Mitä "muka-kivoja" asioita tiedät, jotka koet käytännössä tylsiksi tai epämukaviksi
Mä aloitan: Leffassa käynti. Aina ajattelen, miten ihana olisi istua herkuttelemassa ja katsomassa uutta leffaa. Käytännössä ne äänitehosteet on aivan liian kovalla, jopa tulpat päässä. Ihmiset puhuu, rapistelee tai maiskuttaa. Jostain syystä ne paremmatkin istuimet on epämukavia. Hinta on kova, enkä ikinä koe oloani hyväksi leffassa käynnin jälkeen.
Toinen on aamupala sängyssä. Hirveintä koskaan, kun joku herättää syntymäpäivänä ja tuo tarjottimella kahvit ja kroissantit sänkyyn. En edes tiedä mistä aloittaisin valitusvirteni tän asian kohdalla. Muruista, joita löytyy lopulta koko sängystä? Kahvikupista, joka ei oikein mahdu minnekään, ja keikkuu epävakaasti sylissä olevalla tarjottimella? Asennosta, joka on jotain istuvan ja makaavan välillä, eikä sovellu syömiseen mitenkään? Vai kenties siitä tosiasiasta, että en halua tunkea suuhuni pullaa heti saatuani silmät auki, vaan herätä ensin. Silti tämä tuntuu ajatuksena niin kivalta, mutta ei vain toimi.
Kommentit (845)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ylimääräinen höpöhöpö työporukalla. En osallistu mihinkään eikä moni muukaan joten en ymmärrä miksi noita edes järjestetään. Tai no onhan se jotain "kivaa" joskus oltava niilläkin joilla ei ole työn ulkopuolella elämää eikä ystäviä hehän noista hihkuvat eniten.
Eli työpaikalla ei ole soveliasta luoda ystävyyssuhteita ja sitten nauttia näiden ystävien kanssa työpaikan järjestämistä tilaisuuksista? Selvä. Täytyypä irtisanoutua työpaikkaystävyyksistä ja keskittyä ainoastaan muualta löytyneisiin ystäviin. Tai ehkä sinä voisit keskittyä kertomaan, mistä et tykkää - ilman, että haukut muita siinä samalla. Ei tarvitse aina yrittää latistaa muita, kun itsellä on vaikeaa.
Ei minulla ole mitenkään vaikeaa en vain pidä noista tapahtumista. Enkä ole myöskään haukkunut ketään. Mikä noin kiukuttaa? Työpaikka on työpaikka eikä mikään kaverikerho. Voihan työkavereihin pintapuolisesti ystävystyä mutta työpaikan vaihtuessa ne jää sinne.
Outo tyyppi. Taidat olla johtoportaan väkeä. Nehän ei voi muiden työntekijöiden (käytännössä alaisten) kanssa ystävystyäkään. Ovat ns. tavallisen väen yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Trooppiset lomakohteet. Kuvissa nättejä, joo, mutta käytännössä se helvetillinen kuumuus tekee lomasta nauttimisen mahdottomaksi, kun ilmastoitu hotellihuone on ainoa paikka, missä on hyvä olla. Näiden maiden muista ongelmista nyt puhumattakaan.
Kaikki rantakohteet, joissa ei ole mitään nähtävää ja kaupakin täynnä halpaa turistikrääsää. En vaan tajua rannalla tai altaalla löhöilyöä miten joku jaksaa satojen muiden joukossa löhötä aurinkotuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ylimääräinen höpöhöpö työporukalla. En osallistu mihinkään eikä moni muukaan joten en ymmärrä miksi noita edes järjestetään. Tai no onhan se jotain "kivaa" joskus oltava niilläkin joilla ei ole työn ulkopuolella elämää eikä ystäviä hehän noista hihkuvat eniten.
Eli työpaikalla ei ole soveliasta luoda ystävyyssuhteita ja sitten nauttia näiden ystävien kanssa työpaikan järjestämistä tilaisuuksista? Selvä. Täytyypä irtisanoutua työpaikkaystävyyksistä ja keskittyä ainoastaan muualta löytyneisiin ystäviin. Tai ehkä sinä voisit keskittyä kertomaan, mistä et tykkää - ilman, että haukut muita siinä samalla. Ei tarvitse aina yrittää latistaa muita, kun itsellä on vaikeaa.
Ei minulla ole mitenkään vaikeaa en vain pidä noista tapahtumista. Enkä ole myöskään haukkunut ketään. Mikä noin kiukuttaa? Työpaikka on työpaikka eikä mikään kaverikerho. Voihan työkavereihin pintapuolisesti ystävystyä mutta työpaikan vaihtuessa ne jää sinne.
Outo tyyppi. Taidat olla johtoportaan väkeä. Nehän ei voi muiden työntekijöiden (käytännössä alaisten) kanssa ystävystyäkään. Ovat ns. tavallisen väen yläpuolella.
No jopas. En ikävä kyllä kuulu mihinkään johtoportaaseen. Sinä puolestasi taidat kuulua juurikin niihin jotka noista tapahtumista ovat intoa puhkuen höyryämässä, kun muut yrittävät päässään pohtia jotain sopivaa tekosyytä miksi ei pääse paikalle. Suoraankaan kun ei voi sanoa ettei vaan kiinnosta tulla kuten nytkin nähdään.
Siivous. Joidenkin mielestä se on muka kivaa, jotenkin tyyliin Auri Kananen. Siivous on muka ihanaa ja viihdyttävää ja on mukava olla kodissa, jossa kaikki paikat on tiptop. Tuhraat elämäsi järjestelyyn ja paikkojen hinkkaamiseen. Mutta sehän on vaan kivaa, hei! Ei ole. En opi ikinä pitämään siivousta mukavana asiana, vaan vihaan siivousta yli kaiken. Mietin jatkuvasti keinoja miten laistaa siivous, mutta se ei vaan onnistu. Siivous on minulle pelkkää pakkopullaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yli 2 tuntia kestävät vierailut, olivat jonkun kotiin tai mökille.
Saunaillat, paljuilut.
Saunaa kestän 5 minuuttia ja siinäkin on puolet silkkaa kohteliaisuutta.
Paljuun? - Ei koskaan! En halua tietää mitään yksityisistä bakteereistanne käytännön tasolla. Sunnuntain (30.7.) Hesarin juttu antoikin tästä hiukan asiatietoa, jos tarvii perustella.
Samaa mieltä saunomisesta. En halua viettää aikaa alasti ystävieni seurassa. Vaatteet päällä on ihan hyvä. Menen illanistujaisiin meikanneena ja tukka laitettuna, yleensä tie kuitenkin vie jonnekin yöelämään, ja vaikkei veisi, niin en näe mitään lisämerkitystä illalle että aletaan kylpeä yhdessä... Joku yhteinen mökkiviikonloppu järven rannalla on eri asia, mutta en haikaile sinne kaverin kerrostalokaksion saunaan enkä varsinkaan halua istua pyyhe ympärillä parvekkeella vilvoittelemassa.
Ravintolassa syöminen. Ruoassa on käytännössä aina jotakin "vikaa", jokin ainesosa tai mauste, joka pilaa sen maun. Tästä sitten pitäisi maksaa hirveästi ja esittää, että olipa hyvää. Mieluummin haen reissussakin kaupasta jotain syötävää, jonka tiedän hyväksi kuin menen ravintolaan.
Kesä ja runsas luonnonvalo. Mulla lisää migreeniä. Sukulaisten tapaaminen. Aina ne vittuilee ja valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Minulla ei ole hirveästi ystäviä, mutta en silti osallistu työpaikan kissanristiäisiin. Töihin mennään tekemään työsopimuksen mukainen suoritus ja se saa riittää. Vapaa-aika on minun omaa aikaa ja jos siitä ei makseta, niin sitten itse kyllä päätän, mitä silloin teen. Eli toiset saa pitää tyky-päivänsä ja pikkujoulunsa.
Minäkin olen samaa mieltä. Suurin osa päivästä menee samojen ihmisten kanssa vuodesta toiseen - miksi IHMEESSÄ haluaisin käyttää kallista vapaa-aikaanikin näiden kanssa? Mutta kun pannahiset vieläpä joskus suuttuvat tällaisesta ja syyttävät ankeaksi. 😄
Työkavereita saa ja pitääkin tulla, mutta kokemukseni mukaan ne jäävät kyllä sinne työpaikalle tai korkeintaan WA-viesteilyn tasolle sitten kun paikasta aikanaan lähdet.
Grillaaminen - kauhealla vaivalla tohotetaan ja syödäksesi saat sisältä kylmää ja päältä mustaa moskaa. Kaiken lisäksi vaatteesi+hiuksesi haisevat tapahtuman jälkeen savulta.
Miksi ruokaa ei voi tehdä liedellä ja/tai uunissa?
Alakoulun joulu/kevätjuhlat - haluttomat lapset soittavat epävireisesti nokkahuiluillaan ja näyttelevät kamalissa mukahauskoissa näytelmissä. Ja vanhemmat ylpeinä kuvaavat tätä puuduttavaa spektaakkelia.
Leirikoulumyyjäiset/muu varainkeruu - leivot hikipäässä jotain pullakransseja, joita yrität kaupata toisille vanhemmille. Joudut itse ostamaan ylihintaista kotitekoista pizzaa ja gluteenittomia pipareita, kun eivät ole käyneet kaupaksi. Koko lauantai menee tähän varainsiirtoon. Sama koskee luokkadiskoja ja vastaavia. Kadehdit niitä, jotka uskaltavat olla tulematta jollain verukkeella.
Yhdessä syöminen. Itse nautin ruoasta ja haluan keskittyä syömiseen, joten syön mieluiten yksin. Seurassa iso osa huomiosta menee helposti toisiin ihmisiin eikä ruoasta voi kunnolla nauttia.
Kotiseutumuseoissa vieraileminen (mitä ihmeen roinaa niihin on kasattu ja ketkä niistä jaksaa kiinostua)
Perähikiän kesäteatteriesitykset (hyttyset ja sadekuurot vaivaannuttavan puskafarssin kohokohtina)
Improvisaatiota/heittäytymistä vaativat koulutukset (hei, mitäs jo te vaikka esittäisitte ex tempore tollaisen hankalan asiakastilanteen ja me muut sitten mietitään miten siihe olisi voinut reagoida)
Penkkiurheilu (termi jo melkoisen hanurista, mutta idea siis on että katsotaan kun esim 8 randomtyyppiä juoksee punaista soikilonmuotoista kenttää ympäri ja jos on vuosi 1972 niin joku kaatuu ja sitten se ehkä kuitenkin voittaa. Ihan sama)
Loman jälkeen kuulumisten vaihto työkavereiden kanssa (kun ei yhtään kiinnosta teidän Lieksan mökin terassiremontti tai millainen sää purjehdusreissulla oli)
Hierojalla käyminen (vieras ihminen koskee kelmeään ihraasi ja koko ajan nolottaa niin, että toivot vajoavasi sen naamareiän läpi maan uumeniin)
Ryhmäkuvien ottaminen ja niiden somessa julkaiseminen (tietysti kuva on valittu juuri niin, että julkaisija näyttää hyvältä ja itse olet humaltuneen oloinen valkea valas, vaikka yhtään juomaa ei ole vielä ehditty nauttia)
Spontaanit yhteislaulut (tarvitseeko perustella?)
Ai että, lista voisi jatkua vaikka kuinka pitkään.
-Mökkeily.
-Työpaikan "virkistyspäivät".
-Mitkä tahansa juhlat tai pippalot.
-Urheilun seuraaminen.
-Matkustelu.
-Opiskelu.
-Baareissa hyppiminen.
-Paljuilu.
-Treffit ja uusiin ihmisiin tutustuminen.
-Vaateshoppailu.
-Kivijalkaliikkeissä asiointi.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa syöminen. Ruoassa on käytännössä aina jotakin "vikaa", jokin ainesosa tai mauste, joka pilaa sen maun. Tästä sitten pitäisi maksaa hirveästi ja esittää, että olipa hyvää. Mieluummin haen reissussakin kaupasta jotain syötävää, jonka tiedän hyväksi kuin menen ravintolaan.
Tuohan suorastaan tyhmyyttä olla sanomatta jos ruoassa on jotain vikaa,päätetään vaan että ei koskaan enää mennä sinne ja haukutaan eri foorumeilla paikka huonoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalla käynti. Monet naiset pitävät sitä hemmotteluhoitona, minä en. Tuoli on todella epämukava, viitta hiostaa. Paksu pitkä tukka, värjäys kestää ikuisuuden. Salongissa on kova melu, föönit huutavat ja taustalla huonoista pikkukaiuttimista kaupallisen radiokanavan sitämätöntä lätinää ja mainosvirtaa. Pesupaikalla saa katsoa pölyisiä ilmastointiputkia puoli tuntia kivun yltyessä niskassa. Kampaamossa parasta on lopputulos.
Sama juttu kauneushoitolan hemmotteluhoidot. Britsi on epämukava. Taustalla sietämätöntä panhuilumusiikkia ryyditettynä kiinalaisella viululla ja meren kohinalla. Hoitaja hinkkaa naamaan rasvan toisensa jälkeen ja samalla moittii asiakasta siitä, kun ei ole kuorittu ja käytetty seerumia ja siitä, ettei asiakas joka aamu puhdista ihoaan. Välillä hoitaja jättää aineen vaikuttamaan naamalle ja häviää paikalta, jolloin asiakas makaa pumpulilaput silmillä eikä tiedä, paljonko aikaa on kulunut ja montako panhuilukappaletta vielä pitää kestää, ennen kuin hoito jatkuu. Hoidon jälkeen mustapäät ovat poissa ja iho on ihanan siisti. Viikon päästä mustapäät ovat palanneet ja 150 euron hoidon vaikutusta ei enää näy.
Onko mieleesi juolahtanut, ettei kosmetologi lämpimikseen suosittele säännöllistä ihon kuorintaa ja aamupuhdistusta? Kuorinta poistaa ihon pinnasta kuollutta ihosolukkoa, joka jää huokosen päälle tulpaksi, ihon alta tuleva tali jää tulppaan jumiin ja tummuu ulkopuolelta tulevan lian vuoksi mustapääksi. Seerumi taas parantaa ihon kosteustasapainoa, jolloin ihon ei tarvitse ryhtyä talin liikatuotantoon pitääkseen ihon pinta kosteutettuna. Ja aamupuhdistus pesee kasvoilta yön aikana kasvoille kertynyttä talia, pölypunkkeja, hoitoainejäämiä jne.
Että ehkä on tavallaan turha itkeä mustapäiden paluuta, jos ei ole noudattanut saamiaan ihonhoito-ohjeita.
Mulla ei ole mitään mustapäitä, enkä tee mitään näistä. Ehkä siksi.
Miksi pitäisi kosmetologilla käydä? Minulla on normaali hyvä iho, enkä koe tarvetta hoitaa sitä millään aineilla. Ei ole koskaan ollut mitään mustapäitä tai muita epäpuhtauksia.
Töissä käyminen muun kuin rahan takia. En voi käsittää! Jotkut ihan tosissaan väittää pitävänsä työstään. Itse keksisin miljoona mieluisampaa tekemistä, jos saman rahan saisi käymättä töissä. En tekisi tuntiakaan töitä, jos en saisi palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Grillaaminen - kauhealla vaivalla tohotetaan ja syödäksesi saat sisältä kylmää ja päältä mustaa moskaa. Kaiken lisäksi vaatteesi+hiuksesi haisevat tapahtuman jälkeen savulta.
Miksi ruokaa ei voi tehdä liedellä ja/tai uunissa?
Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Ihan niin kuin se grillaus upgreidaisi sitä makkaraa korkeammalle tasolle. Samalta kuitenkin maistuu kuin pannulla/uunissa valmistaessa.
Oma mies aina hehkuttaa grillausta mutta mielestäni pannu on paljon helpompi käyttää.
Se että on paljon kavereita. Mulle riittää muutama hyvä. En jaksa olla sosiaalinen jatkuvasti joka suuntaan. Siksi suurin osa kaverisuhteista onkin vuosien mittaan hiipunut, ja vain ne muutama paras on jäljellä joiden kanssa oikeasti viihdyn.
Melkein joka aamu meillä käydään vessassa ja sit tullaan takaisin sänkyyn.
Ai minkä takia?
Seksin.
M44