jotka tietävät, mutta eivät välitä...
On myös niitä, jotka rakastuvat ja jättävät kumppaninsa ja niitä, jotka eivät jätä. Niitä, jotka jäävät lasten takia ja niitä, jotka valehtelevat jäävänsä lasten takia...
Ei siis ole mitään yksioikoista totuutta, jonka mukaan pitäisi aina toimia, oli oma rooli sitten mikä tahansa vaan jokainen kerta on ainutlaatuinen.
Tässä tulee myös tosiaan mieleen se, että eri ihmisillä rajat kulkee eri kohdassa. Esim. Minä tiedän, että mieheni tanssii aina baarissa naisten kanssa. Tykkää niin tanssista ja nauttii kauniiden, kurvikkaiden naisten katselemisesta ja seurasta. Kerran oli Tampereella, jossa tanssi naisporukan kanssa ja sitten hidasta yhden heistä kanssa. Tämä nainen oli rohkea ja työnsi kätensä mieheni housuihin pyllyn päälle ja intoutui jopa suutelemasn miestäni. Muuta ei sitten mieheni kertoman mukaan tapahtunut. Enkä kokenut tuota pettämiseksi. Ja miehellä ei ollut mitään pakkoa kertoa, oli liikkeellä sellaisessa porukassa, että en olisi ikinä saanut tietää, jos olisi käynyt vieraissa.
Mitä siitä jos viestintuoja kohtaa paskamyrskyn ja epäuskon, jos vain on ollut rehellinen?
67: No mieshän kertoi sulle siksi, koska suutelu oli tapahtunut niin avoimesti, että saattaisit kuulla siitä joltakin tutun tutulta. Vaikea uskoa, että ilta ei jatkunut hotellihuoneessa, jos kerran oli reissun päällä. En itse hyväksyisi suutelua, nopeiden tanssimisen kyllä. Eli siis en mitään sellaista, jota mies ei tekisi minun nähteni.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 22:48"]
Mitä hyötyä siitä olisi kertoa? Vaimo vastaisi vaan, että mitäs sitten, ei olis tarvinu kertoa? Kyllä mulle ainakin tulisi tyhmä olo.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 22:17"]
En ole koskaan kertonut kellekään, koska nämä ihmiset joiden pettämisistä olen tiennyt,ovat olleet jotain kaverin kavereita. Ja jos ei edes tiedä millanen suhde pettäjällä on, niin on parempi pitää suunsa kiinni. Voi olla kostoa, kun on ensin itse tullut petetyksi, avoin suhde, mikä lie sopimusavioliitto..
[/quote]
Mitä haittaa siitä kertomisesta jos kerran on avoin suhde tai sopimusavioliitto?
[/quote]
[/quote]
Mutta sinähän et voi etukäteen tietää mitä vaimo sanoisi.