Olen ilkeä mutta jossain menee raja..
Minulla on 2 vuotias poika, miehelläni 6 ja 7 vuotiaat tytöt. Kesän alusta saakka miehen lapset ovat olleet meillä poikkeuksetta joka viikonloppu, välillä arkena ja loma-aikaan kuukauden. Ajattelimme että syksy tasaa tapaamiset taas joka toinen viikonloppu mutta ei, kun perjantai koittaa soittaa lasten äiti miehelleni ja pyytää voida tuoda lapset hoitoon meille kun hänellä on menoa. Eihän siitä haittaa ole jos meillä ei ole menoa mutta nyt olemme suunnitelleet mieheni kanssa viettävämme viikonlopun aivan kahdestaan niin ettei minun poikanikaan ole kotona, miehen lasten äiti on koko viikon riidellyt meille kun emme ole luvanneet lapsia meille ja nyt koko homma on kääntynyt niin että minä en halua lapsia meilleja että lapset eivät ole tervetulleita meille. Siis ensimäinen kerta puoleen vuoteen kun ei luvata lapsia meille. On taas pakko sanoa että eikö noilla eksillä ole mitään rajaa.
Kommentit (43)
Palautan tämän keskustelun henkiin. Tosiaan saimme viettää viikonlopun aivan kahden kesken ja voi että se teki hyvää meille molemmille. Laitoimme kumpikin puhelimet kiinni heti töiden jälkeen ja laitoimme faceen ystäville viestin "palataan maanantaina". Söimme hyvää ruokaa, rentouduimme ihan kahdestaan kylpylässä ja tuntui kun maailmassa ei olisi kuin me kaksi :) No jokaisen ihanan viikonlopun jälkeen tunnetusti koittaa arki, puhelimen sulkeminen taisi mieheni eksälle olla totaalinen viimeinen naula arkkuun ja riitelyä siltä suunnasta onkin sitten tullut ihan roppakaupalla miten emme välitä lapsista ja kuinka emme ajattele kuin itseämme. Keskustelimme tästä aiheesta yhdessä mieheni kanssa ja kaivoimme tapaamissopimuksen esille uudelleen. Kirjoitimme asiallisen sähköpostin eksälle sopimukseen pohjautuen että tapaamiset hoidetaan jatkossa sen mukaisesti ja jos se ei enää ole eksälle sopivaa voimme sopia asiat toisin. Tarkoittaen sitä ettei meitä haittaa vaikka lapset meille muuttaisi tai jos olisivat meillä sovitusti enemän, silloin ei tarvitsisi riidellä ja eksälle jäisi enemän omaa aikaa. Tästä seurasi se että mieheni haukuttiin uudelleen kylmäksi ja väliinpitämättömäksi kun yrittää tuolla keinoin pienentää elatusmaksuja. Uskomatonta!! Tarkoitus ei ole pienentää elatusmaksuja (jatka automaattisesti tietysti pienenee jos lapset enempi meillä) vaan tarkoitus on selkeyttää tilanne jossa lapsia heitellään meille milloin mitenkin. Mieheni on täysin loppu eksän käytökseen ja varasi itse ajan lastenvalvojalle, jota eksä nyt henkeen ja vereen vastustaa. Eli teki niin tai näin löytyy aina syy riidellä. Raskasta mutta toivon lasten valvojan löytävän ratkaisun tilanteeseemme.
Lastenvalvoja on juuri oikea osoite.
Olen itse tuon exän asemassa, ja meidän jo isommat lapset on melkein joka viikonloppu isällä. MUTTA olemme asiallisesti sopineet, varmistamme hyvissä ajoin menot, joustamme puolin ja toisin.
Kun on eronnut ja perheellinen, niin pitää entistä tarkemmin pitää kiinni sopimuksista, olla luotettava ja asiallinen. Pompottelusta kärsii lopulta lapset vain.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 13:30"]
Jos olisin laskenut sen varaa, että otatte aina lapset, kyllä ketuttaisi.
[/quote]
Ihan varmana. Joutuisi itse välillä ottamaan vastuuta, kun tottunut sysäämään sen muille.