Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos haluaa yt-neuvottelujen yhteydessä

Vierailija
11.09.2020 |

...tulla irtisanotuksi (tai lomautetuksi), miten kannattaa edetä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun vielä sai "paketin" lähtiessä ilmoitin olevani vapaaehtoinen irtisanottava.

Tiesin että meitä oli 3 joista 1 joutuisi lähtemään. Esimieheni ilmoitti minut ja lähdin. Samana päivänä kun hyväksyin irtisanomisen kirjallisesti allekirjoitin uuden sopparin toisaalla.

Irtisanomisen pitää siis tulla työnantajan puolelta vaikka annat siihen luvan

Paketin saa vain, kun itse irtisanoutuu.

Juuri näin.

Muutama vuosi sitten valtiolla oli isot YT:t ja erilaisia paketteja lähtijöille. OLi mahdollista esim. saada vuoden palkka, jos löysi uuden työpaikan. Paketti oli tarjolla kaikille, joten yllättäen ihan "vääriä" ihmisiä irtisanoutui ja nautti vuoden verran kahdesta palkasta.

Vierailija
22/23 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useassa YT-neuvottelussa ilmaissut haluni lähteä. En ole saanut lähteä, koska oma työni on firman kannalta liian tärkeä. Olen sitten samassa pyytänyt lisää liksaa, jos ei kerran pois pääse ja aina on palkankorotus tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vapaaehtoinen lähtijä, saat pitkän karenssin.

Täysin puutaheinää. Aikoinaan oli yt:t firmassa, olin nuori mies ja moni asuntovelkainen perheellinen hikoili potkujen pelossa. Minua taasen kyllästytti se duuni. Menin päällikön puheille ja sanoin, että voit laittaa minut listalle jos se säästää jonkun työpaikkaansa tarvitsevan. Ei tullut karenssia.

M54

Saman tein minäkin ja kolmen pikkulapsen äiti sai jäädä töihin😃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi