Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella ihmisen kanssa, joka ei usko Jumalaan?

Vierailija
13.09.2020 |

Mies paljasti 2 vuoden seurustelun jälkeen, että ei usko Jumalaan. Olen aivan poissa tolaltani, enkä tiedä mitä tehdä.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Mistä ateisti saa moraalinsa? Niinpä.

Ihan mielenkiinnosta, mistä uskis saa moraalinsa? Niinpä...Joltai satuolennoltako?

Vierailija
82/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailen juuri uskovaista naista ja tästä se elämä alkaa:))

Ei-uskovaan ihmiseen ei pidä sekaantua ja siksi olinkin tänne asti sinkku.

Raamattu puhuu myös tästä aiheesta mm. "Älkää ryhtykö epäuskoisen aisapariksi"

-m38

No eikö se teidän lesboilu olekaan syntiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä saattaisi olla kummallekin epätyydyttävää. Minä kaipaan yhteyttä ja ehkä joskus voida keskustella näistä asioista. Tai mitä mies kun hänen mielestään olematon asia on itselleni tärkein.

Vierailija
84/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kristinuskohan ei yllytä tai kehota mihinkään väkivaltaan, päinvastoin."

Kyllähän sieltä löytää vaikka minkälaista yllytystä väkivaltaan.

Kuten Lasse Lehtinen kerran osuvasti kirjoitti: raamattu ja koraani ovat siinä mielessä hyvin kirjoitettuja kirjoja, että niillä voi perustella mitä vain.

Tuo Lasse Lehtisen juttuhan on ihan totta. Ja tätä tapahtuu paljon, kun irrotetaan lauseita asiayhteyksistään. Siksi pitäisi aina tarkastella sitä kontekstia, missä jokin asia/lause on mainittu. Tämä varsinkin ateistit yleensä unohtavat tai jättävät tietoisesti huomiotta, kun jotain Raamatusta esille tuovat. Ja tätä samaahan teki jo Stana erämaassa Jeesukselle. Mutta Jeesuspa tunsikin Pyhät kirjoitukset hyvin ja pystyi laittamaan pirulle luun kurkkuun.

Miten Jeesus pystyi tuntemaan ”pyhät kirjoitukset” kun ne kirjoitettiin vasta hänen kuolemansa jälkeen?

Vanhan testamentin,Mooseksen kirjoitukset olivat jo olemassa kauan ennen Jeesusta ja näihin Jeesus vetosi.

Jeesus on satuolento.

Vierailija
85/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa ihmisistä on agnostikkoja. Eli ei ole ateistikaan, eikä uskovainen. Agnostikko on hyvä valinta.

Pahuutta, julmuuksia, kärsimyksiä, sotia, pahoja sairauksia ym on maailma pullollaan, niistä kärsivät myös uskovaisena itseään pitävät ja viattomat lapset. Missä on silloin Jumala?

Vierailija
86/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä saattaisi olla kummallekin epätyydyttävää. Minä kaipaan yhteyttä ja ehkä joskus voida keskustella näistä asioista. Tai mitä mies kun hänen mielestään olematon asia on itselleni tärkein.

Vaikka usein ne miehet, jotka luontaisesti olen kokenut vetoavaksi, on monta kertaa paljastuneet Jumalaan uskoviksi eli ehkä ongelmaa ei pääse syntymään.

Vierailija
87/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ateistit ovat aina niin ilkeitä ja kylmiä uskovia kohtaan? Pitävät vähä-älyisinä jne.

Ilkeät kommentit tässä ketjussa ovat kyllä uskovaisilta, eikä ateisteilta. Kummallista.

"Miksi pitäisi uskoa satuihin. Ihan sairastahan se on!!"

"Kyllä. Yleensäkin juurikin mieluummin tervejärkisten kanssa, eikä minkään keijuihin ja muihin satuolentoihin mailmankatsomuksensa perustuvien, kanssa"

"ei kukaan fiksu usko jumaliin."

Lukisitko, kiitos, ensin niitä kommentteja ennen kuin tuollaista vastaat. Ovat nuo yllämainitut mielestäsi uskovaisten kommentteja?

Niinpä, ei minustakaan.

Niin tässä kuin muissakin uskoa koskevissa ketjuissa huomaa, ettei ateistit osaa pysyä asiallisina tällaisissa asioissa. Valitettavasti.

Nyt ihan vakavasti: ei kerta kaikkiaan VOI pysyä vakavana kun aikuinen ihminen kertoo uskovansa joihinkin jumalasatuihin! Nyt -2000 -luvulla!!!!

No, se kertoo enemmän sinusta itsestäsi kuin niistä uskovaisista.

Olen täysin samaa mieltä.

Järki ja tiede voittavat aina lopulta uskonnon pimeyden!

Järki ja tiede ovat rajallisia ja vajavaisia.

Tämä. Iso osa tieteestä perustuu vain ja ainoastaan esitettyihin teorioihin. Evoluutioteoriakin on vain teoria. Ei sitä kyetä edelleenkään todistamaan. Kuten ei alkuräjähdystäkään, sekin on vain jonkun esittämä teoria, jota opetetaan totuutena.

Raamatussa kerrotaan tästäkin, että ihmisille tullaan opettamaan valetietoa totuutena.

Ja ihmiset uskoo vaan kaiken sokeasti, kun joku tarpeeksi arvovaltainen alfa teoriansa tuo esille. Onhan nekin vain satuja.

Ne jos mitkä ovat nimenomaan satuja. Mutta ne kyllä niellään kyseenalaistamatta.

88/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pakko olla trolli, voisi ihan yhtä hyvin kysyä "Voisitko seurustella ihmisen kanssa, joka ei usko Joulupukkiin tai lentäviin lehmiin?"

Vierailija
89/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aviossa sellaisen kanssa enkä usko itsekään. En voisi ikipäivänä seurustella uskovaisen kanssa.

Vierailija
90/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten Lasse Lehtinen kerran osuvasti kirjoitti: raamattu ja koraani ovat siinä mielessä hyvin kirjoitettuja kirjoja, että niillä voi perustella mitä vain.

Tuo Lasse Lehtisen juttuhan on ihan totta. Ja tätä tapahtuu paljon, kun irrotetaan lauseita asiayhteyksistään. Siksi pitäisi aina tarkastella sitä kontekstia, missä jokin asia/lause on mainittu. Tämä varsinkin ateistit yleensä unohtavat tai jättävät tietoisesti huomiotta, kun jotain Raamatusta esille tuovat. Ja tätä samaahan teki jo Stana erämaassa Jeesukselle. Mutta Jeesuspa tunsikin Pyhät kirjoitukset hyvin ja pystyi laittamaan pirulle luun kurkkuun.

Tämä. Hyvin monet nykyäänkin käytössä olevat sanonnat ovat alunperin Raamatusta. Ja ne on irroitettu asiayhteydestä, siksi niitä pidetään niin typerinä. Kyllä siihen Raamattuun kannattaa vähän tutustua ennen kuin tuomitsee sen täysin. Moniko teistä on edes lukenut Raamatun? Moni uskovakaan ei ole ja Jeesustelevat täysin väärillä asioilla ja ovat tekopyhiä, mutta heistäkin Raamatussa kerrotaan. Jokainen uskova ei edusta Raamatun sanomaa vaan ihmisten pitää olla kriittisiä myös uskovia kohtaan.

Ymmärrän ettei ole kiva alkaa lukea sellaista sekavaa eeposta alusta asti, mutta nykyaika on siitä helppoa, että voi esimerkiksi youtubesta löytää hyviä videoita ja äänikirjoja. 

Yksi hyvä video on esimerkiksi sellainen, jossa on koottuna pelkästään ne asiat mitä Jeesus itse sanoi. En muista enää sen videon nimeä, mutta sen pitäisi haulla helposti löytyä. Minulla se juuri auttoi uskoontulossa. Halusin selvittää nimenomaan ne asiat mitä Jeesus itse sanoi, ei joku muu.

Siitähän siinä on kyse, että tutustutaan Jeesukseen itseensä henkilönä ja vasta sen jälkeen luodaan oma henkilökohtainen suhde häneen. Minulla uskoontulo ei ollut mikään "hurahtaminen" vaan tutkin paljon asioita, otin selvää historiasta, olin alunperin kiinnostunut maailmasta löytyneistä merkeistä varhaisista sivilisaatioista. Niitä merkkejä on niin paljon, että ei vaan voinut pitää paikkansa että me ollaan vaan asuttu jossain luolissa. Maailmasta löytyy vaikka kuinka paljon merkkejä siitä, että täällä on ollut edistyksellistä teknologiaa aiemminkin. Joku tai jokin ne tuhosi.

Raamatussa sanotaan, että kaikki mitä tapahtuu on tapahtunut jo aiemminkin, eikä ole mitään uutta auringon alla. Kun nämä asiat ymmärtää, on helppo nähdä, että nykyinenkin meininki on inhimillinen rappio, joka ei lopu ennen kuin Jumala siitä tekee lopun. Ihmiskunta ei moraalista rappiota lopeta, se on selvästi nähtävissä.

Vierailija
91/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä himouskovaisia palstalla. Eiköhän lähtökohtaisesti olisi viisasta että te uskovaiset pariutuisitte vain kirkossa sun muissa uskonnollisissa juhlissa tapaamienne ihmisten kanssa, koska valtaosa kansasta ei ole uskovaista. Säästytään kaikki teidän moraalisaarnoilta ja käännytysyrityksiltä.

Vierailija
92/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka usein ne miehet, jotka luontaisesti olen kokenut vetoavaksi, on monta kertaa paljastuneet Jumalaan uskoviksi eli ehkä ongelmaa ei pääse syntymään.

Ovat juuri niitä "itsevarmoja" miehiä (joita siis epävarmat epäuskoiset luulevat itsevarmoiksi vaikka taitaa kyse nimenomaan olla luottamuksesta Jumalaan.)

Vierailija
93/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi seurustella uskonnollisen ihmisen kanssa. Mieheni on meidän perheestä ainoa kirkkoon kuuluva, kuuluu kirkkoon sukunsa mieliksi vaikka, ei ole uskonnollinen. Hän kuitenkin hyväksyy että olen syvästi henkinen ja hengellinen.

Vierailija
94/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat juuri niitä "itsevarmoja" miehiä (joita siis epävarmat epäuskoiset luulevat itsevarmoiksi vaikka taitaa kyse nimenomaan olla luottamuksesta Jumalaan.)

Jostain syystä ovat myös miehekkäitä, nämä jotka tiedän.

Vierailija
95/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa ihmisistä on agnostikkoja. Eli ei ole ateistikaan, eikä uskovainen. Agnostikko on hyvä valinta.

Pahuutta, julmuuksia, kärsimyksiä, sotia, pahoja sairauksia ym on maailma pullollaan, niistä kärsivät myös uskovaisena itseään pitävät ja viattomat lapset. Missä on silloin Jumala?

Jumala jätti maailman paholaisen valtaan. Mutta antoi ihmisille aivan loistavat rakastavat ohjeet, joita kannattaa parhaansa mukaan noudattaa välttyäkseen paholaiselta. Onko Jumalan vika, ettei ihmiset niitä rakastavia ohjeita noudata ja hylkäävät Jumalan? Valitsevat mieluummin synnin tien, se on Jumalan vika?

Jeesus ei ole käskenyt ketään tappamaan, pettämään, sotimaan ja olemaan muutenkaan vihamielisiä, ne on kaikki täysin hänen ohjeitaan vastaan. Eikä Jeesus kehoittanut vihaamaan ketään, edes homoja ja hoooria, mutta teki selväksi mitkä asiat eivät ole HYVÄKSI ihmiskunnalle. Ja niitä asioita kun alkaa käymään läpi yksitellen ja miettii nykymaailman menoa, ei voi kuin ihmetellä mitä väärää niissä ohjeissa muka oli?

Vierailija
96/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Hyvin monet nykyäänkin käytössä olevat sanonnat ovat alunperin Raamatusta. Ja ne on irroitettu asiayhteydestä, siksi niitä pidetään niin typerinä. Kyllä siihen Raamattuun kannattaa vähän tutustua ennen kuin tuomitsee sen täysin. Moniko teistä on edes lukenut Raamatun? Moni uskovakaan ei ole ja Jeesustelevat täysin väärillä asioilla ja ovat tekopyhiä, mutta heistäkin Raamatussa kerrotaan. Jokainen uskova ei edusta Raamatun sanomaa vaan ihmisten pitää olla kriittisiä myös uskovia kohtaan.

Ymmärrän ettei ole kiva alkaa lukea sellaista sekavaa eeposta alusta asti, mutta nykyaika on siitä helppoa, että voi esimerkiksi youtubesta löytää hyviä videoita ja äänikirjoja. 

Yksi hyvä video on esimerkiksi sellainen, jossa on koottuna pelkästään ne asiat mitä Jeesus itse sanoi. En muista enää sen videon nimeä, mutta sen pitäisi haulla helposti löytyä. Minulla se juuri auttoi uskoontulossa. Halusin selvittää nimenomaan ne asiat mitä Jeesus itse sanoi, ei joku muu.

Siitähän siinä on kyse, että tutustutaan Jeesukseen itseensä henkilönä ja vasta sen jälkeen luodaan oma henkilökohtainen suhde häneen. Minulla uskoontulo ei ollut mikään "hurahtaminen" vaan tutkin paljon asioita, otin selvää historiasta, olin alunperin kiinnostunut maailmasta löytyneistä merkeistä varhaisista sivilisaatioista. Niitä merkkejä on niin paljon, että ei vaan voinut pitää paikkansa että me ollaan vaan asuttu jossain luolissa. Maailmasta löytyy vaikka kuinka paljon merkkejä siitä, että täällä on ollut edistyksellistä teknologiaa aiemminkin. Joku tai jokin ne tuhosi.

Raamatussa sanotaan, että kaikki mitä tapahtuu on tapahtunut jo aiemminkin, eikä ole mitään uutta auringon alla. Kun nämä asiat ymmärtää, on helppo nähdä, että nykyinenkin meininki on inhimillinen rappio, joka ei lopu ennen kuin Jumala siitä tekee lopun. Ihmiskunta ei moraalista rappiota lopeta, se on selvästi nähtävissä.

"Yksi hyvä video on esimerkiksi sellainen, jossa on koottuna pelkästään ne asiat mitä Jeesus itse sanoi. En muista enää sen videon nimeä, mutta sen pitäisi haulla helposti löytyä."

Osaisitko sanoa, miten tuon videon voisi löytää? Itse yritin haeskella, mutten löytänyt...

Vierailija
97/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska en itsekään usko.

Vierailija
98/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yksi hyvä video on esimerkiksi sellainen, jossa on koottuna pelkästään ne asiat mitä Jeesus itse sanoi. En muista enää sen videon nimeä, mutta sen pitäisi haulla helposti löytyä."

Osaisitko sanoa, miten tuon videon voisi löytää? Itse yritin haeskella, mutten löytänyt...

Complete Sayings of Jesus in Chronological Order

Vierailija
99/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on oikeastaan jopa edellytys, sillä olen itse ateisti.

Vierailija
100/117 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intissä jätkät kerto ettei joulupukkia ole olemassa. Olen edelleen hämmennyksissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän