Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska lasten kanssa helpottaa?

Vierailija
12.09.2020 |

Missä iässä teidän mielestä helpottaa tai pitäisi helpottaa?

Olen eronnut. Lapset pääosan ajasta minulla. Lapset on nyt 8v ja 6v. Kovin tarvitsevia vielä molemmat, minussa kiinni. Paljon tarvitsevat tukea esim. koulutyössä (no isommalla oppimisvaikeudet), arjessa ohjaamista (tulee tappelua ja muuta), toki kaikki perusjutut kuten ruokkimiset, huolehtiminen hygieniasta ym. on vielä vahvasti minun vastuulla ja kuuluukin. Kummallakaan ei ole kavereita pihapiirissä, liekö se tekee elämästä niin raskaan? Kun ovat sitten koko ajan kotona ja minun pitää touhuta paljon heidän kanssa, ettei vaan kotona kökitä.. pihapiirissä ei ole lapsia :/ olen miettinyt ihan muuttoakin tämän takia, jos olisi joku kiva taloyhtiö missä paljon muita lapsiperheitä.

En vaan tiedä välillä miten jaksaisi.. huh.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset alkaa olla siinä 10v paikkeilla, mutta sitten lähestyykin jo teini-ikä. Ap:lle ehdottaisin muuttoa johonkin esim. lähiöön missä voi kerrostalon ikkunasta yleensä katsoa pihan keskelle leikkipaikkaan. Myös niitä kavereita saattaisi löytyä ja lapsi tulla rohkeammaksi kun tutustuisi ikätovereihin ja saisi ns. vertaistukea katsoen muista mallia. Nyt tulee vähän sellainen fiilis, että tuo kavereiden puute vaikuttaa paljonkin siihen että on arkuutta.

Niinpä! Suosittelen jotain kivaa rauhallista lähiötä. Ja lisäksi suosittelen partiota; jo ekaluokkalainen ja ihan viimeistään tokaluokkalainen pärjää todella hyvin leirillä 1-2 yötä tutussa porukassa (eihän sinne ventovieraiden kanssa lähdetä! leirillä on aina se oma partiolauma ja omat tutut johtajat).

Meillä lapset on ulkoilleet itsenäisesti 5-vuotiaasta eteenpäin, ensin naapuritalojen lasten kanssa. Ekaluokalla alkoivat käydä itsenäisesti kylässä vähän kauempanakin asuvien kavereiden luona max 1 km päässä. Meillä on puhelimessa sovellus josta lasten sijaintia seurataan ja vaadimme myös että he aina ilmoittavat minne ovat lähdössä ja kenen kanssa, hyvin on toiminut. Ja asumme siis rauhallisella pientaloalueella Helsingissä.

Meillä alkoi todella paljon helpottaa silloin kun lapset olivat 6 ja 8. Se jatkuva lasten ”hoitaminen” loppui siinä vaiheessa. Ja vaikka esikoiseni oli aluksi arka, hän huomasi että osa koulukavereista kulki jo ekaluokalla tosi rohkeasti pitkin kyliä ja se rohkeus vähän tarttui häneenkin, hyvällä tavalla.

Vierailija
62/62 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti rankkaa nyt, kun vanhempi lapsi on pian 16 v. Omat ongelmansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan