Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut pureskelevat kynsiä?

Vierailija
01.11.2013 |

Jossain oli, että johtuu jännityksestä / stressistä, mutta tiedän pari ihmistä, jotka nakertavat kynsiään miltei jatkuvasti, mutta eivät vaikuta mitenkään stressaantuneilta tai jännittyneiltä. Ihan tavallisissa, rauhallisissa tilanteissakin pureskelevat... Mikähän tähän on syynä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa, koska se on kivaa, muuten vaan

Vierailija
2/14 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta päälle jäänyt tapa. Ärsyttävää, mutta en pysty lopettamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaistoimintaa sille kun ei ole muuta tekemistä. Jäänne tuttikaudelta!

Vierailija
4/14 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.Minä ja siskoni pureskeltiin kynsiä noin 4-30v.Nyt on molemmat vihdoin onnistuttu lopettamaan,lakatut niiden pitää toki olla aina niin ei vahingossa sorru.Nyt 5v lapseni on alkanut purra kynsiään.:( 

Selitystä en tiedä. Ei kai tähän voi olla sukurasitetta! :D

Vierailija
5/14 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihota...

Vierailija
6/14 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa. Kyllä sen lopettamaan pystyy jos vain haluaa. 

Vierailija
7/14 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo mutta tupakointi olis epäterveellistä ja pitää ihmisellä jokin paha tapa olla.

Vierailija
8/14 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saa vastustuskykyä. Sopiva annostus paskaa kynsien mukana suuhun niin välttyy pötsihäiriöiltä. Mulla on todella harvoin mahatautia. Neuroottiset käsiensä palvojat sen sijaan ovat pari kertaa vuodessa vähintään nororuikulilla.

Vierailija
9/14 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa ja ressates enemmän. Tulee sellanen tunne sormiin et pitää purra vähä niinku pakkoliikkeisilläki, mut pääsin eroon vuos sitte :) Nyt ainaku kynsi katkee tulee sellanen et saattaa ahingos järsiä sitä vielä lyhemmäks

Vierailija
10/14 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lapsuudesta jäänyt tapa. Silloin aloitin, pienenä lapsena syömään kynsiäni kun olin tosi ahdistunut. Nykyään en normaalisti pure kynsiäni, mutta joskus stressaantuneena saatan ihan huomaamatta alkaa jyrsiä kynsiä.

Ja ap, ei se stressi nyt välttämättä mitenkään rajusti ulospäin näy. Viitaten siis tuohon kun sanoit, että eivät vaikuta stressaantuneilta.

Vierailija
11/14 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha tapa. En jaksa leikata tai viilata kynsiä. Ei liity mitenkään stressiin vaikka muuten ehkä olenkin vähän neuroottinen. Enkä juuri koskaan sairasta mahatauteja, enpä tiennyt etä johtuu kynsien pureskelusta :D

Vierailija
12/14 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pureskelen. Syystä että ne kasvaa kauheen nopeesti enkä tykkää pitkistä kynsistä enkä jaksa viilata tai ettiä kynsileikkuria. Helpompi pureskella lyhyeksi. Ja voi olla stressiäkin, sain tänään pakit mieheltä, jonka luulin olevan minusta kiinnostunut... varmaan kuuli että olen kynsien pureskelija :D

Vierailija
13/14 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sitä oikein edes huomaa, sormi vain menee suuhun, etsin hampailla hyvän rosoisen johda, puraisen alun ja revin lopun. Tarvittaessa toistan niin monta kertaa kunnes kynnessä ei ole enää mitään mistä ottaa kiinni. Olen tehnyt näin jo yli 35 vuotta, muutaman kerran olen ollut muutaman viikon purematta esim. reissussa olessamme, mutta kotona jatkan taas. Stressiä se ei ole, vain tapa. Ja minullakaan ei ole oikeastaan ikinä ollut vatsatautia! Suosittelen siis jokaiselle tätä tapaa lämpimästi! :)

Vierailija
14/14 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinttynyt tapa. 

Enkä haluakaan pitkiä kynsiä. Joskus onnistuinkin sellaiset itselleni kasvattamaan, ja ne olivat todella häiritsevät.