Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas ihanat mammat mitä teette lastenne kanssa?

Vierailija
10.09.2020 |

Kotona? Työpäivän jälkeen? Viikonloppuisin. Tuntuu, ettei meillä ole yhteistä tekemistä tai puhumista. Surullista. Kaipaan ehkä vertauistukea? Ideoita. Ohitan lyttääjät 😊

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt katsotaan pikkukakkonen, tai itse en jaksa näitä ohjelmia päivästä toiseen seurata.

Yleensä käydään töiden jälkeen yhdessä perheenä ulkona, kävelyllä tai leikkipuistossa.

Tehdään ruoka ja syödään. Käydään kaupassa jos tarvitsee. Tehdään päivän kotityöt.

Satetaan piirtää, maalata, tehdä ristikoita, tietovisoja , pelata lautapeliä, tehdä palapeliä, pelata pleikkarilla jääkiekkoa tai jotain muuta missä koko perhe voi otella yhdessä...

Lapset saavat tietysti myös aikaa olla omassa rauhassa, pienemmät eivät vielä tätä paljoa kaipaa..

Vierailija
2/3 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Itselläni on kolme teiniä ja heidän kanssa tuntuu olevan vaikka mitä tekemistä. Tänään emme ole paljoa ehtineet tekemään, kun lukiolainenkin tuli vasta reilu tunti sitten kotiin koulusta, mutta ihan normaalia ruuan laittamista ja viikonloppuruokien miettimistä on ollut, sitten söimme ja juttelimme mm. koronavilkusta ja nuorimman kasviosta. Nyt kaksi vanhinta sulkeutuivat huoneisiinsa tekemään läksyjä ja nuorin auttaa minua kohta yhdessä tietokoneeseen liittyvässä jutussa.

Viikonloppuisin tykkäämme tehdä ruokaa, syödä ihan rauhassa, jutella, ehkä ulkoilla kaikki viisi, leipoa, katsoa jotakin leffaa, pelata pingistä, korttia tai vaikka Afrikan tähteä. Emme ota mitenkäön hirveitä paineita yhdessäolosta ja jos ei huvita, niin saa olla ihan kännykälläkin tai vaikka lueskella. Hyvällä ilmalla olemme käyneet pyöräilemässä erilaisilla kokoonpanoilla tai vaikka poimimassa marjoja. Nyt metsään ei halua mennä yksikään hirvikärpästen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 teiniä ja yksi ala-astelainen ja vielä 2 päiväkoti ikäistä. Ikähaitari on melkoinen joten yhteinen tekeminen on todella haastavaa. Teinit ei jaksa pieniä ja pienet tykkää haastaa isosisariaan. 😓 tuntuu ettei iltaisin edes jaksaisi mitään tehdä. Mutta koitan aina iltaisin miettiä kenen kanssa huomenna tekisin jotain yhdessä. Tänään on toisen teinin vuoro. Meille löytyy muutenki kaikkea yhteistä ja olemme samalla aaltopituudella. Muiden kanssa tekeminen tuntuu oudolta😓 hyi mä oon kamala äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi