Irtokoira tappoi pikku Hessun!
Kommentit (42)
Hirveä juttu :( Aina varoitan miehelle, että pitää koiran kaukana isommista koirista. Meidän koira on niin pieni, ettei voisi mitään, joten varuiksi näin.. Yksi purema voisi puhkaista keuhkon ja siinä sitä mentäisiin. Asumme ihan tässä Maunulan vieressä, jossa Hessua purtiin. Maunulassa oli vuosi kaksi takaperin tapaus, jossa myös menehtyi pikkukoira. Mielestäni tällaisia on ollut kolme, koska joku kolmas liputti asiaa lentolehtisissä joskus. Surullista :'(
Surkeaa, että koiria ei pidetä kiinni. Olisi voinyt tappaa lapsenkin.
Juuri tänään luin samasta aiheesta LK:sta. Todella surullisia ja harmittavia tapauksia nämä :( Toivottavasti tulevana koiranomistajana en joudu vastaavaan tilanteeseen ikinä.
Kannattaa oikeasti nostaa pikkukoira syliin, jos iso koira vaikuttaa uhkaavalta. Siihen minulla on monta syytä: 1) Koirat eivät aina ole aggressiivisia ihmisiä kohtaan, vaikka olisivat toisia koiria -> koira ei välttämättä uskalla hyökätä sinun ja koiran kimppuun. 2) Jos koira käy oman koirani kimppuun, on hyvä että se puree myös minua -> koira on siis vaarallinen ja tulee lopettaa, tuomiot koiran hyökkäyksestä koiraa kohtaan ovat naurettavan pieniä. Monet omistajathan selittävät, että se provosoi koiraa, kun nostaa oman koiran syliin. Kyllä minä silti nostan oman koirani turvaan, omistajan vastuullahan se provosoituva koira on eikä minun eleideni.
Ai tuo oli cockeri (en mä sitä lue pikku koiraksi, vaikka "pieni" onkin), luulin otsikon perusteella, että kyse olisi jostain Fifistä.
Surullistahan tuo kyllä oli, vaikka koira olisi ollut tanskandoggi :(
Syliin ottajalle.. Sä muuten provoisisit sitä hyökkäävää koiraa vielä enempi.. Kyllä sä saisit sen koiran oman koirasi kimppuun siitä huolimatta, että se sun mussukka on sylissä. Eikös jossain Hesalaisessa (en nyt ole täysin varma kaupungista) koirapuistossa käynyt, olikos se nyt viime talvena, niin että joku pikku koiran omistaja otti koiran syliin, kun puistossa isompi koira yritti käydä päälle tms. Ja loppu tulos oli se, että se pikku koira (ja nyt todellakin oli PIENI rotu) sai pahat puremavammat päähän tai selkään tms. ja jouduttiin lopettamaan.
Eli tuossa se koiran syliin nostaminen pelkästään provosoi lisää sitä hyökkäävää koiraa.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 23:58"]
Ai tuo oli cockeri (en mä sitä lue pikku koiraksi, vaikka "pieni" onkin), luulin otsikon perusteella, että kyse olisi jostain Fifistä.
Syliin ottajalle.. Sä muuten provoisisit sitä hyökkäävää koiraa vielä enempi.. Kyllä sä saisit sen koiran oman koirasi kimppuun siitä huolimatta, että se sun mussukka on sylissä. Eikös jossain Hesalaisessa (en nyt ole täysin varma kaupungista) koirapuistossa käynyt, olikos se nyt viime talvena, niin että joku pikku koiran omistaja otti koiran syliin, kun puistossa isompi koira yritti käydä päälle tms. Ja loppu tulos oli se, että se pikku koira (ja nyt todellakin oli PIENI rotu) sai pahat puremavammat päähän tai selkään tms. ja jouduttiin lopettamaan.
Eli tuossa se koiran syliin nostaminen pelkästään provosoi lisää sitä hyökkäävää koiraa.
[/quote]
Ei, vaan kun nostaa koiran syliin ja kääntää hyökkääjälle selän, sisukkaasti vaan pitää kädet ihan oman koiran ympärillä sylissä tiiviisti ja aina kääntyy selin, ei se koira ihan helposti tapa ihmistä takaa.
Monta kertaa koiraani on lähestynyt uhkaavasti toinen koira joko kiinni tai vapaana. Jokaisella kerralla koira on pysähtynyt, kun olen ottanut omani syliin ja omistaja on saanut aikaa ottaa koiran paremmin hallintaansa. Mitä pieni koira voi tehdä maassa? Luuletko, että jätän koirani (5kg) yksin maahan seisomaan, kun 40-kiloinen iso, vieras, koira lähestyy juosten vapaana ja omistaja juoksee perässä huutaen sen nimeä. Eihän sen tarvitse kuin napata kiinni koirastani ja koirallani on selkäranka/keuhkot menneet. Tietenkin nostan sen syliini ja suojelen käsilläni/kaikilla tavoin miten voin. Koirallani ei ole mitään mahdollisuuksia maassa ollessa. Jos toinen koira hyökkää minun ja koirani kimppuun, kun koira on sylissäni, olisi se kyllä hyökännyt koiran ollessa maassakin. Ja nimenomaan jos se hyökkää, haluan että se puree myös minua, jotta saan omistajan syytteisiin ja koiran lopetuspiikille.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 23:58"]
[/quote]
Luuletko, että tuossa tapauksessa pikku koira olisi selvinnyt yhtään paremmin maassa ollessaan?
Mikähän oli tappajakoiran rotu? Kultainennoutaja?
Mainitkaa nyt sekin. Aina jos staffi, pitti tai muu hui pelottava koira tekee jotain, se rotu kerrotaan heti otsikossa, niin kyllä nyt tasa-arvoisesti se pitää kertoa tässä. Mikä oli tuo suojeltava koira, joka tappoi pikku Hessun?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 00:05"]
Mikähän oli tappajakoiran rotu?
[/quote]
Varmaan joku tyypillinen wt-koirarotu.....! :(
Pointti oli, että se syliin nostaminen provosoi koiraa.
Oletkos muuten miettinyt sitä, että olet esim. lenkillä, vastaan tulee 60-90 kiloinen laumanvartija tms. koira, joka on esim. karannut aidaltulta pihalta tai päässyt omistajalta karkuun.
On talvi ja pyörätie on liukas. Nostat oman Fifin syliin ja käännät selän, irtokoira tulee ja rupeaa hyppimään sua vasten tms. ja sä kaadut ja liiskaat sen Fifisi?
Eikä oikeastaan edes tarvita mitään liukkautta tms. Kyllä tollanen 50 kilonenkin hurtta kaataa ihmisen, jos haluaa.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 00:11"]
[/quote]
[/quote] Outoa kun valtion sivuilla lukee että on olemassa vain yksi rotu. Ai niin, evoluutio koskeekin vain muita eläimiä kuin ihmisiä. Mutta ehkä omistaja oli lueskellut esim.poliisin sivuja ja arveli että rotu on turkinväriä. =l
[/quote]
[/quote]
Ja mikähän mahtaa olla wt rotu? Yleensä wt (joita ei edes Suomessa ole!) pitävät jotain chihuahuja ja muita käsilaukkukoiria. Chihu nyt tuskin pystyy tappamaan cokkeria :D
Kyllä, olen tietoinen asiasta. Se on tosi vaikea tilanne, mutta enhän minä nyt mitenkään voi jättää viisikiloista koiraa yksin maahan toisen, vieraan ja aggressiiviselta vaikuttavan, koiran armoille ja hieman "seurailla sivusta tilanteen kehittymistä". Mieti itsekin, jos siinä olisi vaikka oma lapsesi niin jäisitkö seuraamaan, jotta ei vain provosoisi koiraa. No et, nostaisit lapsen syliin ihan varmasti. Niin minäkin teen, täytyyhän sitä edes yrittää. (Ja minulla on sekä lapsi että koira, en vertaa lasta koiraan mutta rakas se on koirakin).
No minä asun lähiössä ja kyllä näkee usein taistelukoiralajeja, ja juuri niillä heikkolahjaisemmilla. Surullista kun otetaan vaarallisia eläimiä ihan vaan katu-uskottavuuden lisäämiseksi.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 00:14"]
[/quote]
[/quote]
Ja mikähän mahtaa olla wt rotu? Yleensä wt (joita ei edes Suomessa ole!) pitävät jotain chihuahuja ja muita käsilaukkukoiria. Chihu nyt tuskin pystyy tappamaan cokkeria :D
[/quote]
Ei kun sellaisia pitbulleja ja rotikoita, ja muita "isoja pahoja" joita nuo WT:t eivät osaa kouluttaa kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 00:19"]
No minä asun lähiössä ja kyllä näkee usein taistelukoiralajeja, ja juuri niillä heikkolahjaisemmilla. Surullista kun otetaan vaarallisia eläimiä ihan vaan katu-uskottavuuden lisäämiseksi.
[/quote]
Nuo on just niitä WT-tyylisten koiria.
Ihan koirahullujen syytä se on, että tuo koirien pitäminen on niin muotia joka vitun älykääpiöllä joka vitun pirtissä. Onhan se selvää että se muoti leviää, ja sitten otetaan isoja vaarallisia koiria joita ei osata kouluttaa/huolehtia. Eikä niitä vaarallisia oireita esittäneitä lopeteta, kun se hemmetin rakki on "kuin lapsi", saati sitten että se maksaa hemmetisti. Menkää nyt jo itteenne koiraihmiset.
Itku tuli silmään kun luin tuota juttua, ja jäi kyllä mietityttämään kun itse omistan kaksi pientä (6kg) koiraa ja asun melko lähellä Maunulaa. Jos omien koirieni kimppuun hyökkäisi isompi koira, niin nostaisin koirat kyllä myös syliin ja potkisin tarvittaessa isompaa koiraa kauemmaksi.
Järkyttävää, toivottavasti tappajakoiram omistaja saa kunnon tuomion.