Vettenterä rules
Kommentit (604)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 23:29"]
Mittees myö mammelit tästä uatellaan:
[/quote]
Mikä siellä on? Ei auennut mulla
Laittaisitteko sairaan lapsenne elämästä kertovan blogin nimeksi "Aallon harjalla"?
[/quote]
JEESUSTELUA
[/quote]
Jopas jotakin! Minttu on tehnyt vauvalaisille oman videon. Miksipä ei, kun täällä taitaa olla hänen uskollisin ja samalla ainoa yleisönsä. Ei hän muualla saisikaan sitä huomiota, jota kaipaa.
En missään nimessä haluaisi lähestyä Minttua henkilökohtaisesti, kun tuoreessa muistissa on kaikki se mitätöiminen ja alentuva suhtautuminen Enkeli-Elisan ajoilta.
Minttu,
toivoit meidän mammojen sanovan asioita sinulle kasvokkain.
Minä en voisi henkilökohtaisesti lähestyä sinua Minttu. Minä en usko, että minun mielenterveydelleni olisi hyvä olla sinun kaltaisesi ihmisen kanssa yhteydessä. Minulla ei ole myöskään itselläni tarvetta sanoa sinulle mitään.
Minä olen aidosti pahoillani siitä, että sinä joudut elämään elämääsi niin kuin nyt on. Minä olen todella ymmälläni siitä, että sinun lähelläsi ei ole ketään ihmistä, joka on tarpeeksi voimakas sinua auttamaan.
Minä en siedä huijaamista. Minä en sietänyt sitä Enkeli-Elisan kanssa enkä siedä sitä nyt. Minä kirjoitan täällä, jotta sinun huijauksesi paljastuu.
-- 'monineroja romaaniksi'
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 23:44"]
[/quote]
Mikä siellä on? Ei auennut mulla
[/quote]
Minttu lukee paperista tekstiä. Voisit Minttu laittaa tekstin blogiisi!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 19:38"]
Ehdein kyllä vastata ekat kommenttini ennenkuin edes huomasin tuota munchausen-kommenttia.
Saphira
[/quote]
"Ehdein" -muodon käyttö, ellei ole vahinko, viittaa Oulun ja Oulun eteläisen alueen murteeseen.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 23:24"]
Ja minulla olisi järkevämpääkin käyttöä ajalleni kuin seurata tätä ketjua mutta niinpähän vaan olen tälläkin kertaa jäänyt koukkuun Minttiksen edesottamuksien seuraamiseen... Mitähän se kertoo minusta ihmisenä. Hävettää ihan.
[/quote]
Sama.
[/quote]
*ojentaa popcornia*
Tämä on tätä interaktiivista taidetta!
Hyi, mä en halua kuulla Mintun lakonista ääntä. Eli en avaa.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:17"]
Miettikää, jos saisi jotenkin risteytettyä Minttiksen ja Mungo-Annan. Mungon ulkomuoto ja "tyyli", Minttiksen mielikuvitus ja energia, ja molempien hybris. Tulisi aivan pysäyttämätön blogi, ja vuositulot lähentelisivät taatusti jo 200 tuhatta euroa.
[/quote]
Miksei Mungo ja Minttis tee yhteistä blogia? Ois taatusti Suomen suosituin blogi!
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 00:14"]
Hyi, mä en halua kuulla Mintun lakonista ääntä. Eli en avaa.
[/quote]Laita mutelle ja nauti kohtalokkaista katseista.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 00:16"]
Miettikää, jos saisi jotenkin risteytettyä Minttiksen ja Mungo-Annan. Mungon ulkomuoto ja "tyyli", Minttiksen mielikuvitus ja energia, ja molempien hybris. Tulisi aivan pysäyttämätön blogi, ja vuositulot lähentelisivät taatusti jo 200 tuhatta euroa.
[/quote]
Miksei Mungo ja Minttis tee yhteistä blogia? Ois taatusti Suomen suosituin blogi!
[/quote]
Lempinimi voisi olla vaikka "Munkkis"!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 20:49"]
http://www.helsinki.fi/laak/silk/perus/#rblbi
"Kun lapsella on retinoblastooma molemmissa silmissä, sairaus on bilateraalinen. Vain toisessa silmässä oleva retinoblastooma on unilateraalinen, ja voipa sairaus olla trilateraalinenkin.
Kaikki bilateraaliset kasvaimet ovat periytyvää muotoa. Sairastuneet lapset ovat keskimääräistä nuorempia, sillä oireet tulevat helpommin esiin ja lasen näön kehitys voi viivästyä. Lisäksi periytyvän kasvaimen syntyminen edellyttää vain yhtä uutta geenivirhettä., sillä ensimmäinen virhe on jo peritty isältä tai äidiltä.
Toinen kasvain on yleensä kookas todettaessa ja useinmiten aina ainoa hoitokeino on kasvainsilmän poistaminen. Vähintään toisen silmän näkö pyritään kuitenkin aina säästämään käyttämällä sädehoitoa."
Just just. Että ei huolta!
[/quote]
Siinä mielessä vanhentunutta tietoa et nykyään pyritään säästään molemmat silmät ja sädehoitoa ei kovin herkästi anneta. Se tuo mukanaan omat ongelmansa myöhemmässä elämässä. Retinoblastooma voi myöskin levitä silmän ulkopuolelle ja kaikkien syöpien tavoin niin tehdessään voi olla hyvinkin tappava. Ihan hoitavien lääkärien sanoja lainaten: "on äärimmäisen ironista, että retinoblastooma on yksi maailman ärhäkimmistä syövistä samalla ollen myöskin hoitovasteeltaan yksi maailman parhaiten hoidettavista". N. 95% retinoblastoomaan sairastuneista selviää ja suurin osa kuolleista on kehitysmaissa. Rb on pikkulasten syöpä. Hyvin harva sairastunut on yli 4v. Yleisin sairastumisikä on 18kk. Saphira
[/quote]
Huomaatko, Minttis, että aloitat todella usein lauseesi sanalla "ihan"? Ja mikä ihmeen "lääkäreiden" lainaus tuo on? Samalla ollen hoitovasteeltaan... Jep, todellakaan tuo lainaus ei kuulosta miltään keskustelujen (useamman lääkärin kanssa) referoinnilta vapaamuotoisesti. Keksi parempaa!
Ja kuka löytää "saphiran" aiemman syöpälapsiblogin, jota väittää pitäneensä?
Mistähän syöpälasten vertaistukipalstoilta tai tuttujen keskusteluista nämäkin lainaukset on ryöstetty omiksi kokemuksiksi?
Kulje kanssani tämä vuosi. Mitä sen jälkeen?
Mutta osuvasti kirjoitti: "En osaa keksiä miten tästä saisi jonkin huijauksen väännettyä, kun tässä ei ole mitään millä kerättäisiin rahaa tai mitään… "
Höh, mun viestiin ei tullut mitään (394) kokeillaan uudestaan, nyt välilyöntejä
< O > < O >
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 21:02"]
Tuota vauvojen silmäsyöpää todetaan vuosittain noin yksi tapaus. Voimia Saphiran perheelle. Täällä av:lla on varmasti monta teidät tuntevaa äiti-ihmistä.
[/quote]
juu. tätä todetaan joinain vuosina 2 joinain 6 mutta TODELLA harvoin enemmän kuin 1 vuodessa on vauvoja. yleensä ne on 18kk ylöspäin. tänä vuonna on todettu kai 2 vauvalla.
ja kiitos voimatoivotuksista. sun kommentti olis saanut mut todellakin itkeen helpotuksesta jos tuo 2v ei olisi juuri kävellyt viereen. joku selvästi ymmärsi, että Saphira on oikea ihminen jonka varmasti moni tunnistaa. Sen verran aktiivisesti on tullut facessa kerrottua tuosta vauvan syövästä. Ettei kukaan joutuisi käymään samaa läpi kuin me :'(
[/quote]
Minttishän sinä olet? Puhut Saphirasta vahingossa nyt niin kuin ulkopuolisesta. "joku selvästi ymmärsi, että Saphira on oikea ihminen" Joopa joo. Ja nyyhkyti nyyh muulle kalastelulle.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 00:27"]
Ja kuka löytää "saphiran" aiemman syöpälapsiblogin, jota väittää pitäneensä?
[/quote]
Löytyi jo, on linkitetty tässä ketjussa!
Luulin olevani niin nokkela kun löysin sen pienellä vaivalla, mutta sen sijaan minua syytetäänkin Minttikseksi, nyyh. Kyllä minä niin mieleni pahoitin...
[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 00:04"]
[/quote]
Jopas jotakin! Minttu on tehnyt vauvalaisille oman videon. Miksipä ei, kun täällä taitaa olla hänen uskollisin ja samalla ainoa yleisönsä. Ei hän muualla saisikaan sitä huomiota, jota kaipaa.
En missään nimessä haluaisi lähestyä Minttua henkilökohtaisesti, kun tuoreessa muistissa on kaikki se mitätöiminen ja alentuva suhtautuminen Enkeli-Elisan ajoilta.
[/quote]Hän ei halunnut mediapersoonaksi, mutta tuleepa kuitenkin videolla julkisuuteen näiden "kuuden ystävänsä puolesta" jotka pysyvät piilossa :D
Ja kun koulukiusausaihe tuli tehokkaasti tyhjennettyä viimeksi, nyt häpäisyvuorossa ovat lapsisyöpäpotilaat. Onkohan tällä kertaa suunnitteilla rahakeräys anonyymien lapsisyöpäpotilaiden hyväksi?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 21:37"]
Saphira, voisitko linkittää tuon edellisen blogisi?
[/quote]
Toivottavasti en vädä tähän nyt ketään tuntemattomia, mutta tuollainen löytyi... sekin on anonyymiblogi joten ei tässä onneksi kenenkään yksityisyyttä loukata.
http://aallonharjalle.blogspot.fi
*Toivon* sen olevan fiktiota, sillä tuollaista sairautta ei toivo kenenkään perheeseen. Kieltämättä takaumia tulee "Miksun" blogiin, joka sekin aloitettiin muistaakseni muutamaa kuukautta aiemmin... taustatarina kuntoon, tuntuu olevan Minttiksen toimintatapa.
[/quote]
Tuntuuko muistakin, että tämän viestin kirjoitti Minttu?
Eikä siis joku av-palstalainen, joka olis löytänyt yhtäkkiä tuon blogin. Meinaan, kuka muuten meistä, jotka tähän ketjuun kirjotellaan, keksii miten se löytyy netin syövereistä...?
[/quote]
Ei, tällä kertaa ei ollut Minttu ;) Tylsänä hetkenä tuli vain mieleen Googlata sanat "retinoblastooma" ja "blogi", ja siellähän tuo oli hakutuloksissa. Ei tarvinnut nähdä paljon vaivaa löytääkseen, kun kerran harvinainen sairaus on kyseessä.
Uskon tosin, että menin tässä lankaan... se kai oli "Saphiran" vihjailun tarkoituskin, että joku keksisi Googlata. Kirottu uteliaisuuteni!
[/quote]
Ooksä sit "Susanna"? Ainakin vastaustyyli on samanlainen. ;)