Henkkamaukan nuorten farkkujen/housujen koot loppuu 170cm, mitäs sen jälk??
Meillä kys 170cm esim farkuissa nyt pojalla käytössä, mutta entäs sitten kun ne ovat liian lyhyet?? tuumakoko olisi leveyden puolesta varmaankin 28-29 mutta pituus ilm tuumissa sitten se 30" tai 31", löytyykö sellaisia housuja miesten puolelta vai pitääkö tämä pituusvaihe kulkea "munasiltaan"?
Kommentit (18)
Kyllähän tuolla tuumakoolla löytyy farkkuja?
Ihmettelen kyllä, miten 170cm farkut voi olla liian lyhyet, jos tuumakoossa haet pituutta 30 (pituuksi en ole nähnyt noita "välikokoja" vaan 2 tuuman välein eli 28, 30, 32, 34 jne).
Kyllähän lastenosastolta tosiaan siirrytään sinne aikuisten osastolle. Etenkin HM:llä on nuorekkaita ne aikuistenkin vaatteet, joten ei mitään leveitä pappa-malleja :)
Tsemppiä, vaatteiden löytäminen on toisinaan todella tuskallista!
Mene farkkukauppaan ja pyydä myyjää etsimään oikea koko, jos et itse osaa..
Minulla ei ole ompelukonetta enkä ala käsin tusaamaan denimiä. Toisekseen ihan jo periaatteesta en suostu lyhentelemään upouusia housuja, kyllä niiden täytyy olla sopivankokoiset ilman omaa ompelua, varsinkin kun näissä koissa ne ei enää yleensäkään mitenkään hirmu edullisiakaan ole..
ap
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 09:07"]
Lahkeita voi lyhentää. (MNIOS)
[/quote]
Tuota...mieelstäni täsäs ei nyt ole osaamisesta kysymys vaan tarjonnasta, tarjonnan puutteesta/vaikeudesta.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 09:14"]
Mene farkkukauppaan ja pyydä myyjää etsimään oikea koko, jos et itse osaa..
[/quote]
Ja pahoittelut kirjoitusvirheistä, ei pitäisi naputella vasurilla ja pikavauhtia.
ap
Miksi ne farkut pitää lastenosastolta ostaa isolle miehelle? Menette tavalliseen farkkukauppaan, siellä on valikoimaa hoikillekin miehille ja pituuden saa valita.
Ap taitaa olla periaatteen nainen ;)
Ainakin JC lyhentää farkut ilmaiseksi ja siellä on tarjontaakin housuista vaikka miten paljon.
Miten voi saada asioista näin vaikean? Sitäpaitsi nykyään on muodissa, että lahkeet jää ruttuun nilkkoihin.
Näkyy H&M:n miesten farkuissa löytyvän tuumakokoja 28/30 ja 29/30. Varmasti löytyy muualtakin.
Siis pojallesi pitää olla just 31 tuumaiset pituudeltaan? Tuuma on 2,5cm ja tuollainen pätkä häviää varsinkin kapeissa housuissa yhteen pieneen poimuun (käyttääkö teinit edes leveitä farkkuja nykyään?). Tuumakoot menevät kahden tuuman välein ei parittomia taida olla missään. Älä tee asioista liian vaikeita vaan mene vaikka JC:n, Jack & Jonesiin tai HM:n miestenosastolle ostamaan pojallesi farkut.
Tietysti löytyy housuja noissa mitoissa! Luuleeko ap, että kaikki suomalaiset pojat/miehet ovat yli 170cm pituisia samantien lastenosaston vaatteista miestenosastoon siirtyessään, kyllä ne pituudet menevät housuissa ihan järjestyksessä, ei 170cm pituisia ole jätetty välistä.
Mene kauppaan pojan kanssa ja pyydä myyjää etsimään oikeankokoiset housut, jos poika ei uskalla itse sitä tehdä.
No seuraava askel on sitten varmaan H&M:n nuortenmallisto Divided :) Mutta tosiaan, kaikkein helpoin on menna JC:n (tai vielä parempi; laittaa poika itse menemään, olen nähnyt miten noloa se teinille voi olla kun äiti päsmäröi vieressä), myyjät on asiantuntevia ja lahkeiden lyhennyksen saa tarvittaessa ilmaiseksi ja nopeasti.
Itse olen 173 cm mies, ja voin sanoa että käytännössä kaikista kaupoista löytyy 30 ja 32 tuumaa pitkiä farkkuja. Käytän eniten kokoa 31/32, jota sitäkin on useimmiten tarjolla. Jotkut halpismerkit ei tee ollenkaan 31 tuuman vyötärömittaa.
Eli et periaatteesta halua lyhentää uusia farkkuja? Outoa, koska ei ne housut siitä pilalle mene. Jollain kaverillasi lienee ompelukone jota voi lainata?
Ja jos se poikasi on yli 170cm ja lasten vaatteet loppuvat siihen 170cm niin järjellä ajateltuna sieltä kaupasta löytynee isompia vaatteita miesten ja nuorten puolelta.
Ja voihan ne liian pitkät lahkeet kääntää.
Niin ja en puhu vain henkkamaukasta vaan toki muistakin puljuista, sama juttu kun housuja niistä hankittu, koot loppuvat viim 170cm, monin paikoin 164cm:/
ap