Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajana vetoan: Ottakaa influenssarokotus. Satoja turhia kuolemia voitaisiin välttää.

Hoitaja
13.09.2020 |

Hoitajana odotan kauhulla mitä tapahtuu kun joka talvinen influenssaepidemia käynnistyy näin korona-aikana. Tähän on syynsä.

Influenssa on terveydenhoidolle merkittävä rasite - ja täysin turhaan, koska rokote on kaikkien saatavilla.

Koronatoimet tulevat hidastamaan influenssapotilaan hoitoon pääsyä. Koronatestin jälkeen influenssalääkitys ei enää tehoaisi. Terveydenhoito on muutenkin poikkeustilassa eikä kykene vastaamaan influenssaepidemian haasteisiin. Influenssapotilaan tilaa on seurattava vaarallisten jälkitautien havaitsemiseksi ja se syö paljon resursseja. Käykö ensi talvena niin, että moni keuhkokuumeen tms. jälkitaudin saanut influenssapotilas pääsee liian myöhään lääkärin vastaanotolle?

Joka vuosi toistuu sama asia: Päivystykseen tuodaan perusterveitä työikäisiä, joilla on korkea kuume ja vointi mennyt todella heikoksi. Tuskat ovat suuret eikä särkylääkkeistä enää ole apua. Muuten ei näekään niin paljon kovasti kipeitä ihmisiä kuin influenssaepidemian huippuaikana.

Valitettavasti osa näistä potilaista joutuu tehohoitoon ja olen nähnyt myös karuimmatkin seuraukset. Kotiin palaa vain potilaan mukana ollut maallinen omaisuus.

Vetoan kaikkiin terveisiin lapsiin, nuoriin ja työikäisiin: Ottakaa influenssarokote. Niin me terveydenhoidon henkilöstökin teemme. Muuten meitä ei olisi teitä hoitamassa.

Kommentit (185)

Vierailija
141/185 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11523612

"Suomessa jää joka vuosi käyttämättä 300 000 influenssarokotetta – etenkin tänä vuonna se kannattaa ottaa"

Miksi joka vuosi ostetaan noin paljon ylimääräisiä rokotteita?

Kyllä lääkeyhtiö on mielissään.

Jos tekisin omassa työssäni joka vuosi noin paljon hutiostoksia niin tulisi potkut alta aikayksikön.

Kausi-influenssarokotteita ostetaan a) riskiryhmäläisille ja b) heidän perheenjäsenilleen. Viime syksynä kausi-influenssarokotteet loppuivat kesken, koska THL tilasi rokotteita tuon rokotteella käymättömien verran vähemmän lääkehävikin minimoimiseksi. Lääkkeet ovat ongelmajätettä ja kallista hävitettävää.

Vierailija
142/185 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena ei ollut influenssaa lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/185 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli, mutta vähän oli. Syystä, että koronatoimet kuten hygienian tehostaminen, maskit ehkäisivät myös influenssaa. Myös rokote oli hyvin pureva, aina ei saada riittävän hyvää suojaa rokotteella.

Vierailija
144/185 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan jos mulle riittää ja saan ajoissa tietää, mistä sen saa, t: riskiryhmäläisten perheenjäsen.

Vierailija
145/185 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Jos kuolema tulee niin sitten se on niin tarkoitettu.

Vierailija
146/185 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, mutta en saa ellen itse maksa. En maksa, joten toivottavasti lisätty käsien pesu ja muu koronan myötä rantautunut toimi sairauden estämiseksi auttaa.

Vierailija
147/185 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkokampanja jatkukoon.

Vierailija
148/185 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, jos saisin ilmaiseksi ja helposti. En jaksa tuhlata aikaa ja rahaa asiaan, joka ei kosketa minua mitenkään.

Vierailija
149/185 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fatalistilla pelko persiissä? Kuolema tulee kaikille. Miksi edesauttaa omaa kuolemaansa sillä, että jättää rokotteen ottamatta. Huvinsa kullakin.

Vierailija
150/185 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin niitä aikoja voi varata??? vasrta thl ilmoitti että rokotteita jaetaan jo.

Vierailija
151/185 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa on kadonnut. Viime vuonna 2020 kukaan ei kuollut influenssaan.

Sitä ei tarvi enää murehtia.

Vierailija
152/185 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotetta ei oteta mennyttä talvea vaan tulevaa talvea varten.

Vierailija
153/185 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotetta ei oteta mennyttä talvea vaan tulevaa talvea varten.

Ja silti koko ajan rokotetaan koronarokotteella joka on suunniteltu sitä ensimmäistä varianttia varten.

Vierailija
154/185 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos, voisivat antaa "vahingossa" koronapiikin

Vierailija
155/185 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin, jos saisin ilmaiseksi ja helposti. En jaksa tuhlata aikaa ja rahaa asiaan, joka ei kosketa minua mitenkään.

Eikö sen saakin suunnilleen ilmaiseksi ja helposti? En tiedä, koska en ole ottanut. Minä en kuitenkaan jaksa vaivata päätäni asialla. Koskaan en ole kipeä. Olen muuten 38-vuotias.

Vierailija
156/185 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Kuolemaa ei tarvitse pelätä.

Vierailija
157/185 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko muistakin sinulle tapahtuneista asioista, että ne on tarkoitettu niin? Mielenkiintoinen tapa paeta valintoja ja vastuuta.

Vierailija
158/185 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen saakin suunnilleen ilmaiseksi ja helposti? En tiedä, koska en ole ottanut. Minä en kuitenkaan jaksa vaivata päätäni asialla. Koskaan en ole kipeä. Olen muuten 38-vuotias.

Ei saa ilmaiseksi kuin riskiryhmäläiset. Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
159/185 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut rokotteista Ap. Kiitos tarjouksesta kuitenkin.

Vierailija
160/185 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin kerran ja olin sen jälkeen kipeämpi kuin olen ikinä elämässäni ollut. En ota toiste. 

Äidilleni kävi samoin. Kahdesti otti influenssarokotteen, ja sanoi tulleensa sairaammaksi kuin on koskaan ollut. Henkeä kuulemma ahdisti kovasti ja pelkäsi sen vuoksi että miten käy kun on astmaatikko. Päätti toivuttuaan lopettaa influenssarokotusten ottamisen kun eivät selvästikään sovi hänelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän