Uusia kirjoja tulee jatkuvasti markkinoille. Ostaako joku?
Ihmettelen, miten näille kirjoille riittää ostajia tässä talouskurjimuksessa. Oletko sinä ostanut jonkun uutuuskirjan? Itse luotan kirjaston antiin.
Kommentit (92)
Ostan kolmen kirjailijan tuotantoa sitä mukaa kun ilmestyy, tiedän ne jo ennakkoon hyviksi ja useaan kertaan luen. Korona-aikana oma kirjasto on osoittautunut hyväksi, kun kirjastot meni kiinni, eikä nytkään oikein uskalla lainata... Lisäksi ostan sellaisia kirjoja, joita tiedän kaipaavani myöhemminkin, kuten kotiseutuhistoriaa. Sitä painettiin vain 500 kpl eikä tämän jälkeen välttämättä saa mistään. Lisäksi harlekiineja e-kirjoina, niitä olisi noloa pitää hyllyssä näkyvillä 😅 Minua kiinnostamattomista kirjoista irrotan kannet ja laitan paperikierrätykseen, näitä ei montaa ole ollut joten en ole antikvaareille tarjonnut
Ennen ostin ja nyt on kaikki paikat täynnä ongelmajätettä eli kirjoja. Kukaan ei niitä huoli, mutta hassua heittää keräykseenkään. Kuuntelen bookbeatin kautta ja säästä rahaa ja hyllytilaa. Saan heti uutuudet käsiini, ei tarvi kirjastossa jonottaa
Bookbeattia käytän enimmäkseen. Ostan myös sellaisia joita ei sieltä löydy. Lahjaksi ostan myös. Mies ostaa useammin.
Mulle toimii hyvin kuukausimaksullinen e-kirjapalvelu. Luen paljon, ja kuuntelen äänikirjojakin päivittäin.
Huono puoli on se, etteivät parhaat tiedekustantamot ole palvelussa mukana, ja rummuttavat koko ajan kammokirjoja, joita en ikinä lukisi, jotain rikollisten ja muiden julkkisten ns. elämäkertoja ja suomalaista chicklitiä, yök.
Vähän etsimällä löytyy sitten uumenista parempiakin teoksia, ja toki joitain kiinnostavia uutuuksia.
En ole ostanut kirjoja enää vuosiin, kirjastosta lainaan joskus, sanoma- ja aikakauslehtien kanssa sama, syy taloudellinen, tosin en erityisemmin välittäisi edes kerryttää paperipinoja enää kotiin, nekin ruvenneet ärsyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Äänikirjoilla on aika kova rahastus, koska kirjastot eivät tarjoa niitä
Kirjastot hankkivat kaikki fyysiset äänikirjat, joita ne saavat ostaa.
Jos käytät kirjastojen verkkopalveluita, valikoima laajenee huomattavasti.
Osta lahjaksi ja itselleni. Viimeksi viime viikolla ostin uutuuskirjan.
Vierailija kirjoitti:
Bookbeattia käytän enimmäkseen. Ostan myös sellaisia joita ei sieltä löydy. Lahjaksi ostan myös. Mies ostaa useammin.
Löytyykö tuota?
https://www.kemijarvi.fi/fi/kemijarvi-info/tapahtumakalenteri/159679676…
Todella hyvä mut vielä vähän kesken mulla.
Yks menee heti lahjaksi mut oonpa ehtinyt itse lukea, jos loppuu kaupasta:-D
En osta. Aikoinaan konmaritin kirjat ja siirryin kindlen ja kirjaston käyttäjäksi. Nyt olen löytänyt myös äänikirjapalvelut. Kaikista paras ahaa-elämys tuli kun tajusin, että voin lukea ja kuunnella englanninkielisiä kirjoja eikä tarvitse enää odottaa käännöksiä. Luen ihan vain omaksi iloksi ja nautinnoksi ja erittäin harvoin mitään suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Mulle toimii hyvin kuukausimaksullinen e-kirjapalvelu. Luen paljon, ja kuuntelen äänikirjojakin päivittäin.
Huono puoli on se, etteivät parhaat tiedekustantamot ole palvelussa mukana, ja rummuttavat koko ajan kammokirjoja, joita en ikinä lukisi, jotain rikollisten ja muiden julkkisten ns. elämäkertoja ja suomalaista chicklitiä, yök.
Vähän etsimällä löytyy sitten uumenista parempiakin teoksia, ja toki joitain kiinnostavia uutuuksia.
Voi luoja, tämä! Jatkuvasti pusketaan etusivulle joitain suomalaisia julkkujen ja rikollisten ja urheilijoiden elämänkertoja ja suoraan muilta kopioituja "näin parannat varvasbakteerisi ja laihdut" -oppaita.
Ostan painettuja kirjoja. Äänikirja ei ole sama asia, eikä edes e-kirja. Lukemisen tarkoitus on itselläni myös vähentää laitteiden ääressä vietettyä aikaa. Äänikirjan kuuntelua en laske edes lukemiseksi, se on kuin kuuntelisi jotain podcastia tai radio-ohjelmaa. Sitä paitsi harvalla on sellainen ääni ja lukemistapa, että sitä jaksaisi tuntitolkulla kuunnella.
Joululahjavinkki kaikille: äänikirjapalveluihin voi ostaa lahjakortteja :)
Olen kirjaston suurkuluttaja, mutta myös ostan kirjoja. Esimerkiksi tällaiset Tommi Kinnusen uutuuskirjojen kaltaiset kirjat ostan aina, koska tiedän, että kirjastosta niitä saa odottaa kuukausitolkulla. VIP-lainana toki voi löytää, mutta niissä taas on niin lyhyt laina-aika, että kirja saattaa jäädä kesken. Parhaat kirjat säilytän itselläni, muut myyn parilla eurolla asuinalueen FB-kirppiksellä. Eihän siinä omiaan saa mitenkään pois, mutta on hölmö ajatus, ettei harrastaminen saisi mitään maksaa.
Täällä kanssa yksi joka vaihtanut paperisen kirjan äänikirjoihin. Kirjahyllyn revin aikoja sitten jo jätteen kierrätykseen. Äänikirja on paljon parempi ja helpompi tapa lukea kirjoja kun lyö vain kuulokkeet korville ja kuuntelee samalla kun juoksee lenkillä.
Äänikirjojen kuuntelu on kyllä paras tapa lukea kirjoja.
Uuden kirjan ostaminen on minulle aina juhlahetki.
Parasta hemmottelua mitä tiedän on uppoutua kiinnostavaan kirjaan.
Erittäin kinnostavaa kirjaa ei malta jättää kesken, vaan lukee jopa yön yli.
Perinteinen kirja on minulle se oikea ja ainoa tapa nauttia kirjasta.
Äänikirjoja vierastan.
Mieluiin lahja minun tapauksessani on uusi kirja.
Kaikki ystäväni tietävät tämän.
Rakastan kirjoja.
Äänikirjoilla on aika kova rahastus, koska kirjastot eivät tarjoa niitä