Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olen tullut vanhaksi kun Postin uusi slangi "Oon sun postilaatikko" jne ei nappaa :(

Vierailija
11.09.2020 |

Ei saa*ana voi käydä niiden sivuilla enää ollenkaan. Piti asiakkaalleni etsiä tietoa netpostista ja tuohon kaatui.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se virastotyyli ja asiallisuus siis ihan kauheeta. Siit voi saada viel käsityksen et otetaa homma liian vakavasti ja ollaan TYLSIÄ, ei tarvii olla pipo kireellä hei!

Eiks ois siistii jos oikeuslaitoski luopuis viel joku päivä siitä kuivakasta tyylistään ja siirtyis niinku tälle vuosisadalle?

”Tää jätkä B on tahallaan siis kaahannu bööna A:n pääl ja saa siit hyväst 4 vuotta ehdollist ja ehk jotai sakkoo..”

”Ulosotost vaan moikka moiii! Sulla on nyt noita saatavia perittävänä siihe mallii et joudutaa viedä toi sun auto. Sori siitä, palataaan moi ja ihquu wiikkistä, pusi ja hali!”

Vierailija
42/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla postihenkilö ei toimita pieniä paketteja perille. Hävinnyt 3 vuoden aikana. Lähettävä taho sanonut, että kyllä ovat Suomeen saapuneet. Postin pitäisi tehdä testejä missä paketteja häviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postihan olisi voinut valita keskitien  heidän mielestään kuivakan asiatyylin ja tuon keski-ikäinen teinix merja -puhetyylin välistä. Olisi kiva nähdä se tutkimus, jonka perusteella asiakaspalvelun kieleksi valittiin tällainen Twitterissä esiin tuotu puspus tehään tätä yhdessä eiks yeah, lots of love /merja.

Vierailija
44/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mikä noissa mainoksissa niin ärsyttää.

Sä oletkin Merja.

Tarkoitat varmaan "Sä oot niiiiiin Merja!"

Vierailija
45/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä puhekieleen jää. Tulevaisuudessa puhutaan, että joku oli Merjana paikalla tai tuo nainen on niin Merja, kun halutaan kuvata ärsyttää naishenkilöä joka on ylituttavallinen ja tulee iholle.

Vierailija
46/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle toimisi:

Postimerkin uusi hinta on 60 senttiä!

Ja heti lähettäisin sata kirjettä :)

Vierailija
47/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posti:

Uudistuksen pihvi ei ole mä-sä, mie-sie tai sää-mää, vaan että me muututaan rohkeasti maailman mukana ja laitetaan kaikki paukut palveluiden parantamiseen. Iso kiitos palautteesta. Nyt jatketaan uudistumista yhtenä Merjana. Ihquu wiikkistä!

^ siis eihän tuo voi olla todellista? Posti ei enää edes peittele sitä, että niiden asiakaspalvelu on ihan vitsi.

Tuo teksti siellä on postin twiitissä ja #jesuismerja

Luin tuon ensin jesusmaria.

Vierailija
48/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni kaikille Merja-nimisille :\

Vierailija
49/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä lähin täytyy nettikaupoissa varmistaa, onko heillä Matkahuolto tai Schenker toimitusvaihtoehtona, ennen kuin alkaa edes tutkia tuotevalikoimaa.

Vierailija
50/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun luin jutun firmasta, jonka tehtävänä oli uudistaa tuorehiivapaketin kääre. He kokivat pakkauksen niin pyhänä asiana suomalaisille, että eivät ensin halunneet tehdä sitä ollenkaan. Lopulta lähtivät varovaisesti liikkeelle, eikä uusi pakkaus eroakaan rajusti vanhasta esim. väriteemaltaan. 

Posti voisi vähän miettiä, mikä sen ydinmissio on, ja mitä ovat ne nostalgiset muistot, joita suomalaiset vaalivat siihen liittyen. Nyt kun on joulusesonki tulossa, olisin ainakin itse toivottanut tervetulleeksi entistä perinteisemmän imagon Postille- ja olen kolmekymppinen, pk-seudulla elävä nainen. Tämä "sä, mä"-touhu ja palvelurakenteen keventäminen (sitähän se käytännössä on, kun palvelu toisensa jälkeen loppuu kokonaan tai huononee) eivät ole sitä, mitä etsin. 

Ps. 7-vuotiaani irvisti Postin Youtube-spotille, jossa oli piirretty postinkantaja: "Hyi miten ruma!!" Niin tosiaan oli.

Vierailija
51/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää. Olen stadilainen, mutta en todellakaan halua että palveluni ovat mitenkään "stadiksi". Yleiskieli on olemassa syystä. Ärsyttää.

Vierailija
52/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se virastotyyli ja asiallisuus siis ihan kauheeta. Siit voi saada viel käsityksen et otetaa homma liian vakavasti ja ollaan TYLSIÄ, ei tarvii olla pipo kireellä hei!

Eiks ois siistii jos oikeuslaitoski luopuis viel joku päivä siitä kuivakasta tyylistään ja siirtyis niinku tälle vuosisadalle?

”Tää jätkä B on tahallaan siis kaahannu bööna A:n pääl ja saa siit hyväst 4 vuotta ehdollist ja ehk jotai sakkoo..”

”Ulosotost vaan moikka moiii! Sulla on nyt noita saatavia perittävänä siihe mallii et joudutaa viedä toi sun auto. Sori siitä, palataaan moi ja ihquu wiikkistä, pusi ja hali!”

"...mut oliha se jo vanhentunu malli anyways. Hommaat sit uuden joskus ku pygeet taas, heh! No mut mä toivottelen sulle hyvii jatkoi ja yritäs jatkossa maksaa ne laskut! 🤪 Moro!"

Vierailija
53/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kieli toimi. Postin uskottavuus on muutenkin jo nolla, tuo muka rennompi kieli vain korostaa sitä.

Postin pitää keskittyä siihen mitä sen kuuluu tehdä, jakaa posti ja paketit ajallaan ja oikeisiin paikkoihin. Ei kukaan muuta odotakaan.

Näin tekevät muutkin kuljetusyritykset ilman mitään ylimääräisiä kikkailuja.

Vierailija
54/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kannattanut julkaista tet-harjoittelussa olleen peruskoululaisen vitsillä tekemiä sloganeita.

Se lapsi oli varmaan pääjohtajan jälkeläinen, joten kukaan ei rohjennut sanoa "eihän keisarilla ole vaatteita".

Vierailija
55/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri hain 3 pakettia kotiin eikä yhdenkään toimittajana ollut Posti. Njäh njäh :)

Vierailija
56/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli asuntokaupoilla 25-30v nainen, joka ei osannut puhua asiallisen luontevasti asiakkaille. Hän joutui välillä teeskentelemään virallista. Ei ollut minusta uskottava asiassaan. Tein kaupat toisen välittäjän kanssa. Kielenkäyttö ja puhetyyli on ihmisille tärkeä asia.

Vierailija
57/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vahvistaa sitä kuvaa että Helsingissä eletään ihan jossain omassa kuplassa. Ei tarvitsisisi matkustaa kuin vaikka runsas 100 km niin sä-mä alkaa tuntua vieraalta.

Mä ja sä on tuttua esim. Savossa.

Vierailija
58/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vahvistaa sitä kuvaa että Helsingissä eletään ihan jossain omassa kuplassa. Ei tarvitsisisi matkustaa kuin vaikka runsas 100 km niin sä-mä alkaa tuntua vieraalta.

Muodossa mää ja sää, mutta tuttua kumminkin.

Vierailija
59/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Posti kehtaa käyttää noin huonoa suomen kieltä!!!

"Sä tilaat, mä tuon - automaattiin, postiin tai suoraan sun kotiovelle."

Sun kotiovelle.

Toisikin. Vie minne sattuu, ja ilmoittaa jäljestäpäin: Hae sieltä.

Vierailija
60/69 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä syvällä Savossa sanotaan minä ja sinä. Toki tiedetään, mitä mä ja sä tarkoittavat, muttei kukaan muu kuin jotkut pellet käytä niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi