Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusia kirjoja tulee jatkuvasti markkinoille. Ostaako joku?

Vierailija
13.09.2020 |

Ihmettelen, miten näille kirjoille riittää ostajia tässä talouskurjimuksessa. Oletko sinä ostanut jonkun uutuuskirjan? Itse luotan kirjaston antiin.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ennen paaaaljon. Nyt vähemmän. Työ vie niin paljon energiaa. Some siihen päälle. 20v sitten elämä ei ollutnäin monimutkaista 😳.

Ostan kyllä vielä, minulla on isokaunis kirjahylly. Mutta olen siirtynyt osittain äänikirjoihin. Yritän kävellä ja kuunnella.

Westön uusimman ajattelin ostaa kirjana.

Vierailija
82/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää itsekin vielä kirjoittaa äänikirjoista se, että on itse koe niitäkään oikein omaksi jutuksi sen takia etten aina jaksa keskittyä niihin. Minulle myös lukijan äänellä ja lukutavalla on suuri merkitys ja en voi kuunnella sellaista mistä en pidä. Tavallisessa kirjassa ( e-kirjassa myös) voi aina palata takaisin ja ottaa jonkun kohdan uudestaan, mutta en todellakaan haluaisi toistaa jonkun "höpinää" koko ajan. Musiikkia kyllä kuuntelen, mutat jotenkin ei se kuuntelu taito riitä kirjoihin asti. Mieluummin luen itse ja samalla keskityn paremmin. Eri asia on joku opettajan pitämä luento yms jota kyllä seuraan ja pystyn keskittymään, kun ihminen on siinä paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjailijoiden ammatti loppuu jonkin ajan päästä, jos äänikirjojen kustannussopimuksia saada paremmaksi kirjailijoiden kannalta. No, kuka tahansa tietenkin voi sepustaa ja nauhoittaa mitä tahansa. Kunnollinen lukutaito jää eliitin taidoksi kuten 1800-luvulla. Moni haluaakin tietysti sitä, että palataan lopullisesti luokkayhteiskuntaan. On lukutaidottomia vuokratyöläisiä ja asunnottomia kiertolaisia, osa kerjää ruokansa. Luku- ja kirjoitustaito heikkenevät kovaa vauhtia koulussa. Kun kotonaakaan kukaan ei lue mitään, huono kehitys vaan kiihtyy. Bisneseliitti ei anna lapsiensa edes käyttää liikaa nettiä. He tietävät, että tarvitaan muodollinen korkeakoulutus ja siellä tarvitaan vielä lukutaitoa. Eliitti osaa aina hiljaa uusintaa itsensä! Tämä on käynnissä Suomessa jo nyt.

Se on kapitalismia. Turhaa itkeä ja valittaa. Ei kaikkien työntekijöitäden tarvitse osata lukea ja kirjoittaa, vain niiden joille se taito on töissä välttämätöntä. Muiden tapauksessa se on vain ajan ja rahan haaskausta kouluttaa.

Vierailija
84/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään hömppäkirjoja, usein kalliita ja turhia. Tietokirjallisuutta ja oppikirjoja on sen sijaan joskus tullut ostettua, mutta nykyään vanhempia painoksia ja joskus myös uudempia löytää ilmaiseksi netistä. On kirjahyllyssa kyllä jonkin verran klassikkoteoksia eri tieteen aloilta, joita on tullut ostettua. Esim. matematiikka- ja fysiikkateokset eivät helposti vanhene.

T. Lidl-mies

Vierailija
85/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen himolukija, mutta uutuskirjoja en enää osta. Ostan e kirjoja google booksin ja kindlen kautta. Bongailen tarjouksia, usein muutaman vuoden vanhoista kirjoista. Maksavat vain 2-5e. Sieltä saa mahtavia suosituksia samantyylisistä kirjoista. Uutuskirjat kuuntelen kk maksuisella äänikirjatililläni. Appsien helppous, hyvät valikoimat ja tarjoukset ovat vieneet minut pois kirjakaupoista ja kirjastoista.

Vierailija
86/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan e- ja äänikirjoja. Mutta vain laadukkaita, en mitään räikkösen elämäkertoja. Äänikirjoja kuuntelen lenkillä, mutta niissä pitää olla hyvä lukija. Niissä saisi olla kyllä parempi valikoima, suurin osa on dekkareita tai jotain hömppää. Toki joskus hyvä dekkarikirjailija menee.

Vierailija
87/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Nykäsestäkin on tullut tänä syksynä jo kaksi kirjaa.

https://www.adlibris.com/fi/kirja/elama-oli-laiffii-9789511365907?gclid…

https://www.adlibris.com/fi/kirja/matin-maailma-9789523541931?gclid=Cj0…

q3ztXARA45sNqSIXEoj18NAaAmlzEALw_wcB

Jorma Uotisen kirjan hain tänään kirjastosta

https://www.adlibris.com/fi/e-kirja/jorma-uotinen-9789511366218?gclid=C…

Vierailija
88/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun löysin äänikirjat en ole kaivannut paperisia kirjoja ollenkaan. Olin siis ennen innokas kirjojen keräilijä ja hyllyssä oli ennen monta harvinaisuuttakin, mutta koska kirjat ovat nykyään ongelmajätettä eikä niitä saa myytyä edes maksamalla ostajalle. Oli pakko repiä kannet pois ja lajitella kierrätykseen. Hieman kyllä harmitti, muyta äänikirjoina on jo nykyään paljon hyviä kirjoja.

Ai kauheaa, sydäntä oikein riipaisee se, että joku oikeasti pistää kirjoja paperinkeräykseen. En syyttele, eihän sille mitään kai voi. Oletko kokeillut lahjoittaa kirjoja jonnekin, esim Torin tai facebookin kautta.

Vierailija
89/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä palvelussa on paras valikoima äänikirjoja? Ei kiinnosta rikollisten elämäkertakirjat eikä muutenkaan julkkisten eikä myöskään romanttinen viihdekirjallisuus.

Vierailija
90/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä palvelussa on paras valikoima äänikirjoja? Ei kiinnosta rikollisten elämäkertakirjat eikä muutenkaan julkkisten eikä myöskään romanttinen viihdekirjallisuus.

Kannattaa tehdä tilaus useampaan palveluun kerralla. Itse tilaan tällä hetkellä viittä eri äänikirjapalvelua.

Vierailija
91/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niissä valikoimissa noiden suosituimpien välillä ole eroja.

Vierailija
92/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kirjoja paljon lahjaksi ja myös saan niitä lahjana. Ostan matkaluettavaksi kirjoja ja suurimman osan käytettynä tai pokkarimuodossa. Minulla on noin 600 kirjaa kotona. Kirjahyllyni on suurin rakkauteni ja aarteeni. Jotkut keräilevät merkkilaukkuja, instaseuraajia tai muumimukeja, miksei siis kirjojakin. Lastenkirjoihin panostan erityisesti ja yritän haalia kaikki klassikot hyväkuntoisina. Lapsuudenkodin kirjojen määrän on tutkimuksissa huomattu korreloivan positiivisesti korkeamman koulutuksen ja tulotason kanssa.