Olenko sekoamassa? Koko ajan vahvempi tarve elää kuin joskus 1900-luvun alussa.
Nykyaika ahdistaa koko ajan enemmän. En halua maata sohvalla swaippailemassa itselleni palveluita ja hyödykkeitä, vaan haluaisin tehdä asioita itse. Telkkari, naistenlehdet ja shoppailu jäi jo aikoja sitten, tykkään kokkailla itse ja leipoa, säilöä, kierrättää, korjata vanhaa... Tämä vain pahenee jatkuvasti ja nyt tuntuu jo ihan fyysisesti pahalta kun pitäisi ladata joku "uusi kätevä appi!". En halua. Kuuntelen radiota ja kudon myssyä ja tuijotan ulos ikkunasta.
Tiedän kyllä että elämä on nyt helppoa ja pitäisi olla tyytyväinen, mutta oikeasti olisin paljon onnellisempi siellä omassa pirtissä avotulen äärellä. Ja ihan perus työssäkäyvä perheenäiti olen, joten tätä fantasiaa ei toteuteta ihan helposti.
Mutta olo vain pahenee vuosi vuodelta. Nykyaika on ihan hirveää. :(
Kommentit (29)
Kyllä nykyään elää ihmisiä maalla melko omavaraisesti
Pieni maapläntti ja pieni pelto
Ruoka omasta pellosta
Vesi järvestä/kaivosta
Sähköliittymä silti varmaan suurimmalla osalla
Vierailija kirjoitti:
Eka maailmansota, miljoonia kuolee täysin turhaan. hirveä köyhyys. Hiilen poltto tekee kaikki sairaiksi. Tämä on sun ihanne maailma?
Ei kyllä Suomessa ollut tätä.
Hei Et ole sekoomassa, Kyllä on tullut hullumpia ja turhempia Keksintöjä Maailmalle, ja vielä Ihmiset Ovat tulleet Ahneeksi.
Ensin Navetoista piti rakentaa hirveen isoja ja hankkia yhä vaan uudempia ja uudempia robotteja. Ja Automatisoitiin täysin karjan hoito nuo suuret karjatilat söivät, pienienien maatilaomistajien leivän .
Eli ei kannattanut pieni maatalous ja karjanhoito.
Kun ei enää Kannattanut jatkaa piti laittaa lehmät teuraaksi menemään tai myydä tälle Suur tilalliselle pellot laittaa pakettiin.
Ja teollisuudessa yhä enemmän pyrittiin tehokkaaseen tuotantoon,
Pyrittiin tuotteita valmistaan yhä vaan enemmän tuotteita ja piti olla niin nopeasti. Hankittiin tehtaisiin on robotteja ja isoja koneita.Näin ollenMikä ennen tehtiin käsin se korvattiin robotilla ja vuosia, vuosikymmeniä ollut työntekijä sai lähtä pois jäi työttömäksi.
Sitten tuli Euro markka sai jäädä unholaan tuli lama.
Ne, jotka olivat saaneet jäädä tehtaaseen vielä pitempään , jonka työpanosta ei niin konellistumisen auto matisoitumisen myötä.
Jäivät myös työttömiksi tehtaita suljettiin.
Jos laman jälkeen Joku tehdas elpy ei vanha t työntekijät palanneet otettiin uusia.
Ja tehtaiden tuotannot vietiin Ulkomaille. Näin, koska se mukamas oli halvempaa.
Kuten sanoin Ihminen on tullut Ahneeksi, ja etenkin raha- Ahneeksi.
Ja itse Rakkaaksi
Sitten Palvelut ovat heikentynyt paljon ja monimutkaistunut.
Jos hakee asumistukea se ei meekkään Sen Kunnan tai Kaupungin Asumostuen käsittelijälle.
Vaan se asumistuki anomus pyörii saateri vie! Mones paikkaan.
Kyllä Kaikki on mutkistunut ja tehty yksin kertaisesta asiasta vaikeaa
Kyllä oon paljon käyny Asioita läpi , sitä miten tää Maailman meno on menny minusta .Ihan mahdottomaksi.
Ja ollaan Aina niin kireisiäki.Ja
Tietokoneet keksittiin, niin pieniksi, että ne pystyttiin hankkiin kotiin ja Jotkut Hakuohjelmat yritykset rikastuu ja Kristiina saamarin kännykkä! Siihen yhä vaan kaiken maailman fasepookit, jossa kerrotaan kaikki itse en liity tähän.
Sitten julkaistaan typeriä videoita You tubes ja Ehkä pääset " julkkikseksi"
Ja telkkuun pitää saada olla niin esillä.
Ja kaiken lasiin typerin ohjelmiin osallistua!.
Syrjäseudut autioituu , joka on ikävää.
Joo tässä oon paljon pohtinut, että miten tää Maailman Meno on menny hurjaa vauhtia.Mahottomaksi.
Pahoittelen etu käteen jos tää on tylsää anteeksi maalaisuuteni!.
Joo nyt mukainen Tuomas Kyrön kirjaa ja Kirjan Hahmoa; Miensä pahoittajaa: ENNEN KAIKKI OLI PAREMMIN.
Veivipuhelin se kun tulis takas
Ja myymälä- auto Postisutot( lijurit, jotka otti myös matkustajia ja Kaikki palvelut tulisivat takaisin.No ei tässä muuta, et oo ainoa.
Niin 1900- luvulla kyllä Vanhemmat katto tyttärelleen Puolison.💖 Ja elämän meno oli Erittäin paljon Erilaista kun nyt.
Vierailija kirjoitti:
Eka maailmansota, miljoonia kuolee täysin turhaan. hirveä köyhyys. Hiilen poltto tekee kaikki sairaiksi. Tämä on sun ihanne maailma?
Ehkä ap hakee sitä, että nykyajan keksinnöt ja entisajan hyvä puolet. Ymmärrän ap:ta.
Joku mainitsi Buenos Airesin, Argentiina oli tohon aikaan maailman rikkain valtio ja sinne ei maailman sodat ulottuneet.
Vierailija kirjoitti:
Missä sä somettaisit 1900-luvun alussa? Hohhoijaa
Kaikki eivät ole someriippuvaisia.
Normaali reaktio. Ennen käyttäytymissäännötkin olivat kaikille tuttuja. Nykyään millään ei ole enää mitään väliä. Postmodernismi on ajanut ihmismielen kaaokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis aikaa ennen antibiootteja, jolloin miehen asiana oli pitää vaimo kurissa hakkaamalla, erota ei saanut, nainen oli h**ra jos jäi kiinni siitä että mies oli hänet ra .iskannut, äärimmäistä köyhyyttä, sodan uhkaa, sisaruksia kuoli lapsilta kuumetauteihin ja äitejä synnytyksiin. Oli ne aikoja, ne.
No ap ei tarkoittanut tätä. Aina tahallaanväärinymmärtäjä ilmestyy.
Miten niin tahallaanväärinymmärsin? Elämä 1900-l. alussa oli tietynlaista, hyvässä ja pahassa. En mä väärässä ole. En sitä kiellä, etteikö sillon voisi olla mukavaakin välillä ollut. Aika rankkaa kumminkin.
ANTEEKSI KIRJOITUSVIRHEITÄ! oon tuon kirjoittanut yöllä. Joo eli Tuomas Kyrön Kirjaa Mukaillen :
ENNEN KAIKKI OLI PAREMMIN
Mielensä Pahoittaja
Missä sä somettaisit 1900-luvun alussa? Hohhoijaa