Hoitajana vetoan: Ottakaa influenssarokotus. Satoja turhia kuolemia voitaisiin välttää.
Hoitajana odotan kauhulla mitä tapahtuu kun joka talvinen influenssaepidemia käynnistyy näin korona-aikana. Tähän on syynsä.
Influenssa on terveydenhoidolle merkittävä rasite - ja täysin turhaan, koska rokote on kaikkien saatavilla.
Koronatoimet tulevat hidastamaan influenssapotilaan hoitoon pääsyä. Koronatestin jälkeen influenssalääkitys ei enää tehoaisi. Terveydenhoito on muutenkin poikkeustilassa eikä kykene vastaamaan influenssaepidemian haasteisiin. Influenssapotilaan tilaa on seurattava vaarallisten jälkitautien havaitsemiseksi ja se syö paljon resursseja. Käykö ensi talvena niin, että moni keuhkokuumeen tms. jälkitaudin saanut influenssapotilas pääsee liian myöhään lääkärin vastaanotolle?
Joka vuosi toistuu sama asia: Päivystykseen tuodaan perusterveitä työikäisiä, joilla on korkea kuume ja vointi mennyt todella heikoksi. Tuskat ovat suuret eikä särkylääkkeistä enää ole apua. Muuten ei näekään niin paljon kovasti kipeitä ihmisiä kuin influenssaepidemian huippuaikana.
Valitettavasti osa näistä potilaista joutuu tehohoitoon ja olen nähnyt myös karuimmatkin seuraukset. Kotiin palaa vain potilaan mukana ollut maallinen omaisuus.
Vetoan kaikkiin terveisiin lapsiin, nuoriin ja työikäisiin: Ottakaa influenssarokote. Niin me terveydenhoidon henkilöstökin teemme. Muuten meitä ei olisi teitä hoitamassa.
Kommentit (185)
tiistaina saan influenssarokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja thl vetoaa ettei tarvitsisi hävittää 300000 käyttämätöntä influenssarokotetta ongelmajätteenä.
Halvemmaksi tulee pistää ne ihmiseen.
Veronmaksajat maksaa rokotteet ja veronmaksajat maksaa rokotteiden hävityksen.
Väärin.
Kausiinfluenssa virus muuttuu vuosittain ja sille tehdään aina uusi rokote.
Se ei ole rokote se on rahasampo.
Paljonko on influenssarokotteen hinta tavalliselle aikuiselle?
Nekö kumoaa toisensa?
Ei kaikilla hoitajillakaan ole rokotetta. Heidän työskentelynsä pitäisi kieltää. Vielä ei ole uutisoitu, kuinka monta jo rokotettua vanhusta he ovat "työllään" surmanneet. Ihmettelen, jos omaiset eivät vie oikeuteen.
En ota, enkä ole ottanut koronarokotteitakaan. Vajaa 20-vuotiaana, hoikkana ja perusterveenä on vakavasti sairastuminen (koronaan tai influenssaan) aika epätodennäköistä. Etenkin kun teen etätöitä ja käyn lähinnä ruokakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Nekö kumoaa toisensa?
Ei kaikilla hoitajillakaan ole rokotetta. Heidän työskentelynsä pitäisi kieltää. Vielä ei ole uutisoitu, kuinka monta jo rokotettua vanhusta he ovat "työllään" surmanneet. Ihmettelen, jos omaiset eivät vie oikeuteen.
influenssarokote on hoitajille ja harjoittelijoille pakollinen (tartuntatautilaki 48§). koronarokote ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja thl vetoaa ettei tarvitsisi hävittää 300000 käyttämätöntä influenssarokotetta ongelmajätteenä.
Halvemmaksi tulee pistää ne ihmiseen.
Veronmaksajat maksaa rokotteet ja veronmaksajat maksaa rokotteiden hävityksen.
Väärin.
Kausiinfluenssa virus muuttuu vuosittain ja sille tehdään aina uusi rokote.
Sairasta.
vehnä ja sokeri epäterveellistä
Tiedän tyypin, joka muutti mielensä rokotuksesta, kun sairastuikin itse pahaan influenssaan.
(sairastamisen jälkeen siis rupesi ottamaan influenssarokotuksen, kun ei halunnut toiste sairastaa sitä)
Itse en ole koskaan influenssarokotetta ottanut enkä tietääkseni ole koskaan influenssaan sairastunut. Kerran oli niin paha tauti, etten jaksanut edes tietokoneella pelata, ja vierottauduin yhdestä pelistä mihin olin koukussa, joten ehkä hyväkin juttu?
Mies on noita rokotteita ottanut. Kerran hänelle tuli influenssa ja en itse ollut kotona, niin mies oli lähtenyt julkisilla hortoilemaan jonnekin Malmin päivystykseen. Onneksi sain hänet puhelimella kiinni ja puhuttua järkeä, hän oli tosiaan niin huonossa kunnossa että yhtään ei ajatus pelannut. Tilasi sitten taksin ja meni Mehiläisen päivystykseen Töölöön ja pääsi siedettävän ajan kuluessa vastaanotollekin ja sai jotain troppeja ja tokeni kotihoidolla.
Eikö tuo influenssarokote ole aina vähän sellaista arpomista? Että arvuutellaan, mikäköhän influenssa sieltä tänä vuonna tulisi ja rokote sitten sen mukaan. Sitten jos tuleekin joku toinen kun mitä ajateltiin, niin eihän se rokote siihen toimi. Vai olenko ymmärtänyt väärin? Tällainen mielikuva minulle on muodostunut uutisoinnin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on influenssarokotteen hinta tavalliselle aikuiselle?
Liian paljon matalapalkkaiselle, joten jätän väliin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo influenssarokote ole aina vähän sellaista arpomista? Että arvuutellaan, mikäköhän influenssa sieltä tänä vuonna tulisi ja rokote sitten sen mukaan. Sitten jos tuleekin joku toinen kun mitä ajateltiin, niin eihän se rokote siihen toimi. Vai olenko ymmärtänyt väärin? Tällainen mielikuva minulle on muodostunut uutisoinnin perusteella.
kyllä se näin on. rokote kuitenkin LIEVENTÄÄ influenssan oireita. Meidän perheen ainoa rokotettu selvisi viikon siedettävällä kuumeella kun muilla oli kuume kaksi viikkoa ja jälkitaudit sitten kimpussa. yksi oli sairaalassa.
influenssarokotus saatu. olo on helpottunut.
Eihän enää ole influenssaa? Se katosi, kun korona tuli?
älkää hätäilkö noista rokotekieltäytyjistä - kyllä mieli muuttuu, kun OIKEA influenssa osuu omalle kohdalle tai perheeseen...
Aika varattu koko perheelle. Ei haluta että influenssa pilaa talvemme. Se on kerran jouduttu kokemaan eikä enää ikinä haluta sitä. Flunssakuumeet on harmittomia, influenssa ihan muuta.