Miksi vastaatte ilkeästi?
Olen ihmetellyt sitä, että täysin asiallisiin aloituksiin tulee pilkallisia, vähätteleviä ja nolaamaan pyrkiviä vastauksia.
Millaiset ihmiset näitä kirjoittavat? Onko se ihmistyyppi, joka on jatkuvassa sodassa maailman kanssa, tyyppi, joka kuvittelee, että maailma v**tuilee koko ajan ja sille on v**tuiltava takaisin?
Eikö sellaisesta kielteisyydestä tule itsellekin paha mieli
Kommentit (22)
Mä pyrin vastaamaan asiallisesti ja ystävällisesti, mutta pakko myöntää, että joskus on lipsahtanut tylympikin vastaus. Ne ovat olleet vastauksia viesteihin, jotka ovat saaneet minut ärtymään. Ärtymys taas voi syntyä esim. siitä, jos kirjoittaja vaikuttaa toivottoman tyhmältä (tiedän ettei sille kai mitään voi, silti joskus ärsyttää todella paljon), vaikuttaa ihan tahallaan ymmärtävän väärin että saa haastettua riitaa tai vaivautuu lukemaan vain pelkän otsikon ja vastailee kauhean tietävänä pelkästään sen perusteella tietämättä, mistä oikeastaan edes puhutaan. Siinä muutamia esimerkkejä tilanteista, joissa ärtymys on ehtinyt ensin.
Osa nyt vaan haluaa kettuilla, ehkä huono päivä tai pysyvästi ikävä luonne.
Myönnän kyllä että itsekin välillä vastaan ilkeään sävyyn, mutta vaan niille jotka ensin ovat olleet ilkeitä muita kohtaan, esim. haukkuneet tjsp.
vähän väliä yllätän itseni ihmettelemästä samaa. ainoa, mitä keksin vastaukseksi on, että nämä ihmiset eivät ole onnellisia. eivät rakasta itseään. kun on sinut itsensä ja oman elämänsä kanssa, ei luulisi olevan tarvetta alentaa muita ihmisiä.
Täällä on ilkeitä ihmisiä. Erityisesti nyt on paikalla yksi, joka yrittää ilkeillä vähän joka ketjussa. Tunnistan jo sen tyylin. Toivon, että näille ilkeilijöille tulee elämässä siperiaa vastaan, että jos vaikka oppisivat vähän empatiaa ja ymmärrystä.
Osa varmaan ihan huvikseen, koska on kiva olla ilkeä, ja osa, koska muotoilee mielipiteensä huonosti ja töksähtävästi. Jälkimmäistä on tapahtunut minullekin joskus.
Tarkoitatko silkkaa ilkeyttä vai myös sellaista tahallista typeryyttä? Jälkimmäiseen kyllä joskus syyllistyn, esimerkiksi juhannustoivotteluihin tuossa halloweenkysymyksessä. Tuli mieleen, että joku ehkä voi ottaa sen ilkeytenä.
Kolmonen lisää vielä, että vaikka selitin ärtymykseni aiheita niin en tarkoita, että ne olisivat oikeasti peruste vastata tylysti. Oikeastaan vain jos joku selvästi vittuilee, niin en näe että takaisin vittuilija on sen suurempi rikollinen enkä myöskään ajattele, että aina pitäisi vaan kääntää toinen poski. (Tietenkin aina voi miettiä mille tasolle vajoaa ja voiko itseään puolustaa asiallisesti.) Muissa tapauksissa tylyt vastaukset ovat aina vastaajan typeryyttä, myös silloin jos itse sorrun niin vastaamaan. En ole täydellinen, mutta pyrin kuitenkin ystävälliseen vastaamiseen.
Niin, ja monelle varmasti tämä anonyymius on asia, joka saa kaikki estot ja käyttäytymisnormit häviämään.
Ihan provoilumielessä. En tosiasiassa ajattele niin ilkeitä asioita aloittajasta. Koetan vain keksiä jotakin, mikä saisi aikaan mahdollisimman paljon reaktioita.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 23:40"]
Ihan provoilumielessä. En tosiasiassa ajattele niin ilkeitä asioita aloittajasta. Koetan vain keksiä jotakin, mikä saisi aikaan mahdollisimman paljon reaktioita.
[/quote]
Etkö ole saanut lapsena tarpeeksi huomiota? Tai vaihtoehtoisesti saanut niin paljon huomiota ettet osaa olla ilman sitä. Vai etkö saa nyt tarpeeks huomiota? Mulle tulee aika surkea kuva aikuisesta (?) ihmisestä, jonka täytyy provoilla netissä saadakseen reaktioita aikaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:57"]
Toivon, että näille ilkeilijöille tulee elämässä siperiaa vastaan, että jos vaikka oppisivat vähän empatiaa ja ymmärrystä.
[/quote]
Niille tulee jatkuvasti siperia vastaan sen kusipäisen luonteen vuoksi, mutta sen sijaan, että katsoisivat peiliin syyttävät maailmaa/muita ihmisiä ja vittuuntuvat vielä lisää. Ei ne mitään opi, mutta kuvittele, että he joutuvat elämään omissa nahoissaan 24/7, eiköhän siinä ole "rangaistusta" ihan tarpeeksi.
Itse en koskaan vastaa ilkeästi. Kun en itse halua sellaisia vastauksia omiin kirjoituksiin, en toisillekkaan niin kirjoita.
Sama pätee IRL.
En hauku toisia nimillä ja jos olen eri mieltä, kerron oman kantani, mutta en sano, että toinen on väärässä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 16:48"]
[/quote]
Etkö ole saanut lapsena tarpeeksi huomiota? Tai vaihtoehtoisesti saanut niin paljon huomiota ettet osaa olla ilman sitä. Vai etkö saa nyt tarpeeks huomiota? Mulle tulee aika surkea kuva aikuisesta (?) ihmisestä, jonka täytyy provoilla netissä saadakseen reaktioita aikaiseksi.
[/quote]
Enhän minä siinä mitään huomiota saa. Eihän kukaan tunnista minua enkä kirjoita omana itsenäni. Tämä palsta ei vain kelpaa muihin kuin aivan absurdeimpiin keskusteluihin. Huutamiseksi ja sekoiluksi muuttuvat ketjut lisäävät palstan viihdearvoa. Asialliset ketjut eivät ole kiinnostavia. Tiedän, millaista palstaa haluan lukea, ja toimin sen mukaisesti. Minun näkökulmastani te palstan laadusta itkevät olette niitä häirikköjä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 16:58"]
[/quote]
[/quote]
Enhän minä siinä mitään huomiota saa. Eihän kukaan tunnista minua enkä kirjoita omana itsenäni. Tämä palsta ei vain kelpaa muihin kuin aivan absurdeimpiin keskusteluihin. Huutamiseksi ja sekoiluksi muuttuvat ketjut lisäävät palstan viihdearvoa. Asialliset ketjut eivät ole kiinnostavia. Tiedän, millaista palstaa haluan lukea, ja toimin sen mukaisesti. Minun näkökulmastani te palstan laadusta itkevät olette niitä häirikköjä.
[/quote]
En tietenkään tarkoittanut, että saisit henkilökohtaista huomiota, mutta tarkoitin että saat omalla toiminnallasi aikaan reaktion. Tästä otaksuin, että saat jonkinlaista tyydytystä siitä, että pystyt "ohjailemaan" ihmisiä reagoimaan tietyllä tavalla. Näin on ainakin jotkut provoilijat kehuskelleet tällä palstalla aiemmin. Moni kertoo naureskelevansa sille, kun "mammat lankeavat provoon". Tosin kukaan ei ole vielä osannut kommentoida, että entä jos he itse lankeavat (he kun eivät olekaan ainoita provoilijoita, vaan heitä saatetaan huiputtaa vastaamalla muka suivaantuneena).
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 17:04"]
[/quote]
En tietenkään tarkoittanut, että saisit henkilökohtaista huomiota, mutta tarkoitin että saat omalla toiminnallasi aikaan reaktion. Tästä otaksuin, että saat jonkinlaista tyydytystä siitä, että pystyt "ohjailemaan" ihmisiä reagoimaan tietyllä tavalla. Näin on ainakin jotkut provoilijat kehuskelleet tällä palstalla aiemmin. Moni kertoo naureskelevansa sille, kun "mammat lankeavat provoon". Tosin kukaan ei ole vielä osannut kommentoida, että entä jos he itse lankeavat (he kun eivät olekaan ainoita provoilijoita, vaan heitä saatetaan huiputtaa vastaamalla muka suivaantuneena).
[/quote]
En ole se jolle vastasit, mutta kerronpa näkemykseni:
Koko interwebs on pelkkää suurta teatteria ja parhaimmillaan sellaisilla areenoilla, joissa viestistä toiseen ollaan vain "Vierailija".
Rakentava keskustelu löytyy sieltä missä on rekisteröintipakko ja rajattu aihealue. Täällä ei ole rekisteröitymistä ja täällä on AV, joten elämme siis sirkuksessa. Toiset ymmärtävät sen ja elävät kuten sirkuksessa, Porvoo voittaa :). Ne jotka eivät ymmärrä, voivat vapaasti pahoittaa mielensä.
Koko AV on kuin anonyymi chan, josta kuvat on otettu pois ja tilalle laitettu naisia.
Ja niille jotka eivät jaksa googlata: chan on siis joskus suomennettu "kuvalauta".
14, meitä on niin moneksi, ja toisaalta sitä näkee mitä haluaa nähdä. Mun mielestä täällä on välillä todella hyviä asiallisia keskusteluja, mielenkiintoisia sellaisia. Yleensä tietysti joku provoilija tulee sinne sörkkimään ja riitaa haastamaan jossain vaiheessa.
Joka tapauksessa mä näen kyllä aidon ajatustenvaihdon ja rakentavan väittelyn paljon mielekkäämpänä kuin jonkin pintapuolisen "reaktiopelin", jossa jokainen yrittää saada toista provosoitumaan ja samalla hihittelee kuvitellessaan että ne muut ottavat homman tosissaan.
3
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 17:04"]
Tosin kukaan ei ole vielä osannut kommentoida, että entä jos he itse lankeavat (he kun eivät olekaan ainoita provoilijoita, vaan heitä saatetaan huiputtaa vastaamalla muka suivaantuneena).
[/quote]
Tiedän, että näinkin on käynyt. :) Ei se minua haittaa. Olisi typerää etsiä täältä aitoutta. Anonyymi ja kasvoton keskustelualusta ei sellaista pysty tarjoamaan. Kyllä minulla on fiksuun keskusteluun ihan eri foorumit.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olitko lapsena se tyyppi joka hajotti muiden hiekkakakut jos nämä eivät suostuneet leikkimään sun leikkiä? ;)
Jos aloitus on asiallinen ja minulla on siihen jotain sanottavaa, niin tietysti vastaan asiallisesti. Mutta kaikki aloitukset eivät todellakaan ole asiallisia, vaan osa kerta kaikkiaan provosoi heittämään hieman piikikkään kommentin, vaikkei ehkä aloitus provo ollutkaan.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 15:57"]
Täällä on ilkeitä ihmisiä. Erityisesti nyt on paikalla yksi, joka yrittää ilkeillä vähän joka ketjussa. Tunnistan jo sen tyylin. Toivon, että näille ilkeilijöille tulee elämässä siperiaa vastaan, että jos vaikka oppisivat vähän empatiaa ja ymmärrystä.
[/quote]Ehkä hänellä on jo tullut Siperia vastaan...
No, minä pyrin vastaamaan aina ystävällisesti. Muista en tiedä, mutta mielestäni ilkeilijät ovat vähemmistö, tosin turhan aktiivinen vähemmistö.