Masked Singer Suomi kausi 2 Official
Alkaa tänään hahmojen esittelyllä:
Kommentit (10902)
Tohtorin eilisessä insertissä soi hevimusiikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hertan esittelyvideossa mainittiin että hän on hakenut Savonlinan oopperajuhlille ja Susanna Laine on hakenut Savonlinnan oopperajuhlille.
Oletteko käyneet kuuntelemassa Susannan laulua? Joku jo kommentoikin ettei ääni täsmää ja itse olen samaa mieltä. Noi Hertasta annetut vihjeet sopivat todella moneen suomalaiseen taiteilijaan/näyttelijään ym.
Pesäpallokinko?
Mikä ihmeen pesäpallokinky?
Etkö osaa suomea?
No kirjoita sitä sitten kiitos.
Minähän kirjoitin.
Kantasana 'pesäpallo'. Tämän ehkä ymmärrät?
Liitepartikkeli (fokuspartikkeli) -kin tarkoittaa samaa kuin 'myös'.
Liitepartikkeli -ko on kysymystä ilmaiseva. (Huomaa myös lopussa ollut kysymysmerkki.)
Eli kommenttiin "Noi Hertasta annetut vihjeet sopivat todella moneen suomalaiseen taiteilijaan/näyttelijään ym." vastattu "Pesäpallokinko?" tarkoittaa, että "sopiiko [huom, sama kysymyspartikkeli tässä] myös pesäpallo todella moneen suomalaiseen taitelijaan/näyttelijään?"
Mitä ihmettä sä skitsoot täällä? Hertta voi olla Susanna Laine, mutta ihan hyvin myös esim. Maria Lund, Anne Mattila tai Sari Aalto. Tämä on viihdeohjelma, ei noita vihjeitä kannata lukea kuin piru raamattua.
Älä nyt riehu. Kerro ihan rauhassa, miten se pesäpallo sopii noihin muihin. Sitähän mä kysyin. Ensin suomeksi ja sitten rautalangaksi.
No esim. vaikka Kitee ja Tarja Turunen? Entä Mattilan urheilulliset ja laulavat siskokset? Ei kannata tarttua yhteen vihjeeseen, vaan katsoa kokonaisuutta ja kuunnella näiden naisten laulua.
Äänen puolesta ei ole Turunen, Hertalla äänen hallinta ei ole kuitenkaan ammattilaisen tasolla ja äänen sävy on täysin erilainen. (Omaa korvaa Hertta miellyttää enemmän.)
Vierailija kirjoitti:
”Hietala julkaisi ensimmäisen sooloalbuminsa Mustan sydämen rovio 24. toukokuuta 2019”
Ja Tohtorin eilisellä esittelyvideolla oli hetken aikaa musta sydän. Camoon. Se ääni ja laulutapakin on niin Hietalaa. Häntä kun on kuunnellut satoja tunteja, niin tunnisti kyllä heti ilman vihjeitäkään.
Jep, ja insetissä soi hetken hevimusiikki. Myös tohtorin sanoessa "kiitos" biisin lopuksi, tunnisti selvästi Markon äänen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohtorin videolla vilahti musta sydän. Siinäpä selvä vihje. Ehkä Valtaoja-fanit osaavat avata tätä vihjettä enemmän? Vai pitäisikö sittenkin kysyä Hietala-faneilta?
Valtaoja ja Hietala on hyvin samantyyppisiä, itse olen kummankin fani. Molemmat ovat taiteellisia, luovia, älykkäitä sekä kiinnostuneita tieteestä sekä fantasiasta. Heissä molemmissa on Tohtorin piirteitä ihan niinkuin Jufossakin.
Molempien fanina siis varmasti tiedät, kumpaanko musta sydän viittaa. Ja kumpiko heistä kykenee laulamaan englanniksi uskottavasti. Jos et tiedä, niin ehkä tämä auttaa:
Niinkuin tuolla jo aiemmin kirjoitin, että olisi todellinen yllätys, jos Esko osaisi laulaa hyvin. Englantia hän puhuu kyllä todella sujuvasti. Kyse olikin nyt siitä, että suurin osa vihjeistä sopii moneen taiteelliseen ja luovaan ihmiseen. En sitäpaitsi ole missään kohtaa väittänyt, että Esko on Tohtori. Kerroin vain olevani sekä Eskon että Markon fani.
Ok, saat olla molempien fani :D Sujuvasti juu puhuu Esko, mutta todella vahvalla suomiaksentilla, tyylipuhdasta rallineklantia. Sen kyllä kuulisi laulustakin.
Osa vihjeistä sopii tietysti moneen, mutta kaikki vihjeet sopii Hietalaan. Ja tuo ääni, maneerit, jopa savolainen puhetapa puskee läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hertan esittelyvideossa mainittiin että hän on hakenut Savonlinan oopperajuhlille ja Susanna Laine on hakenut Savonlinnan oopperajuhlille.
Oletteko käyneet kuuntelemassa Susannan laulua? Joku jo kommentoikin ettei ääni täsmää ja itse olen samaa mieltä. Noi Hertasta annetut vihjeet sopivat todella moneen suomalaiseen taiteilijaan/näyttelijään ym.
Pesäpallokinko?
Etkö osaa suomea?
Minähän kirjoitin.
Liitepartikkeli -ko on kysymystä ilmaiseva. (Huomaa myös lopussa ollut kysymysmerkki.)
Eli kommenttiin "Noi Hertasta annetut vihjeet sopivat todella moneen suomalaiseen taiteilijaan/näyttelijään ym." vastattu "Pesäpallokinko?" tarkoittaa, että "sopiiko [huom, sama kysymyspartikkeli tässä] myös pesäpallo todella moneen suomalaiseen taitelijaan/näyttelijään?"
Mitä ihmettä sä skitsoot täällä? Hertta voi olla Susanna Laine, mutta ihan hyvin myös esim. Maria Lund, Anne Mattila tai Sari Aalto. Tämä on viihdeohjelma, ei noita vihjeitä kannata lukea kuin piru raamattua.
Älä nyt riehu. Kerro ihan rauhassa, miten se pesäpallo sopii noihin muihin. Sitähän mä kysyin. Ensin suomeksi ja sitten rautalangaksi.
No esim. vaikka Kitee ja Tarja Turunen? Entä Mattilan urheilulliset ja laulavat siskokset? Ei kannata tarttua yhteen vihjeeseen, vaan katsoa kokonaisuutta ja kuunnella näiden naisten laulua.
No joku Tarja Turunen ei ikinä lähtisi tällaiseen mukaan ilman suurta rahatukkoa jota ei maksettaisi maikkarin puolelta. Hänen luonteensa tuli ilmi Nightwishin eron aikaan.
En usko, että on mikään Esko. 99% ei ole kyseisestä tyypistä kuullukkaan..miksi olisi valittu ihminen ketä kukaan ei tunne
Vierailija kirjoitti:
Ville Myllyrinne voisi sikäli olla Tohtori, että hän on syntynyt 14.7 eli Bastiljin valtauksen päivänä. Syntymäpäivänhän piti olla historiallinen.
Eikö se ollut laiskiainen vihje.
Vierailija kirjoitti:
Syön häntäni, jos Laiskiainen ei ole Sami Kuronen. Soittaa kitaraa, tekee omia biisejä, laulaa, radioaallot tuttuja, huge tukka jne.
Ei kai Kuronen ole niin pitkä kuin laiskiainen.
Toivoisin niin kovasti, että Pakkanen paljastuisi David Hasselhoffiksi. Olisi mahtava ylläri. Mutta eipä taida laulutaidot ihan Pakkasen tasolla olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesäpallokinko?
Etkö osaa suomea?
Minähän kirjoitin.
Äänen puolesta ei ole Turunen, Hertalla äänen hallinta ei ole kuitenkaan ammattilaisen tasolla ja äänen sävy on täysin erilainen. (Omaa korvaa Hertta miellyttää enemmän.)
No ei ole minustakaan Tarjan ääni. Lähinnä vaan ihmettelin, että miksi joku takertuu tuohon pesäpallo vihjeeseen, koska pelataan sitä muuallakin kuin Seinäjoella. Hertalla on tosiaan nätti ja pehmeä ääni, vähän niinkuin Anne Mattilalla. Maria Lund taas laulaa minusta paremmin ja kirkkaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön häntäni, jos Laiskiainen ei ole Sami Kuronen. Soittaa kitaraa, tekee omia biisejä, laulaa, radioaallot tuttuja, huge tukka jne.
Ei kai Kuronen ole niin pitkä kuin laiskiainen.
Googlen mukaan Kuronen on 188 cm pitkä. Aika varmasti on tosiaan laiskiainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohtorin videolla vilahti musta sydän. Siinäpä selvä vihje. Ehkä Valtaoja-fanit osaavat avata tätä vihjettä enemmän? Vai pitäisikö sittenkin kysyä Hietala-faneilta?
Valtaoja ja Hietala on hyvin samantyyppisiä, itse olen kummankin fani. Molemmat ovat taiteellisia, luovia, älykkäitä sekä kiinnostuneita tieteestä sekä fantasiasta. Heissä molemmissa on Tohtorin piirteitä ihan niinkuin Jufossakin.
Molempien fanina siis varmasti tiedät, kumpaanko musta sydän viittaa. Ja kumpiko heistä kykenee laulamaan englanniksi uskottavasti. Jos et tiedä, niin ehkä tämä auttaa:
Niinkuin tuolla jo aiemmin kirjoitin, että olisi todellinen yllätys, jos Esko osaisi laulaa hyvin. Englantia hän puhuu kyllä todella sujuvasti. Kyse olikin nyt siitä, että suurin osa vihjeistä sopii moneen taiteelliseen ja luovaan ihmiseen. En sitäpaitsi ole missään kohtaa väittänyt, että Esko on Tohtori. Kerroin vain olevani sekä Eskon että Markon fani.
Ok, saat olla molempien fani :D Sujuvasti juu puhuu Esko, mutta todella vahvalla suomiaksentilla, tyylipuhdasta rallineklantia. Sen kyllä kuulisi laulustakin.
Osa vihjeistä sopii tietysti moneen, mutta kaikki vihjeet sopii Hietalaan. Ja tuo ääni, maneerit, jopa savolainen puhetapa puskee läpi.
En ole missään vaiheessa väittänyt että Tohtori kuulostaa Eskolta, koska hän ei kuulosta. Kerroin vain että vihjeet sopivat myös Valtaojaan, jopa tuo musta sydän. Jos olet lukenut hänen kirjojaan, niin ymmärrät sen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Hertta kertoi eilen saaneensa klassisen musiikin koulutuksen. No eikö se nyt ole Saara Aalto? Sopraanokin sopii. Veikkaan Saaraa.
En muista mainittiinko Hertan kohdalla sopraano, vai oliko se vain tulkinta siitä miltä ääni kuulosti. Mutta jos klassiseen laulukoulutukseen menee, niin suurin osa naisista määritellään siellä kyllä sopraanoiksi, joita on useita eri tyyppejä. Aitoja alttoja on vähän. Toki kuorossa kun tarvitaan tasaiset määrät eri stemmoja, niin moni joka on "oikeasti" sopraano, laulaa kuorossa alttostemmaa ja pystyy laulamaan sitä ihan hyvin. Moni kuorolaulua harrastava nainen ei edes pääse niin korkealle kuin klassisen ohjelmiston sopraanostemmat menevät, vaikka olisikin äänensä tyypiltä oikeasti sopraano, joten alton laulaminen on ainoa vaihtoehto. Mutta siis pointtina tässä yhteydessä se, että yleensä klassisen laulun koulutuksen saanut nainen on sopraano. Vihjeenä siis vähän samaa tasoa kuin olla hetero :)
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin niin kovasti, että Pakkanen paljastuisi David Hasselhoffiksi. Olisi mahtava ylläri. Mutta eipä taida laulutaidot ihan Pakkasen tasolla olla.
Jotenkin en osaa kuvitella Hasselhoffia Pakkaseksi. Hasselhoff laulaisi varmaan jotakin sexbomb kappaletta.:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hertta kertoi eilen saaneensa klassisen musiikin koulutuksen. No eikö se nyt ole Saara Aalto? Sopraanokin sopii. Veikkaan Saaraa.
En muista mainittiinko Hertan kohdalla sopraano, vai oliko se vain tulkinta siitä miltä ääni kuulosti. Mutta jos klassiseen laulukoulutukseen menee, niin suurin osa naisista määritellään siellä kyllä sopraanoiksi, joita on useita eri tyyppejä. Aitoja alttoja on vähän. Toki kuorossa kun tarvitaan tasaiset määrät eri stemmoja, niin moni joka on "oikeasti" sopraano, laulaa kuorossa alttostemmaa ja pystyy laulamaan sitä ihan hyvin. Moni kuorolaulua harrastava nainen ei edes pääse niin korkealle kuin klassisen ohjelmiston sopraanostemmat menevät, vaikka olisikin äänensä tyypiltä oikeasti sopraano, joten alton laulaminen on ainoa vaihtoehto. Mutta siis pointtina tässä yhteydessä se, että yleensä klassisen laulun koulutuksen saanut nainen on sopraano. Vihjeenä siis vähän samaa tasoa kuin olla hetero :)
Kiitos analyysistä. Kenen julkkiksen ääni sinusta Hertalla on? Itse kuulen siinä Anne Mattilaa, mutta menenkö täysin metsään?:D
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Hertta voisi olla Maria Lund. Tohtori taas kuulostaa Marko Hietalalta. Olenko ainoa jonka mielestä Pakkanen kuulostaa Michael Monroelta?
Et. Mun mies sanoi heti, että tuohan on Monroen ääni. Mä taas elän toivossa, että kyseessä on joku ulkomaalainen. Saa nähdä, kumpi on lähempänä.
Se, mitä Tohtorilta ei ole naamioitu on hartiat! Kenellä on tuon malliset hartiat?
Esko Valtaojasta on hyvin vähän kuvia, joissa hänellä ei ole takkia päällä, joten ihan varma en voi olla, mahtuisiko hänen hartiansa tuohon Tohtorin malliin.
Mielestäni yksi potentiaalinen Tohtori, tuon hartian mallin perusteella, on Kotiteollisuus yhtyeen Jouni Hynynen.
Meidän Nightwish fani sanoi, ettei ole Hietalan ääni.
Mutta tuo tyhjyyden tuijottaminen viittaa kyllä tähtitieteilijään, joten "annan ääneni" Esko Valtaojalle.
Hiirulainen on Helmi-Leena Nummela
Vihjeet sopivat 100% Valtaojaan, mutta hän ei taatusti osaa laulaa ja ääntää tuolla tavalla. Vihjeet sopivat myös Hietalaan, mutta hän on sitten hieman muuttanut ääntään, jos on Tohtori. Hynyseen en usko. Mun veikkaus on Jufo.
Hertan myötä selvisi mulle kuinka paljon Suomessa on lahjakkaita naisia, jotka osaavat sekä laulaa, maalata että tanssia.