Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korva suhina, onko kellään tietoa/kokemusta?

Vierailija
27.10.2013 |

Eli alkoi viikko sitten kun ekan kerran laitoin Remowaxia, vaimea mutta kuuluva suhina vain toisessa korvassa. Korva myös tuntuu tukkoiselta ja kutisee ajoittain mutta kamalinta on tää suhina:(

Mitähän voisi olla, lääkäriin menen kyllä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ajan vasta viikon päähän, hoitajalle:/

Mitähän hoitaja voi tehdä? Yritin kertoa suhinasta mutta tuntuvat olettavan että vahatulppa vaan kyseessä mutta voiko se aiheuttaa tätä suhinaa?

Vierailija
2/29 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samanlaista. Lisänä ajoittain ihan jäätävä viiltävä kipu. Hoidettiin eka korvatulehduksena antibiooteilla - ei auttanut. Kuurin ja viikon kärvistelyn jälkeen varasin ajan yksityiselle. Korva(+kurkku+nenä)spesialisti puhkasi korvat heti. Oli kertyny jotain nestettä, mitä sitte valu useamman minuutin ajan molemmista korvista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu tulehdus voi myös säteillä korvaan. Mulla humisee päässä kun on poskiontelotulehdus ja korva lukossa.

Vierailija
4/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan vaipumaan epätoivoon että tää on tinnitystä ja tullut jäädäkseen:(

Te keillä tinnitystä, minkälainen ääni ja vaivaako aina tauotta? Miten siihen ikinä tottuu??

Vierailija
5/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeat verenpaineet aiheuttavat suhinaa.

Vierailija
6/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh ja pöh näitä palstan hysteerikkoja.

Ap, sulla on siellä korvassa talia pakkautuneena, kun olet erehtynyt topsilla sörkkimään. KORVAA EI SAA KAIVAA PEUKALOA PIENEMMÄLLÄ!

Joten uusi Removax-käsittely, tällä kertaa ilman pumpulipuikkoa. Ohjeessakin kielletään sellaisen käyttö:

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/REMO-WAX-vahatulpan-liuotus-10-ml-tai-10-mlhuuhtelupumpp

Vahatulppa nimenomaan aiheuttaa suhinaa ja siitä kielii sekin, että sinulla on se vain toisessa korvassa. Verenpaine tai vaikkapa niskalihasten jumitus voi aiheuttaa myös suhinoita, mutta harvemmin vain toisessa korvassa. Voit toki vähän jumpata niskalihaksia, sekin voi vaikuttaa - eikä siitä ole ainakaan haittaa.

Vierailija
7/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on korva/t soineet nyt puolisen vuotta ja välillä ihan tosissaan masentaa. Se ääni voi olla välillä hetken pois tai pienempi ja joskus taas ihan tosi rassaava. Sympatiani siis ap:lle.

Vierailija
8/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaa korvat korvapumpulla, ei topsilla. Se Remowax irrotti vaikut ja sitten työnsit ne topsilla kiinni tärykalvoon, siksi suhisee. 

Vierailija
9/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon tosiaan että olen palstahysteerikko ja tää olisi vaan vahatulpasta!

Niin käytin siis Remowaxia useampaan kertaan ja sitten tällä viikolla topsilla kaivelin korvaa, suhina oli jo ennen sitä. Ääni on niinkun  ssssssssssssssssss todella raivostuttavaa ja pelottavaa että jää ikuiseks.

Vierailija
10/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen tottuu. Minulla molemmat korvat ovat vinkuneet ja humisseet 30 vuotta. Tämä ei kuitenkaan haittaa nukahtamista eikä elämää muutenkaan. Hiljaisina hetkinä siihen kiinnittää huomiota, muuten se on vain normaalia taustaääntä.

Vierailija
11/29 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yhdenlaista tinnitusta. Joskus harvoin sen aiheuttajaksi löytyy vestibulaari schwannooma/akustikusneurinooma/kuulohermon kasvain.

Vierailija
12/29 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita ns. tulehdus oireita mulla ei kyllä oo, esim, flunssaa. 

Ihmetyttää kun suhinat alkoi sen Removaxin jälkeen välittömästi. Korva ei oo kipee, ainoastaan tosiaan kutiaa välillä ja tänään oli "pakko" kaivaa sitä topsilla:(

Vierailija
13/29 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suhisseet molemmat korvat jo 10 vuotta, kaikkeen tottuu. No tuskin sinulla niin pitkäikäinen vaiva on. Lääkäri auttaa. Tule ihmeessä kertomaan miten kävi!

Vierailija
14/29 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 60 v ja kuuloni on heikentynyt iän myötä viimeisen puolen vuoden aikana olen saanut kuunnella vasemmassa korvassa pirunmoista suhinaa jatkuvasti se ei lopu missään vaiheessa vaikkua ei korvissani ole korvalääkärissä olen käynyt ja sain sieltyä kuulolaitteet molempiin korviin korviani ei kuitenkaan tutkittu sen paremmin edes meilahden sairaalassa jossa olin kuulolaitteiden takia korvalääkäkärillä alkaa pikku hiljaa stressaamaan toi jatkuva suhina tuolla korvissa

Vierailija
15/29 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaneen suhinan takia korvalääkärillä. Hän lohdutti, että voi kestää puoli vuottakin. Jos sitten vielä suhisee, niin parissa vuodessa siihen tottuu.

Vierailija
16/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on just sama juttu , ja haluaisin tietää et mistä johtuu... :/

Vierailija
17/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni suhinan aiheuttaa korvatulehduksen aiheuttama kuulonalenema. Ei lopu ikinä, mutta siihen tottuu kun siihen ei kiinnitä huomiota. Joskus aiemmin tulehdus aiheutti tukkoisuutta ja toispuolinen olo oli ärsyttävää. Tämä parani antibiooteilla, puhkaisulla tai turvotusta vähentävällä lääkkeellä (esim. kortisoni). Tunge korvaasi pumpulia tai korvatulppa, nyt on "syy" siihen, miksi ei kuule kunnolla ja olo helpottaa henkisesti. ;)

Vierailija
18/29 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä justiin kiroilen tässä korvan suhinaa. La sain antibioottikuurin ja korva suhisee enkä kuule sillä kovin hyvin. 😞😞

Vierailija
19/29 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli alkoi viikko sitten kun ekan kerran laitoin Remowaxia, vaimea mutta kuuluva suhina vain toisessa korvassa. Korva myös tuntuu tukkoiselta ja kutisee ajoittain mutta kamalinta on tää suhina:(

Mitähän voisi olla, lääkäriin menen kyllä.

Välikorvassa on painetta eli liimakorvan oire.Välillä paine kasvaa ja purkautuu jolloin viheltää muutaman sekunnin,samalla kuulo häviää purkautumisen ajaksi.

Vierailija
20/29 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy erikoistuneella korvalääkärillä. Pyydä katsomaan sivuontelot, ne voi olla tukossa. Minulla aiheutti (yhdessä flunssan ja konserttimelun kanssa) ensin vinkuvan tinnituksen, joka muuttui suhinaksi myöhemmin. Onko sinulla allergioita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän