Ihmetyttää naisten omistamat epäsiistit autot (sisäpuolelta)?
Teen työtä jossa ajan monien eri ihmisten autoja ja osa autoista tosi hyviäkin. Olen joskus ihmetellyt että miten naisten omistamat autot saattavat olla sisäpuolelta niin siivottomassa kunnossa. Olen jotenkin olettanut että naiset kiinnittäisivät tällaiseen huomiota.
Kommentit (43)
Mun autolla kulkee lapset, koirat, tavarat ja jopa klapit mökiltä...
Vierailija kirjoitti:
Siisteys ja sukupuoli eivät ole suoraan sidoksissa toisiinsa. Oletus siitä, että naiset siivoaisivat enemmän autojaan kuin miehet, kumpuaa varmaankin jostain menneiden vuosikymmenien stereotypioista ja sukupuolirooleista. Itse olen nainen ja, valitettavasti, olen hyvin epäsiisti.
Kaikki elämässäni olleet miehet ovat olleet paljon hanakampia siivoamaan autoaan kuin kotiaan. Minä (nainen) siivoutan autoni kerran, pari vuodessa.
Naisten asunnot ovat yhtä kamalassa kunnossa. Yhden baarista tavatun naisen asunto oli täynnä sekaisin olevaa roinaa ja likaa, kuten useiden tapaamieni naisten. Tässä asunnossa silmään pisti avattu salmiakkikossupullo valkoisella matolla. Oli kuulemma kaverin siihen jättämä 2 viikkoa sitten. Ei jaksanut sitä siirtää 2 viikossa. En saanut minäkään sitä siirtää vaikka pelkäsin kaatavani sen yöllä vessaan mennessä, eikä saanut korkkiakaan sulkea. Kaverii kuulemma sitten joskus kävisi pullonsa hakemassa.
Naisten asunnot ovat yhtä kamalassa kunnossa. Yhden baarista tavatun naisen asunto oli täynnä sekaisin olevaa roinaa ja likaa, kuten useiden tapaamieni naisten. Tässä asunnossa silmään pisti avattu salmiakkikossupullo valkoisella matolla. Oli kuulemma kaverin siihen jättämä 2 viikkoa sitten. Ei jaksanut sitä siirtää 2 viikossa. En saanut minäkään sitä siirtää vaikka pelkäsin kaatavani sen yöllä vessaan mennessä, eikä saanut korkkiakaan sulkea. Kaverii kuulemma sitten joskus kävisi pullonsa hakemassa.
Roskat heitän roskapussiin, mutta erityisesti lapset tuovat hiekkaa ja kuraa mukanaan autoon.
Elämä on liian lyhyt, että aina jynssäisi jotain.
Mun auto on TYÖAUTO. siellä kuljetetaan työkaluja ja materiaaleja. Plus se on usein mun kahvio ja lounasravintola. Tän lisäks mun autos kulkee kolme lasta. Eli autosta löytyy sirkkeli vasara maalipurkki tikkaat vaipat soseet lelut työkengät korkkarit kypärä työtakki parempi takki meikkejä nenäliinoja yms yms yms
Jotkut jättää autoon kaikkea, mitä sinne ei kuulu.
Minä käytän autoa paikasta toiseen siirtymiseen ja mukana kulkee tavaraa. Muuten se on minulle kallis peltikasa eikä munanjatke johon haluaisin käyttää aikaa enemmän kuin on pakko. Auton arvokin on huono perustelu, koska taloudellisesti auto on joka tapauksessa erittäin huono investointi ja koko ajan vaan kallistuu.
Kyllä mua ainakin välillä melkein oksettaa istua joidenkin ihmisten autoon kaiken roskan/paskan ja koirankarvojen keskelle. Siksi kuljenkin aina mielummin omalla autolla kun turvaudun johonkin kimppakyytiin. Ei ole suuri vaiva edes joskus imuroida ja pyyhkiä pölyt autosta.
Mun auto on yhtä siisti kuin kotikin. Ei ole roskaa eikä paskaa. Pieni homma pitää siistinä kun vie mennessään, tuo tullessaan. Lapsia on ja koira. Autossa ei syödä eikä juoda. Ystävättären auto on täynnä roskaa ja paskaa. Ei siivoa ikinä- koti on samanmoinen että kasoja siellä täällä. En käsitä.
Näkisit vielä ne naisten yleiset vessat. Onhan se kiva, kun silmät aukeavat...
Mun auto on aina tiptop siisti, ihan kuten asuntonikin. Myös silloin kun lapset olivat pieniä. Tykkään että kaikki on siistiä. Siskoni taas ei siivoa koskaan ja auto menee vaihtoon kun se on tarpeeksi likainen, koska ei jaksa siivota. Näin me ollaan erilaisia kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän autoa paikasta toiseen siirtymiseen ja mukana kulkee tavaraa. Muuten se on minulle kallis peltikasa eikä munanjatke johon haluaisin käyttää aikaa enemmän kuin on pakko. Auton arvokin on huono perustelu, koska taloudellisesti auto on joka tapauksessa erittäin huono investointi ja koko ajan vaan kallistuu.
Eikö kuitenkin olisi mukavampi matkustaa siistissä raikkaassa autossa ja ei varmaan sen siivoaminenenkaan ole suuri taloudellinen ponnistus.
Naiset kuskaa autoissaan usein koiria, siinä on takalasit raavittu sisäpuolelta, sisustukset järsitty ja joka rako täynnä karvoja.
Vierailija kirjoitti:
Mun auto on yhtä siisti kuin kotikin. Ei ole roskaa eikä paskaa. Pieni homma pitää siistinä kun vie mennessään, tuo tullessaan. Lapsia on ja koira. Autossa ei syödä eikä juoda. Ystävättären auto on täynnä roskaa ja paskaa. Ei siivoa ikinä- koti on samanmoinen että kasoja siellä täällä. En käsitä.
Ajaako tälläiset ihmiset ikinä pitkää matkaa? Pysähdyttekö joka kerta kun janottaa? Ei ihme, että jotkut tuntuu ehtivän tehdä niin vähän mitään. Itse syön ja juon autossa usein, jos on kiire. En ehdi pitää mitään tunnin brunsseja. Ja kun minulla on vapaa-aikaa niin todellakin siivoan ennemmin vaikka sitä kotia kun jotain pihan reunassa odottavaa kulkupeliä. No tämä selittää paljon miksi joidenkin elämä tuntuu niin hankalalta eikä ehdi tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kuitenkin olisi mukavampi matkustaa siistissä raikkaassa autossa ja ei varmaan sen siivoaminenenkaan ole suuri taloudellinen ponnistus.
Riippuu varmaan mikä on kenellekkin raikas ja siisti. Minun autossani haisee yleensä koira, siivoan tai en, kun se koira on kyydissä. Matkustusmukavuuden kannalta on ihan sama onko siellä hiekkaa ja pölyä tai ylimääräistä tavaraa takapenkillä. Harvoilla nyt mitään banaanikuoria polkimissa on mikä jo haittaisi matkustamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajaako tälläiset ihmiset ikinä pitkää matkaa? Pysähdyttekö joka kerta kun janottaa? Ei ihme, että jotkut tuntuu ehtivän tehdä niin vähän mitään. Itse syön ja juon autossa usein, jos on kiire. En ehdi pitää mitään tunnin brunsseja. Ja kun minulla on vapaa-aikaa niin todellakin siivoan ennemmin vaikka sitä kotia kun jotain pihan reunassa odottavaa kulkupeliä. No tämä selittää paljon miksi joidenkin elämä tuntuu niin hankalalta eikä ehdi tehdä mitään.
No minä olen rekkakuski, pidän sekä työauton, oman auton että kodin aina siistinä. Ei ole vaikeaa jos vaan haluaa olla siistissä ympäristössä, oli se auto tai koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentääkö sulla ruuat ja juomat aina lattialle ja pitkin pöytiä kun syöt kotona kun olet niin kova siivoamaan?
Minulla on auto siinä kunnossa kun on. Ylimääräistä tavaraa on joskus. Ruokaa ei ikinä. Koira on kulkenut kyydissä, tallilla on käyty ja metsäreissuilla säällä kuin säällä, multasäkit ja ties mitkä työkalut kyydissä. On se silti suht siisti, muttei tiptop.
Koti on puhdas, vaatteita ei ikinä lattialla, koskaan. Ei pyykki- tai tiskivuoria. Vessanpönttö aina pesty kiiltäväksi.
Auto on minulle vain kulkuneuvo, ei mitään edustusvirkaa, en välitä autoista tuon taivaallista. Huollot ja katsastukset hoidan ajallaan.
Naisten autot ovat todella saastaisia sisältä. Eräänkin naisen auton takapenkki oli sellaisessa kunnossa, etten olisi halunnut siellä istua. Siellä oli kuulemma pidetty pientä lehmää! Nainen ei edes asunut maatilalla. Lehmä jäi mysteeriksi.