Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviätte synkän masentavan talven yli?

Vierailija
03.11.2013 |

Kertokaa vinkkejä. Viime talvikin oli ihan helvettiä, mä niin vihaan talvea. Talvella kaikki on paskaa ja elämän ilo täysin kadonnut. Nyt olen jo alkanut oireilemaan koska aurinko ei ole pilkahtanut täällä päin moneen päivään.

jakakaa siis ihmeessä, miten ihmeessä te jaksatte? Mitä positiivista talvessa on ? 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

#38 jatkaa

Nykyään minulla on jopa niin, että kesä saattaa vähän ärsyttää. Toki on ihanaa kun kaikki on kukassa ja vehreää ja on lämmintä, mutta se pysähtyneisyys. Sitä alkaa odottaa syksyä ja talvea, kun on kaikkea touhua ja menoa ja projektia. 

Vierailija
22/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvessa EI ole mitään positiivista. Pärjään vain sillä että mietin tulevaa kevättä ja kesää. Odotan että vuosi vaihtuu, sitten on enää muutama kuukausi jäljellä. Huhtikuussa mun mielentila muuttuu taas ihan täysin kun kevät alkaa. Haluaisin että Suomessa olis aina kesä, tai ettei ainakaan olis yhtään lunta talvella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvessa on positiivista esim JOULU.  Sen eteen teen paljon. Tykkään puuhastella kaikkea jouluun liittyvää. Matkat jeesaa.

Mä kaipaan talven sesonkiin pari matkaa.- Niillä jaksaa ja pärjää.

Vierailija
24/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoloma marras-joulukuussa on kyllä auttanut paljon. Nyt kyllä on todella ankeaa, kun ei ole sellaista tiedossa.

Vierailija
25/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se on kamalaa jos sitä itselleen hokee.

Itse ajattelin todistaa itselleni ettei tämä pimein kausi niin kauhean pitkä ole. Pimeästä kärsivänä (kaamosmasennusta ihan oikeasti jo yli kymmenen vuotta) odotan tietysti ensilunta ja toivon että se jää maahan tuomaan edes vähän valoa pimeneviin iltapäiviinkin.

Marraskuun alusta siihen asti kun päivä on yhtä pitkä kuin marraskuun alussa, eli n. 8 h 30 min Helsingissä ajattelin ottaa tavaksi lounastunnin kävelylenkin. Vartti ulkona valoisimpaan aikaan, vaikkei kovin valoisaa olisikaan. Ja kirkasvalolamppua aamukahvin aikaan. Ai niin ja hankin itselleni syys-talvisäähän sopivan öljykangastakin ja hyvät kengät ihan ulkoilumukavuutta ajatellen.

Yritän edes, jotain pientä positiivista. Sisulla, perkele.

Vierailija
26/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttimalla hyvistä puolista. Siitä, että saa käpertyä peiton. Saa katsella takkatulen loimua ja laittaa villasukat jalkaan. Voi sytyttää kynttilän. Joulu tietenkin auttaa jaksamaan.

Aurinkoinen kevättalvi alkaakin sitten jo tuottaa vaikeuksia. Sen taaplaan eteenpäin hammasta purren.

Vierailija
27/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumalla. Kävele joka päivä tunnin ajan, niin mielialasi kohenee kummasti. Kotona nököttämällä kaikki tuntuu surkealle ja pimeys masentaa.

Vierailija
28/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei 4, missä olet käynyt matkoilla tuohon aikaan niin että on vielä lämmin ? 

Vierailija
29/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä loppu vuosi on kieltämättä aika ankea. Keväällähän aurinko alkaa paistaa ja on paljon paremmat ulkoiluilmat kuin nyt. Mutta jotenkin tämä aina vaan joka vuosi menee. Joulua minäkin mietin aika paljon tässä hyytävien loskakelien aikana ja sitä, miten pääsee pariksi viikoksi pakoon tätä tavallista arkea, syömään kaikkea hyvää, tapaamaan sukulaisia ja ystäviä, lukemaan hyviä kirjoja jne. Lisäksi pidetään paljon illanistujaisia ja peli-iltoja tuttava perheiden ja pariskuntien kanssa, tulee vähän vaihtelua tähän tavalliseen viikkoon :)

Vierailija
30/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 14:42"]

[/quote]

Mä olen kolmonen, mutta matkustetaan joulukuussa Kanarialle. Kyllä siellä tarkenee, kun on  keskimäärin päivisin +25.

Nyt olemme lähdössä ensi kuussa ja sitten vielä tammikuussa. Lämpöä ja valoa :)

Vierailija
31/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tolkuta itsellesi, että talvi on kamala, että vihaat talvea. Ajattele positiivisesti, niin banaalilta kuin se kuulostaakin. Olen asunut kuusi vuotta tuolla kaamosrajan yläpuolella enkä masentunut sielläkään, vaikka kaikki etelämpänä asuvat sitä jatkuvasti jankkasivat. Nautin illan sinisistä hetkistä, käperryin pesääni kuin karhu silloin kun ei ollut pakollista tekemistä.

Vierailija
32/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei nyt lasketa mukaan joitain ihan selkeitä kesä-aktiviteetteja (hiekkarannalla löhöily jne.) niin loppujen lopuksi aika vähän on sellaisia asioita mitä ei voisi tehdä myös talvella. Voit ihan yhtä hyvin ulkoilla kesällä kuin talvellakin - vain vaatetta täytyy silloin olla vähän enemmän. Ei se aurinko nyt suoranaisesti niin paljon vaikuta sun elämääs ja tekemisiin, kun eihän se aurinko varsinaisesti tee mitään muuta kuin on vaan siellä taivaalla. Tai jos sulla on ihan oikeasti valon puutteesta johtuva kaamosmasennus niin hanki kirkasvalolamppu. 

Vierailija
33/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottamalla lunta ja varaamalla ajoissa pari viikon laskettelulomaa (on jotain mitä odottaa.) Polttamalla paljon kynttilöitä ja takkaa. Pelaamalla lautapelejä ja juomalla glögiä. Ihanaa kun on talvi tulossa :) 

Vierailija
34/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumalla Saksassa ympäri vuotisesti.

Vierailija
35/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin selviän, koska en asu Suomessa. Ei ole kaamosta, eli valoa ja aurinkoa on riittävästi tähänkin vuodenaikaan. Meillä ei juuri lunta tule tai ei ainakaan kauaa pysy mutta jos sitä kaipaa niin Alpit ovat lyhyen ajomatkan päässä.

Vierailija
36/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 14:42"]

[/quote]

Mä olen kolmonen, mutta matkustetaan joulukuussa Kanarialle. Kyllä siellä tarkenee, kun on  keskimäärin päivisin +25.

Nyt olemme lähdössä ensi kuussa ja sitten vielä tammikuussa. Lämpöä ja valoa :)

[/quote]

Jep, sama täällä. Se on ihan kätevää, ei kauheaa aikaeroa ja ainakin vielä marraskuussa on ihan kesä. Ei välttämättä aivan paahtava helle (sitäkin kyllä on ollut), mutta lämpimämpää kuin Suomen kesässä keskimäärin kuitenkin.

4

Vierailija
37/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi ei masenna minua. Olen suomainen. Suomessa on talvi puoli vuotta vuodesta.

Jos sattuisi masentamaan saan kiksejä syyslomasta, halloweenista, pikkujouluista, joulusta, aurinkoisista talvipäivistä, hiihtolomasta ja pääsiäisestä. Tai saunomisesta, kynttilänvalosta, ulkovaloista, siitä miltä ihmisten kodit näyttävät ulkoa sisälle katsoessa, villasukan kutomisesta, kupista kuumaa teetä tai koiran riemusta lenkkeillessä kun kerrankin ei ole kuuma.

Yleensä en huomaa onko kylmä vai kuuma muuta kun siinä vaiheessa kun mietin mitä pistän päälleni. Töissä pitää käydä ja hommat hoitaa satoi tai paistoi. Rakastan vuodenaikojen vaihtelua koska rakastan vaihtelua muutenkin. Se on elämän suola :D

Vierailija
38/38 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn elokuvissa, tapaan ystäviä, urheilen, järjestän juhlia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän