Uusia kirjoja tulee jatkuvasti markkinoille. Ostaako joku?
Ihmettelen, miten näille kirjoille riittää ostajia tässä talouskurjimuksessa. Oletko sinä ostanut jonkun uutuuskirjan? Itse luotan kirjaston antiin.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen olisin ostanut, mutta nykyään ei ole enää aikaa lukemiseen mikä on todella harmi. Kaikki aika menee nyt töihin ja työpäivän jälkeen heti nukkumaan.
Kauheaa, mitä ihmettä te teette työksenne, joilla ei ole muuta elämässä kuin työ?
Me kirjoitetan teille niitä uusia kirjoja 100 sivun päivävauhdilla.
Hah, haaveilin lapsen kirjailijan urasta. Onneksi haave ei toteutunut ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraksun ihmisiä jotka vielä nykyäänkin hankkii asuntonsa täyteen pölyisiä kirjoja. Miten te pystytte asumaan kämpässä joka on täynnä turhaa ryönää ja roinaa? Ei tuollaisessa asunnossa voi olla onnellinen kun tavaraa on liikaa ja fengshui tukossa. Minä konmaritin omat kirjani aikoja sitten. Siirryin äänikirjoihin, sillä ne vievät vähemmän tilaa. Nyt kotona on enemmän tilaa ja valoa.
Apua, melkein kuolin nauruun kun kommenttisi oli niin hauska.
Minäkin voisin sanoa vaikka että kirjaton koti on sieluton koti. Kirjahyllytön koti on sivistyksetön koti. Jatketaanko?
Jatketaan.
Nykyään on e-kirjat ja kirjastot. Miksi sivistynyt ihminen haalii materiaa?
Paljon resurssitehokkaampaa ja ekologisempaa tukeutua sähköisiin, kirjastoon tai vaikka kavereiden kirjojen lainaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aikaa lukea.
On aikaa selata vauvapalstaa, mutta ei lukea.
Elämä on valintoja. Lukea voi vaikka 5-10 min kerrallaan.
Kirjan kuunteleminen ja lukeminen on kaksi eri asiaa, vai onko? Tietokirjoja ei ainakaan pysty kuuntelemaan. Tietokirjoissa e-kirja hakkaa perinteisen kirjan koska hakutoiminto.
Äänikirjoina luen kaikki kirjani nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Äänikirjoilla on aika kova rahastus, koska kirjastot eivät tarjoa niitä
Et varmaan ole käynyt vuosikymmeniin kirjastoissa.
Kirjastosta saa
- äänikirjoja
- e- äänikirjoja
- elokuvia sekä pöytäkoneille että mobiililaitteille
- DVD elokuvia
- CD - levyillä musiikkia
- LP - levyillä musiikkia
- tietokonepelejä
- liikuntavälineitä, kuten kävelysauvat, painoja, askelmittareita, tasapainolautoja,
lumikenkiä jne. jne.
Ja tietenkin kirjoja, lehtiä, palapelejä, ja kaikkea sitä mitä siellä aina on ollut.
Mitäpä jos kommentoija sivistäisi edes hiukkasen itseään, ja pistäytyis kirjastossa, ettei aivan höpöjä tänne kirjoittelisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen olisin ostanut, mutta nykyään ei ole enää aikaa lukemiseen mikä on todella harmi. Kaikki aika menee nyt töihin ja työpäivän jälkeen heti nukkumaan.
Kauheaa, mitä ihmettä te teette työksenne, joilla ei ole muuta elämässä kuin työ?
Hah, haaveilin lapsen kirjailijan urasta. Onneksi haave ei toteutunut ;)
Onneksi. Oulussa kehitetään parhaillaan tekoälyä joka tekee kaikista ihmiskirjailijoista työttömiä. Siitä on luvattu tulevan parempi kirjailija kuin yksikään ihminen historian aikana.
Vierailija kirjoitti:
Äänikirjojen kuuntelu on kyllä paras tapa lukea kirjoja.
No, melkein samanveroinen. Äänikirjan etuna on, että samalla voi tehdä niitä pakollisia kotitöitä kuolematta tylsyyteen. Kirja on ihana, muttei oikein onnistu tiskatessa / leipoessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraksun ihmisiä jotka vielä nykyäänkin hankkii asuntonsa täyteen pölyisiä kirjoja. Miten te pystytte asumaan kämpässä joka on täynnä turhaa ryönää ja roinaa? Ei tuollaisessa asunnossa voi olla onnellinen kun tavaraa on liikaa ja fengshui tukossa. Minä konmaritin omat kirjani aikoja sitten. Siirryin äänikirjoihin, sillä ne vievät vähemmän tilaa. Nyt kotona on enemmän tilaa ja valoa.
Apua, melkein kuolin nauruun kun kommenttisi oli niin hauska.
Minäkin voisin sanoa vaikka että kirjaton koti on sieluton koti. Kirjahyllytön koti on sivistyksetön koti. Jatketaanko?
Niin voisit, mutta se olisi paskapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Ennen ostin ja nyt on kaikki paikat täynnä ongelmajätettä eli kirjoja. Kukaan ei niitä huoli, mutta hassua heittää keräykseenkään. Kuuntelen bookbeatin kautta ja säästä rahaa ja hyllytilaa. Saan heti uutuudet käsiini, ei tarvi kirjastossa jonottaa
Onhan noita ilmaiskirjahyllyjä monessa kirjastossa jne. Itse koluan ne innolla. Ei kannata kirjoja roskiin heittää, huutonetissäkin voi myydä. Aina on niitä jotka lukevat paljon ja laveasti. Eli älkää kantako kirjoja roskiin elleivät ole ihan niitä valitut palat kokoelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kirjan kuunteleminen ja lukeminen on kaksi eri asiaa, vai onko? Tietokirjoja ei ainakaan pysty kuuntelemaan. Tietokirjoissa e-kirja hakkaa perinteisen kirjan koska hakutoiminto.
Kirjan kuunteleminen on yksi tapa lukea se. Vai kiellätkö lukemisen ilon niiltä, jotka eivät voi itse fyysisesti lukea painettua tekstiä? - Laajenna vähän omaa maailmankuvaasi, sen sijaan että rajaat sitä muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😀
Lupaan lukea sen suomalaisen kirjailijan kirjan, joka tulee tähän ketjuun mainostamaan.
t. se ei-suomalaisia kirjoja lukeva
Vierailija kirjoitti:
Tietokirjan kuuntelu äänikirjapalvelun kautta pelastaa monen lukivaikeuksissa kamppailevan lapsen ja nuoren koulutuksen ja tulevaisuuden.
Sen jälkeen kun löysin äänikirjat en ole kaivannut paperisia kirjoja ollenkaan. Olin siis ennen innokas kirjojen keräilijä ja hyllyssä oli ennen monta harvinaisuuttakin, mutta koska kirjat ovat nykyään ongelmajätettä eikä niitä saa myytyä edes maksamalla ostajalle. Oli pakko repiä kannet pois ja lajitella kierrätykseen. Hieman kyllä harmitti, muyta äänikirjoina on jo nykyään paljon hyviä kirjoja.
Kyllä vaan muutossa rosikseen menee ja paljon, vaikka laitoin ilmaiseksi jakoon
Vaikka omistaisin maailman viimeisen painetun kirjan niin roskiin se menee. Ei sitä kukaan haluaisi ostaa kun on sähköiset e-kirjat ja äänikirjat jotka eivät vie asunnosta tilaa.
Kirjailijoiden ammatti loppuu jonkin ajan päästä, jos äänikirjojen kustannussopimuksia saada paremmaksi kirjailijoiden kannalta. No, kuka tahansa tietenkin voi sepustaa ja nauhoittaa mitä tahansa. Kunnollinen lukutaito jää eliitin taidoksi kuten 1800-luvulla. Moni haluaakin tietysti sitä, että palataan lopullisesti luokkayhteiskuntaan. On lukutaidottomia vuokratyöläisiä ja asunnottomia kiertolaisia, osa kerjää ruokansa. Luku- ja kirjoitustaito heikkenevät kovaa vauhtia koulussa. Kun kotonaakaan kukaan ei lue mitään, huono kehitys vaan kiihtyy. Bisneseliitti ei anna lapsiensa edes käyttää liikaa nettiä. He tietävät, että tarvitaan muodollinen korkeakoulutus ja siellä tarvitaan vielä lukutaitoa. Eliitti osaa aina hiljaa uusintaa itsensä! Tämä on käynnissä Suomessa jo nyt.
En koskaan osta uutena jos ei nyt satu missään alessa olemaan. Yleensä kirppiksiltä ostan halvalla kirjoja mitkä näyttävät kiinnostavilta. Muuten lainaan kirjastosta. E-kirjoja en oikein tykkää lukea ja huomaan, että jos luen niin en keskity niihin kunnolla. Minulla ei ole mitään läppäriä tai tablettia yms mistä lukea ja vanha pöytäkone pitää muutenkin kovaa meteliä ( tuuletin), että ei siinä paljon keskity. Tykkään kyllä lukea netistä muiden kirjoittamia tarinoita esim eri sarjoihin liittyen. Nämä yleensä englanniksi.
Kun ostan kirjan en ajattele sen jälleenmyyntiarvoa, enkä havittele euroakaan takaisin sitten kun olen sen lukenut ja päättänyt että voin siitä luopua. Jätän sen kirjaston vaihtohyllyyn tai vien kierrätyskeskukseen. Noin puolet ostamistani kirjoista jää minulle lukemisen jälkeen. Muutaman vuoden välein käyn kirjahyllyn läpi. Tämä sopii minulle koska luen vain 3-4 kirjaa kuussa ja harkitsen aika hyvin mitä hankin. Jos lukisin kirja päivässä tahtia, en tietenkään ostaisi kaikkia, silloin varmaan käyttäisin kirjastoa. Nyt minulla menee muutama kymppi kirjoihin per kuukausi, ja saman rahan saisi käytettyä moneen turhuuteen.
Miksi työsi on tuollaista. Olisiko lapsi tai puoliso mahdoton?