Mistä olet kotoisin?
Miten koet paikkasi eli kysymyksen? Syntymäpaikka, lapsuuden mukaan, nuoruuden vaiko aikuisuuden elinpaikka?
Kommentit (31)
Syntynyt Helsingissä ja asun Helsingissä. Joskus totean että vanhemmat on pohjoisesta. Harvoin mainitsen että asuin Järvenpäässä kaksi vuotta - se ei ollut hyvää aikaa elämässä.
Maasta... ihi hihi kikati kikati hihiti.
Syntynyt Tampereella, Helsingissä asunut 31 vuotta. Kyllä miellän olevani Tampereelta kotoisin.
Olen kotoisin Lahdesta (tai oikeaoppisesti Lahesta). Asunut olen siellä viimeksi viime vuosituhannella. Kysymykseen, mistä olet kotoisin, ei minun mielestäni voi vastata muuta kuin sen paikkakunnan, jossa on syntynyt/asunut syntymänsä aikoihin. Kotipaikkakunta on sitten eri asia. Se on nykyisinen asuinkuntani.
Helsingistä. Pitkänsillan eteläpuolelta. En siis stadilainen. Vaan helsinkiläinen.
Isän puoleeelta varmaan paljonkin suomenruotsalainen (meillä on ruotsissa sukulaisia esim ja esi isäni oli ensimmäinen suomenruotsalinen 1800 luvulla joka keksi lentokoneen) ja äidin veljelle tehtiin dna testii joka näytti 99 prosenttisesti suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Isän puoleeelta varmaan paljonkin suomenruotsalainen (meillä on ruotsissa sukulaisia esim ja esi isäni oli ensimmäinen suomenruotsalinen 1800 luvulla joka keksi lentokoneen) ja äidin veljelle tehtiin dna testii joka näytti 99 prosenttisesti suomalainen.
Kylllä sen varmaan alkoholin käytöstäkin huomaaa että mistä sitä ollaan kotoisiiin.
Juuret Karjalassa.