Uusia kirjoja tulee jatkuvasti markkinoille. Ostaako joku?
Ihmettelen, miten näille kirjoille riittää ostajia tässä talouskurjimuksessa. Oletko sinä ostanut jonkun uutuuskirjan? Itse luotan kirjaston antiin.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Täällä kanssa yksi joka vaihtanut paperisen kirjan äänikirjoihin. Kirjahyllyn revin aikoja sitten jo jätteen kierrätykseen. Äänikirja on paljon parempi ja helpompi tapa lukea kirjoja kun lyö vain kuulokkeet korville ja kuuntelee samalla kun juoksee lenkillä.
kuulokkeet korvilla samalla kun juoksee vahingossa varoituksia kuulematta auton tai pyörän alle kun on uppoutunut kuuntelemaan.
Vieraksun ihmisiä jotka vielä nykyäänkin hankkii asuntonsa täyteen pölyisiä kirjoja. Miten te pystytte asumaan kämpässä joka on täynnä turhaa ryönää ja roinaa? Ei tuollaisessa asunnossa voi olla onnellinen kun tavaraa on liikaa ja fengshui tukossa. Minä konmaritin omat kirjani aikoja sitten. Siirryin äänikirjoihin, sillä ne vievät vähemmän tilaa. Nyt kotona on enemmän tilaa ja valoa.
Pokkaripainoksia ostan useinkin matkoille.
Ovat halpoja, ei haittaa mitään jos jonnekin unohtuvat.
Käytän paljon myös kirjaston palveluja, sieltäkin saa ääni- ja e-kirjoja.
Kirjastossa on niin ihanaa muutenkin käydä, löytää aina sellaista mitä muuten ei tietäisi olevan olemassakaan, hyviä tieto-tiedekirjoja.
Kirjasto on kyllä mieletön tavaratalo, mahtavia elämyksiä on sieltä löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä boomerit.
housuissa sulla on boomerit, aku ankka.
Vierailija kirjoitti:
Äänikirjojen kuuntelu on kyllä paras tapa lukea kirjoja.
Minä rakastan myös perinteisiä kirjoja, joita haen kirjastosta. Mutta olen oppinut myös tykkäämään kirjojen kuuntelusta.
Ensinnäkin ei kannata luovuttaa yhteen kokeiluun. On tärkeä löytää itselleen sopiva lukija. Tietokirjoja en oikein pysty kuuntelemaan, koska haluaisin selata ne asiat jotka jo tiedän ja äänen nopeutus ei riitä minulle Suomalaiset lukijat vetävät joskus liian hitaasti ja englanninkielisillä lukijoilla on mitä erilaisempia aksentteja. Myös suomalaisia hyviä lukijoita löytyy, meillähän suurin osa taitaa olla näyttelijöitä. Kannattaa kokeilla mikä toimii itsellä. Ääntä voi myös hidastaa!
Kuuntelen kirjoja kun kokkaan, kävelen ulkona tai siivoan. Siivoamisesta on tullut suorastaan nautinto!
Vierailija kirjoitti:
Pokkaripainoksia ostan useinkin matkoille.
Ovat halpoja, ei haittaa mitään jos jonnekin unohtuvat.
Käytän paljon myös kirjaston palveluja, sieltäkin saa ääni- ja e-kirjoja.
Kirjastossa on niin ihanaa muutenkin käydä, löytää aina sellaista mitä muuten ei tietäisi olevan olemassakaan, hyviä tieto-tiedekirjoja.
Kirjasto on kyllä mieletön tavaratalo, mahtavia elämyksiä on sieltä löytynyt.
Kirjasto on maailman parhaita keksintöjä!
Mielen tavaratalo, kyllä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bookbeattia käytän enimmäkseen. Ostan myös sellaisia joita ei sieltä löydy. Lahjaksi ostan myös. Mies ostaa useammin.
Löytyykö tuota?
https://www.kemijarvi.fi/fi/kemijarvi-info/tapahtumakalenteri/159679676…Todella hyvä mut vielä vähän kesken mulla.
Yks menee heti lahjaksi mut oonpa ehtinyt itse lukea, jos loppuu kaupasta:-D
Ei löytynyt, eikä storytellistäkään. Molemmissa näissä on haku vapaasti netissä, niin on helppo omat suosikit tarkistaa, välillä vaihdan palveluiden välillä, jos joku kiva on toisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kanssa yksi joka vaihtanut paperisen kirjan äänikirjoihin. Kirjahyllyn revin aikoja sitten jo jätteen kierrätykseen. Äänikirja on paljon parempi ja helpompi tapa lukea kirjoja kun lyö vain kuulokkeet korville ja kuuntelee samalla kun juoksee lenkillä.
kuulokkeet korvilla samalla kun juoksee vahingossa varoituksia kuulematta auton tai pyörän alle kun on uppoutunut kuuntelemaan.
Ehkäpä sinä teet niin.
Pilaisi koko lukunautinnon jos joku pälättäisi kirjan tapahtumia korviin.
En voi ymmärtää äänikirjoja muutoin kun jos on sokea tmv.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä boomerit.
Käyn usein kirjakaupoissa ja kummasti siellä vain näkyy nuoriakin olevan.
Samoin lastenkirjahyllyillä on aina porukkaa.
Myös meidän Prismassa katoaa nopeasti aina kaikki esille laitetet uutuuskirjat..
Vierailija kirjoitti:
Ennen olisin ostanut, mutta nykyään ei ole enää aikaa lukemiseen mikä on todella harmi. Kaikki aika menee nyt töihin ja työpäivän jälkeen heti nukkumaan.
Kauheaa, mitä ihmettä te teette työksenne, joilla ei ole muuta elämässä kuin työ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä sinä teet niin.
Joo -- aivan liian suuri riski kun uppoutuu täysillä kirjan maailmaan, niin sitten vielä pitäisi juosta rinkiä samalla. Ei onnistu. Juoksisi varmaan minne sattuu kauas, kauas kaukomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin lainaan kirjastosta jos on tarpeeksi mielenkiintoinen niin ostan.
Vakooja ja petturi kirjaa en malttana odottaa, joten ostin sen heti.
Kolme kertaa luin sen heti kannesta kanteen.
Vaimo ja tytär uhrattiin HS:n mukaan Moskovalle. Surmattiinko heidät?
Ei tapettu.
Vaimo ja tyttäret tulivat myöhemmin enklantiin jossa tapasivat vakoojansa mutta se suhde ei kestänyt, he erosivat.
Kiitos tiedosta. :) Hyvä, että omaiset saivat olla - toivottavasti - rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vieraksun ihmisiä jotka vielä nykyäänkin hankkii asuntonsa täyteen pölyisiä kirjoja. Miten te pystytte asumaan kämpässä joka on täynnä turhaa ryönää ja roinaa? Ei tuollaisessa asunnossa voi olla onnellinen kun tavaraa on liikaa ja fengshui tukossa. Minä konmaritin omat kirjani aikoja sitten. Siirryin äänikirjoihin, sillä ne vievät vähemmän tilaa. Nyt kotona on enemmän tilaa ja valoa.
Apua, melkein kuolin nauruun kun kommenttisi oli niin hauska.
Minäkin voisin sanoa vaikka että kirjaton koti on sieluton koti. Kirjahyllytön koti on sivistyksetön koti. Jatketaanko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen olisin ostanut, mutta nykyään ei ole enää aikaa lukemiseen mikä on todella harmi. Kaikki aika menee nyt töihin ja työpäivän jälkeen heti nukkumaan.
Kauheaa, mitä ihmettä te teette työksenne, joilla ei ole muuta elämässä kuin työ?
Me kirjoitetan teille niitä uusia kirjoja 100 sivun päivävauhdilla.
Jos minun on pakki saada joku kirja heti kun se tulee ulos julkaisupäivänä niin ostan. E-kirjana jos vaan löytyy. Sitten vaan de-drm ja uppaan omaan pilvitiliin jotta voin lukea sitä kaikissa koneissa.
Muuten imuroin kaiken netistä. Suunnilleen kaikki löytyy englanninkielisenä sieltä. Turha tukea besoksen imperiumia.
Fyysisistä kirjoista en tykkää. Tuottavat paljon jätettä. Kännykässä kulkee mukana tuhansia kirjoja ja voin lukea niitä missä ja milloin tahansa.
Kunnon lukemista varten minulla on samsungin tab s7 plus. Kaikki e ink laitteet ovat ihan pelleilyä siihen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Annoin paljon kirjoja pois ja jäljellä olevat kirjat eivät ime valoa.
Ostan vain sellaisia kirjoja, jotka tuottavat valoa. Suosittelen niitä sinullekin.
Varmasti joku, jolla on rahaa laittaa, ostaa niitä uutuuksia. Itse ostan kirjani alennusmyynneistä, pokkareina, divareista, kirpputoreilta ja tietenkin otan näistä kiertohyllyistä. Kierrätän myös paljon lukemiani kirjoja. Minulla on nyt 4 kirjahyllyä, ja yritän pitää määrän siinä.
Joskus kyllä harmittaa odotella, kun joku hyvä kirja ilmestyy, että sen saa halvemmalla. Mutta näin tein jo lapsena musiikkicd:n kanssa. Odotat puoli vuotta - vuoden, jo lähtee hinnasta puolet pois. Vähintään.
En, mutta BookBeat suht kovassa käytössä.
En tue ns. turhaa kuluttamista ja pakko myöntää, että lasken kirjat siihen. Kirjan saa milloin vain esille vaikka sieltä kirjastosta, joten en näe mitään syytä säilöä niitä hyllyssä.
Ehkä boomerit.