Miksi pettämisestä ei kerrota petetylle?
Jos mieheni pettäisi minua, en saisi sitä mitenkään selville ellei hän itse kertoisi. MIKSI ihmiset eivät kerro petetylle, että hei, sua petetään?
Olkaa kiltit ja kertokaa. En halua elää naiivina ja hyväuskoisena kuluttaen aikaa (29 v. ja lapseton) miehen kanssa, joka pettää minua. Toistaiseksi en ole saanut selville kuin pari minulta salattua yhteydenpitoa "ystävän" kanssa, ja niillekin salailuille on ollut muka hyvät selitykset. Meillä menee miehen kanssa hyvin, mutta nämä pettämisajatukset tulivat nyt siitä että mies tuli tänään sunnuntaina vasta aamulla kotiin juhlimasta ja aiemmin viikolla oli myös melkein aamuun asti. Aika usein näitä on. Jättäisin heti jos tietäisin, että on pettänyt minua.
Sinkkuaikoina tapasin baarissa erään suloisen miehen, joka oli minun luona yötä muutaman kerran ja sellaista. No sitten löysin Facebookista hänen vaimon, jolla oli profiilikuvana yhteiskuva. Laitoin vaimolle viestin ja kerroin seksistä ja siitä, että mies oli sanonut olevansa sinkku. Kyllä jokainen ansaitsee tietää, jos on joutunut petetyksi.
Olkaa kiltit ja kertokaa. Ja kertokaa minulle, jos minun mies pettää. Kiitos.
Kommentit (71)
Eksäni petti minua yhteisen tuttavamme kanssa. Sain tietää asiasta kolme viikkoa tapahtuneen jälkeen, mutta "kaverini" tiesivät jo heti seuraavana päivänä.
No joo.... yleensä viestintuoja on se, jolle ensimmäiseksi suututaan. Vaikka viesti olisi totista totta. Miksi siis juuri minä haluaisin olla se viestintuoja?
Tosin, jos saisin tietää miehesi pettävän sinua, sanoisin tuolle kaverille, että parasta mennä tunnustamaan vaimolle, jotta minun ei pidä kertoa...
Mä olen pilannut kahden kaverini parisuhteen sillä, kun en ymmärtänyt pitää suutani kiinni. Eli viestin tuoja ammuttiin täysin. Ja silti tekisin paljastamisen uudestaan.
Mitä hittoa mä teen ystävällä, joka ei pysty olemaan lojaali rakkaalle, kuinka reippaasti onkaan mua sitten valmis kusettamaan.
Toinen monen vuoden parisuhde kariutui ja toisessa mies pystyi antamaan anteeksi.
Maailman pitäisi olla julmempi pettäjille.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 16:00"]Täällä on yksi tapaus, joka ei sovi kuvioon kerran pettäjä, aina pettäjä. Petin reilu 20-kymppisenä pahasti ensimmäistä poikaystävääni ja kaduin sitä vuosikausia. Vannoin itselleni, etten enää koskaan tee kenellekään niin. Ja se lupaus on pitänyt.
[/quote]
pettäjillä on erilainen, hövelimpi maailmankatsomus. Parempi pelata varman päälle ja epäillä kerrankin pettänyttä, koska suuremmalla todennäköisyydellä sellainen pettää uudestaan.. Kuin ennestään pettämätön. Ööö? :D
Ap palaa kertomaan: mies palasi tänä aamuna baarireissulta klo 8.05. Sanoi, että käynyt baarin jälkeen Mäkissä ja hengaillut sitten Hgin rautatieasemalla juttelemassa ihmisten kanssa. Vasta puoli kahdeksalta oli ottanut taksin kotiin.
Niin, mistäpä tiedän, uskonko? Vakuuttaa ettei petä vaan jää kännissä suustaan kiinni tuntemattomien ihmisten kanssa. Kaverit ei varmasti kertois mulle, vaikka olisivat todistaneet miehen lähtevän vieraan naisen luo jossakin vaiheessa baari-iltaa. Ja me olemme naimisissa, ei lapsia. En haluaisi tuhlata aikaani pettäjän kanssa, mutta ongelmahan on, etten tiedä, petetäänkö minua vai ei!
Kuulostaa kyllä aika epäilyttävältä, että olisi vasta 7.30 ottanut taksin rautatieasemalta kotiin. Enemmän todennäköistä, että eksynyt vieraisiin, jossa ollut tuohon asti. Baarista lähdettävä viimeistään neljältä, joten mäkistä hän on lähtenyt varmasti viimeistään kello 5.. Joten 2,5h hengailua rautatieasemalla baarin jälkeen kuulostaa aika kaukaa haetulta. Varsinkin, kun tietää vaimon odottavan kotona.. :(
Minä en kerro, koska ne asiat ei kuulu minulle. Olen ottanut periaatteeksi että en sotkeennu muiden ihmisten elämiin, koska siitä saa vain paskaa omaan niskaan tai joutuu "rauhantuojaksi" ja terapeutiksi kaikille osapuolille. EI kiitos.
Sen verran voisin tehdä poikkeusta, että jos pettäjänä toimisi hyvä ystäväni, puhuisin ko. ystävälle kerran järkeä päähän, mutten puuttuisi asiaan enempää.
Itse en halua kuulla jos mies pettää minua jos siis hän hoitaa seksin kondomin kanssa ja jos tunteita ei ole mukana.
No niinpä. Miehen äiti sanoi, että hän on samanlainen kuin isänsä, että juuttuu aina juttelemaan pitkäksi aikaa vaikka kenen kanssa. Tottahan se on, mutta että monta tuntia rautatieasemalla, sitä on vaikea uskoa... kumpa joku kertois mulle, jos jotain selän takana tapahtuu!!! Ap.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 21:17"]
[/quote]
Ei muuten pidä paikkaansa tuo kerran vieraissa, aina vieraissa. Sori.
[/quote]
Ja perustat tämän tietosi mihin???
[/quote]
Oho mikä aggressio..
No ohiksena: Minä petin kun olin edellisessä pitkässä suhteessani, siksi että seksihalut eivät kohdanneet (ex-kihlattu pihtasi seksiä). Nykyistä aviomiestäni en ole pettänyt kertaakaan, enkä tule pettämäänkään kun en koe siihen tarvetta.
Ihan oikeasti se ei mene niin että kun kerran pettää niin aina pettää. Ihmiset kasvavat henkisesti ja oppivat virheistään.
Itseäni hieman ärsyttää monien "Ei ihmiset mihinkään muutu" asenne.
Olisin arvostanut sitä, että joku olisi kertonut avokkini pettävän. Suhteemme oli savijaloilla monta vuotta, ja olisi varmasti ollut parasta kaikkien kannalta kertoa tästä myös minulle.
Eksäni petti minua yhteisen tuttavamme kanssa. Sain tietää asiasta kolme viikkoa tapahtuneen jälkeen, mutta "kaverini" tiesivät jo heti seuraavana päivänä.