Päiväkodin harjoittelijoista
Moikka!
Kyselisin teiltä äideiltä ja iseiltä , että mitä mieltä te olette niistä ympärivuoden tulevista harjoittelijoista sinne päiväkotiin missä teidän lapsenne on. Oletteko silleen että kuka toi on? Mun lapseen se ei koske? Iiiks en uskalla jättää lastani tänne enää tms..
Ja mitä toivoisitte että päiväkodissa järjestettäisiin esim. enemmän erilaisia toimintatuokioita, liikuntaa lisää , ulkoilua lisää , askartelua enemmän.
Sana on vapaa , olisin todella iloinen jos saisin teidän fiiliksiä tänne että saisin itsekin lukea.
Olen siis 16v, iloinen urheilija tyttö menossa päiväkotiin harjoittelemaan ja olisi kiva kuulla Teidän mielipiteitä että mitä ajattelette harjoittelijoista... :)
Kommentit (13)
Mitä vähemmän ohjataan, sen parempi! Päiväkoti tuokioineen aiheuttaa sen, että lapset ei osaa keskittyä eikä osaa itse tehdä mitään. 16v päiväkodissa pesee lattioita ja siivoaa pöytiä, ei ne lasten kanssa ennätä olemaan. Aikuiset on suunnittelemassa joka päivä 2-3 tuntia, sen ajan harkkari valvoo lapsia.
tee jotain muuta kuin värität sen ryhmän kiltin tytön kanssa värityskuvaa, pelaa lautapelejä poikien kanssa tmv
Riippuu harjoittelijasta. Yleensä ensimmäisellä tapaamisella saa aika hyvän kuvan ihmisestä. Osa on ollu tosi kivoja, huomaa että viihtyvät lasten kanssa ja heillä on homma hallussa. Osa taas murjottaa apaattisena ja sellaisten en toivoisi tulevan päiväkotiin, lapsille pk on kuitenkin päiväKOTI, ei mikään satunnainen puisto tai ostoskeskus, vaan heillä olisi oltava mukava ja turvallinen olo siellä.
Iloinen ja ystävällinen harjoittelija olisi siis vain kiva asia kun ryhmät on tosiaan liian isoja muutamalle aikuiselle.
no ei kyllä luuttua pöytiä ja lattioita , sitä varten siellä on siivoojat. Päiväkotiin mennään harjoittelemaan lasten kasvatusta,huolenpitoa,leikittämistä ymsyms.. ei mitään pöytien pyyhintää , vaikka sitäkin tietysti hieman mutta pääasiassa kyse on kuitenkin lasten kanssa olemisesta. Ja kyllä minä ainakin saan suuni auki jos ne tädit siellä laittaa mut pesemään lattioita joka päivä vaikka kuuluisi lasten kanssa touhuta.
Hei kiitos kaikille mielipiteistänne ja kommenteistanne !! Ja joo toi on totta että nykyään tuntuu että harjoittelijoilla ei oo tavotteita vaan otetaan se ns. lemppari sieltä ja sitten sen hiuksia letitetään ja silitellään! Mutta joo avoimin ja iloisin fiiliksin sinne sitten :)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 22:58"]
no ei kyllä luuttua pöytiä ja lattioita , sitä varten siellä on siivoojat. Päiväkotiin mennään harjoittelemaan lasten kasvatusta,huolenpitoa,leikittämistä ymsyms.. ei mitään pöytien pyyhintää , vaikka sitäkin tietysti hieman mutta pääasiassa kyse on kuitenkin lasten kanssa olemisesta. Ja kyllä minä ainakin saan suuni auki jos ne tädit siellä laittaa mut pesemään lattioita joka päivä vaikka kuuluisi lasten kanssa touhuta.
[/quote]
Haloo! Päivälepo on pakollinen kaikille, koska siihen aikaan yksi hoitaja on aina siivoamassa tiloja, näin on täällä vakuutettu. Toinen valvoo lapsia ja loput suunnittelee, siksi ei voi olla mitään räätälöityä hiljaista leikkiä iltapäivällä. Eli kyllä se on se työkokeilija, joka siivoaa!
[/quote]
Se on työkokeilu tai oppilaitoksen ohjaama harjoittelu. Työkokeilussa kokeillaan alaa, ei todellakaan kuvitella että kasvatetaan. Oppilaitos puolestaan asettaa omat tavoitteensa, tai oikeastaan HOPS.
16 vuotias harjoittelija tyttönen on juuri passeli pöytien pyyhintään ja lattian lakaisuun. LTO-opiskelijat harjoittelussaan pääsee sitten kokeilemaan jo varhaiskasvatuksen suunnittelua ja toteutusta käytännössä.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 23:04"]
[/quote]
Se on työkokeilu tai oppilaitoksen ohjaama harjoittelu. Työkokeilussa kokeillaan alaa, ei todellakaan kuvitella että kasvatetaan. Oppilaitos puolestaan asettaa omat tavoitteensa, tai oikeastaan HOPS.
[/quote]
Mikä vika tuossa ap:n viestissä oli? Minusta kuulostaa siltä kuin pitääkin. Ei siihen pöytien pyyhkimiseen ja lattian lakaisuun koko nukkariaikaa mene. Siivooja tulee iltaisin luuttuamaan lattiat paremmin. Harjoittelijallakin on tietääkseni oikeus kahvitaukoon ja oikeus seurata sitä suunnittelua, vaikka ei itse siihen niin osallistuisikaan.
Älkää sitten ihmetelkö, miksi pk:n "16v harjoittelijatyttönen" ei tee mitään kun haette lapsia. Pöydät on pyyhitty ja lattiat lakaistu jo aikaa sitten, ja "kasvatukseenhan" (leikkituokiot, askartelut, hoiva-asiat) hänen ei tämän keskustelun mukaan kuulukaan osallistua.
Minua ei 16- vuotias harjoittelijatyttö niinkään pelota, mutta aikuinen mies samassa duunissa kylläkin.
Jos on harjoittelija niin minuun ainakin tekisi vaikutuksen jos tulisi esittäytymään ja kertomaan kuinka kauan on. Ystävällinen ote lapsiin ja tervehenkinen rajojenlaitto heille on se mitä toivoo.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 22:56"]
tee jotain muuta kuin värität sen ryhmän kiltin tytön kanssa värityskuvaa, pelaa lautapelejä poikien kanssa tmv
[/quote]
Minulla on poika lapsi, mutta miksei kiltin tytön kanssa saa piirtää?
Ehkä niin, että keskittyy vuorotellen, jos aikaa huomioimaan eri lapsen. Jos huomaa jonkun syrjässä olevan voi häntä huomioida hiukkasen enemmän.
Mukava vaan kun on ylmääräisiä käsipareja