ooOoo LOKAKUISET elokuussa ooOoo
Kommentit (46)
Voi että miten hiljaiseksi tämä meitin pino on mennyt! :( Jessis ja Liljiskään ei ole aikoihin kirjoitelleet, höh... :(
Tulipa mieleeni, että viime kertaisesta neuvolakäynnistä en tainnut kertoa... Sf-mitta oli 29cm, joten suuri on vatsa, ei auta kuin uskoa se! ;) Kaikki muut arvot olivat kohdallaan, yläpaine vähän normaalia korkeampi mutta ei kovin... Painoa oli taas tullut ihan reippahasti, pyh! Mutta siis kaikki näyttäisi olevan kunnossa! Pullan sydänäänet olivat alkuun 140 ja nousivat siitä jopa 170:een kun riehaantui. Raivotarjonnassa oli ainakin silloin vielä...
Hei ja sitten meillä oli perhevalmennus ekaa kertaa! :D Siellä oli kyllä kivaa! Katsottiin video imetyksestä ja tädit neuvoivat imetysasentoja ja muita kikkoja. Sitten puhuttiin vielä vähäsen loppuraskauden oireista. Mukavia odottajia oli paikalla ja tunnelma oli kiva.
Täällä on turvotus mennyt ihan mahdottomaksi! :( Käsiä särkee aivan tautisesti ja jaloissa ei enää näy luita. Ja mikä kummallista, kädet ovat tosi turvoksissa ja kipeät myös yöllä! Sormet eivät pahimmillaan taivu muuta kuin pienelle kaarelle, ei toivoakaan että saisi otettua jostain kiinni tm. Ja rätin rutistaminen kuivaksi - aaaaaautsss!!!!
Mutta eipä tässä kai muuta, kai tämä yksinpuhelu jo riittää tältä erää... Höh kun meidän aktiivisin kirjoittelija Enniskään ei taida enää olla paljoa koneen äärellä, koittakaahan te muut siis sitäkin ahkerammin naputella!!!!!
Naksu ja Pulla 31+0 POKS!!!
Voi, ennikselle peukutuksia!!!! Toivotaan että vauvelit malttaa nyt pysyä vielä masussa!!!!!!!!! Äkkiä nämä tilanteet muuttuu sen olen täällä osastolla kyllä huomannut. Yksikin äiti oli lähdössä kotiin eilen kovasti, ja samana iltana se kärrättiin sectioon kun verenpaineet nousi huippulukemiin.....
Minä käyn laittamassa monikko onnea palstalle Enniksen kuulumisia tässä illan päälle.
Naksu, kyllä täällä ollaan vielä keskusteluissa mukana. Mutta hiijaista täällä
on niin ei tule itsekään niin sit kirjoiteltua näköjään...
Sulla oli hienot neuvola kuulumiset!! Voi tuota tympeää turvotusta! Sulla on on kuitenkin verenpaine pysyny aisoissa?
Tänne kuuluu ihan hyvää. Asiat on ennallaan. Eilen tutkittiin meidät, ja kohdunsuu on kiinni, ylhäällä ja kolme cm n. on kanavaa jäljellä.
Vauvelit painoi nyt arviolta 1260, 1425 ja 1496g. Kivasti oli painoa tullut! Virtaukset on kunnossa ja vauvat voi hyvin. Vilkkaita tapauksia!!!
Sectio on varmaan edessä ensi viikon lopulla tai sit seuraavan viikon alussa. Iiiks! Rupeaa jänskättämään!!!
Nyt lähden kanttiinista hakemaan limpparia....
Kirjoittelemisiin!
Terkuin nallukka ja pojut rv 32+3
Voi Ennistä....toivottavasti pojat saa vielä kasvaa äidin masussa jonkin aikaa. Toi makaaminen käy kyllä varmasti hermoon, kun muutenkin on paikat ihan kipeänä. Ollaan täällä kovasti hengessä mukana...kaikki menee hyvin!!
Itse kävin kanssa tänään taas äitipolilla ja tutustumassa vauvojen teholla ja tarkkailussa ja siellä lohduttelivat, että on jo hyvät viikot ja hyvän kokoiset vauvat, että suurin "pelko" on jo takana. Nyt tyttökin näytti ihan reilusti itsensä ja poikakin vielä muistutti meitä, että pallukat siellä jalkovälissä on. Niinpä kävin ostamassa sinisen ja punaisen myssyn ja vaaaleanpunaisen unipussin, kun sininen on jo ennestään. Molemmat oli kääntynyt perätilaan, joten nyt vain odotellaan ja toivotaan, että tyttö kääntyisi takaisin raivotarjontaan...ja mieluummin mahdollisimman pian ennenkuin tila loppuu,please! Painoa tytöllä oli 1800g ja pojalla 1700g, joten hyvin ovat onneksi kasvaneet. Verenpaineet oli vähän kohoila ja sokerit alkaa toivottavasti hiljalleen pysymään insuliinin ansiosta tasapainossa.
Onneksi Nallukka pääsee siellä sairaalassa koneelle ja tunnut olevan ihan positiivisella ja odottavalla mielellä, hienoa...ajatella parin viikon päästä viimeistään sulla on suurperhe. Sulla pysyy kanssa paikat hyvin kiinni...hyvä, hyvä mullakin oli vielä 6 cm kanavaa, joten ei vielä ainakaan merkkiäkään avautumisesta.
Naksu siis jaksatko sä vielä käydä töissäkin...ei ihme ettei siinä enää aina jaksa "pesää" rakentaa, meinaatko jaksaa ihan äityisloman alkuun asti? Tsemppiä...ainakin aika kuluu varmasti nopeasti toisin kuin täällä kotona vuodelevossa.
Voi sitä Ennistä ...toivotaan nyt ainakin pari viikkoa pojille lisäaikaa kasvaa masussa!
Yritetään Naksu ja Nallukka pitää porukka kasassa loppuun asti!
Voikaa hyvin potkivien masujenne kanssa!!
Kakilu
Yhtäkkiä tajusin miten pitkä tie me on jo yhdessä kuljettu sieltä helmikuulta ja kohta ensimmäiset saa jo vauvansa syliin...Ihanaa!
Enni-Maija lähetti kovasti kaikille terveisiä sairaalasta. käsitöitä siellä väkertää ja luettavaa laitoin enniksen miehen mukana menemään.
onko joku mukana siellä monikko-onnea palstalla? että josko uutiset on mennyt perille sinnekin.
Moi!
Nöppönen; minä käyn monikko onnea palstalla, ja olen vienyt sinne Enniksen terveisiä! Kiva kun käyt niitä tänne laittamassa!!
Meillä kaikki täällä ennallaan. Maanantaita ja jatkosuunnitelmia odotellessa.
Olen täällä katsonut olympialaisia ja F1 aika-ajoja.... Luin tuossa taas pari kirjaa ja ja ja... On tää välillä kyllä puuduttavaa, ja varsinkin näin viikonloppuna iskee aina ikävä kotiin. No ihan hyvillä mielin kuitenkin täällä köllöttelen. Onneksi kello on jo seitsemän, ja tämäkin lauantai alkaa olla iltapuolessa.
Tsemppiä meille kaikille loppurutistukseen!!!
Terkuin Nallu ja masu rv 32+6, ihanaa huomenna paukkuu viikot taaaaaaas!!!
Kiva kuulla Enniksenkin kuulumisia...ehtiikin varmaan väkertään vaikka mitä nuttua ja töppöstä siellä makoillessa!
Nallukka, sulla on jännät paikat tulossa...iik...ajatella huomenna jo 33 viikkoa täynnä, upeeta!!
Meillä anoppi halusi tänään tietää ketä sieltä masusta on tulossa, että osaa neuloa oikean värisiä vaatteita...eiköhän tässä raskaudessa tosiaan ole tarpeeksi jännitettävää muutenkin vaikka tietääkin vauvojen sikupuolet.
Mä olen muuten ihan puhki...tajuton väsymys heti jos vähän yrittää jotain touhuta ja nykyään otan yhdet päikkärit aamupäivällä ja toiset iltapäivällä, että jaksan iltaan ja saan jotenkin nukuttua. Onneksi yöt on jo viileämpiä ettei hiki valu kokoajan ja edes se helpottaa nukkumista. Enää on vain yksi asento jossa voi nukkua tai siis yrittää...vasen kylki, selällään ei voi, ei pysty eikä oikealla kyljelläkään...vauvat on enempi tuolla vasemmalla puolella ja oikealle kyljelle mennessä tuntuu tosi ilkeältä mahassa...edes tyynyt ei auta. Mä kaipaan jo suoraan sanottuna omaa kroppaani takaisin...pois nää kamalat symfyseolyysi kivut ja muut kolotukset...pääsis edes kyykkyyn tai saisi itse sukat jalkaan!!
Nallukka tulethan heti kertomaan, kun tiedät suunnitelmista...tiedetään olla sitten hengessä mukana tosissaan!!
Naksu...hu-huu...rakennatko pesää kovalla touhulla?
Voikaahan hyvin ja pitäkää mieli korkealla!!
Kakilu ja tyttö+ poika 31+3
Heipähei piiiiiiiiitkästä aikaa! Olen hieman seuraillut teidän kuulumisia, mutta aikas vähäistä on ollut koneella roikkumiseni viime aikoina.
Voi mitä kuulumisia täällä onkaan!! Onneksi kaikilla näyttää olevan tilanne kuitenkin hallinnassa vaikka kaikenlaista vaivaa onkin. Nallulle ja Ennikselle huimasti jaksuja osastolle!!!
Omat kuulumiset: töitä on paiskittu oikein urakalla ja keikkoja tehty aktiivisesti. Parin viime viikon aikana vointi vaan ei oo ollut varsinkaan iltaisin kovin kehuttava, vaan suorastaan erittäin huono: pyörryttää, oksettaa, väsyttää ylettömästi... Nyt on siis aika vähän hidastaa vauhtia. Mulla epäillään nyt raskaushepatoosia, mutta verikokeen tulokset tulee vasta maanantaina. Toivottavasti hepatoosia ei ole, en jaksaisi alkaa ravata äippäpolilla 35 kilometrin päässä vähän väliä... Ja tietty muutenkin sitä olisi terve kuin sairas :)
Vauva tuntuu voivan hyvin, ja potkii ja myllertää varsin aktiivisesti :) Ihanaa kun tietää että vauveli on kokoajan kyydissä mukana!
Jos hepatoosia ei ole, seuraava neuvolakäynti on viikon päästä maanantaina. Jos on, painun ensi viikolla polille. Jollei toisin määrätä, aion olla töissä ihan äippäloman alkuun asti, elikkäs komisen viikkoa vielä olisi porskutettavana.
Hirmuisen paljon jaksamista kaikille, muistakaa ottaa välillä rennosti :)
t. Liljis, muistaakseni 31+6 (huomenna taas paukahtaa!)
Voi kun paljon kuulumisia oli luettavana... En tosiaan pääse koneelle muuta kuin satunnaisesti jostain kirjaston koneelta tms. kun ei saada tuolla maalla langatonta yhteyttä pelittämään.
Ensin kovasti onnea Q:lle ja perheelle! Kiva että kävit infoamassa meitä. Olin ihan varma että ainakin Nallu ja ehkä muutkin monikkolaiset olisivat jo jakautuneet, mutta ei onneksi ihan vielä (kai?). Kiitos nöppöselle (meniköhän nikki oikein?) kun käyt kertomassa Nallun uutisia. Paljon jaksuja teille monikkolaisille ja tietysti muillekin loppuodotukseen!
Minä jäin kesäloman jälkeen suoraan sairaslomalle, selkä kun ei kestä yhtään istumista ja työssäni pitäisi istuskella päätteellä 8 h päivässä. Liitoskivut on muutenkin aikamoiset, ja vatsa sen näköinen että räjähtää jo pian. Nyt jatkettiin sairaslomaa taas parilla viikolla; mullahan alkaisi äippäloma vasta 19.9. eli kuukausi siihen vielä.
Täälläkin on aloitettu perhevalmennukset neuvolassa, itse asiassa tänään jo viimeinen kerta ja aiheena "Kun vauva tulee kotiin", eli imetysasiaa yms. tiedossa. Ja keskiviikkona käymme tutustumassa synnärillä, jännittää!
Uskoisin, että kaikki mahdolliset varusteet on nyt hankittu vauvelia varten. Rintapumppua en vielä ostanut, kun ilmeisesti ei ole ihan varmaa, tarvitseeko sitä ikinä? Mies lupasi käydä sen hankkimassa jos ja kun tarve tulee. Sitten olen jo perehtynyt kaikkiin lähiseudun vauvajumppiin ja -uintiin ja -muskariin... Ei tietystikään kaikkea aleta harrastaa vaavin kanssa, mutta ehkä tuo vauvauinti olisi aika kiva (ja isä voisi ehkä käydä vaavin kanssa siellä, niin hekin saavat jonkin yhteisen "jutun".
Vähän sekavat mietteet nyt kun yritän briiffata kaikki viime aikojen mietteet ja tekemiset... Vähän tuo vauvan koko täälläkin mietityttää kuten muistaakseni Naksuakin. Enkä kyllä edelleenkään tiedä missä välissä joku katsoo, että mahtuuko kaveri sieltä tai että missä tarjonnassa ollaan. Kai sitten ennen synnytystä kuitenkin?
Vauva tuntuu olevan öisin paljon aktiivisempi kuin päivisin, toivottavasti ei sama rytmi jatku sitten kun hän on jo ulkoistanut itsensä.
Ei muuta kuin hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä tosiaan loppuodotuksiinne! Yritän jossain välissä taas käydä kurkkimassa missä mennään.
Jessica ja Sulo tasan rv31
siis kiitos Nöppöselle että käyt kertomassa ENNIKSEN kuulumisia - täällä hötöpää sekoilee nimien kanssa, anteeksi...
J.
hei! Enniksestä tulee nyt sitten elokuinen. vauvat leikataan huomenna aamusella kahdeksan aikaan. onneksi kortisonia annettiin jo viikko sitten eli siitä on jotain apua kun viikkoja on kuitenkin vasta huomenna 32. tällaiset terveiset saa toimittaa taas eteenpäin sinne monikko-onnen sivuille. terveisiä ennikseltä teille =)
Hirmusesti tsemppiä Ennikselle huomiseen! Kyllä ne pojat pärjää jo täällä ulkomaailmassakin...ihanaa, ekat vauvat tähän pinoon!!
Innolla jään odottelemaan Enniksen kuulumisia lisää... Kiitos nöppöselle viestien välittämisestä...ilmoitan monikkopalstalle viestin.
Kiva kun jessiskin pääsi kertomaan kuulumisiaan..ja kaikki tuntuu olevan hienosti!
Palailen paremmalla ajalla ja voinnilla...Kakilu
Olipas kiva kuulla kaikkien kuulumisia! Lilijiksellä ja Jessicallakin kaikki on siellä kunnossa, kiva!
Omaa napaa pikaisesti tulin kertomaan. leikkaus on meillä edessä joko pe tai viimeistään ma. Torstaina vielä vauvoja ultraillaan ja sit tehdään päätös päivästä. Viime yönä tuli vain aika kipeitä supistuksia n. 1,5 h:n ajan... Tylsää! Onneksi loppuivat kuiten siihen. Huomenna kätilö konsultoi asiasta vielä lääkäriä. Todennäköisesti jos suppareita alkaa esiintyä niin leikkauspäiväksi tulee tuo pe. Tuskin antavat mennä viikonlopun yli, jos on riski synnytyksen käynistymiselle itsekseen.... Eli meistäkin tulee elokuisia tai sit syyskuisia, saas nähdä! Jänskättäähän tuo vähän jo!
Tsemppiä Ennikselle ja pojuille huomiselle!!!!
Terkuin Nallu rv 33+2
Voih, onpas täällä tapahtumaa kerrakseen!!!! Iiiiik!!!!
Kakilu: Täällä ollaan, kiva kun huhuilit! :) Eipä ole pesää päästy rakentamaan, tuo sun mainitsema väsymys on ollut ihan ylitse pääsemätöntä!!! Mutta jospa nyt se sitten alkaisi helpottamaan... Siitä tuolla lopussa, omanapajutuissa! ;)
Liljis: Ihana kuulla sustakin! Nyt alat kirjoittelemaan ahkerammin, jookosta? :) Voi kurjuus tuota hepatoosin vaaraa! :( Toivottavasti ei ole sitä!!! Mistä sulla alettiin epäillä sitä?
Jessiiiiiis! Moroo!!! Kiva kun säkin piipahdat, sulle samat "komennot" ku Liljikselle, useemmin tänne, pliis!!! Sielläkin ollaan saikulla, ei sitä kannata suotta itseään äärirajoille repiä kun ei ole pakko!
Nöppöselle kiitokset Enniksen uutisista!!! IIIIIIIIIK, Ennis on nyt sitten jo vauvansa saanut!!! Ajatella!!!!!! Voi, toivottavasti kaikki on hyvin kaikilla kolmella!!!!! Äidillä ja vauvoilla!! En malta odottaa, että kuulee taas lisää infoa heidän tilanteestaan! Onnea suunnattomasti koko perheelle!!!
Ja Nallukallakin on synnytys ihan kohta käsillä!! Huomenna se selviää, milloin. Tsemppiä sinne ihan hirmusti, toivottavasti kaikki menee hyvin!!!!!!!
Ja sitten sitä omaa napaa... Nyt on meikäläisen työt tehty tältä erää! :) Eilen kävin neuvolassa ja itkuun pillahdin, niin väsynyt olen. Terkka oli mitä ymmärtäväisin ja sanoi heti, että töitä ei tässä vaiheessa enää tarvitse jaksaa, jos olo on sellainen. Tänään kävin siis lääkärillä ja saikkua äippäloman alkuun asti. Ihanaa, nyt voi oikeesti vaan huilata ja kerätä voimia vauvan tuloon asti! Ja laittaa sitä pesää valmiiksi! ;)
Sf-mitta oli taas huima, 32cm! Ja terkan mukaan vauva olisikin nyt sitten perätilassa! :O Joten sain lähetteen ylimääräiseen ultraan, jossa tsekataan koko ja tarjonta. Sitä odotellessa siis... Tänään tosin lääkäri oli sitä mieltä, että vauva olisi ollut pää alaspäin - ja samaa mieltä olen minä! Nimittäin hikka esimerkiksi tuntuu tuolla ihan alhaalla ja välillä siellä tuntuu ihan kuin pienet sormet näpertäisivät jotain! :) Mutta sen näkee sitten.
Kohdunkaula oli jo hiukkasen pehmennyt, mikä on kuulemma normaalia tässä vaiheessa. Kohdunsuu oli kuitenkin vielä kiinni ja kaulaa oli vielä pitkälti, joten ihan hyvä tilanne näyttäisi olevan.
Nyt tämä mamma taitaa painua päikkäreille (huih, onnistuisikohan tuo, ajatuskin tuntuu oudolta, saan vaan huilata!!! :D )! Ja sen jälkeen sitten ehkä kaappeja siistimään! ;)
Naksu ja Pulla 32+0
Tulin just neuvolasta...vauvat pyörii niin ettei ole taas selvyyttä miten päin siellä ollaan...terkka löysi jo kolmannetkin sydänäänet ja nausreskeli että kellehän nämä sitten kuuluu,heh,heh. Lupasi tulla seuraavaksi kotikäynnille ettei tarvi raahautua neuvolaan..olin vissiin sen verran tuskasen näköinen.
Muuten kaikki ihan ok paitsi sokerit ei asetu vaikk insuliinia lisätään....katsotaan mitä sanovat ensi viikolla kun menen lääkärille.
Maha on enemmän toisella puolella kroppaa ja ja sf-mitta 40 cm...alkaa oleen jo aika pallo joka suuntaan. ei ihme ettei meinaa enää edes äitiyshousut mahtua ja -paidatkin on lyhyitä....enää en kyllä osta mitään.
Naksu: Onneksi jäit sinäkin jo huilimaan ja nauttimaan viimeisistä viikoista, nyt saat rauhassa rakentaa pesää ja tosiaaan "makoilla" keskellä päivää.
Nallukka: jänskättää sun puolesta....päivät on vähissä, ihanaa. Ma olen ihan täpinöissä Enniksenkin puolesta ja mietin minkä näköisiä vauvoja sillä on ja minkä kokoisia...iik!
Mulle on iskostunut päähän 12.9 päivämäärä...ihan kun silloin tapahtuisi jotain...katsotaan ja odotetaan.
Mitens nallukan maha...pystytkö vielä kantamaan sitä hyvin vai tarvitko käsiä tueksi...itselläni ainakin pitää kannatella käsillä esim. noustessa, muuten tuntuu että kohta repee. Muutenkin maha on ihan tiukkaa tavaraa täynnä ja näyttäisi puhkeavan just.
Nyt lepäämään taas ja "väistelemään" potkuja!
Voikaa hyvin! Kakilu...tasan 32 jes!!
tänään on siis enniksen perheeseen syntynyt kaksi pikkumiestä. klo 9.44 syntyi Into, painoa 1784g ja klo 9.45 syntyi Oiva, 2230g. pikkuiset ovat vastasyntyneiden teholla, koska tarvitsevat apua hengitykseen ja muuhunkin. kuitenkin niin pikkumiehet kuten äitikin voivat hyvin.
Enniksen perheelle ihan valtavan suuret onnittelut!!! Voi että!!! Niin siinä kävi että Into ja Oiva ovat lokakuisten ensimmäiset vauvat!!! Voi ihanaa!!!! Paljon toivon teille voimia ja jaksamista,etenkin pikkumiehet tarvitsevat varmasti niitä rutkasti!!!! Ja Ennikselle voimia tervehtymiseen!
Nöppöselle vielä kiitokset viestin tuomisesta!! :)
Ennis: Mahtavan ihania uutisia!!! Hienoa että kaikki voivat hyvin, sekä pojat että äiti :) Onnea ja voimia toipumiseen!!
Nallukalle paljon onnea huomiseen (tai mahdollisesti maanantaiseen)!! Tosi jännää että jo seuraavat "lokakuiset" vauvat näkevät pian päivänvalon ilman äidin napanahan suodatusta :)
Jaahas, taidankin olla ainut joka vielä kitkuttelee töissä? No, eipä itsellänikään ole enää kuin kaksi viikkoa töitä jäljellä. Saas nähdä voinko olla töissä loppuun asti. Lauantaina edessä on viimeinen keikka ennen kuin aloitan (lyhyen) äitiysloman keikkailustakin.
Verikokeet kertoivat että raskaushepatoosia minulla ei ole, onneksi. Sitä epäiltiin siitä syystä että kutian aivan mahdottomasti ja aivan joka paikasta. Itse uskoin (ja uskon edelleenkin) että kutina johtuu vain atopiastani, joka on ollut tänä kesänä erityisen hankala. Neuvolan täti halusi kuitenkin sulkea hepatoosiriskin pois ja hyvä niin.
Nyt nukkumaan, hyviä vointeja kaikille! Muistakaa ottaa rennosti :)
t. Liljis, 32+3
Kakilu: No johan nyt on kumma ettei ne sokerit ota asettuakseen! :( Ahaa, siellä on myös epäselvää miten päin vauvat ovat - mahtuuko sun vauvelit vielä kääntyilemään masussa miten vaan??? Tai siis että eikö se tunnu jo melko metkalta kun pyörivät siellä? Ahaa, teillä siis synnytys on 12.9.!! ;)
Liljis: Hieno juttu ettei sitä hepatoosia kutinasta huolimatta olekaan!
Niin tosiaan, tänään siis selviää Nallukan vauvojen syntymäpäivä! :) Toivottavasti pääset kertomaan kuulumiset!!! Lykkyä pyttyyn!
Kyllä se näköjään ottaa aikansa ennen kuin oikeesti osaa vaan olla ja nauttia olosta! Eilinen päivä meni ihan hermoillessa sitten kuitenkin, päikkäreitä en kyennyt ottamaan ja mietin vaan, mitä kaikkea pitää vielä tehdä! Eli listaa tuli tehtyä kaikista kaapin siivouksista ja puunauksista, eikä se toki kyllä stressiä helpottanut! Nyt yritän siis sisäistää sen, että oikeesti tässä todennäköisesti on vielä hyvinkin aikaa SEKÄ huilata ETTÄ touhuta, mikäli vauva ei kovin aikaisin yritä syntyä.
Nyt muuten uskon sen neuvolatädin mielipiteen, että mikäli vauva vielä yrittää kääntyä masussa, tunnen sen kyllä! ;) Eilen nimittäin kun sohvalla makoilin, tuntui yhtäkkiä melkoinen myllerrys. Ja kun katsoin mahaa, oli siitä hetkessä tullutkin leveä pötkylä - vauva oli siis poikittain masussa ja jumittui siihen! Ja tästä taas seurasi melkoisen tuhti supistus, mikä ei ottanut loppuakseen. Vauva oli siis aikast pitkän ajan poikittain, ennen kuin pääsi kääntymään takaisin pitkittäin. Mutta sitä, miten päin hän tuolla taas on, en osaa kyllä sanoa...
Nyt kun on näin sateinen ja ankea keli, taidan antaa itselleni luvan mennä soffalle ja katsoa nauhalta Joensuun Ellin! :)
Naksu ja Pulla 32+1
Voi Ennis on nyt suurperheen äiti...hyvän kokoiset pojat ja mukava kuulla, että kaikki meni hyvin.Nyt vain pikaista toipumista Ennikselle, että pääsee vauvojaan hoitelemaan ja kertomaan meille kuulumisiaan!!
Älä Naksu stressaa...toi kuuluu just tohon loppuraskauteen toi paniikki ja listaaminen...unohdit muuten, että pakkanenkin pitää tehdä täyteen ruokaa ja leipoa kamalasti kaikkea hyvää, että on sitten mitä tarjota vieraille joita lamppaa ensipäivinä...heh.heh!!
Onneksi selvisit säikähdyksellä tosta hepatoosijutusta...ei ole täälläkään ihottumat parantunut kaikenmaailman rasvoista huolimatta ja iho on tosi kuiva ja kutiava.
Joo, mulla ei ole taaskaan hajuakaan kuka on missäkin mun mahassa niin ne tuntuu siellä pyörivän molemmat...eikä tosiaan tunnu kivalta se muljuaminen ja jumittaminen...ja supistuksia tulee tosiaan heti kun joku vähänkin mahassa touhuaa enemmän.
Ja peräpukamat...aarg-hh kipeet...tuli pojan synnytyksessä ja on taas ihan ärtyneet. Maha ei toimi vaikka otan joka ilta duphalacia ...ihan tukossa toi peräpää ja kamala paine niin ei siinä tarvi paljon ähkiä.
Jokohan se nallukka tulee pian kertomaan uutisia...
Päivälevolle kaikki mars!!
Kakilu
Voi hyvänen aika mitä uutisia täällä onkaan! Voi kunpa Enniksellä menisi nyt kaikki siellä hyvin ja Otso ja Into pysyisivät vielä hyvän tovin äitinsä masussa!!!! Täällä ollaan täysillä hengessä mukana ja pidetään peukkuja!!! Kiitokset Nöppöselle tiedotuksesta!
Kakilun painonnousua - tai sen nousemattomuutta - täällä ihmettelen suu auki!!! Miten voi olla, että kaksosraskaudessa on vaan noin vähäsen paino noussut?! Niin sitä vaan huomaa, miten erilaisia nämä raskaudet kullakin ovat...
Ja entäpäs mitenkäs meidän toinen sairaala-asukki, Nallukka? Kuinkas se teidän poppoo siellä voi, toivottavasti pääset kertoilemaan taas kuulumisia!!! Auts, minkä kuuloista tuo masun repeäminen! :( Mä oon vedellyt jo pullollisen Ceridalia ja yhden "kiekon" Body Shopin kaakao body butteria masuun tämän raskauden aikana... Jaksamisia myös sinne toivottelen!
Täällä olisi kova halu rakentaa pesää mutta voimat ei riitä! Väsy on hirmuinen, töiden lisäksi ei jaksa yhtään mitään! Hyvä kun saa kämpän jotenkin pidettyä kunnossa, pyykit puhtaina ja välillä tehtyä jotain ruokaa... Kovasti lähipiiri yllyttää jäämään jo töistä pois, mutta enpä jää ennen kuin on "pakko"!!! Tänään aion nauttia olostani, ehkä ommella vauvalle jotain ja vaan löhöillä, mies kun on hommissa.
Naksu ja Pulla 30+6