Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäriperheen lesbo lapsi on tabu

Vierailija
01.11.2013 |

Tuttavaperheen tytär on lesbo. Kamalan tästä asiasta sukulaisten mielestä tekee sen, että perheen isä on lääkäri :) Eihän nyt lääkärin lapsi voi olla millään tavalla poikkeava. Edes tämän tyttären isoäidille ei saa kertoa lesboudesta. Voi naurettavuus mitä hyssyttelyä sukujuhlissakin :D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah ja paskat. Mä olen lääkäri ja julkilesbo, enemmän se on persoonasta kuin koulutuksesta kiinni.

Vierailija
2/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arkkipiispan tytär voi olla lesbo, niin eiköhän lääkärin tytärkin voi ihan rauhassa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne yrittää viedä huomiota pois lesbotytöstä esittelemällä tytön veljen tyttöystävää, että on tässä perheessä edes yksi normaali :)

Kaikki aina luulevat, että lääkärit olisi jotenkin fikumpia.

Vierailija
4/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täh? No jo on outoa.

Vierailija
5/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 20:44"]

Pah ja paskat. Mä olen lääkäri ja julkilesbo, enemmän se on persoonasta kuin koulutuksesta kiinni.

[/quote]

TK vai erikoissairaanhoidon puolellako olet?

Vierailija
6/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 20:47"]

Kaikki aina luulevat, että lääkärit olisi jotenkin fikumpia.

[/quote]Ehkä jossain maalla vielä pidetään lääkäreitä arvossaan ja heitä pokkuroidaan. Muualla heihin suhtaudutaan kuin keihin tahansa asiantuntijoihin.

Vierailija
7/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valitettavasti ap:n väittämä pitää paikkansa. Minun ystäväpiireissäni, joihin siis lukeutuu vain ja ainoastaan akateemikkoja, nimenomaan lääkärit peittelevät homouttaan/lesbouttaan. Akateemisesti sivistyneet kun tosiaankin kuvittelevat olevansa toisten yläpuolella. Itse olen luonnollisestikin poikkeus, koska alennun tulemaan tänne raavaan pariin antamaan armollisia lääketieteellisiä neuvoja köyhille palstalaisille.

Terv. korvalääkäri numero 2.

Vierailija
8/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 20:52"]

Kyllä valitettavasti ap:n väittämä pitää paikkansa. Minun ystäväpiireissäni, joihin siis lukeutuu vain ja ainoastaan akateemikkoja, nimenomaan lääkärit peittelevät homouttaan/lesbouttaan. Akateemisesti sivistyneet kun tosiaankin kuvittelevat olevansa toisten yläpuolella. Itse olen luonnollisestikin poikkeus, koska alennun tulemaan tänne raavaan pariin antamaan armollisia lääketieteellisiä neuvoja köyhille palstalaisille.

[/quote]

Akateemikkoja, ihan monikossa??  "huutonaurua" =D =D 

Vierailija
9/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 20:55"]

[/quote]

[/quote]Kieltämätttä aika eksklusiivinen ystäväpiiri...

Vierailija
10/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 20:55"]

[/quote]

[/quote]

Huomaan tekstistäsi, että sairastat hysteerisyyttä, eli konversiohäiriötä. Voinen ylimilisesti..eiku jalomielisesti antaa- tai jopa parantaa- sinut tästä kiusallisesta vaivasta, niin naurusi taukoaa.

Konversiohäiriötä on aikaisemmin kutsuttu hysteriaksi tai hysteeriseksi neuroosiksi. Hysteria-nimikkeestä on kuitenkin viime vuosina luovuttu siihen liittyvän kielteisen ja väheksyvän leiman vuoksi. Hysterialla on aikaisemmin tarkoitettu erilaisia ruumiillisia oireita, joille ei löytynyt selvää somaattista syytä. Tästä syystä käsite hysteria kattoi aikaisemmin konversiohäiriön ohella myös monet muut elimellisoireiset psykiatriset häiriöt.

Konversiohäiriön olennainen piirre on vähintään yksi tahdonalaisen lihaksen tai aistien toimintaan liittyvä oire tai vajaus, joka muistuttaa neurologista tai muuta ruumiillista häiriötä. Oireen tai toiminnan vajauksen syntyyn liittyy psykologisia tekijöitä, ja oireen ilmenemistä tai pahentumista edeltää erilaisia psyykkisiä ristiriitoja, stressitekijöitä tai traumaattisesta tunnemuistoon liittyviä tapahtumia. Oiretta tai vajavuutta ei voida selittää millään ruumiillisella häiriöllä tai kemiallisen aineen vaikutuksella. Oire tai vajavuus ei myöskään ole tarkoituksellisesti tuotettu tai teeskennelty.

Oireet

Konversiohäiriössä ilmeneviä motoristen toimintojen häiriöinä voi ilmetä heikentynyttä lihasten yhteistoimintaa, tasapainohäiriöitä, lihasten heikkoutta tai halvaantumista, äänen heikentymistä tai käheyttä, nielemisvaikeuksia tai palan tunnetta kurkussa tai vaikeuksia virtsata. Aistinelinten toimintaan liittyviä konversio-oireita voivat olla mm. kosketuksen tai kivun tunteen heikentyminen tai häviäminen, kaksoiskuvat, sokeus, kuurous ja erilaiset aistinharhat. Joskus konversio-oireina ilmenee epileptistä kohtausta muistuttavat kouristukset.

Konversio-oireille on ominaista, että ne eivät vastaa tunnettujen anatomisten hermoratojen vaurioiden aiheuttamia puutosoireita vaan heijastavat henkilön omia mielikuvia lihasten tai aistien toiminnasta. Halvaantunut lihas voi toimia tietyssä tilanteessa eikä kouristava kaatuessaan loukkaa itseään. Kipu- tai kosketustunnon menetyksen alue on "sukkamainen" eikä vastaa anatomista hermotusta.

Konversio-oireiden hoidon kannalta on olennaista ymmärtää, että henkilö ei tietoisesti tekeydy sairaaksi eikä henkilö teeskentele tietoisesti oireitaan Münchausenin oireyhtymästä kärsivien tavoin.

Konversio-oireiden taustalla ovat varsin usein erityisesti lapsuuden mutta joskus myös aikaisemman aikuiselämän aikaiset traumaattiset kokemukset. Tällöin oire alkaa tai ilmenee elämäntilanteissa, jotka tavalla tai toisella muistuttavat tietoisuudesta toprjutusta ja työstämättömästä traumaattisesta tapahtumasta.

Itsehoito ja hoito

Valta-osa konversio-oireista on luonteeltaan ohimeneviä. Konversio-oireiden keskeisenä syynä pidetään ajankohtaista stressiä tai psyykkistä ristiriitaa. Tämän vuoksi konversio-oireista kärsivien henkilöiden ja heidän läheistensä tulee pyrkiä oireen taustalla olevan stressin tai ristiriidan vähentämiseen. Oireen taustalla voi myös olla aikaisemmin koettu traumaattinen tapahtuma, jonka rakentava työstäminen vähentää alttiutta konversio-oireen uusiutumiseen.

Pitkittyvistä oireista kärsivät henkilöt voivat hyötyä psykoanalyyttisestä psykoterapiasta tai traumaterapiasta, joissa päämääränä on oireita ylläpitävien tunnemuistojen ja mielikuvien ahdistavuuden vähentäminen.

Vierailija
11/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen äitikin on opiskellut pitkälle, jotain huuhaata, tosin, ihme kun sen osuutta lesbouteen ei ole suurrenneltu.

Vierailija
12/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Korvalääkäriraukalla on aika vähän ystäviä Suomessa, ja hekin kovin vanhoja...

Vierailija
13/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 21:14"]

[/quote]Korvalääkäriraukalla on aika vähän ystäviä Suomessa, ja hekin kovin vanhoja...

[/quote]

Tohtorintutkintojen määrä on Suomessa nelinkertaistunut viimeisten 20 vuoden aikana (vuonna 1986 valmistui 349 tohtoria). Suomessa on työelämässä noin 16 000 tohtorintutkinnon suorittanutta ja vuosittain valmistuu noin 1400 uutta tohtoria, joten tohtoreiden kokonaismäärä kasvaa nopeasti. Tohtoreista noin 10 000 työskentelee tutkimus- ja tuotekehitystehtävissä. Valtaosa tohtoreista työskentelee julkisella sektorilla, vaikka yritysten osuus Suomen tutkimuspanoksesta on noin 70 %. Tohtoreiden osuus yritysten tutkimushenkilöstöstä onkin vain 3 %. Tutkinnon suorittaneista työttömänä on noin 2 % eli noin 300 henkeä (vuonna 2006). Liike-elämään työllistyneiden tohtoreiden määrä on kuitenkin ollut tasaisessa kasvussa.

16 000 kaveria riittää minulle aivan lositavasti.

Vierailija
14/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos Suomessa mitä, 10 AKATEEMIKKOA hengissä? Vai olenko niin tyhmä etten vain ymmärrä arvon korvalääkärin akatteemikkoystäväpiiriä?

typerä duunari

Vierailija
16/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 20:48"]

[/quote]

[/quote]

työterveydessä, miten se mielestäsi liittyy asiaa ? 

Vierailija
17/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt lähihoitaja ulkomuistista muistelisin niin 12 kaveria on korvalääkärillä, tosin se on 8 enemmän kun minulla eli kyllä kannattaa olla akateeminen lääkäri.

Vierailija
18/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

http://www.aka.fi/fi/A/Suomen-Akatemia/Organisaatio_/Akateemikot/

Vierailija
19/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemikko = akateemisen oppiarvon suorittanut. esim. tohtori.

Repikää siitä nuijat. Yläpeukut korvalääkäri numero 2:lle. Puhut asiaa!

Vierailija
20/23 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 20:48"]

[/quote]

[/quote]

työterveydessä, miten se mielestäsi liittyy asiaa ? 

[/quote]

ei muuta kuin että taidat sitten tietää sinut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä