Mistä tiedän onko verkkokauppa luotettava??
Niin, valikoima ja hinnat houkuttelevat tilaamaan monia tuotteita ulkomailta, mutta miten varmistuA ettei kyseinen firma ole huijausta tai muuten vaan kannattamaton. Mitkä tekijät kertovat? Yrityksen insta ja paljon seuraajia? Facebook kommentit?
Kommentit (4)
Kun tilaat niin ota selvää ensin että mitä ostat. Moni kauppa yrittää terävöittää asikkaita siten että itse ilmoittavat että tämä tuote ei ole se ja se. He arvaavat että miten asiakas on itse mokaamassa ja koittavat estää tämän. Jos ostaa vinkuintiaksi polkupyörän sisäkumin niin se tarkoittaa juuri sisäkumia eikä myös päällyskumia.
..ja sitten itketään kun huijattiin byää byää byää, vaikka oli oma moka.
Etsi googlella kokemuksia ja suosituksia. Trustpilot on myös ok. Opettele katselemaan sivuja, miten se on tehty. Yhteystiedot ja tietoja yrityksestä pitää löytyä, osoite jne. Tietoja yrityksestä ei tarkoita käännöskoneella tehtyä leperrystä kuinka kaksi ystävystä päätti tehdä verkko kaupan ja menestyi suuresti. Tuotekuvat kannattaa vieraalta saitilta googlata. Tuote kannattaa googlata. Maksa vain luottokortilla vakavaraisille alustoille. Suomessa voit käyttää verkkopankkia luotettavissa yrityksissä. Kysy joltakin, jonka tiedät paljon verkosta ostavan. Tarkasta aina, mistä tuote lähtee ja kuka sitä esim Amazonilla myy. Tarkasta toimituskulut ja verot. Älä koskaan anna esim sähköpostilla tietoja itsestäsi tai maskuvälineistäsi.
Tähän olen yrittänyt saada tehtyä sivun jonne näitä voisi kerätä ja arvioida:
Mikä on kaupan nimi?
Suomalaiset kaupat on epäluotettavimpia. Sen takia koska ovat kannattamattomia ja kaatavat tämän asiakkaiden niskaan tappiona.