Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusia kirjoja tulee jatkuvasti markkinoille. Ostaako joku?

Vierailija
13.09.2020 |

Ihmettelen, miten näille kirjoille riittää ostajia tässä talouskurjimuksessa. Oletko sinä ostanut jonkun uutuuskirjan? Itse luotan kirjaston antiin.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan välillä. Monesti joutuu odottamaan kuukausia että saa kirjastosta suosituimmat uutuudet.

Vierailija
2/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen kirjojen ostaja, ja myös paljon luinkin ennen. Nyt kaikki aika menee töissä ja siitä palautumisessa enkä ehdi lukea, mutta enpä ole enää ostanut niitä kirjojakaan. Luotan kirjastoon, jos vielä joskus ehdin lukea, nyt pähkäilen noiden kirjojen kanssa täällä kotona, että mitä niille teen, kun on tulossa muutto pienempään ja pitäisi oikein rankalla kädellä raivata turhat tavarat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kirppareilta joskus euron parin pokkareita ja sitten vien eteenpäin hyväntekeväisyysjärjestöille, jos ottavat, kun olen lukenut.  Uutena en osta ikinä mitään, lastenkirjoja aikoinaan ostin kun niitä luettiin kerrasta toiseen. 

Vierailija
4/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako kukaan e-kirjoja? Mielestäni aika kalliita.

Vierailija
5/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lähinnä tiedekirjoja. Niitäkin kyllä useammin Amazonista kun Suomessa maksaa moninkertaisesti. 

Vierailija
6/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan välillä myös e-kirjoja. Ihan kivoja jos pakko heti saada joku mielenkiintoinen luettavaksi.

Vierailija
7/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kirppareilta joskus euron parin pokkareita ja sitten vien eteenpäin hyväntekeväisyysjärjestöille, jos ottavat, kun olen lukenut.  Uutena en osta ikinä mitään, lastenkirjoja aikoinaan ostin kun niitä luettiin kerrasta toiseen. 

Hienoa kierrätystä. Tätä pitäisi suosia.

Vierailija
8/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatu ja Patu on ainoa viime aikojen uutuuksista, jonka olen hankkinut talouteemme (suosittelen, on hyvä!). 

Vierailija
9/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää osta kirjoja vaikka ennen olen ollut kirjakauppojen ja kirjastojen heavy user ja selannut aina kaikki uutuusluettelot ym. Nykyään maksan storytelistä 17 € kk niin sieltä saa useimmat uutuuskirjat heti kuunteluun ja joita ei saa, varaan kirjastosta.

Mulla kans muutaman vuoden sisään tulossa muutto pienempään niin pitäisi päästä suuresta osasta vanhojakin eroon mutta kun ehtisi noita joskus lajitella...

Vierailija
10/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin lainaan kirjastosta jos on tarpeeksi mielenkiintoinen niin ostan.

Vakooja ja petturi kirjaa en malttana odottaa, joten ostin sen heti.

Kolme kertaa luin sen heti kannesta kanteen.

Vierailija
11/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ostin viikoittain kirjoja sekä kirjakaupoista että antikvariaateista ja myöhemmin lahjoitin satoja kirjoja Kierrätyskeskukseen. Minulla on edelleen paljon kirjoja ja varaan ja lainaan kirjoja kirjastosta.

Ei kirjoja painettaisi, jos kukaan ei ostaisi niitä.

Vierailija
12/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaikista kiinnostavimmat. Välillä teen myös niin, että jos luen todella hyvän kirjan kirjastosta, käyn myöhemmin ostamassa sen. On joitain kirjoja, jotka haluan oman hyllyyni jotta voin palata niihin myöhemmin. (Tämä ei päde esim. dekkareihin vaan syvällisempiin teoksiin.)

Vierailija
13/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ja tytär uhrattiin HS:n mukaan Moskovalle. Surmattiinko heidät?

Vierailija
14/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ostan. Lainaan ensin kirjastosta ja jos on niin hyvä kirja, että haluan sen itsellenikin, sitten ostan. Edellisestä kirjaostoksesta taitaa olla reilusti toista vuotta.

Vierailija
15/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ja tytär uhrattiin HS:n mukaan Moskovalle. Surmattiinko heidät?

Ei tapettu.

Vaimo ja tyttäret tulivat myöhemmin enklantiin jossa tapasivat vakoojansa mutta se suhde ei kestänyt, he erosivat.

Vierailija
16/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aiemmin ja minulla oli koko seinällinen kirjahyllyjä.

Ajan myötä siirryin aina pienempään asuntoon, kun elän yksin ja aloin luopumaan kirjastostani.

Nyt omistan enää runokirjoja.

Kirjasto on muutaman sadan metrin päässä, josta olen voinut lainata kaikki haluamani kirjat. Uutuudet ym. Kätevää

Vierailija
17/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olisin ostanut, mutta nykyään ei ole enää aikaa lukemiseen mikä on todella harmi. Kaikki aika menee nyt töihin ja työpäivän jälkeen heti nukkumaan.

Vierailija
18/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaako kukaan e-kirjoja? Mielestäni aika kalliita.

Ostan lähes pelkästään ekirjoja. Aina ollut halvempia kuin printtikirjat. Monia hyviä kirjoja saa alle kympillä enkä suostu ostamaankaan kallimmalla kuin aivan uutuudet, jonka hakuan ehdottomasti lukea. Köytän Elisa kirjaa. Ekirjoissa on mainota, kun voi ostaa kirjan hetken päähönpistosta ja missä vaan.

Vierailija
19/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kirjoja lukeville ystävilleni lahjaksi, koska kirja on aina kiva saada. Itselle kyllä harvemmin.

Vierailija
20/92 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan uutuuskirjoja melko usein. Ihan samalla tavalla voin käydä elokuvissa, kun en jaksa odottaa, että joskus se tulisi telkkarista.

Samoin vaikka vaatteita, enkä odota, että muutaman kuukauden päästä ne tulisi alemyyntiin.

Tai vaikka jouluna, ostan jouluaattona kalliin joulukuusen, vaikka tapanina saisin sen eurolla.

Juuri tänään meinasin käydä ostamassa uutuuskirjan ja teen sen hyvällä omallatunnolla, kun en käy juuri ravintolassa tai käytä alkoholia. Minä laitan rahat mieluimmin kirjaan, kuin olisin ostanut viikonlopuksi siideriä. Ja juu, kirja menee sen jälkeen kierrätykseen, jos joku haluaa lukea sen.

Elämä on valintoja.