Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on minkkitarhuri. Kysyttävää?

Vierailija
27.10.2013 |

Asutaan Jepualla.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 20:37"]

Hyi sua. Just ajettii siskon ja lasten kans jepuan halki päivällä. Ja se lemu oli niin valtava et pidettiin nenistä kiinni. 

Samoin torstaina edessämme ajoi eläinkuljetusauto ja lapset meinasivat oksentaa.

[/quote]

Kaupunkilaiskakaroita näemmä. Tietävätkö ne, mistä ruoka tulee? Tietävätkö, että leivän raaka-aine kasvaa paskasta?

Vierailija
2/46 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi sua. Just ajettii siskon ja lasten kans jepuan halki päivällä. Ja se lemu oli niin valtava et pidettiin nenistä kiinni. 

Samoin torstaina edessämme ajoi eläinkuljetusauto ja lapset meinasivat oksentaa.

[/quote]

Jos tuollaisia hajuja huomasitte, kannattaa pysyä suojelemassa sitä betoniviidakon luontoa. Maalla voi olla toinen toistaan ihmeellisempiä hajuja. Välillä kukkivat kedot, toisinaan metsä ja hevostallinkin vierellä on ominaishajunsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 20:55"]

[/quote]

Jos tuollaisia hajuja huomasitte, kannattaa pysyä suojelemassa sitä betoniviidakon luontoa. Maalla voi olla toinen toistaan ihmeellisempiä hajuja. Välillä kukkivat kedot, toisinaan metsä ja hevostallinkin vierellä on ominaishajunsa. 

[/quote]

maatilanhajut ovat ihania, mutta tuo minkin löyhkä ei ole normaalia maalaismaisemaa. Se on aivan järkyttävää ja pusker satojen metrien päähän. Ja se eläinkuljetusauto haisi kuolemalle, ei samalle mile navetta haisee. Tuli vaan fiilis et vähän inhottavat oltavat elukoilla tuossa lemussa.

Vierailija
4/46 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asteikolla yhdestä kymmeneen, kuinka paljon sua hävettää?

Vierailija
5/46 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 20:55"]

[/quote]

[/quote]

maatilanhajut ovat ihania, mutta tuo minkin löyhkä ei ole normaalia maalaismaisemaa. Se on aivan järkyttävää ja pusker satojen metrien päähän. Ja se eläinkuljetusauto haisi kuolemalle, ei samalle mile navetta haisee. Tuli vaan fiilis et vähän inhottavat oltavat elukoilla tuossa lemussa.

[/quote]

En ole tuo jota lainasit, mutta kommentoin kuitenkin.

Olen turkistarhaajan tytär, ja mielestäni navetanhaju on paljon pahempi kuin tarhan. Kyse on siitä, mihin on tottunut. Turkistarhojen haju kuuluu tarhauspaikkakuntien maalaismaisemaan ihan siinä missä maatilanhaju maatilapaikkakuntien maalaismaisemaan.

Vierailija
6/46 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen karjatilallisen tytär eikä navetan hajua ja minkkitarhan järkyttävää löyhkää voi edes verrata toisiinsa. Joku aika sitten kävin sukulaisen navetassa ja siellä pystyi ihan hyvin olemaan sisällä, kun taas minkkitarhan ohi lenkkeillessä pääsee aina sisäinen kirosana kun tuuli on siitä suunnasta. Varsinkin kesällä haju on tajunnanräjäyttävä ja säälin niin syvästi herkkänenäisiä eläimiä. Ylipäänsä kesällä helleaikaan, en ymmärrä miten tarhaajat pystyy elämään itsensä kanssa. Tarhassa peltikaton alla on vielä kuumempaa kuin ymäristössä. Miten kukaan voi elää eläinten rääkkäyksestä! Aikanaan meillä kotona ahdisti jo sekin kun lehmät oli talven parressa, vaikka ne kesällä pääsi ulos elämään lajityypillistä elämää. Ja lehmä on eläimenä täysin erilainen kuin kettu tai minkki. Kuvottava elinkeino. Mieluimmin vaikka huoraksi kuin tarhuriksi.

Vierailija
7/46 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 19:18"]

Minkävärisiä minkkejä teillä on eniten?

[/quote]

kaikki on sellasia lähes mustia. t.ap

[/quote]

Mikä väri on viralliselta nimeltään?

[/quote]

ei aavistustakaan.

Vierailija
8/46 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 21:10"]

[/quote]

ei mua tarhaus hävetä, miksi hävettäis? enemmän nolottaa roikkuvat tissit ja allit. ap

Vierailija
9/46 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siedätte sitä aivan järkyttävän oksettavaa lemua?

Vierailija
10/46 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 21:41"]

Minä taas olen karjatilallisen tytär eikä navetan hajua ja minkkitarhan järkyttävää löyhkää voi edes verrata toisiinsa. Joku aika sitten kävin sukulaisen navetassa ja siellä pystyi ihan hyvin olemaan sisällä, kun taas minkkitarhan ohi lenkkeillessä pääsee aina sisäinen kirosana kun tuuli on siitä suunnasta. Varsinkin kesällä haju on tajunnanräjäyttävä ja säälin niin syvästi herkkänenäisiä eläimiä. 

[/quote]

juu varmasti. Minä olen asunut karjatilan naapurissa, luomukarjatilan. Paikkakunnalla on myös "tavallisia" karjatiloja. Lisäksi täällä on turkistarhoja. Turkistarhaa ei erota hajusta kuin vasta aivan vieressä. Karjatilan erottaa kyllä jonkun sata metriä.

Olen ajanut Jepuankin läpi, enkä ole haistanut siellä muuta kuin sikalan. Sikaloista (taisi olla neljä) siellä riittää ihan biokaasulaitokselle asti. Jos ap havaitsee jotain "Jepualaista" hajua, on se sikalat tai biolaitos.

Jos taas haistaa eläinkuljetusauton ja oksettaa, silloin ei kannata mennä karjatilan lähelle, koska samat hajut ovat paikallaan ja moninkertaisia. Ne eläinkuljetusautot on hyvin tuuletettu, eikä siellä teurasteta yhtään eläintä. 

Vierailija
11/46 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 23:15"]

Miten siedätte sitä aivan järkyttävän oksettavaa lemua?

[/quote]

koska on pakko. tottua siihen ei voi. ap

Vierailija
12/46 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole pakko. Menkää oikeisiin töihin, senkin sairaat paskiaiset!

Vierailija
13/46 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Apn kuuluisi hävetä huonosta provosta. Ei muka tiedä mitään, vaikka on minkkitarhalla emäntänä.

Vierailija
14/46 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 23:27"]

[/quote]

Apn kuuluisi hävetä huonosta provosta. Ei muka tiedä mitään, vaikka on minkkitarhalla emäntänä.

[/quote]

Minkkitarhoilla ei ole emäntiä. Ap sanoi miehensä olevan tarhaaja. Ap itse ei ole tarhaaja. Kaikki tuntemani tarhaajat ovat miehiä. Heidän vaimoillaan on omat ammattinsa, jotka eivät liity tarhaukseen mitenkään.

Vierailija
15/46 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 21:41"]

Minä taas olen karjatilallisen tytär eikä navetan hajua ja minkkitarhan järkyttävää löyhkää voi edes verrata toisiinsa.

[/quote]

Navetan haju on pahin löyhkä mitä maailmasta löytyy. Koulussa aina kiusasimme ja hakkasimme navettanasseja.

Vierailija
16/46 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lestadiolaisia, kun lapsia on kahdeksan?

Vierailija
17/46 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta ihan oikein että satoja eläimiä laitetaan yhteen pieneen tilaan ilman virikkeitä ja asianmukaista hoitoa/luonnollista elämää vain siksi että ne voitaisiin tappaa jotta niiden nahoista saataisiin ylpeileville elitisteille mahdollisimman kallista ja hienostelevaa päällepantavaa? Vastaa vain kahdella sanalla: On oikein tai Ei ole oikein.  

Vierailija
18/46 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ajatusmoka, vastaa siis jommalla kummalla lauseella

Vierailija
19/46 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 23:27"]

[/quote]

[/quote]

Minkkitarhoilla ei ole emäntiä. Ap sanoi miehensä olevan tarhaaja. Ap itse ei ole tarhaaja. Kaikki tuntemani tarhaajat ovat miehiä. Heidän vaimoillaan on omat ammattinsa, jotka eivät liity tarhaukseen mitenkään.

[/quote]

Taisi olla kaupunkilaisen vastaus? Ap väittää heti aloituksessa, että hänellä on mies, eli hän on emäntä jos väite pitää paikkaansa. Se paljonko hän osallistuu kotonaan tehtävään työhön on toisarvoista. Kyllä hän tietäisi asioista paljon täsmällisemmin, jos olisi oikeasti minkkitarhurin emäntä. 

Vierailija
20/46 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen tarhurun vaimo, ei emäntä. Mulla ei oo eläimistä mitään tietoa, ei kiinnosta. se on miehen työ eikä me puhuta siitä kotona. Ei mieskään tiedä mun työstäni. Me keskustellaan ihan muista jutuista  kuin minkin rehuista.