Kysymys korkeasta verenpaineesta.
Mittasin äsken verenpaineen monen vuoden jälkeen. Tulos oli:
162/87
Ja
162/86
Vaikka olen syönyt monta vuotta lääkkeitä verenpainetautiin, niin nyt verenpaine on noin korkea. Miksiköhän?
Kommentit (25)
Lääkkeet tehoaa jonkin aikaa. Ehkä vaihto uuteen? Suoraan sanottuna, paino alas - 20kg. Lääkkeet on kuin kainalosauvat, apuväline vaikka ne nähdään usein päähoitomuitona. Elintavat kuntoon ja liikuntaa, ihan pienikin jo auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet tehoaa jonkin aikaa. Ehkä vaihto uuteen? Suoraan sanottuna, paino alas - 20kg. Lääkkeet on kuin kainalosauvat, apuväline vaikka ne nähdään usein päähoitomuitona. Elintavat kuntoon ja liikuntaa, ihan pienikin jo auttaa.
Ap kertoi olevansa 20 kg alipainoinen ja suosittelet pudottamaan 20 kg lisää. Pitääkö nykyään olla 40 kg alipainoa verenpaineen hoidossa ?
Vierailija kirjoitti:
Ikä on 64 ja mittaamisen jälkeen ihmettelen myös miksi niin pitkä tauko mittaamisešsa on ollut.
Noin 20 kiloa on alipainoa.
Moneen vuoteen ei ole saanut nukuttua kunnolla vaan todella huonosti.Ap.
Painatko siis n. 30kg?
Mulla on ollut verenpainelääkitys 10 vuotta. Viimeiset 8 vuotta ollaan menty sillä, että minua hoitava terveyskeskuslääkäri kysyy, mites se verenpaine? Minä vastaan ookoo ja lääkäri uusii reseptin. En ole koskaan tavannut minua jo 8 vuotta puhelimitse hoitanutta terveyskeskuslääkäriä. Ja mulla siis muitakin pitkäaikaissairauksia. Eihän tämä nyt ihan sääntöjen mukaan mene, mutta tällä ollaan pärjätty. Ja seuraan kyllä satunnaisesti itse verenpainettani, mutta lääkäriä ei mittaustulokset ole kiinnostaneet vuosiin.