Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäsenä teidän vauva nukkui ensimmäistä kertaa koko yön?

Vierailija
01.11.2013 |

Meidän poitsu nyt 7kk ja nukkuu korkeintaan 4 tuntia putkeen ja yleensä kyllä heräilee monta kertaa yössä.. Esikoinen taas rupesi nukkumaan kokonaisia öitä jo 3-kuisena. Kertokaahan kokemuksia!

terveisin yksi väsynyt äiti

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1 kk, mutta en imettänyt.

Vierailija
2/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 2kk iässä, ja minä imetin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nukkui satunnaisesti öitä 1,5-vuotiaana ja säännöllisemmin 2-vuotiaasta alkaen. Toinen on nyt 5 ja ensimmäistä kokonaan nukuttua yötä odotellaan edelleen.

Vierailija
4/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun opetin yli 2-vuotiaana, mutta minua se ei haitannut

Vierailija
5/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk. Harvassa  ovat ne kerrat kun herää yöllä, mutta mikäli herää niin yhdellä heräämisellä mennään.

Vierailija
6/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia olen imettänyt yhtä lailla, ns. lapsentahtisesti. Eka rupesi nukkumaan kai 4-5-kuisena koko yön, toka täyttää kohta vuoden ja nukkuu maksimissaan 4h pätkiä. Nykyään sentään jo yöimetys vähentynyt, mutta silti heräilee itkeskelemään ja haluaa kainaloon ym. Olin minäkin aika poikki tuossa pari kuukautta sitten kun imetin usein tunnin välein...

oon kyllä huomannut, että usein se rytmi sitten muuttuu ihan vaan yhtäkkiä. Just kun alkaa miettimään, että meinaakohan tämä ikinä nukkua, se yllättäen nukkuukin. Eli toivoa kyllä on tunnelin päässä, koita jaksaa. :)

Vierailija
7/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun en hypännyt lapsen luona joka äännähdyksestä 

Vierailija
8/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 1kk. Silloin lopetin imetyksen. Nukkui vauvana lyhyitä (max 3 tunnin) pätkiä, mutta vauva-ajan jälkeen onkin nukkunut tosi sikeästi yöt, joskus harvoin saattanut herätä painajaiseen tai vahinkoon. On nyt jo melkein 4v...Eli ei tarkoittanut ainakaan meidän kohdalla sitä että vauvana huonouninen olisi sitten vanhempanakin huonouninen, vaan päinvastoin!

Vierailija
9/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vko iässä on meillä 3 lasta ryhtyneet nukkumaan pitkiä yöunia eli 6- 8 tuntia kerrallaan.

Vierailija
10/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaasta alkaen on nukkunut, suunnilleen päivälleen siitä, kun lopetin imetyksen.

Vierailija
11/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis imetän vielä ja lapsi nukkuu vieressä. Aiemmin tämä on toiminut hyvin, vauva on nukahtunut heti syötyään ja minä myös. Nyt hän heräilee useasti, itkeskelee, kierii, pyörii, yms. eikä rauhoitu rintaa saatuaan vaan alkaa esim. pureskelemaan nännejä. Olen yrittänyt rauhoitella vauvaa sylissä, mutta hän ei siihen nukahda ja jos vahingossa nukahtaakin niin herää heti kun hänet laskee sänkyyn. Aamulla sitten isosisko pomppaa 7 aikaan ylös, joten hyvästi nukkumisyritykset. Turhauttavaa!!

Vierailija
12/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen heti syntyessään, imetin. Ei herännyt ikinä yöllä syömään. Kaksoset sitten nukkuivat ensimmäiset pari viikkoa huonosti (maito ei noussut kunnolla), mutta kunhan maito lähti nousemaan, niin alta 1 kk nukkui kokonaiset yöunet, jonka jälkeen sitten alkoi taas yöheräily.

Vierailija
13/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v10kk. Lopetin imetyksen kun oli 1v kun kaikki sano et se auttaa öihin, no meillä vaan paheni. :( Harmittaa että menin lopettamaan sen.

Vierailija
14/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 23:22"]

Minä siis imetän vielä ja lapsi nukkuu vieressä. Aiemmin tämä on toiminut hyvin, vauva on nukahtunut heti syötyään ja minä myös. Nyt hän heräilee useasti, itkeskelee, kierii, pyörii, yms. eikä rauhoitu rintaa saatuaan vaan alkaa esim. pureskelemaan nännejä. Olen yrittänyt rauhoitella vauvaa sylissä, mutta hän ei siihen nukahda ja jos vahingossa nukahtaakin niin herää heti kun hänet laskee sänkyyn. Aamulla sitten isosisko pomppaa 7 aikaan ylös, joten hyvästi nukkumisyritykset. Turhauttavaa!!

[/quote]

Niin on! Meillä vähän vanhempi vauva ja vähän aikaa sit oli vielä tuollaista. Olin jo ihan epätoivoinen, mut yhtäkkiä alettiinkin taas nukkua yhdellä herätyksellä taas. Mä imetän ja vauva nukkuu vieressä, oon ihan tolkuttoman väsynyt jos joudun yöllä nouseen sängystä...

Vierailija
15/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohta 2-vuotias eikä vieläkään olla nukuttu täysiä öitä (arvatkaa vaan odotanko niitä kuin kuuta nousevaa...!). Mutta siis imetän lapsentahtisesti ja lapsi nukkuu vieressä perhepedissä. Aamuöisin yleensä alkaa tissittelymaraton noin klo 4 ja siitä suoraan sitten herätäänkin aamulla klo 7. Imetyksen lopettaminen alkaa olla ajankohtaista. Josko siitä ne yötkin rauhoittuisivat jossain vaiheessa.

Vierailija
16/44 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16: Meillä auttoi yöimetysten lopettaminen. Tehtiin niin et vikan kerran tuli maitoa illalla sohvalla ja aamulla aikaisintaan aamupalan jälkeen, sängyssä ei enää imetetty. Sanoin vaan yöllä että äiti nukkuu, tissit nukkuu ja sunkin pitäis nukkua. :) Toimi yllättävän nopeasti!

Mä yritin eka pitkittää sitä heräämistä lopettamalla yöimetyksen mut "torkutin" eli annoin maitoa kuitenkin aamulla kun en jaksanut nousta vielä sängystä. Hyvin nopeasti alkoi aamuherätykset aikaistumaan ja aikaustumaan kun lapsi tajusi että sitä maitoa saa kun haluaa herätä.. Sit kun rajattiin se aamuimetys tapahtuun aamupalan jälkeen niin alettiin taas nukkua pidempään.

Vierailija
17/44 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 2-vuotiaana

Vierailija
18/44 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 kk nukuttiin 6 h yhteen menoon ja 6 kk  12h

Vierailija
19/44 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5v kun nukkui ekan kerran koko yon, Se oli poikkeus saannosta. Oli varmaan yli 2v kun sitten alkoi nukkumaan yot paasaantoisesti. Positiivista se etta on ollut tosi hyva nukkuja nihkean alun jakeenm- 3v eteenpain. Jos heraa yolla, se tarkoittaa etta on kipea. Ikaa nyt siis 11v . Mulla oli kaveri jokatykkas silloin taapero aikana kommentoida kun annoin maitoa etta lapsi oppii huonoksi nukkujaksi. aivan painvastoin kavi. hanen lapsi ei ole tahan paivaan asti oppinut nukkumaan kunnolla vaan herailee edelleen. 

Vierailija
20/44 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 jatkaa viela (kun olen lukenut ketjun), etta en imettanyt ollenkaan. en ole kuullutkaan etta imetys jotenkin vaikuttaisi asiaan. meilla 1v halusi siis pullon noin kello 5. lapsi oli kylla hyvin hoikka ja soi pienissa erissa ja siksi ymmarsin ja jaksoin yoheraamista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi