Jaaha, näin vaan se tämäkin perhe hajoaa
Onhan tässä ongelmia ollut jo pidempään, mutta kuvittelin miehen pitävänsä sanansa, kun kerran avioliitossakin ollaan. Nähtävästi hänelle kuitenkin riittää ainaiset riitamme ja haluaakin nyt muuttaa erilleen.
Olen jotenkin aivan lamaantunut.
Kommentit (42)
Haluaisin pysyä miehen kanssa yhdessä, koska rakastan häntä. Mutta kyllä minullakin jossain takaraivossa pyörii ajatus siitä, että haluanko loppuelämäni ajan sietää tuollaista käytöstä ja olla jatkuvasti valmiudessa milloin minkäkin syyn takia.
18, mitä sinä ehdottaisit? On helppo pyöritellä silmiään kun ei itse joudu jatkuvasti antamaan periksi itselleen tärkeissä asioissa.
Kyllä, minulle se perkeleen teemuki oli tärkeä. En pessyt sitä itse, koska mies raivostuu siitä jos "vien" hänen kotitöitään, ja sovimme että hän hoitaa kotityönsä itse, kohtuullisessa ajassa. Voimme sopia ihan mitä vaan, mutta eipä mies niistä pidä kiinni. Kaikki tapahtuu omassa, hitaassa tahdissa- jos tapahtuu. Mies voi istua keskellä haisevaa, likaista huonetta lukemassa kirjaa tyytyväisenä. Ei häntä haittaa. Minua taas haittaa, ihan jo siksi että olen pölyallergikko ja mielestäni kaikkien kodissa asuvien tulisi huolehtia sen kunnossapitämisestä. Ei joka päivä tarvitse imuroida tai pestä lattiaa edes kerran viikossa, en minä mahdottomia vaadi. Mutta mies huokailee rasittuneesti jo sille, että ennen vieraiden tuloa pyydän häntä laittamaan sakkaisessa vedessä "likoavat" tiskit koneeseen.
Kyllä hän on ollut, olemme olleet nuoresta asti yhdessä. Jotenkin siihen tottui ja kasvoi, että mies on lapsellinen. Jossain vaiheessa kyllästyin antamaan periksi kaikessa ja -muuten niin lapamadon oloinen- mies alkoikin riitelemään kanssani. Hän on siis erittäin mukava, joustava ja kärsivällinen noin muuten, mutta minulta ei kestä sanaakaan kritiikkiä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 14:45"]
Eiköhän mies tee sulle karhunpalveluksen muuttamalla omaan lukaaliinsa, jossa saa sotkea niin paljon kuin sielu sietää. Ansaitset aikuisen miehen, et kakaraa.
[/quote]
OT, karhunpalvelus tarkoittaa huonoa eikä hyvää tekoa. Outoa sinänsä, koska karhu on mukava eläin.
[/quote]
Sulta meni hiukan pointti ohi.:D Mieshän tekee naiselle palveluksen kun muuttaa pois, vaikka on tekevinään sen itselleen.. ää, miksi edes yritän selittää tätä. Joku tajuu jos tajuu.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 15:06"]
Kyllä hän on ollut, olemme olleet nuoresta asti yhdessä. Jotenkin siihen tottui ja kasvoi, että mies on lapsellinen. Jossain vaiheessa kyllästyin antamaan periksi kaikessa ja -muuten niin lapamadon oloinen- mies alkoikin riitelemään kanssani. Hän on siis erittäin mukava, joustava ja kärsivällinen noin muuten, mutta minulta ei kestä sanaakaan kritiikkiä.
[/quote]
ELi sinä olet muuttunut, ei mies. Onko se reilua, että hän ei enää kelpaakaan sinulle sellaisena kuin on, vaikka tähän asti on kelvannut?
Ihme että olette alunperin yhteen päätyneet. Enkä ihmettele yhtään miehen ratkaisua, kerrankin hän tekee miehen työn ja tekee oman liikeensä ilman sinun nalkutustasi tai vieressä kyttäämistä. Teillä on molemmilla aihetta katsoa peiliin, ja kysyä itseltä että kuinka kiva mun kanssa on asua. Sinä nalkutat, ei kivaa kummallekaan, ja mies ei tee mitään kotitöitä, kaipa hänkin sen tajuaa ettei se pidemmän päälle ole ok. Miehellä on varmaan se vaan mennyt pidemmälle juuri nalkutuksen takia, muhun ainakin kaikki valittaminen vaikuttaa niin että entistä vähemmän huvittaa tehdä mitään, ja minä esimerkksi kun inhoan kaikkia kotitöitä, tein lapsuuden kodissakin vain vapaaehtoisesti, ja silloin kun muut ei olleet kotona. Meidän suvussa on ollut tapana olla aika äksy siivotessa, jo kuulemma äidin äiti oli samanlainen. Myös mun mies kiroilee koko ajan kun imuroi, se on nykyäään hyvin paljon hänen hommanaan kun minä olen huonossa kunnossa, mutta se että toinen imuroi ja kiroaa koko ajan saa mun mut stressaantumaan ja mahan kipristelemään.
vapaaehtoisuus-on sitten sukuvika.Minunkaan lapseni ei tee juuri mitään kuin silloin tällöin.Kasvatuksen tulos.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 15:08"]
Eiköhän mies tee sulle karhunpalveluksen muuttamalla omaan lukaaliinsa, jossa saa sotkea niin paljon kuin sielu sietää. Ansaitset aikuisen miehen, et kakaraa.
[/quote]
OT, karhunpalvelus tarkoittaa huonoa eikä hyvää tekoa. Outoa sinänsä, koska karhu on mukava eläin.
[/quote]
Sulta meni hiukan pointti ohi.:D Mieshän tekee naiselle palveluksen kun muuttaa pois, vaikka on tekevinään sen itselleen.. ää, miksi edes yritän selittää tätä. Joku tajuu jos tajuu.
[/quote]
Ei kun sulta meni nyt väärinpäin tämä juttu. Karhunpalvelus tarkoittaa sitä, että on tekevinään TOISELLE palveluksen, mutta aiheuttaakin jotain huonoa. Eli jos mies tekisi vaimolle karhunpalveluksen lähtemällä, vaimolle kävisi jotenkin huonommin, hän ei pärjäisikään yksin tai jotain.
Jos mies on aina ollut kotitöiden suhteen laiska, niin varmaankaan nalkutus ja valittaminen ei auta asiaa, kun miehellä on entistä vähemmän motivaatiota tehdä mitään kivaa puolisolle, joka (miehen mielestä) vain nalkuttaa ja valittaa. Ehkäpä siis tilanne paranee, kun hän muuttaa pois ja kenties muistaa että oli siinä eukossa jotain hyvääkin?
emmä tiiä sit muuta kuin sen puuttuvan suihkun.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 15:06"]
[/quote]
Kritiikin voi esittää monella tapaa.
Jos lataat ne astiat iloisella naamalla tiskikoneeseen ja pistät päälle, siihen ei montaa minuuttia mene, ja jos mies siitä närkästelee, että ryöväät hänen hommansa niin sano, että jos mies kovasti siitä tykkää ja haluaa voittaa tiskikoneenlatauskisan, niin käyttäköön tilaisuudet hyödykseen vähän nopeammin. Muistatko kiittää miestä siitä huushollityöstä, mitä hän tekee?
Jos sinä olet pölyallergikko, lienee aika selvää että sinä pidät huolta, että pölyn määrä on talossa sillä tasolla, mitä itse kestät. Marttyyriksi ei kannata ruveta.
Ihmisillä on erilaiset siisteystoleranssit ja rähjääminen ei ole se keino, jolla toista pystyy muuttamaan. Muutenkin pääsääntöisesti vain itseään voi muuttaa.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 15:42"]
Kritiikin voi esittää monella tapaa.
Jos lataat ne astiat iloisella naamalla tiskikoneeseen ja pistät päälle, siihen ei montaa minuuttia mene, ja jos mies siitä närkästelee, että ryöväät hänen hommansa niin sano, että jos mies kovasti siitä tykkää ja haluaa voittaa tiskikoneenlatauskisan, niin käyttäköön tilaisuudet hyödykseen vähän nopeammin. Muistatko kiittää miestä siitä huushollityöstä, mitä hän tekee?
Jos sinä olet pölyallergikko, lienee aika selvää että sinä pidät huolta, että pölyn määrä on talossa sillä tasolla, mitä itse kestät. Marttyyriksi ei kannata ruveta.
Ihmisillä on erilaiset siisteystoleranssit ja rähjääminen ei ole se keino, jolla toista pystyy muuttamaan. Muutenkin pääsääntöisesti vain itseään voi muuttaa.
[/quote]
Rähjääminen ei auta, siitä olen samaa mieltä, mutta ei se kyllä noinkaan voi olla, että jos perheessä on yhdellä pölyallergia niin ainoastaan hän on vastuussa asunnon pölyistä.
Kyllä jokaisella samassa huushollissa asuvalla on velvollisuus kantaa kortensa kekoon sen edestä, että huusholli pysyy viihtyisässä kunnossa kaikille. Tämä pätee pelisääntönä jo ihan kämppäkavereidenkin kesken. Luulisi, että pariskunnalta löytyisi sen lisäksi myös sen verran keskinäistä välittämistä ja huolenpitoa, että puolison pölyallergia huolettaisi sitä toistakin.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 15:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei kyllä tuo lainaaja tajusi pointin, sulta vaan itseltäsi on mennyt tuo sanan tarkoitus vähän ohi...Eli mies tekee naiselle palveluksen tässä tapauksessa, ei karhunpalvelusta. Ei se haittaa, kaikille sattuu joskus näitä, kyllä sä varmasti ihan fiksu olet silti.
Karhunpalvelus-sanan syntyperää:
http://historianet.fi/kysy-meiltae/mistae-tulee-sana-karhunpalvelus
Pölyallergia ei ole erityisen seksikäs eikä tappava vaiva. Kyllä allerginen aikuinen itse on päävastuussa lähiympäristöstään. Muita ei saa messiin nalkuttamalla. Pitää olla kunnon porkkanoita taia keppiä. Nalkutus vain ärsyttää. Voit lahjoa lapset siivoamaan karkeilla ja rahalla.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 14:54"]
Haluaisin pysyä miehen kanssa yhdessä, koska rakastan häntä. Mutta kyllä minullakin jossain takaraivossa pyörii ajatus siitä, että haluanko loppuelämäni ajan sietää tuollaista käytöstä ja olla jatkuvasti valmiudessa milloin minkäkin syyn takia.
[/quote]
No miehesi ei selvästikään halua sietää loppuelämäänsä sinun käytöstäsi. Aika käsittämätöntä että aikuinen nainen ajattelee edelleen, että teillä olisi hyvä suhde, jos mies vaan olisi niin kuin sinä... Ihan samalla lailla miehesi voi ajatella, että teidän suhde voisi toimia, jos sinä olisit kuten hän.
Erona on ainoastaan se, että sinä koet asiaksesi koko ajan märistä ja nalkuttaa kaikesta miehellesi ja yrität tehdä hänestä jotain mitä hän ei ole.
Kuvitteletko sinä, että perheterapiaan mennään muuttamaan toisen ihmisen perusluonne? Ja kummasta ajattelet lasten pitävän enemmän: jatkuvasti takakireästä äidistä vai rennosta ja mukavasta isästä?
Erotkaa vaan! Miehellesi löytynee ottaja nopeastikin ja ihan taatusti miehen elämänlaatu paranee. Kerropa täällä kun pääset eroon tuosta aivan kamalasta, hirveästä ja ikävästä miehestäsi, muista vaan, että takaisin ei miehesi enää halua.
Kyllä on pienet teidänkin ongelmat...että mies ei tiskaa teekuppia ja unohtaa kännykkänsä....voi luoja...... Itse olet alunperin Tuollaisen miehen ottanut...miksi teit sen kanssa lapsia jos tiesit millainen hän on...patalaiska?? Suuressa osassa perheistä mielipiteet siivouksesta ei kohtaa mutta en kuitenkaan näe sitä niin isona asiana että pitää erota teekupin takia... kannattaa muistaa että jokaisesta löytyy jokin huono puoli...seuraava miehesi voi olla siisteyshullu mutta hänessä mättää kuitenkin joku muu asia joka sua vituttaa..hän ei vaikka tykkää sun lapsistasi tai on juoppo....kannattaa miettiä onko tämä niin iso juttu että kannattaa erota?
Jos teidän eroaminen on siitä kiinni, että teillä on eri siisteyskäsitykset, niin ei voi muuta sanoa kuin että voi herranen aika sentään.