Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkät hiukset aina kiinni= lyhyet hiukset

Vierailija
31.10.2013 |

En ymmärrä. Ensin kasvatetaan pitkät hiukset ja sitten ne sidotaan kiinni päähän nutturalla/ponnarilla. Sama asia, kun olisi lyhyet hiukset.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se on sama asia? En mä ainakaan näistä lyhyistä hiuksista saa lettiä tai nutturaa, toisin kuin pitkistä hiuksista.

Vierailija
2/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa minäkin olen ihmetellyt. Miksi pitkät hiukset kurotaan sitten päätä myöten kiinni.

Itsellä on kasvatusvaihe päällä, toivon että vuoden kuluttua hiukseni ylettyvät hartioille enkä todellakaan aio käyttää ponnaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 08:48"]

Tätä samaa minäkin olen ihmetellyt. Miksi pitkät hiukset kurotaan sitten päätä myöten kiinni.

Itsellä on kasvatusvaihe päällä, toivon että vuoden kuluttua hiukseni ylettyvät hartioille enkä todellakaan aio käyttää ponnaria.

[/quote]

Mä taas olen aina ihmetellyt, miksi joidenkin mielestä pitkät hiukset pitäisi pitää auki. Voisitko selittää? Mun mielestä se on epämukavaa, koska hiukset tulevat kasvoille ja suuhun. Tykkään leteistä ja nutturoista.

Vierailija
4/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies? Jos olet, niin ymmärrän tyhmyyden, jos et, niin en ymmärrä. Jos hiukset ovat niin lyhyet, että ne eivät tule naamalle, pitää hiusten olla muutaman sentin mittaiset, mutta siitä on hiusmallia esimerkiksi vapaalla paha muuksi muuttaa. Pitkillä hiuksilla saa tehtyä ihan mitä vaan, vaihtoehtoja on satoja. Minäkin pidän töissä aina hiukset kiinni, usein vapaallakin, mutta en aina. Eli hiukset kiinni ei ole ihan,sama kuin lyhyet hiukset - tuliko tarpeeksi rautalankainen selitys?

Vierailija
5/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule älä sinä muiden hiuksista häiriinny.

Syitä ponnarin pitoon on ihan yhtä monta kuin on meitä ihmisiäkin..

Itse sairastan alopeciaa, eli kaljuja länttejä ilmestyy päähäni epätasaisen tasaisin väliajoin. Nyt olen vuoden päivät pitänyt hiuksia ponnarilla kun se on ainoa tapa olla varma etta pitkat hiukset peittavat nuo lantit vaikka hiukan tuulisikin.

Toivon todella, että alat miettimään jotain hiukan tärkeämpiä ja syvällisempiä juttuja ap! :)

Vierailija
6/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama logiikka: lyhyt tukka=kalju

koska lyhyttä tukkaa ei saa kiinni ;)

Vierailija
7/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on AINA hiukset kiinni, joko reippaalla ponnarilla tai sitten teen jonkunlaisen nutturan. Minun ihan kauniisiin kasvoihini sopii tyttömäinen ponnari-look tai sitten tuo niskaan tai ylös väsätty nuttura. En koskaan pidä hiuksia auki, koska en näytä mielestäni ollenkaan hyvältä, vaikka muiden mielestä kyllä ja usein ihmiset sanovat että pidä hiuksia auki. Inhoan myös sitä tunnetta kun hiukset on auki. Lyhyitä en itselleni leikkaa, koska se ei sovi ollenkaan persoonaani eikä tyyliini. Olen kampaaja, joten osaan laittaa hiukseni kivasti kiinni.

Vierailija
8/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyttä tukkaa saa aina olla laittamassa. Pitkä tukka on aina siisti, kun sen laittaa kiinni. Tykkään, että ponnari kuitenkin näkyy kasvojen / kaulan takana, se jotenkin sopii minulle paremmin kuin pelkkä lyhyt tukka.

Vierailija
9/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole aina sama asia. Mulla on joka päivä erilainen kampaus pitkissä hiuksissa, lyhyet on aina samalla tavalla.

Vierailija
10/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sulla pitkät vai lyhyet hiukset?

Vierailija
11/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tosi laiska käymään kampaajalla, siksi pidän pitkiä hiuksia. Lyhyitä pitäisi olla leikkauttamassa jatkuvasti, jotta pysyisivät siisteinä. Itse kyllä tykkäisin lyhyistäkin, mutta pitäisi sitten olla niin lyhyet, etteivät tule kasvoille.

Pitkiä hiuksia pidän kiinni, koska en halua niitä kasvoille. Minulla on myös sairauden (lääkityksen) vuoksi hiukset ohentuneet tosi paljon, mutta nutturalla sitä ei huomaa. Aukinaisina ovat aikamoiset lirut.

Onko aloittajalla jotain muitakin yhtä syvällisiä ongelmia :)

Vierailija
12/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lyhyet hiukset, sellanen lyhyt polkkatukka. 

ap

Vierailija
13/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 09:08"]

ap

[/quote]

Arvasin :D Eli siis olet vain tod. näköisesti kateellinen pitkähiuksisille :D :D :D

Vierailija
14/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 09:08"]

ap

[/quote]

Pitihän tämä arvata!

11

Vierailija
15/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyitä hiuksia ei yleensä saa kunnolla ja nätisti pois silmiltä ja kasvoilta. Työssäni hiukset eivät saa heilua vapaana ja tulla silmille, niitä ei voi kesken työn edes koskea. Lyhyiden hiusten pitäisi olla mallia "siili", jotta pärjäisin. Nyt hiusten pituuden kriteerini on se, että ne saa taakse poninhännälle.

Vaikka pitkät hiukset olisi sidottu kiinni taakse, hiukset tuovat silti "volyymiä" päähän ja mahdollisesti juuri toivottuun kohtaan (takaraivolle, niskaan, jne).

Vierailija
16/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkät hiukset aina ponnarilla ja vielä kiedottuna se häntä lenkin ympärille. En voi sietää, että hiukset osuu naamaan. Jossain häissä sitten oli se "ihan kampaus, jonka pitkistä hiuksista voi tehdä" eli ehkä kerran kolmessa vuodessa. Kyllästyin erityisesti siihen hiusten kuivaamiseen, joka vei mielestäni ihan liian kauan aikaa ja leikkasin lyhyeksi. Kampaaja ehdotti, että jos vaan lyhennettäis aluksi. Mielestäni siinä ei ollut mitään järkeä, koska ihan sama onko siihen ponnariin kiedottu 10 vai 50 cm hiuksia.

Vierailija
17/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on vain kateellinen, kun toisilla tukka kasvaa niin että sitä on varaa tuhlata ponnarinpitämiseen asti. Mulla on paksu, raskas hiuslaatu ja hiukseni kasvavat nopeasti. 

Minulla ei ollut varaa käydä kampaajalla leikkauttamassa jotain prkleen mallia joka toinen kuukausi, joten annoin tukan kasvaa pitkäksi.

Mitta johtuen tukkani raskaasta laadusta, en voi pitää sitä auki; se on kuuma, se tulee silmille ja suuhun ja roikkuu raskaan näköisenä.

Vain pari kuukautta sitten leikkasin tukkanimaivan lyhyeksi, ja tämä on minusta ihanaa! Nyt mulla on varaa käydä kampaajalla.

Kasvatan taas pitkän tukan, kun kyllästyn nykyiseen :) Jos kyllästyn :)

Vierailija
18/47 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 08:46"]En ymmärrä. Ensin kasvatetaan pitkät hiukset ja sitten ne sidotaan kiinni päähän nutturalla/ponnarilla. Sama asia, kun olisi lyhyet hiukset.

[/quote]lollzz miten saat lyhyet hiukset kiinni?? Jos joku vaikka kasvattaa hiukset sen takii pitkiks että ne jusst saa kiinni esim. Minä

Vierailija
19/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rumat, ohuet ja huonokuntoiset pitkät hiukset, joita pidän aina surkealla ponnarilla.

Syitä, miksen leikkaa lyhyitä hiuksia, jotka luultavasti näyttäisivät mulla paljon paremmilta:

- ei ole rahaa käydä joka kuukausi kampaajalla ja lyhyt malli täytyy oikeasti osata leikata ja tuskin muutenkaan saisin aikaiseksi käydä tarpeeksi usein kampaajalla, joten tuloksena olisi suurimman osan aikaa ylikasvanut reuhka (nyt äiti tasoittelee latvat pari kertaa vuodessa jollain keittiösaksilla kun käyn kylässä - koska hiukseni ovat niin kamalat, paljoa parempaa tulosta ei niihin saa aikaiseksi kokemusteni mukaan ammattilainenkaan)

- en jaksa herätä sekuntiakaan aikaisemmin ja voin vaan kuvitella, miltä se lyhyt kampaus näyttäisi jos kohtelisin sitä nykyisellä meiningillä: hiusten pesu illalla ja hiukset usein vielä kosteina nukkumaan (en todellakaan ehdi tai jaksa käydä suihkussa aamulle), aamulla pikainen harjaus ja hiukset ponnarille, pipo ja pyöräilykypärä päähän ja pää hiessä pyöräily töihin - pitkä ponnarilla oleva liiskaletti ei tästä enää rumemmaksi mene vaan näyttää yhtä rumalta ja liiskaiselta mutta kuitenkin suht siistiltä kuten aina, lyhyt kampaus päätä myöten liiskautuneena sensijaan on jo suoranaisesti epäsiisti.

- mulla on voimakas pyörre hiuksissa, joten luultavasti se lyhyt kampaus vaatisi aikamoista asettelua etteivät hiukset sojota minne sattuu, eli luvassa epätoivoisia hetkiä peilin edessä ja voimakkaita muotoilutuotteita

Vierailija
20/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ennakkoluuloja, ettei lyhyistä hiuksista voi tehdä erilaisia kampauksia! Jakauksen paikkaa voi vaihtaa, välillä voi pöyhiä hiukset pystyyn ja toisinaan taas laittaa sileän kampauksen. Väriä on helpompi vaihtaa, lyhyet säilyy parempikuntoisina kun latvat voi aina leikata. Hiukset voi kammata kohti kasvoja tai sitten taaksepäin, pulisongit voi taivuttaa korvan taakse, Variaatioita on vaikka kuinka paljon! Lyhyisiin hiuksiin voi myös laittaa kivan pannan tai huivin.

Michelle Williams on hyvä esimerkki muuntautuvista lyhyistä hiuksista.