Mitä "muka-kivoja" asioita tiedät, jotka koet käytännössä tylsiksi tai epämukaviksi
Mä aloitan: Leffassa käynti. Aina ajattelen, miten ihana olisi istua herkuttelemassa ja katsomassa uutta leffaa. Käytännössä ne äänitehosteet on aivan liian kovalla, jopa tulpat päässä. Ihmiset puhuu, rapistelee tai maiskuttaa. Jostain syystä ne paremmatkin istuimet on epämukavia. Hinta on kova, enkä ikinä koe oloani hyväksi leffassa käynnin jälkeen.
Toinen on aamupala sängyssä. Hirveintä koskaan, kun joku herättää syntymäpäivänä ja tuo tarjottimella kahvit ja kroissantit sänkyyn. En edes tiedä mistä aloittaisin valitusvirteni tän asian kohdalla. Muruista, joita löytyy lopulta koko sängystä? Kahvikupista, joka ei oikein mahdu minnekään, ja keikkuu epävakaasti sylissä olevalla tarjottimella? Asennosta, joka on jotain istuvan ja makaavan välillä, eikä sovellu syömiseen mitenkään? Vai kenties siitä tosiasiasta, että en halua tunkea suuhuni pullaa heti saatuani silmät auki, vaan herätä ensin. Silti tämä tuntuu ajatuksena niin kivalta, mutta ei vain toimi.
Kommentit (845)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hierojalla käynti. Käyn suunnilleen kerran kuussa hierotuttamassa yläselän, hartiat ja niskat. Selän ja hartioiden hieronta tuntuu aika tylsältä. Lisäksi välillä tulee huono olo selkälihaksia käsitellessä. Ainut missä tuntuu sellaista kivaa makeaa kipua on niskojen ja erityisesti kallonpohjan hieronta, sitä voisin kuunnella vaikka kuinka kauan.
Hieronnan jälkeinen uninen, hönttö olo ei minusta ole mukava, lähinnä ärsyttävä.Öööööö :DDD voisit kuunnella hierontaa??? :'D
Ehkä kyseisen viestin kirjoittajan pitäisi tsekata ASMR. ;)
-eri
Öööö no olen kuunnellut asmr:ää vuosia, mutta miten v...ssa hierontaa kuunnellaan?! :DD
Kylläpä sinua ihmetyttää. Voisiko vaikka olla väärä sana joutunut jos puhelimella kirjoitettu? Kuunnella=tunnustella esim?
Meilläpäin kuunnella-verbiä käytetään ihan yleisesti niissä tilanteissa kun joku ikään kuin pysähtyy paikalleen ja keskittyy johonkin tiettyyn tunteeseen, yleensä nautinnollisesti. En edes tiedä mitä muuta sanaa siitä voisi käyttää... Koirat kuuntelevat kun niitä rapsutetaan jne. Ettekö muka oikeasti ole ikinä törmänneet kehotukseen "kuuntele kehoasi"? Ei siinä piereskelystä ole kyse.
Sisustaminen. En vaan tajua miksi sohvakalusteet on muka uusittava vuosittain tai verhot vaihdettava vuoden ajan mukaan. Mulle passaa samat vuosikaudet. Ja olen nainen.
Onkohan mussa jotain vikaa, kun lähes kaikki mainitut asiat ovat minusta ihan oikeasti mukavia?
Voisin oikeastaan olla samaa mieltä vain työporukan "ryhmäyttäisaktiviteeteista" (sanahirviö, tiedän, mutta etsin Googlesta suomenkielistä versiota team buildingista). Ne ovat järjestään aika vaivaannuttavia, varsinkin kun on ns. pomo.
Työpaikan pikkujoulut. Toivottavasti ja luultavasti tänä vuonna perutaan.
Leffojen katselu. Jos ei ole täydellisen hyvä leffa mielenkiinto harhailee puhelimeen. Kyselen sitten mieheltä mille hän nauraa ja varmaan ärsyttää kyselyni. Toimintaleffat ovat yleensä tällaisia kun sillä hetkellä kun katsoo leffa on todella tylsä ja hyvä kohtaus menee juuri silloin kun katsoo muualle. Toinen on dialogi joka toistaa itseään leffasta toiseen. Lähes keski-ikäinen ihminen on kuitenkin nähnyt satoja ellei tuhansia leffoja...
Ruotsinlaivaristeilyt. Pelkkä yksi suuntakin on liian pitkä aika olla laivassa saati vielä paluumatkakin samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hierojalla käynti. Käyn suunnilleen kerran kuussa hierotuttamassa yläselän, hartiat ja niskat. Selän ja hartioiden hieronta tuntuu aika tylsältä. Lisäksi välillä tulee huono olo selkälihaksia käsitellessä. Ainut missä tuntuu sellaista kivaa makeaa kipua on niskojen ja erityisesti kallonpohjan hieronta, sitä voisin kuunnella vaikka kuinka kauan.
Hieronnan jälkeinen uninen, hönttö olo ei minusta ole mukava, lähinnä ärsyttävä.Öööööö :DDD voisit kuunnella hierontaa??? :'D
-eri
Öööö no olen kuunnellut asmr:ää vuosia, mutta miten v...ssa hierontaa kuunnellaan?! :DD
Kylläpä sinua ihmetyttää. Voisiko vaikka olla väärä sana joutunut jos puhelimella kirjoitettu? Kuunnella=tunnustella esim?
Meilläpäin kuunnella-verbiä käytetään ihan yleisesti niissä tilanteissa kun joku ikään kuin pysähtyy paikalleen ja keskittyy johonkin tiettyyn tunteeseen, yleensä nautinnollisesti. En edes tiedä mitä muuta sanaa siitä voisi käyttää... Koirat kuuntelevat kun niitä rapsutetaan jne. Ettekö muka oikeasti ole ikinä törmänneet kehotukseen "kuuntele kehoasi"? Ei siinä piereskelystä ole kyse.
Minäkin ymmärsin oikein hyvin mitä hieronnasta kertonut kirjoittaja "kuuntelee" siellä hierontapöydällä. Vissiin joku murrejuttu sitten.
Vierailija kirjoitti:
Sisustaminen. En vaan tajua miksi sohvakalusteet on muka uusittava vuosittain tai verhot vaihdettava vuoden ajan mukaan. Mulle passaa samat vuosikaudet. Ja olen nainen.
En myöskään yhtään ymmärrä ja olen nainen. Ihan kiva katsoa hyvää sisustusta, mutta itse en jaksa tai ei kiinnosta. Meillä mies haluaa sitäkin enemmän sisustaa. Ei haittaa mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään yhtään ymmärrä ja olen nainen. Ihan kiva katsoa hyvää sisustusta, mutta itse en jaksa tai ei kiinnosta. Meillä mies haluaa sitäkin enemmän sisustaa. Ei haittaa mua.
Meillä sama. Miestä kiinnostaa huomattavasti enemmän ostella uusia sisustusjuttuja kotiin. Itse mietin, että "ei me tarvita" eli mulle kelpaa niin kauan kun jokin on ehkä enkä ole meidän suhteessa sisustuksen suhteen se esteetikko.
Auringon otto. Ihanaa makoilla vaikka lukemassa ja nauttimassa auringosta kun se kerrankin paistaa. Totuus: lukiessa menee niskat jumiin. Liian kuuma, hiki valuu ja tulee tukala olo, joka paikka on aurinkorasvastakin tahmea. Hiekkarannalla sitä hiekkaa menee joka paikkaan ja se tarttuu nahkeaan ihoon, nurmikolla vilistää kaiken maailman ötököitä ja joku paarmakin tulee siihen pörräämään Selällään aurinko häikäisee, mahallaan ei löydy hyvää asentoa. Makoillessa tulee mieleen miljoona paljon hyödyllisempää asiaa, jotka voisi/pitäisi tehdä, joten 10min makoilun jälkeen ei enää jaksa.
Ihanan negatiivista :D
Jollain tapaa terapeuttinen ketju. En olekaan ainoa, joka iän myötä huomaa että kaikista mieluiten vaan olisin rauhassa kotona yksin tai läheisteni kanssa.
Ei minua 40+ iässä saa innostunaan helpolla mistään. Ei kiinnosta aivan lähimpien ihmisteni lisäksi yhtään kenenkään asiat eivätkä mitkään juhlat eikä hyvänen aika työmaalla mikään tekopirteä ryhmäytyminen tai mukakiva yhdessäolo.
Hyi h..tti. Haluan vain olla. Tehdä työni hyvin mutta ei muuta.
Kampaamossa voisi olla ihanaa, mutta eihän se ole. Kun niin harvoin saa sen tukan minkä pyytää. Kyse ei ole minun ymmärtämättömyydestäni. Etten tajua hiuslaatuani jne. Osa kampaajista tekee sen leikkauksen, jonka pyydän ja se on kaunis minulla(kin). Mutta osa pilaa pääni moneksi kuukaudeksi koska eivät käsitä puhetta.
Hierojan kun löytää itselleen hyvän, sellaisen jonka otteet miellyttävät, siinä voi jo sitten nauttiakin. Kunhan uskaltaa sanoa suoraan, että anteeksi mutta en jaksaisi puhua.
Meillä on tulossa työpaikan virkistyspäivä. Joka toinen vuosi sitä mukakivaa on putkeen kaksi päivää eli pitää jopa nukkua työkaverien kanssa. Joku saatanallinen bussiretki hirveän kauas ja perillä joku kiinnostaa kiviäkin -kohde jossa ehditään juuri se yönseutu olla. Vihaan näitä yli kaiken.
Samoin työnantajan pikkujoulu joka meillä on työntekijöille perheineen työpaikalle oikeasti kuukautta ennen joulua katettu mauton joulueinesmössö ja lapset ja lapsenmieliset tanssivat kuusen ympärillä tonttulakit päässä jonkun suklaapukin toivossa...
Ja on kuulkaa enemmän aikuisia kuin lapsia pyörimässä kun pomo käskee mennä. En tiennyt itkeäkö vai nauraa. Jotkut kuulemma oikeasti nauttii. Itse vihaan joka sekuntia ja olen onnellinen että tämä marraskuinen joulushöy ei ole pakollinen enää.
Laivaristeilyt. Ihmiset ryysii, meluaa ja sikailee. Saastainen buffa, jonotusta, kiljuvia kersoja ja muka halpa tax free. Monesti Prismasta saa samat voiteet halvemmalla. Unet menee aina harakoille kun porukka mölyää käytävillä aamuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Minusta taas tuo kuunnella kehoaan tarkoittaa eri asiaa kuin kuunnella hierontaa. Ensimmäinen on aktiivista itsereflektiota, toisessa vain ollaan. Käyttäisin ennemmin nauttia hieronnasta ja koira nauttii rapsutuksesta. En ymmärtäisi mitä kuunnella hierontaa tarkoittaisi. Lieköhän nuorempien käyttämä sanonta tai tosiaan murteeseen liittyvä
-eri
Luokkakokoukset yms. jonkun vanhan ison porukan kokoontumiset. Pintapuolista jutustelua ja kilpavarustelua siitä, kuka on suorittanut parhaiten (työt, puolisot, lapset, koirat, omakotitalot, autot, jne.).
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa käynti. Ajatuksena ihana mutta yleensä kuitenkin stressaava kokemus. Ensiksi menee aikaa siihen kun ruokalistat on tuotu ja valitsee listalta mitä haluaa, sitten odottaa tarjoilijaa ottamaan tilauksen. Tarjoilija tulee, ottaa tilauksen, kysyy juomia ja otat juoman. Sitten taas odottelua; odottelet ruokaa ja juot samalla sen juoman, tai sitten odottelet juoman kanssa ruokaa jolloin se väljähtyy. Ruoka tulee ja syöt sen. Ravintolassa on muitakin ihmisiä joten ei voi olla niin rennosti kuin kotona. Sitten haluaisit jo lähteä mutta täytyy odotella tarjoilijaa. Kerrot tarjoilijalle että haluat laskun ja joudut taas odottelemaan kun tarjoilija tulee laskun kanssa. Kamalaa odottelua koko prosessi.
Tämä! Lisäksi vielä joskus sattuu kauhea nälkä, ja silloin joku hieno ravintola-annos on tietty liian pieni. Ja hyvälle kotikokille ravintolaruuan hehkutettu taso osoittautuu usein pettymykseksi hintaan nähden.
Reissaaminen kaveriporukalla. Aikaa kuluu nahisteluun ruokapaikasta (yhdellä lounasnälkä jo aamukymmeneltä, toinen haluaa syödä Michelin-ravintolassa, kolmas pärjää kaupan eväillä), siirtymisissä, aamutoimissa, nähtävyyksissä (rannalle, vaeltamaan, hipsterikuppilaan vai loputtomaan taidemuseoon?). Kauhea säätö siis vaan joka asiassa, ja yleensä joku aina pettyyy, kun tehdään kompromissejä. Onkin mahtavaa päästä yksin reissuun, kun saa valita ihan koko aikataulun ja ohjelman itse! Toki samanhenkisen reissukaverin/kavereiden kanssa voi onnistua hyvinkin!
Karkkien syönti. Tekee mieli, mutta syömisestä tulee lähinnä jano, sokerihumala ja huono olo.
Juomapelit. On muka hauskoja seuraleikkejä ja hassunhauska tapa vähän naukkaikka. Todellisuudessa se on vain keino valehdella itselle, ettei juo vain juodakseen. Juomiseen pitää keksiä joku super hauska syy, niin ei tunnu ryyppäämiseltä.
Kun tähän vielä lisää sen, että olen raitis, niin kyllä on niin hupaisaa ja elämäni parasta aikaa naukkailla vettä tai syödä karkki samalla kun muut tulevat aste asteelta enemmän humalaan. Mutta, kun on niin kivaa olla mukana ja juomattomuus ei haittaa yhtään ja voi syödä karkin siinä missä muut ottaa huikan.
Opiskelu:
"Pääsen kehittämään itseäni, opin paljon uutta ja mielenkiintoista jännillä kursseilla, nautin akateemisesta vapaudesta, jne"
--> väännän hikistä gradua jo ties kuinka monennetta vuotta
Ravintolassa käynti. Ajatuksena ihana mutta yleensä kuitenkin stressaava kokemus. Ensiksi menee aikaa siihen kun ruokalistat on tuotu ja valitsee listalta mitä haluaa, sitten odottaa tarjoilijaa ottamaan tilauksen. Tarjoilija tulee, ottaa tilauksen, kysyy juomia ja otat juoman. Sitten taas odottelua; odottelet ruokaa ja juot samalla sen juoman, tai sitten odottelet juoman kanssa ruokaa jolloin se väljähtyy. Ruoka tulee ja syöt sen. Ravintolassa on muitakin ihmisiä joten ei voi olla niin rennosti kuin kotona. Sitten haluaisit jo lähteä mutta täytyy odotella tarjoilijaa. Kerrot tarjoilijalle että haluat laskun ja joudut taas odottelemaan kun tarjoilija tulee laskun kanssa. Kamalaa odottelua koko prosessi.