Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukan poisto ei onnistunut..

Vierailija
29.10.2013 |

Niinhän siinä sitten kävi kuten vähän jo etukäteen pelkäsinkin. Useampi synnytys jo takana ja toiveena uusi raskaus. Tiedossa oli ennen poistoyritystä, että langat karanneet kohdun sisäpuolelle.

Nyt sitten yritettiin erittäin kokeneen gynen toimesta yksityisellä asemalla saada kierukkaa pois, siinä kuitenkaan onnistumatta. Tuloksena mojovat kivut ja jonkinmoinen verenvuoto (enemmän kuin normivuodot koskaan kierukan kanssa). Lähete sairaalaan poistoa varten, jossa jonkun putken (?) avulla sitä yritetään kai tähystää ja poistaa..

Kellään kokemuksia moisesta? Haluaisin kyllä saada poiston jossain nukutuksessa, jos kerran ei lähtenyt kokeneen gynenkään toimesta.. kuulemma eka potilas kymmeniin vuosiin, jonka joutunut lähettämään eteenpäin..

Kiva sekin, että hoitojono varmastikin melkoinen ja ikääkin alkaa jo olla sen verran, että ei enää viitisisi kauaa odotella.. Pk-seudulla siis tämä.

Kunhan joskus tuosta härvelistä pääsen eroon, niin uutta en kyllä suostu ottamaan.

Kohtalotovereita?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on poistettu kierukka leikkausalissa. Niin helppo juttu! Humausnukutuksessa otettiin ja vaikka tarvittiin järeitä otteita niin itsehän en siitä tiennyt mitään. Huoli pois!

Vierailija
2/28 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa.. Itse asiassa soittivat juuri ja pääsen itse asiassa peruutusten takia jo huomenna. Tosin kuulosti aika karseelta – tehdään kohduntähystyksessä eli sinne viedään joku putki jossa kamera, kohtuun ruiskutetaan lämmintä nestettä ja sit pitäis olla helpompi koukkia. Ei erityistä kivunlievitystä sieltä toimenpiteen aikana – kotona pitää ottaa 2*400 burana ja 2*500 panadol pari tuntia ennen.. Jännittää, mutta hienoa että hoituu näin nopsaan ja yhdellä ab-kuurilla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuollainen yleistäkin ettei poisto onnistu? Olen harkinnut tässä kuparikierukan ottoa ehkäisyksi, mutta en todellakaan haluaisi joutua mihinkään leikkaussaliin että se saadaan pois...

Vierailija
4/28 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla oli sama homma. Oli alkujaan leikattu siimat liian lyhyiksi. Ja sitten poistettiin juurikin noin, kohtuun pumpattiin vettä ja sitten tähystämällä. Mukana oli pari oppimassa.

Mutta loppujen lopuksi vaimo tuntui pitävän itse poistoa korkeintaan epämiellyttävänä, ei mitenkään kauheana. Enemmänkin oli ihmeissään, sisälleen nähtyään, että mitenkä mitään lapsia voi syntyä, kun reitti oli niin monimutkainen :)

Tsemppiä vaan, hormonikierukka on kaikesta huolimatta tosi hyvä ehkäisymuoto.

Vierailija
5/28 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap edelleen.. ei kai tämä yleistä ole, yleensähän ne langat jää kohdunsuun ulkopuolelle, mutta mulla vetäytyi syystä tai toisesta kohdun sisälle.. silloinkin kai yleensä saadaan koukittua, mutta nyt ei normivastaanotolla onnistunut. Tuolla onneksi kameraohjaus, joten ei tarvi sinne päin koukkia..

Vierailija
6/28 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että sinua nukutetaan, vaan puudutetaan. Termiä en nyt muista, piikki siis selkäpuolelle.

Vierailija
7/28 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa.. Oujee.. ja kaiken kurjuuden lisäksi tuloksettomasta ronkinnasta tuli kahden antibiootin coctail kaupanpäällisiksi - toisen kanssa ei saa ottaa maitotuotteita jokuseen tuntiin (eikä aurinkoa) ja toisen kanssa ei alkoa antabus-reaktion vuoksi.. apteekissakin naureskeli että olis hyvä setti lomalle.. onneksi kuitenkin töissä vaan, niin ehkä tän kestää..

Vierailija
8/28 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen myrkky Mirena on, kun gynekologi Zimmerman sanoi ystävälleni, ettei koskaan antaisi vaimonsa ottaa kierukkaa tai syödä ehkäisyvalmisteita?

Kuka tietää?

Vierailija
9/28 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ei saa kivunlievitystä tuollaiseen toimenpiteeseen?

Onko tämä taas siitä kiinni, että kyse on naisten ongelma, ja naisten on kärsittävä...

Vierailija
10/28 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimolla oli sama homma. Oli alkujaan leikattu siimat liian lyhyiksi. Ja sitten poistettiin juurikin noin, kohtuun pumpattiin vettä ja sitten tähystämällä. Mukana oli pari oppimassa.

Mutta loppujen lopuksi vaimo tuntui pitävän itse poistoa korkeintaan epämiellyttävänä, ei mitenkään kauheana. Enemmänkin oli ihmeissään, sisälleen nähtyään, että mitenkä mitään lapsia voi syntyä, kun reitti oli niin monimutkainen :)

On se varmaan hyvä - miehelle.

Vierailija
11/28 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen myrkky Mirena on, kun gynekologi Zimmerman sanoi ystävälleni, ettei koskaan antaisi vaimonsa ottaa kierukkaa tai syödä ehkäisyvalmisteita?

Kuka tietää?

Hormooneja tarkoittanee.

Vierailija
12/28 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä taas siitä kiinni, että kyse on naisten ongelma, ja naisten on kärsittävä...

Mulle on tehty kohduntähystys muutamaan kertaan, ja se on kieltämättä erittäin epämukavaa, mutta esim. puudutuspiikki sattuisi varmasti enemmän kuin itse toimenpide. Sille että toimenpiteet tehdään kuten tehdään on kyllä lääketieteelliset perusteet. Ammattilaiset myös mielellään kertoo potilaalle mitä tekevät ja vastaavat jos kysymyksiä tulee.

Vierailija
13/28 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se varmaan hyvä - miehelle.

On mullakin toiminut hyvin. Ensimmäinen nuorempana rasvoitti ihoa ja hiuksia jonkin verran, ei muita sivuvaikutuksia. Runsaat kuukautiset jäi melkein kokonaan pois. Eikä tarvinnut sählätä kondomien kanssa.

Vaihdevuosien alkaessa taas jatkuvat holtittoman runsaat vuodot saatiin Mirenalla kuriin. Toimii hyvin myös hormonikorvaushoidon kanssa, jota ilman vaihdevuosioireet olivatkin aivan järkyttävät.

Vierailija
14/28 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei Kyleena hormonikierukkaa saatu kunnallisessa ehkäisyneuvolassa pois. Yrittivät ja yrittivät. 

Sain lähetteen Helsinkiin Naistentautien polille. Jännitin käyntiä ja mahdollista kipua.  Siellä he saivatkin sen ihan normaalisti pois ja uuden tilalle. 

He myös kysyivät, haluanko puudutusta.

Sanoin että kokeillaan ilman, kun mua ei nämä ole sattuneet. Hetken nipisti mutta en tarvinnut tälläkään kertaa puudutusta. Ohje oli ollut tuo että ottaa kipulääkettä etukäteen ja mä olin vielä unohtanut sen ottaa ajoissa. 🙈

Eli, puudutuksen voi saada ja ei välttämättä satu. 

Sinun tarina toki eri, kun kokenut gyne yrittänyt saada sen ulos. 

Laitoin tän mun jutun tähän vain siksi että tiedoksi että puudutuksen voi saada ja jos joku etsii aiheesta tietoa niin tällainenkin kokemus löytyy. 

Tsemppiä!

Vierailija
15/28 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olan siinä mainittu kuitenkin särkylääkkeet. Kyllähän ne ovat kivunlievitystä myös. Moni toimenpiteentekijä määrää myös rauhoittavaa ennen toimenpidettä, jotta potilas olis rennompi.

Vierailija
16/28 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu että kierukka oli mennyt jotenkin niin syvälle että gyne ei saanut sitä pois. Nyt olen kuitenkin jonossa kohdun poistoon joten lähtee siinä samalla sitten kierukkakin.

Vierailija
17/28 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KaksPlus keskustelussa; "Mirena ja vatsan turvotus", kerrotaan tuon ehkäisyvälineen aiheuttamista komplikaatioista. 

Vierailija
18/28 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Mirena runsaisiin vuotoihin ja hiukseni ovat muisto vaan. Nykyään ovat aina rasvaiset ohuet ja elottomat. Kuin kauhuleffasta !

Vierailija
19/28 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hiukset alkoi harmaantua ja irrota. Näkökyky heikkeni ja vasempaan silmään tuli taittovika. Neste kertyi kehoon ja paino nousi 30 kg. Mikä on tällainen "hormoni"? Ei ainakaan mikään luonnollinen naishormoni! 

Olisiko hormonin kaltaisesti vaikuttava aine? Sellaisia tunnetusti ovat ympäristömyrkyt.

Vierailija
20/28 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoni ei ole luonnollinen hormoni, vaan hormonin kaltaisesti vaikuttava aine. Kaikki tietää mitä sellaiset aineet ovat. Jos eivät kannattaa kaivaa tieto esiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä