Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menetän hermoni kun näen uuden, naiivin harjoittelijan tulevan harjoitteluun (hoitoala)

Vierailija
12.09.2020 |

Minulla palaa jostakin syystä käämit heti kun näen uuden opiskelijan, erityisesti jos tämä on aran ja naiivin oloinen. Johtunee siitä, että siinä katsoo minua aikapeilin läpi oma itseni 20 vuoden takaa ja tiedän, että se nöyrä maahantuijottaminen ja alistuminen johtaa vaan ongelmiin työkavereiden ja potilaiden taholta ennen pitkää. Mutta sitähän näille ei voi suoraan sanoa, etteivät luhistu henkisesti. En jaksa yhtään, mutta silti minulle näitä aina silloin tällöin tulee. Parin kuukauden sisällä taas yksi.. voi kun siinä olisi edes vähän ryhtiä ja luonnetta.

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä nuoria, jotka joutuu sun kanssa työskentelee. Ei tee hyvää niille sun asenteesi. Sä olet ilkeä.

Vierailija
142/143 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on surullinen esimerkki siitä, miten tuhoisa defenssi projektio on. Nuoren ihmisen omanarvontunto ja halu tehdä töitä nitistetään vain sen vuoksi, ettei ap ole käsitellyt omaa arkuuttaan ja hyväksynyt sitä osana hänen nuoruuden minäänsä. Hän on myös oppikirjaesimerkki siitä, miksi aina painotetaan sitä, että hoitoalalla oman mielenterveyden tulee olla kunnossa.

Ap tuskin ottaa tästä onkeensa mutta pakko se on todeta ääneen. Hae apua. En tiedä, kuinka paljon sinulla on vielä työvuosia jäljellä mutta tuolla menolla saat nujerrettua ihan liian monta opiskelijaa, joilla olisi kaikki mahdollisuudet kasvaa päteviksi hoitoalan ammattilaisiksi. Lisäksi sinulla vaikuttaa olevan niin paljon käsittelemätöntä häpeää, että hyvin todennäköisesti romahdat itse jossain vaiheessa. Aloituksestasi jo välittyy se, että et ole tasapainossa tällä hetkellä, koska "menetät hermosi" niin helposti. Ehkä olet alkanut oireilla jo sen verran näkyvästi, että kohta edessäsi saattaa olla jonkinlainen interventio ylemmältä taholta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos vaihdoin alaa!

Samoin. Statementtinä kannoin kaikki kertyneet alan julkaisut ja oppikirjat paperinkeräykseen. Siinä kuulkaa puhdistui samalla myös sisäilma (noin kuvainnollisesti).