Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtokoira tappoi pikku Hessun!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eipä tuo nyt ollut mikään "pikku"-hessu... sehän oli cokkeri!!

ja jo 13-vuotias, eli varmaan jo elämänsä ehtoossa.

Vierailija
22/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä näin Hakunilassa pienikokoisen naisen, jolla tempoili hihnan päässä iso, musta, aggressiivisen oloinen koira. Naisella oli vaikeuksia hallita koiraansa, joka hyökkäili minua ja toista ohi kulkenutta ihmistä kohti. Jos se joskus pääsee karkuun, niin taatusti hyökkää ensimmäisen vastaantulijan kimppuun, oli koira tai ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EEEIII! Lepää rauhassa, pikku Heikki! :(

Vierailija
24/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti siltä tappajakoiralta on otettu jo nirri pois. Vai pitääkö odottaa, että se käy seuraavaksi ihmisen päälle?

Vierailija
25/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa ei saa nostaa koiraa syliin. Yläpuolelle nostettu koira on uhka ja provosoi entisestään.

Normaali terve koira ei hyökkää hurjana randomisti kenenkään kimppuun. Ikävä tapahtuma. 

Vierailija
26/42 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 10:34"]

EEEIII! Lepää rauhassa, pikku Heikki! :(

[/quote]

Hirveää, että koira voi tuosta vain tappaa lapsen! Onneksi olen gerbiili-ihminen.

Vierailija
27/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt usein niin, että irtokoira on tulossa päälle. Itselläni on kiltti, hyvin koulutettu ja käskyjä totteleva noin 10kg uroskoira joka ei ole ikipäivänä haastanut kenenkään kanssa riitaa. Joka kerta tällaisessa tilanteessa olen itse päästänyt koirani ihan kokonaan irti ja sen jälkeen tarrannut sitä vierasta irtokoiraa kiinni siitä mistä olen saanut ja painanut sen (selälleen) maahan. Oma koira käskytyksessä.

Pahimmillaan ollaan selvitty minun terveyskeskuskäynnilläni, kun sain puremahaavan ranteeseen. On muuten uskomattomia selityksiä tullut omistajilta.

Tosin, tämä nyt ei varmasti auta sitä 80 vuotiasta Hessun omistajaa, mutta niille varteen otettava vinkki, kenellä habaa löytyy.

Vierailija
28/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 23:51"]

Kannattaa oikeasti nostaa pikkukoira syliin, jos iso koira vaikuttaa uhkaavalta. Siihen minulla on monta syytä: 1) Koirat eivät aina ole aggressiivisia ihmisiä kohtaan, vaikka olisivat toisia koiria -> koira ei välttämättä uskalla hyökätä sinun ja koiran kimppuun. 2) Jos koira käy oman koirani kimppuun, on hyvä että se puree myös minua -> koira on siis vaarallinen ja tulee lopettaa, tuomiot koiran hyökkäyksestä koiraa kohtaan ovat naurettavan pieniä. Monet omistajathan selittävät, että se provosoi koiraa, kun nostaa oman koiran syliin. Kyllä minä silti nostan oman koirani turvaan, omistajan vastuullahan se provosoituva koira on eikä minun eleideni. 

[/quote]

öö tässä omistaja oli 80v mummeli.80- vuotias? hyvä kun ei ole pumppu pettänyt. Tosi surullinen tapaus. Toivottavasti mummu ei mene perässä. Vanhat ihmiset ja lemmikit elävät symbioosissa ja tämä rakkaan koiran menetys voi olla turhan paha kolaus mummolle..Meidän mummolle koira oli kaikki kaikessa..koira piti mumosta huolta jos hän kaatui lattialle eikä päässyt itse ylös..huoh.

Tämä kirjoittaja ei käy ihan täysillä. Aika moni ihminen pelkää ja jähmettyy tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
29/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ei pysty reagoimaan ja nostelemaan nopeasti omaa koiraa tuollaisten irtopetojen hyökätessä. 

Vierailija
30/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

dissataan vähän, kun väki kouluttaa koiransa huonosti ja kun ne sitten käy päälle. Samassa lauseessa mainitsette, kuinka teistä ei ole itsestä omistajaksi syyllistymällä naurettavaan ylisuojeluun koirn uhatessa.

Kun kerran koiranne on niin hyvin koulutettuja, niin päästäkää irti. Sylissä ollessa koiralla ei ole mahdollisuutta puolustautua ollenkaan ja tilanne on koiran mielestä vielä kauheampi kuin maassa ollessa.

Itsellä 7kg ja 6kg painavat koirat. Jos toinen koira hyökkää,päästän tilanteesta riippuen koirani vapaaksi, jotta voivat puolustautua/pääsevät pakoon, jolloin itse pyrin häätämään hyökkääjän tarvittaessa vaikka potkulla. Toinen vaihtoehto on siirtää oma koira seljän taa ja sitten hätistää vieras koira. Olenhan kuitenkin laumani johtaja ja suojelen jäseniä antamalla heille samalla mahdollisuuden lukea peliä itse. 

Vierailija
31/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koiraa saa nostaa syliin, jos toinen koira hyökkää. 

Vierailija
32/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vähän sellainen "vanhanaikanen" sääntö, ettei koiraa missään nimessä saisi nostaa syliin hyökkäyksen sattuessa. Maahan jättäminen toki toimii, jos irtokoira ei ole alun alkaenkaan ollut agressiivisena liikkeellä, muuten välttämättä ei.

Vieraat koirat saattavat olla vaarallisia, vaikka moni elää jostain syystä illuusiossa, ettei "normaali koira" käy suinpäin kenenkään kimppuun. Ja silti todellisuus on muuta, kuten näistä säännöllisistä raatelutapauksistakin ilmenee. Ongelma on myös koirien väliset kokoerot: se, mikä jäisi kahden ison koiran välillä parin tikin vaativaksi kärhämäksi, voi johtaa pienemmän välittömään kuolemaan, kun on riittävä kokoero. Ymmärrättehän tämän, te syliinnoston vastustajat? Ettei välttämättä tarvita kuin se yksi purema? Ja tarpeen vaatiessa tämä purema on estettävä keinolla millä hyvänsä.

Esimerkiksi kuuluisan koiran- ja eläintenkouluttajan, Tuire Kaimion, pentuoppaassa neuvotaan uhkaavan tilanteen sattuessa nostamaan pentu syliin ja suojaamaan sitä esim. takilla puremilta. Tietenkin pentu on eri asia siinäkin mielessä, että se ei pääse pakenemaan tai pysty puolustautumaan samoin kuin aikuinen koira.

Itselläni on kaksi kymmenkiloista koiraa, joita en saisi samaan aikaan syliini jos irtokoira kävisi päälle. Ja kyllä minua huolestuttaisi tilanne jossa näin kävisi, sillä omatkaan koirani eivät todellakaan pidä suurimmasta osasta vieraita koiria, vaan varmasti vastaisivat haasteeseen ja pistäisivät kunnon tappelun pystyyn, vaikka päälletulija olisi isokin. Itselleni jäisi ainoaksi vaihtoehdoksi yrittää itse häätää hyökkääjä tai päästää koirani pakenemaan (jos ne eivät jäisi tappelemaan...), sillä ne ovat nopeita ja saattaisivat päästä karkuun.

Ja juuri siistä syystä, että tiedän koirieni luonteen, en todellakaan pidä niitä irrallaan, sillä huonolla tuurilla ne tosiaan saattaisivat irti juostessaan vahingoittaa muita koiria, jopa tappaa itseään pienemmän tai vastaavasti päästä itse hengestään uhotessaan vahvemmalle.

Omistajien kannattaisi tosiaan tarkastella sitä omaakin lemmikkiä kriittisesti, kiltti kotimussukkakin voi muuttua pedoksi vieraan koiran kohdalla! Koirat ovat eläimiä eikä niiden käytöstä pysty täysin ennakoimaan.

Vierailija
33/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kauheeta :( olipa ikävä uutinen.

Itselläni kanssa uroskoira ja pari kertaa on ollut läheltäpiti-tilanteita, joista pelottavin sattui kesällä. Olin koiranki kanssa pururadalla kävelemässä kun reilusti isompi uroskoira juoksi meitä kohti ja alkoi "piirittämään" ja murisemaan koiralleni ihan raivoissaan. Sitten alkoi hyökkäilemään kohti ja olin ihan varma että nyt käy huonosti. Vieraalla koiralla roikkui hihna kaulassa, eli oli päässyt vahingossa karkuun, ja myöhemmin alkoi kuulumaan vanhan miehen huuto koiransa perään.. Kun koira ei todellakaan raivonsa vallassa totellut miestä, huusi mies minulle että potkase sitä koiraa (siis omaansa). Näki siis että tilanne on paha ja minulla ei tosiaan muuta vaihtoehtoa ollut kun koiraa potkasta kylkeen. Jotenkin mies sitten sai koiran aisoihin kun koira meni hieman hämilleen potukstani. Selvisi sitten että koira oli hänen poikansa koira ja hoidossa päivän, todella hankala tapaus muille uroskoirille.... Ei vaan vanhuksella voimat riittäneet koiran pitämiseen kunnolla kiinni. Onneks oma koirani oli niin shokissa että ei päästänyt inahdustakaan, ties mikä verilöyly olisi tullut jos olisi tappeluun lähtenyt mukaan.. :(

Nyt tossa tuhisee omani rullalla kainalossa, ai kauhee jos jotain tollaista kun Hessulle kävisi :( Voimia omistajalle.

Vierailija
34/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkäävä koira talttuu sähkötainnuttimella.

Vierailija
35/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 23:51"]

Kannattaa oikeasti nostaa pikkukoira syliin, jos iso koira vaikuttaa uhkaavalta. Siihen minulla on monta syytä: 1) Koirat eivät aina ole aggressiivisia ihmisiä kohtaan, vaikka olisivat toisia koiria -> koira ei välttämättä uskalla hyökätä sinun ja koiran kimppuun. 2) Jos koira käy oman koirani kimppuun, on hyvä että se puree myös minua -> koira on siis vaarallinen ja tulee lopettaa, tuomiot koiran hyökkäyksestä koiraa kohtaan ovat naurettavan pieniä. Monet omistajathan selittävät, että se provosoi koiraa, kun nostaa oman koiran syliin. Kyllä minä silti nostan oman koirani turvaan, omistajan vastuullahan se provosoituva koira on eikä minun eleideni. 

[/quote]

Kaverini nosti koiran syliinsä ja irtokoira (omistaja ulkoilutti koiraansa irti) hyökkäsi päälle. Käsiin jouduttiin ompelemaan useampi tikki.

Vierailija
36/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi otettiin kaksi rotukissaa. Tykkään ainoastaan yorkkiterriereistä ja kun painaa korkeintaan 3.5kg niin eipä se paljoakaan puolustaudu. Kyllä kasvattaja sanoi, että syliin koira, jos tulee uhkaava tilanne. Inhoan isoja koiria.

Vierailija
37/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 15:00"]

Kaverini nosti koiran syliinsä ja irtokoira (omistaja ulkoilutti koiraansa irti) hyökkäsi päälle. Käsiin jouduttiin ompelemaan useampi tikki.

[/quote]

Niin, ja jos ei olisi nostanut, koiransa olisi ehkä kuollut. Itsekin ottaisin mieluummin ne tikit kuin kuolleen lemmikin, toki ymmärrän senkin, että kaikki eivät näin ajattele.

Vierailija
38/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien räyhäys on suomalainen ongelma.

Kannattaisi steriloida kaikki kotikoirat. Koirista tulee tällöin paljon säyseämpiä. 

Vierailija
39/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 12:50"]

Tuo on vähän sellainen "vanhanaikanen" sääntö, ettei koiraa missään nimessä saisi nostaa syliin hyökkäyksen sattuessa. Maahan jättäminen toki toimii, jos irtokoira ei ole alun alkaenkaan ollut agressiivisena liikkeellä, muuten välttämättä ei.

Vieraat koirat saattavat olla vaarallisia, vaikka moni elää jostain syystä illuusiossa, ettei "normaali koira" käy suinpäin kenenkään kimppuun. Ja silti todellisuus on muuta, kuten näistä säännöllisistä raatelutapauksistakin ilmenee. Ongelma on myös koirien väliset kokoerot: se, mikä jäisi kahden ison koiran välillä parin tikin vaativaksi kärhämäksi, voi johtaa pienemmän välittömään kuolemaan, kun on riittävä kokoero. Ymmärrättehän tämän, te syliinnoston vastustajat? Ettei välttämättä tarvita kuin se yksi purema? Ja tarpeen vaatiessa tämä purema on estettävä keinolla millä hyvänsä.

Esimerkiksi kuuluisan koiran- ja eläintenkouluttajan, Tuire Kaimion, pentuoppaassa neuvotaan uhkaavan tilanteen sattuessa nostamaan pentu syliin ja suojaamaan sitä esim. takilla puremilta. Tietenkin pentu on eri asia siinäkin mielessä, että se ei pääse pakenemaan tai pysty puolustautumaan samoin kuin aikuinen koira.

Itselläni on kaksi kymmenkiloista koiraa, joita en saisi samaan aikaan syliini jos irtokoira kävisi päälle. Ja kyllä minua huolestuttaisi tilanne jossa näin kävisi, sillä omatkaan koirani eivät todellakaan pidä suurimmasta osasta vieraita koiria, vaan varmasti vastaisivat haasteeseen ja pistäisivät kunnon tappelun pystyyn, vaikka päälletulija olisi isokin. Itselleni jäisi ainoaksi vaihtoehdoksi yrittää itse häätää hyökkääjä tai päästää koirani pakenemaan (jos ne eivät jäisi tappelemaan...), sillä ne ovat nopeita ja saattaisivat päästä karkuun.

Ja juuri siistä syystä, että tiedän koirieni luonteen, en todellakaan pidä niitä irrallaan, sillä huonolla tuurilla ne tosiaan saattaisivat irti juostessaan vahingoittaa muita koiria, jopa tappaa itseään pienemmän tai vastaavasti päästä itse hengestään uhotessaan vahvemmalle.

Omistajien kannattaisi tosiaan tarkastella sitä omaakin lemmikkiä kriittisesti, kiltti kotimussukkakin voi muuttua pedoksi vieraan koiran kohdalla! Koirat ovat eläimiä eikä niiden käytöstä pysty täysin ennakoimaan.

[/quote]

Vähän suhteellisuuden tajua kuitenkin!

Ei näitä "raateluita" niin valtavasti tapahdu.

Lehdissä uutisoidaan silloin tällöin, siinä kaikki.

Kaikki tolkku menee, jos ihmiset alkavat kulkea sähkölamauttimet ja pippurisumuttimet taskussa siltä varalta, että randomi irtokoira tulee ja syö.

Vierailija
40/42 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosi surullinen olo jutusta. Hessuhan saattoi olla vaikka vanhan rouvan ainoa "läheinen". Ja vaikkei olisikaan, silti väärä tapa lähteä.