Miksi luonto on luonut kuukautisista niin vaivalloiset jos naiset tosiaan olisi tarkoitettu tekemään muutakin kuin saamaan lapsia?
Kuukautiskiertohan vaivoineen tahdittaa naisen aikuiselämää melkolailla ja naisen vartalohan on niin pitkälti muutenkin tehty lapsia ja lisääntymistä varten. Ei niinkään mihinkään tutkimusmatkailuun tai muuhun sellaiseen johon vaaditaan mies.
Tissitkin melko epäkäytännölliset kuljettaa paikasta toiseen ihan muuten vaan.
Eli onko naista oikeasti edes luotu kodin ulkopuolelle? Pyydetään asiallista keskustelua aina ajankohtaisesta aiheesta.
Kommentit (161)
Eihän mitään kuukautisongelmaa ole jos noin kerran vuoteen raskaana kuten luonto tarkoittanut. Ihminen mennyt tätä sorkkimaan ja sen jälkeen ongelma syntyi. Naisen tarkoitushan on tulla raskaaksi ja synnyttää jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelitko nyt oikeasti keksineesi jonkun oivallisen valtakortin sukupuolten välisessä taistelussa? Biologisesta vinkkelistä elämän tarkoitus on jatkua. Miehet ja naiset on luotu lisääntymään keskenään aivan kuten eläimetkin. Vuosituhansien varrella olemme kuitenkin kehittyneet psykologisesti, sosiaalisesti ja emotionaalisesti niin monimutkaiseksi lajiksi, ettei pelkkä lisääntyminen enää riitä tarkoitukseksi elämälle. Kummallekin sukupuolelle.
Siinä asia kaikessa yksinkertaisuudessaan. Tämän tajuaa jokainen vähänkin tolkkua omaava.
Ikivanhoissa kulttureissa kehittynyt naisten ympärileikkaus on tapa hallita naisen vahingollista seksuaalisuutta ohjatessa naisen uskollisuuteen aviomiehelleen ja synnyttämään. Afrikassa on kristittyjäkin joilla on tapa käytössä ja he tietävät "leikkaamattomasta naisesta tulevan sylistä syliin hyppääjän".
Seksuaalisuus ei ole vahingollista lisääntymisen kannalta. Siinähän sitä hedelmöittymisen mahdollisuus kasvaa, kun sylistä syliin hyppelee. Vahingollisia ovat kivikautiset asenteet ja poppamiesuskomukset joilla tätä luonnollista seksuaalisuutta yritetään väkivaltaisin keinoin kahlita.
Matriarkaalisessa yhteisössä naiset valitsevat itse kymppaninsa, kumppaneita on monta ja lapsia monen kumppanin kanssa. Näin hyvien miesten geenipooli käytetään tehokkaasti. Seksiä harrastetaan vain, kun naisia huvittaa ja lapsia tehdään vain tarpeeseen eikä statusta osoittamaan. Ei-toivotut estetään ehkäisyllä etu tai jälkikäteen.
En ole ikinä ymmärtänyt näitä kuukautisvaivoja, kun itselläni ei ole sitten minkäänlaisia vaivoja. Ainoa "vaiva" on, että ovat harvassa ja epäsäännölliset. Mitään kipuja ei koskaan ole, enkä koskaan tiedä milloin ovat tulossa (ei siis mitään alkukipujakaan).
Mutta asiahan on just noin kun tuossa edellä sanottiin. Luonnonvarassa nainen olisi koko ajan raskaana eikä kuukautisia juuri olisi.
Tissit on evoluutiossa kehittyneet houkuttelemaan miehiä. Muilla apinoilla (ja muilla nisäkkäillä) ne kutistuvat pois imetysten välissä, mutta ihmisillä pysyy.
Ei AP:ta eikä ketään muutakaan ole luotu mihinkään, eikä teillä ole mitään tehtävää.
sori ny
Vierailija kirjoitti:
Naiselle hän sanoi:
– Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat,
ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi.
Kuitenkin tunnet halua mieheesi,
ja hän pitää sinua vallassaan.
mies52v
Tuo on kyllä niin miehen puhetta.
Jos ei äitiyttä oteta mukaan, niin raskaus on ihmisen parasta aikaa. Kehon luontaiset hormonit pitää huolen monista asioista, ihmeellisistä asioista. Itse en päässyt kokemaan sitä ponnistamisen ihanuutta, koska vauva väärin päin ja laittoivat epiduraalin + hätäsektio. Mutta kaikki raskaudessa ja synnytyksessä oli ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiset ovat tavallaan luonnon omia abortteja (tehokas keino poistaa epäkelvot alkiot, joita on enemmän kuin kelvollisia). Naisen keho on siis luotu enemmän abortteja kuin raskautta ja synnytystä varten.
Kuukautiset ja keskenmeno ovat kaksi eri asiaa. Kuukautiset tarkoittavat kohdun limakalvon vuotamista ulos, ja keskenmeno tarkoittaa prosessia jossa alkio kuolee ja tulee sen jälkeen ulos naisen kehosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelitko nyt oikeasti keksineesi jonkun oivallisen valtakortin sukupuolten välisessä taistelussa? Biologisesta vinkkelistä elämän tarkoitus on jatkua. Miehet ja naiset on luotu lisääntymään keskenään aivan kuten eläimetkin. Vuosituhansien varrella olemme kuitenkin kehittyneet psykologisesti, sosiaalisesti ja emotionaalisesti niin monimutkaiseksi lajiksi, ettei pelkkä lisääntyminen enää riitä tarkoitukseksi elämälle. Kummallekin sukupuolelle.
Siinä asia kaikessa yksinkertaisuudessaan. Tämän tajuaa jokainen vähänkin tolkkua omaava.
Ikivanhoissa kulttureissa kehittynyt naisten ympärileikkaus on tapa hallita naisen vahingollista seksuaalisuutta ohjatessa naisen uskollisuuteen aviomiehelleen ja synnyttämään. Afrikassa on kristittyjäkin joilla on tapa käytössä ja he tietävät "leikkaamattomasta naisesta tulevan sylistä syliin hyppääjän".
Seksuaalisuus ei ole vahingollista lisääntymisen kannalta. Siinähän sitä hedelmöittymisen mahdollisuus kasvaa, kun sylistä syliin hyppelee. Vahingollisia ovat kivikautiset asenteet ja poppamiesuskomukset joilla tätä luonnollista seksuaalisuutta yritetään väkivaltaisin keinoin kahlita.
Matriarkaalisessa yhteisössä naiset valitsevat itse kymppaninsa, kumppaneita on monta ja lapsia monen kumppanin kanssa. Näin hyvien miesten geenipooli käytetään tehokkaasti. Seksiä harrastetaan vain, kun naisia huvittaa ja lapsia tehdään vain tarpeeseen eikä statusta osoittamaan. Ei-toivotut estetään ehkäisyllä etu tai jälkikäteen.
Matriarkaaliset yhteisöt luhistuvat moraaliseen rappioon.
Millä tavalla miehen keho sitten ei ole luotu lisääntymään? Vai miksi miehen seksualisuutta on sitten vaikeutettu niin paljon, että aina kun hän saa orgasmin yhdynnässä, hänestä voi tulla isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle hän sanoi:
mies52v
Se on seuraus Eevan lankeemuksesta. Nainen ei koskaan kykene samanlaiseen moraaliseen ryhtiin kuin miehet. Kirkon rappion sanotaan alkananeen naispappeudesta mutta toisaalta on kyllä kysyttävä onko naispappeus vain sen oire?
Täysin tottahan tuo on. Tuota moraalirappiota jatkoi sitten ateisti miespapit..miehenpuolikkaat.
mies52v
Niin, siksi respectaan aina huimasti enemmän jos näen äidin vaunujen kanssa, kuin näkisin isän.
Se kärsimys mitä naiset kokevat läpi elämänsä kuukautisineen ja vaivoineen, puhumattakaan synnytyksestä, pistää kyllä ihailemaan naisvartaloa ja sen voimaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei äitiyttä oteta mukaan, niin raskaus on ihmisen parasta aikaa. Kehon luontaiset hormonit pitää huolen monista asioista, ihmeellisistä asioista. Itse en päässyt kokemaan sitä ponnistamisen ihanuutta, koska vauva väärin päin ja laittoivat epiduraalin + hätäsektio. Mutta kaikki raskaudessa ja synnytyksessä oli ihanaa.
Ehkä seuraavalla kerralla pääset kokemaan ponnistamisen, paikkojen repeämisen ja sen jälkeen kokoon ompelemisen:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle hän sanoi:
mies52v
Onko naisille olemassa eri Raamattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Naisen tehtävä on synnyttää ja kasvattaa lapsia.
Hormonit tekee naisista ylitunteellisia. Neuroottisuushäiriöt esim ovat tutkitusti yleisempiä naisilla. Naaraan kuuluukin jälkikasvun turvallisuuden kannalta olla pelokas ja varuillaan, kuin emokarhu.
Näin. Kuolkaapa vtutukseen totuuden edessä :)
Voi hellunen sua. Vankiloissa on miehiä 93 %. Hyvin suuri osa rikoksista on tehty tunnekuohussa. Kummat onkaan niitä ylitunteellisia, jotka ei oikein pysty hillitsemään tekojaan hormoniensa vuoksi 😉
Anatomisesti naista ei ole kyllä luotu mihinkään muuhuin kuin pantavaksi ja synnyttäväksi. Miksi muuten koko elämä pyörisi pillun ympärillä. Milloin on kuukautiset menossa tai tulossa, milloin on ovulaatio , hormonaalisia oireita, kipuja, vuotoa, pms sekopäisyyttä, vuotaa kuukauden joka päivä jotain möhnää. Karsea vitutus ja vaihteleva syömisen, rakastelun ja tappamisen himo. Anna mun kaikki kestää ja pliis tule ja mene vaihdevuodet.
Synnyttäminen oli omankokemuksen mukaan hirveää. Paikat repee ja sattuu yms. En ymmärrä miksi siitä pitäisi jotenkin teoriassa pitää. Ai sen takia että pidetään yllä illusiota, jossa kaikki naiset kokevat raskaiden ihanana ja kauniina asiana?:D
Raskusaika ei ollut myöskään erityisen kivaa. Tottakai jälkikäteen noita aikoja muistelee lämmöllä, kun siitä on aikaa ja lapsi on jo saatu maailmaan. Hänestä olen onnellinen, mutta itse tuosta prosessista en. Jättäisin väliin ne kivut, kiukut, estot yms jos voisin anytime!
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla miehen keho sitten ei ole luotu lisääntymään? Vai miksi miehen seksualisuutta on sitten vaikeutettu niin paljon, että aina kun hän saa orgasmin yhdynnässä, hänestä voi tulla isä.
Miehen keho on luotu tekemään fyysistä työtä ja naisen keho on luotu synnyttämään ja hoivaamaan jälkeläisiä.
Ja nyt puhun normaaleista kropista koska nykyään ylipainoa esiintyy monella ihmisellä.
Molempien kropat on luotu lisääntymään eli mies siittää naisen ja tästä seuraa se että nainen tulee raskaaksi, tämän jälkeen nainen imettää sekä hoivaa jälkeläistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen keho on luotu tekemään fyysistä työtä ja naisen keho on luotu synnyttämään ja hoivaamaan jälkeläisiä.
Ja nyt puhun normaaleista kropista koska nykyään ylipainoa esiintyy monella ihmisellä.
Molempien kropat on luotu lisääntymään eli mies siittää naisen ja tästä seuraa se että nainen tulee raskaaksi, tämän jälkeen nainen imettää sekä hoivaa jälkeläistä.
Niin? Olen nainen ja en voisi olla ylpeämpi vartalostani ja sen tarkoituksesta. Se että se on yksi vartaloni ja kehoni tarkoitus, voin kuitenkin itse valita haluanko hyödyntää sitä tarkoitusta :) Voin myös tehdä ihan mitä vaan muutakin, koska olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle hän sanoi:
mies52v
Onko naisille olemassa eri Raamattu?
Raamattu on ihmisten (miesten) kirjoittama kirja. Ainoa "ihme" on se, että tätä ei ole vieläkään ymmärretty. Jos on jokin kaikkivaltias jumala, niin eiköhän hän osaisi itse hoitaa asioiden toteutumisen omien toiveiden mukaisesti - ei siihen tarvittaisi ketään kuolevaista sanaa levittämään ja muita moralisoimaan. Yksi hyvä juttu siinä satukirjassa kuitenkin on: rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Sillä ei tosin ole mitään tekemistä Jumalan, jumalan tai jumalien kanssa, vaan on vain tosi hyvä arkinen neuvo, jota noudattamalla voitaisiin kaikki elää sovussa. Vaikka tulisi riitojakin, pystyttäisiin ne sopimaan ja olisi huomattavasti parempi olla täällä.
Onneksi kuukautisista pääsee nykyään eroon. Jo yli 10 v edellisistä.