Kun lapset on niin iso turn off monille
En uskalla vastata flirttiin. Saan arjessa aika paljon huomiota vastakkaiselta sukupuolelta ja kaipaisin suhdetta. Ahdistaa kuitenkin ajatus että kertoessani lapsistani vastapuolen mielenkiinto loppuu. En myöskään halua suhdetta ihmiseen, joka tuntee vastenmielisyyttä lapsiani kohtaan tai leikkii kuin niitä ei olisikaan. Kiinnostaisikin tietää, voisitko alkaa parisuhteeseen ihmisen kanssa, jolla lapset on joka toinen viikko? Perusteluja kommenttikenttään, kiitos.
Kommentit (66)
Voisin, mutt mieluummin lapsettoman. Minusta suhteen alussa on ihanaa se kuherrusaika, kun ollaan toiselle kaikkein rakkain ja tärkein koko maailmassa. Sitten kun saadaan lapsia, niin ne lapset yleensä nousevat kaikkein rakkaimmiksi, mutta se on ok, kun yleensä molemmat sen ymmärtävät ja kokevat samoin. Kun menee lapsellisen kanssa suhteeseen, ei saa ikinä kokea sitä että olisi kaikkein tärkein. Minulle ainakin se on iso puute, koska se on juuri ihaninta rakastumisessa.
Rehellisesti sanottuna riippuu myös niistä lapsista: miten he on kasvatettu, ovatko tavallisen mukavia vai onko haasteita.
jokainen tehköön omat lapsensa. en tiedä ketään, joka haluaisi elättää ja kasvattaa toisten lapsia. ja miksi pitäisikään?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei lapsia, mutta ei haittaisi naisella lapset. Yksikään lapsellinen ei kyllä ole kiinnostusta toistaiseksi osoittanut.
M37
Aika epätoivoista
En tahdo lapsiperhearkea ennen kuin (jos) saan omia lapsia. Pidän lapsia melko rasittavina - sitä rumbaa jaksaakseen on varmaan pakko olla oma. Minusta on paljon vaadittu, jos joku vanhempi vaatii että uuden kumppanin pitäisi ehdoitta ottaa lapset "omakseen". Uudelta kumppanilta ne lapsetvievät paljon, mutta eivät anna läheskään samaan tapaan kuin vanhemmalle, koska eivät ole omia.
Lasten pitää olla niitä kaikkein tärkeimpiä vanhemmille. Siihen väliin ei uuden suhteen kannata edes yrittää. Seurustelun alussa toisen lapset rajoittavat yhdessäoloa. Sitten, jos tällainen pari saa omia lapsia, tulee väistämättä asetelma sinun , minun ja meidän lapset + entiset puolisot vielä siinä säätämässä ja esittämässä vaatimuksia Omien lastensa eduksi.
Tiedän vain yhden uusioperheen, jossa homma toimii, kuten normiperheessä ja lapset kutsuvat vilpittömästi, omien tuntemusten perusteella uusiovanhempaa isäksi ja äidiksi ja sinun, minun ja yhteiset lapset ovat aidosti ”meidän lapsia”.
Vierailija kirjoitti:
Mulla itselläni on kaksi lasta vuoroviikoin ja halusin ensisijaisesti lapsettoman kumppanin uuteen suhteeseen. Sellaisen löysinkin, työorientoituneen vela-miehen. Mutta se mitä mä jäin miettimään, etkö siis kerro jossain profiilissa lapsista? Kyllä se kannattaa jossain mainita. Silloin ei tarvitse miettiä suhtautumista siinä kohtaa kun kerrot, se on tiedossa alusta alkaen. Ja jos tyyppi ei ole edes lukenut profiilia, oma on häpeänsä.
On kyllä tosi itsekästä ajatella, että haluat vela-miehen, mutta hänen pitäisi kestää sitä, että sinulla on lapset.
Etkö tajua että hän haluaa elämän ilman lapsia. Jos olet tehnyt lapset, sillä on seurauksensa, lapseton aikuinen elämä ei ole sinulle enää vaihtoehto.
Jos ovat hyvin kasvatettuja ja perusterveitä (ei pahasti kehitysvammaisia tms), niin ok. Aiemmin en olisi hyväksynyt, koska itsellä ei ollut lapsia. En olisi halunnut ensimmäisenä "isäksi" jonkun toisen lapselle. Toki jos lapset ovat huomattavan vanhoja (lähellä täysi-ikäistymistä), niin ko. roolia ei "tarvitse" tai välttämättä voi edes ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten lapsia voi sietää vierailun ajan muutaman tunnin tai yhden illan silloin tällöin. Sen pidempään niiden elämään en halua sotkeutua. Omat lapset oavt ok, mutta en tiedä ketään, joka haluaisi huolehtia toisten lapsista.
Et ketään? Vaikka miljoonat ihmiset hoitaa toisten lapsia työkseen, osa ilmaiseksi, jotkut tekee sitä ihan elämäntyönä (esim. sijaisperheet).
Ootko koskaan aatellut että kaikki ei ajattele ja tunne asioista samoin kuin sinä?
Niin. Tässä kysyttiin mielipidettä ja kaikki ei pidä lapsista, eikä halua muiden ihmisten lapsia esim kotiinsa ja elämäänsä. Mitä sitten? Kuten sanoit ihmiset on erilaisia, mutta vain sinun mielipiteesi on oikea? -eri
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin LAT-parisuhteen vuoroviikkovanhemman kanssa koska olen itsekin sellainen. Nainen saa kyllä olla aika laadukas että olen valmis pistämään omaa aikaa likoon. Tyydyttävään en enää tyydy, mieluummin olen yksin ja pidän muutamaa naista fwb:nä
M38
Vaikea yhtälö. Miksi kukaan laadukas nainen kiinnostuisi tuollaisesta miehestä? FWB:t lähettelisi sulle seurustelun alussa viestejä ja varmaan tapaisittekin edelleen. Laadukas nainen ottaa miehen, joka pystyy olla ilman seksiä joskus.
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis deittamaan yh:ta, jos 1) lapset on alle 5v, ja 2) ex-mies ei ole uhkaava, ja 3) nainen on valmis tekemään lapsen myös minun kanssa.
Muuten vastaus on ehdoton EI.
M38
Tämä kuulostaa kiristykseltä. Ei jatkoon selkeästi.
En alkaisi seurustella miehen kanssa, jolla on alle 16-vuotiaita lapsia, koska ei kiinnosta alkaa huolehtia toisten ihmisten lapsista. Asia erikseen, kun olen iökkäämpi, niin silloinhan se olisi ihan sama, vaikka miehellä olisi aikuisia lapsia.
En itse hanki lapsia, joten miksi haluaisin elämääni jonkun toisen ihmisen lapset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa LAT?
Living apart together. Ollaan vakiintuneessa parisuhteessa mutta asutaan omissa asunnoissa.
Tähän on olemassa ihan suomenkielinen sana ja se on erillissuhde.
Ihmeen kova hinku monilla on uusioperhehelvettiin. Ei voi muuta sanoa. Varsinkin monet naiset näyttää haluavan omia ne miehen lapset. Kannattaa muistaa että niillä on jo äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla itselläni on kaksi lasta vuoroviikoin ja halusin ensisijaisesti lapsettoman kumppanin uuteen suhteeseen. Sellaisen löysinkin, työorientoituneen vela-miehen. Mutta se mitä mä jäin miettimään, etkö siis kerro jossain profiilissa lapsista? Kyllä se kannattaa jossain mainita. Silloin ei tarvitse miettiä suhtautumista siinä kohtaa kun kerrot, se on tiedossa alusta alkaen. Ja jos tyyppi ei ole edes lukenut profiilia, oma on häpeänsä.
On kyllä tosi itsekästä ajatella, että haluat vela-miehen, mutta hänen pitäisi kestää sitä, että sinulla on lapset.
Etkö tajua että hän haluaa elämän ilman lapsia. Jos olet tehnyt lapset, sillä on seurauksensa, lapseton aikuinen elämä ei ole sinulle enää vaihtoehto.
Hei, kiitos palautteesta! Sait ehkä väärän käsityksen. En ole suinkaan aseella uhaten pakottanut kumppaniani suhteeseen kanssani. Kyllä tämä ihan vapaaehtoisuuteen on kaikki nämä vuodet perustunut ja perustuu jatkossakin.
Kai flirttiin voi silti vastata. Eihän flirtti ole mikään lupaus suhteesta.
Nytkö iski kateus uusioperheisiin? Sinähän se tiedät mitä tavallinen perhehelvetti on?
Minulla ei lapsia, mutta ei haittaisi naisella lapset. Yksikään lapsellinen ei kyllä ole kiinnostusta toistaiseksi osoittanut.
M37