Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päivähoitomaksujen alentaminen lisää työllisyyttä?

Vierailija
12.09.2020 |

En ymmärrä. Lisää ostovoimaa?

Pk-työntekijänä olen sitä mieltä että päivähoito on sisältöönsä nähden aika helkutin halpaa. Ainakin meillä toiminta on laadukasta ja turvallista ja vanhemmat valittavat lähinnä siitä, että lapset eivät tahtoisi lähteä kotiin.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, meillähän on subjektiivinen päivähoito-oikeus ja työttömiähän riittää, heidän lapset käy ilmaiseksi täysiä päiviä hoidossa. Eikö olis järkevämpää tasata maksut kaikille samaksi?

En tiennytkään että työttömän lapsi pääsee ilmaiseksi päiväkotiin?! Itse olen työtön ja lapsi on päiväkodissa ja täysi maksu menee.

Tulojen mukaan se menee. En ole ikinä maksanut päivähoitomaksuja, en edes töissä käydessä, että aika isot tulot saa taloudessa olla jos jotain velottavat. 3 lasta olen tehnyt. On olleet niin perhepäivähoidossa kuin päiväkodissakin.

Jos on työtön ja pienituloinen eikä halua tehdä tuloselvitystä, niin täysi maksu silloin menee. Sehän on tietenkin omaaa tyhmyyttä jos jättää sen tekemättä.

Työttömyys ei ole tae maksuttomalle päivähoidolle, vaan maksu määräytyy tulojen mukaan. Mun naapuri ihmetteli kun joudun yksinhuoltajaäitinä maksamaan täyden päivähoitomaksun. Se luuli että yksinhuoltajuus on joku vapaalippu, jolla saa asumistuet, päivähoidon ja sossun luukuktakin rahaa tosta vaan. Olis pitänyt kuulemma vaan ilmoittaa päiväkotiin että on yh, niin ei tuu maksua. Ne on sidottu tuloihin, ei siviilisäätyyn tai asemaan työmarkkinoilla.

Olen työtön ja pienituloinen, mutta puoliso ei ole kumpaakaan. Eli se siitä työttömien ilmaisesta päivähoidosta.

Vierailija
42/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun hoito on halvempaa, yhä useampi nainen laittaa lapsensa tarhaan ja menee töihin kotihoidon sijaan.

Näin on, mutta naisella on töissä sijainen ja sijainen jää työttömäksi, kun nainen palaaa hoitovapaalta takaisin töihin.

Ei ollu mulla. Työt ”jaettiin” eli toisinsanoen sain kaikkien vihat niskoille ja yritys nipun entistä vähemmän motivoituneita työntekijöitä. Eikä mikään oikeastaan edennyt, kaikki jäi kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa vastata ap:n kysymykseen?

Vierailija
44/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, meillähän on subjektiivinen päivähoito-oikeus ja työttömiähän riittää, heidän lapset käy ilmaiseksi täysiä päiviä hoidossa. Eikö olis järkevämpää tasata maksut kaikille samaksi?

En tiennytkään että työttömän lapsi pääsee ilmaiseksi päiväkotiin?! Itse olen työtön ja lapsi on päiväkodissa ja täysi maksu menee.

Tulojen mukaan se menee. En ole ikinä maksanut päivähoitomaksuja, en edes töissä käydessä, että aika isot tulot saa taloudessa olla jos jotain velottavat. 3 lasta olen tehnyt. On olleet niin perhepäivähoidossa kuin päiväkodissakin.

Jos on työtön ja pienituloinen eikä halua tehdä tuloselvitystä, niin täysi maksu silloin menee. Sehän on tietenkin omaaa tyhmyyttä jos jättää sen tekemättä.

Työttömyys ei ole tae maksuttomalle päivähoidolle, vaan maksu määräytyy tulojen mukaan. Mun naapuri ihmetteli kun joudun yksinhuoltajaäitinä maksamaan täyden päivähoitomaksun. Se luuli että yksinhuoltajuus on joku vapaalippu, jolla saa asumistuet, päivähoidon ja sossun luukuktakin rahaa tosta vaan. Olis pitänyt kuulemma vaan ilmoittaa päiväkotiin että on yh, niin ei tuu maksua. Ne on sidottu tuloihin, ei siviilisäätyyn tai asemaan työmarkkinoilla.

Olen työtön ja pienituloinen, mutta puoliso ei ole kumpaakaan. Eli se siitä työttömien ilmaisesta päivähoidosta.

Meillä lapsen omat tulot nostaa myös hoitomaksua. Että ei se työttömyys tai yksinhuoltajuus ole se pointti vaan tosiaan ne tulot. Ja niihin tuloihin tosiaan lasketaan myös perheen isän ja lapsen omat tulot, eikä vain työttömän äidin työmarkkinatukea.

Vierailija
45/45 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan osaa vastata ap:n kysymykseen?

En mää enää edes muista mitä aloituksessa kysyttiin. Täytyy käydä vilkasemassa kiinnostaako aihe ollenkaan edes :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme