Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuushoitoasiaa: miehen törkeä kommentti, miten reagoisitte?!484

Vierailija
31.10.2013 |

Taustatietoina: minulla on yksi helposti alkunsa saanut lapsi aiemmasta liitostani. Emme antaneet siinä liitossa mahdollisuutta useampien lasten tulolle. Nykyisellä miehelläni ei ole omia lapsia, ja tutkimuksissa selvisi, että hänen spermassaan on monia vikoja, jotka aiheuttavat sen, että ilman lapsettomuushoitoja hänen on hyvin vaikea saada lapsia. Minusta ei ole löydetty tutkimuksissa mitään sellaista, joka aiheuttaisi lapsettomuutta.

Nyt: olemme käyneet ICSI-hoidoissa 3 kertaa. Eka kerta ei tuottanut tulosta (kahden alkion tuoresiirto). Toisella kerralla raskaus alkoi (kahden alkion tuoresiirrosta toinen kiinnittyi), mutta päättyi keskenmenoon. Kummallakin kerralla hedelmöittymisprosentti oli niin huono, että vaikka munasoluja kypsyi varsin hyvin, pakkaseen ei saatu alkioita. Nyt syksyllä aloitettiin kolmas hoitokierros, mutta munarakkuloitteni kehitys päättyi kesken hormonipiikitysten. Lääkärimme mukaan niin käy satunnaisesti eikä se määrää onnistumista jatkossa. Miehen reaktio tästä minulle oli: "Olet lapseton maho!" Siis TÄH?? Kuka tässä on lapseton maho, jos tuota termiä nyt käydään purkamaan... Joo, olen jo 39-vuotias ja mieheni on 2 vuotta nuorempi... mutta en nyt kylläkään mahoksi tunne itseäni, etenkään kun sellaisesta ei ole varsinaisia todisteita. Olen todella pahalla mielellä miehen kommentista :( Ymmärrän toki, että hänkin on allapäin hoidon epäonnistumisesta, mutta että tuollainen absurdi heitto?!? :(

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

33, ai? Ei minusta. Minulla on kaksi adoptiolasta. Menestyvät koulussa ja harrastuksissa, fiksuja, ihania, sosiaalisia ja suosittuja.

Lähisuvussa taas on (lapsettomuushoidoilla aikaansaatu) biolapsi. Kouluvaikeudesta toiseen on menty. Sosiaaliset ongelmat rajuja. Viimeksi lensi armeijasta ulos.

Voisitte kyllä vähän miettiä mitä lauotte. Arvaa onko adoptiolapsesta kiva kuulla "totuutena", että hän on automaattisesti toissijainen. Häpeä.

Vierailija
42/47 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

35, niin, tölvit. Mm että adoptiolapsi tulisi kyseeseen vasta kun kaikki muu on kokeiltu ja että adoptiolapsi ei ole oma.

Kuten jo kerroin: sinä et saisi adoptiolasta. Kas kun siinä on vanhemmille vähän toiset kriteerit kuin siinä, että hommaa mukulan jokaisen vastaantulevan moukan kanssa - kuten sinä nyt teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 20:45"]

Et varmaan ole tosissasi että tuillaisen kanssa vielä lapsen haluaisit, et varmaan.

[/quote]

no niinpä, samaa mieltä olen. Miehelle on kova paikka että ruuti ei pala mutta se ei oikeuta tuollaisiin kommentteihin. Eli: mies kiertoon ja ota tilalle sellainen joka ampuu kovilla muutoinkin kuin verbaalisesti. 

[/quote]

No en ehkä kiertoon laittaisi jos muuten sujuu, mutta lasta en hänen kanssaan välttämättä enää laittaisi. Jos uusi lapsi ei olisi minulle todella tärkeä juttu, niin jatkaisin suhdetta. Jos haluaisin lapsen, vaihtaisin miestä.

Mies joka käsittelee omaa epäonnistumistaan vierittämälllä syytä muiden päälle ja syyttelemällä muita, ei ole mielestäni kovin miehekäs ja vastuuntuntoinen mies. Tämä luonteenpiirre tulee takuulla esille muissakin kiperissä tilanteissa kun ehditte yhteiselossa pidemmälle. En sitoisi itseäni mieheen lapsella.

Vierailija
44/47 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestä mies purkaa omaa turhautumista ja pahaa oloaan. Tietää hyvin miten asian laita on oikeasti. Mutta joskus vain pettyneenä haluaa syyttää muita, kun raskasta kohdata syy. Eihän mies itse asialle mitään voi, ei se sillä tavalla ole edes miehen oma syy (ellei hän käytä steroideja tms.).

Älä jää tähän rypemään, sovitte asian ja sillä selvä.

Vierailija
45/47 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestä mies purkaa omaa turhautumista ja pahaa oloaan. Tietää hyvin miten asian laita on oikeasti. Mutta joskus vain pettyneenä haluaa syyttää muita, kun raskasta kohdata syy. Eihän mies itse asialle mitään voi, ei se sillä tavalla ole edes miehen oma syy (ellei hän käytä steroideja tms.).

Älä jää tähän rypemään, sovitte asian ja sillä selvä.

Vierailija
46/47 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä AP välitä, että joku maho on tullut hillumaan ketjuusi.

Vierailija
47/47 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kirjoittamatta tärkein lause, eli se, että se toissijainen lapsensaantitapa ei tee adoptiolapsesta yhtään huonompaa tai hänen perheestään huonompaa. Ei niillä seulonnoilla. Mutta tosiasia on, se että adoptioon yleensä päädytään pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen. Sikäli mitään hävettävää en mielestäni sanonut, anteeksi jos loukkasin. Teille on käynyt onnellisesti, jos lapset on onnellisia ja tasapainosia:))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä