Miksi vastaatte ilkeästi?
Olen ihmetellyt sitä, että täysin asiallisiin aloituksiin tulee pilkallisia, vähätteleviä ja nolaamaan pyrkiviä vastauksia.
Millaiset ihmiset näitä kirjoittavat? Onko se ihmistyyppi, joka on jatkuvassa sodassa maailman kanssa, tyyppi, joka kuvittelee, että maailma v**tuilee koko ajan ja sille on v**tuiltava takaisin?
Eikö sellaisesta kielteisyydestä tule itsellekin paha mieli
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 17:04"]
Tosin kukaan ei ole vielä osannut kommentoida, että entä jos he itse lankeavat (he kun eivät olekaan ainoita provoilijoita, vaan heitä saatetaan huiputtaa vastaamalla muka suivaantuneena).
[/quote]
Tiedän, että näinkin on käynyt. :) Ei se minua haittaa. Olisi typerää etsiä täältä aitoutta. Anonyymi ja kasvoton keskustelualusta ei sellaista pysty tarjoamaan. Kyllä minulla on fiksuun keskusteluun ihan eri foorumit.
[/quote]
Kyllä anonyymi keskustelualusta pystyy sellaista tarjoamaan. Ei tietenkään 100% aitoa ja asiallista keskustelua voi odottaa, koska jokaiselle anonyymille palstalle varmasti riittää keskenkasvuisia riidanhaastajia. Ei mun mielestä ole kuitenkaan tarkoituksenmukaista tekemällä tehdä mistään palstasta mahdollisimman epäaitoa ja riitelypainotteista. Kyllä mä ainakin aion jatkossakin pyrkiä vastaamaan asiallisesti, vaikka se sitten joidenkin mielestä olisi teidän hienon provoilupalstanne häiritsemistä.
Teillä myös tuntuu olevan kauhean voimakas tarve kuvitella, että jokainen asiallisuutta arvostava olisi jotenkin naiivi, yliherkkä ja pumpulissa kasvanut mielensäpahoittaja, ja te sirkustelijat sitten olisitte niitä "koviksia" jotka tietävät miten maailma makaa. Moni nyt vaan pitää asiallisuuteen pyrkimistä mielekkäämpänä, ilman että se tarkoittaisi itsensä uneen itkemistä ikävän kommentin lukemisen jälkeen.
3
Jos palataan vielä aloituksen aiheeseen eli ilkeyteen, niin mites te joiden mielestä asiallisuus ei ole tavoiteltavaa ja av:ta on tarkoituskin viedä suuntaan "sirkus", niin onko teidän mielestänne siis ilkeä vastaaminen tavoiteltava asia?
Pitäisiköhän av jakaa kahtia, toinen palsta niille jotka pitävät asiallisuutta arvossa ja toinen niille, jotka haluavat sirkusta. Veikkaanpa, että sirkustelijat eivät kauaa viihtyisi keskenään kuitenkaan, koska on paljon siistimpää tulla ärsyttämään asiallisesti keskustelevia kuin olla kaltaistensa seurassa.