Olen ilkeä mutta jossain menee raja..
Minulla on 2 vuotias poika, miehelläni 6 ja 7 vuotiaat tytöt. Kesän alusta saakka miehen lapset ovat olleet meillä poikkeuksetta joka viikonloppu, välillä arkena ja loma-aikaan kuukauden. Ajattelimme että syksy tasaa tapaamiset taas joka toinen viikonloppu mutta ei, kun perjantai koittaa soittaa lasten äiti miehelleni ja pyytää voida tuoda lapset hoitoon meille kun hänellä on menoa. Eihän siitä haittaa ole jos meillä ei ole menoa mutta nyt olemme suunnitelleet mieheni kanssa viettävämme viikonlopun aivan kahdestaan niin ettei minun poikanikaan ole kotona, miehen lasten äiti on koko viikon riidellyt meille kun emme ole luvanneet lapsia meille ja nyt koko homma on kääntynyt niin että minä en halua lapsia meilleja että lapset eivät ole tervetulleita meille. Siis ensimäinen kerta puoleen vuoteen kun ei luvata lapsia meille. On taas pakko sanoa että eikö noilla eksillä ole mitään rajaa.
Kommentit (43)
Mistäs tiedät, ettet tuolla menolla itse ole SE EX joku päivä?
Kaikki emme ole samanlaisia.
Tyhmä se mamma on, ei voi mitään.
Jos lasten äidille on viimeinen viesti laitettu "valitettavasti meillä on viikonloppuna sovittua menoa eikä lasten tulo meille tänäviikonloppuna ole mahdollista, eli vastauksemme on EI KÄY, ja aiheesta on turha enempää riidellä, nyt on sinun viikonloppusi ja sinun täytyy hoitaa lapsille jokin hoitopaikka ei meidän". En tiedä sitten mikä tuossa on niin epäselvää ettei sitä ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 10:56"]
Mieheni kanta siis alun alkujaan ollut tuo että "ensiviikonloppuna kyllä laitetaan kaikki lapset hoitoon ja me vietetään laatuaikaa ihan kahdestaan". Eli tuo on miehen aloitteesta lähtenyt tuo meidän kahdenkeskinen viikonloppu ei minun. Kirjoittaja 15 ei oikein tainnut nyt ymmärtää lukemaansa :)
[/quote]
No miksette sitten toimii niin kun olitte alunperin suunnitelleet ja laittaneet kaikkia lapsia hoitoon. Kai ero isäkin voi huolehtia lapsenvahdista.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 10:40"]
Kesän alusta saakka miehen lapset ovat olleet meillä poikkeuksetta joka viikonloppu, välillä arkena ja loma-aikaan kuukauden.
[/quote] Eli ovat arkena äidillään, ja sinä haukut häntä kun tarvii vikkonloppuna miehen apua. Jaahas.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 11:00"]
Ette ota lapsia hoitoon ja sillä sipuli. Välillä niitä eksiä pitää muistuttaa, ettei se toinen vanhempi ole mikään lapsenhoitoautomaatti, jolle sopii aina ja ikuisesti joka kerta kaikki.
[/quote]
Eihän se mikään lastenhoitaja olekaan vaan lapsen oma isä. Jos äiti vaikka sairastuisi niin eihän isä voisi sanoa että hänellä on nyt vapaata omasta lapsesta ja jättää lasta hoitamatta...
Enkä todellakaan tajua miksi uusperhe perustetaan jos ei nimenomaan sellaista haluta?
No miehesi kuuluisi asia hoitaa eikä sinun. Joko miehesi on tossukka joka ei osaa pitää puoliaan, tai sitten hän vaan haluaa nähdä tyttöjään mahdollisimman usein, eikä kaipaa kahdenkeskistä aikaa kanssasi. (auts.)
Kyllähän tuon ikäisille lapsille voi iskä jo itsekin sanoa, että ottaisi heidät mielellään, mutta kun nyt tänä viikonloppuna on suunnitelmia ja kuopuskin on muilla hoidossa.
Itse ainakin kaipaan huoletonta kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa, vähän aikaa sitten saimme sitä kun 2v oli eka kertaa mummolassa yötä.
Sano miehelle, että tarvitset "laatuaikaa", keksitte vaikka jotain tekemistä, menkää leffaan tai teatteriin, ravintolaan tms. Tai sitten käske miehen sanoa valkoinen valhe, että teillä on jo suunnitelmat tehty, vaikkei oliskaan. Ei se eksälle kuulu jos tekin kaipaatte välillä rauhaa.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 11:02"]
Mistäs tiedät, ettet tuolla menolla itse ole SE EX joku päivä?
Kaikki emme ole samanlaisia.
[/quote]
ai että jos ei hoida ex-miehen lapsia joka ikinen viikonloppu niin "tuolla menolla" tulee itsekin ex:ksi.
Kaikki jotka kyselevät missä lapset milloinkin on voi lukea aloituksen uudelleen, siltä käy selväksi aika hyvin missä ovat :)
Ette ota lapsia hoitoon ja sillä sipuli. Välillä niitä eksiä pitää muistuttaa, ettei se toinen vanhempi ole mikään lapsenhoitoautomaatti, jolle sopii aina ja ikuisesti joka kerta kaikki.
[/quote]
Mutta lasten äiti kuitenkin on lastenhoitoautomaatti, kun isälle ei sovi?! Erossako vastuu lastenhoidosta onkin vain yhdellä vanhemmalla ja toinen voi vapaasti valita milloin sopii olla vanhempia ja toinen ei.
Vastuulliset vanhemmat nyt sitten yhdessä miettivät miten hoito järjestetään kun molemmilla on esteitä, kuten toimitaan muissakin perheissä.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 11:08"]
[/quote]
Mutta lasten äiti kuitenkin on lastenhoitoautomaatti, kun isälle ei sovi?! Erossako vastuu lastenhoidosta onkin vain yhdellä vanhemmalla ja toinen voi vapaasti valita milloin sopii olla vanhempia ja toinen ei.
Vastuulliset vanhemmat nyt sitten yhdessä miettivät miten hoito järjestetään kun molemmilla on esteitä, kuten toimitaan muissakin perheissä.
[/quote]
Jos on äidin viikonloppu, niin äidillä pitä olla todella pätevä syy, miksei voi lapsia hoitaa. Taitaa olla enemmänkin niin, että isä on se "lastenhoitoautomaatti" tässä tapauksessa... Tai siis isä joka välittää lapsistaan.
Kirjoittaja 28 voi lukea myös aikaisemmin kirjoittamani asiat :) Millähän selkokielellä tänne tulisi oikeasti asiansa kirjoittaa jotta jokainen ymmärtäisi?
1. Mieheni haluaa kanssani vapaan viikonlopun ilman lapsia
2. mieheni on sanonut naiselle ettei nyt sovi lasten tulo, eikä aio heitä ottaa luokseen.
3. Lapset ovat toukokuun alusta olleet meillä jokainen viikonloppu yhtä lukuunottamatta (olivat mieheni äidin luona), kesänloman, arkena aina kun meille sopii, syysloman.
4. Minua ei haittaa lasten meillä olo millään tavalla
5. Tämä on mieheni päätös ja haluaa kanssani vapaata
6. Minua ärsyttää exän riitely, ei lasten olemassa olo.
Ja tosiaan muuten emme olisikaan näin tiukalla linjalla asian suhteen mutta nyt on lähivanhemman viikonloppu eikä tapaamissopimuksen mukainen isäviikonloppu. Ei tulisi mieleenkään isäviikonlopulle järjestää mitään menoa niin ettei lapset voisi luoksemme tulla.
Oletteko keskustelleet mahdollisuudesta, että lapset muutaisivat teidän luoksenne ja äiti olisi jatkossa tapaajavanhempi, kun hän noinkin selvästi on ilmaissut, että hän tarvitsee omaa tilaan ja isäkin saisi sitä arkivanhemmutta. Tai vuoroviikot?! Mitää ihanne ratkaisuahan näissä tilanteissa ei ole ja niistä on aina ongelmansa niin äidille, isälle kuin lapsillekin.
Olemme keskustelleet ja asia on mietinnän alla voisiko lapset olla meillä pysyvämmin tai sopimuksen mukaisesti kerralla enemän, minä olen kotona joten estettä sille ei olisi että lapset olisivat meillä ja meillä tilaakin lapsille olisi. Äiti ei ole siihen ainakaan tälläerää suostunut mutta olemme pitäneet kirjaa siitä kuinkapaljon lapset meillä näinollenkin aikaa viettää niin miksi eivät sitten asuisi meillä kokoaikaisesti, ehkäpä tässäkin asiassa on se raha mikä vaikuttaa päätöksiin, mies maksaa kuitenkin kohtuusumman elatusmaksuja lapsista vaikka lapset meillä paljon ovatkin.
Ihana tää AV, palsta ei ikinä petä. Nyt on saatu ap:sta katkera nyxä joka on kohta exä ja miehestä lapsiaan hylkivä isä joka ei ota vastuuta vaan lykkää vastuun äidille. Ja kaikki siksi, että mies kieltäytyi (ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen) ottamasta lapsia lähivanhemman omana viikonloppuna itselleen. Hmmm...
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 11:14"]
Millähän selkokielellä tänne tulisi oikeasti asiansa kirjoittaa jotta jokainen ymmärtäisi?
[/quote]
Ei sellaista selkokieltä olekaan. Täällä halutaan ymmärtää väärin, ja mielellään niin että ketjun aloittaja on aina väärässä, oli asia sitten mikä hyvänsä. Sain sen itsekin taannoin huomata, kun yritin purkaa pahaa mieltäni.
Ap, pitäkää päänne, teillä on oikeus kahdenkeskiseen viikonloppuun. Jos ex edelleen yrittää riidellä asiasta, voisitte ehkä ehdottaa hänelle lähivanhemmuuden vaihtamista miehellesi, teille lapset ovat selkeästi tervetulleita.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 11:08"]
[/quote]
[/quote]
Tulee mieleen, että on erikoista, jos äiti kysyy aina vasta vähän ennen viikonloppua, voiko lapset tulla? Kannattaisi suunnitella vuorot hyvissä ajoin, ja vuoroja muutellaan vainnjos on hyvä syy. Lapsillekin olisi hyvä että tietäisivät etukäteen, missä ovat. Kannattaisi varmaan sopia niistä elareistakin uudelleen, jos lapset on kuitenkin lähes 50/50, niin sama olis ettei elareita maksettais ollenkaan.
Jos olisin laskenut sen varaa, että otatte aina lapset, kyllä ketuttaisi.
Kyllä, olet ilkeä.