Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaljuunnun toiselta puolelta päätä?

Vierailija
26.10.2013 |

Oon vasta tosi nuori, 18-vuotias naispuolinen henkilö.

Mulla näköjään oikea puoli päästä kaljuuntuu. Sieltä on lähteny hirveesti tukkaa ja nyt se vaiva alkaa tosiaan näkymään. Kiinni en näköjään pysty hiuksia enää oikein pitämään ja ohimot on noussu tosi korkeelle, puoleen väliin päätä... Vasen puoli ei oo läheskään sit niin paha, vaikka näkyy siltäkin puolelta hiustenlähtöä, mut ei läheskään yhtä pahasti ja ohimot ei oo noussu yhtä korkeelle. Sit mulla on myös tuolla päälaella sellanen kaljun näkönen kohta mut se ei oo onneks levinny.

Päänahkaani myös polttelee, välillä kiristää ja yhtäkkiä saattaa kiristää kovastikkin jostain puolelta päätä et oon ihan silleen herranjumala mitä nyt tapahtu?, kutittaa, kirvelyäkin joskus esiintynyt ja vähän jäänyt ehkä välillä kynnen alle jotain valkosta raaputtamalla, emmä tiedä mitä se sitten on, shampoonko jäämiä vai jotain muuta... mut hyvin vähän. Sit joskus on myös sellasia kipeitä kohtia päässä, useimmiten ollu tuo takaraivon korkein kohta kipeä jossa lähellä on myös se kaljulta näyttävä kohta. Ja en oikein saanu selvää kun yritin hiusten alta kurkkia mun päänahkaa, mut en tiedä oliks siellä sellasia haaleen punasia läikkiä tai punotusta kauttaaltaan koko päänahas...

Mulla hiustenlähtöö on jo ollu todella kauan, useita vuosia. Mut en oo jaksanu huolestuu asiasta ja toivonu ja aatellu et se menee ohi, mut nyt huolestuttaa koska tää on alkanu menee näin pahaks...

Eihän oo normaalia et 18v tyttö/nainen kaljuuntuu?

Äitilläni myös jotain hiustenlähtö ongelmaa ja se välillä raapii kans päänahkaansa. Isä on joskus kaljuuntunut jo alle 30v aika hyvin..

Mikä mulla on! Minne meen, ihotautilääkärillekkö? No miten ne osaa auttaa mua? Menetänkö kaikki hiukseni vai kasvaako tukka takaisin? :(

Ja XZ rauhottavilla tuotteilla oon koittanu nyt pestä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin ennen tavallista shampoota ja oli sellainen tukan malli että jouduin erilaisilla hiusvahoilla ja -puutereilla ja -lakoilla laittelemaan ja föönaamaan, niin muutaman vuoden jälkeen tukka alkoi ohimoilta lähteä. Nyt olen ollut kotona lasten kanssa ja kasvattanut pitkän tukan sekä käyttänyt useamman vuoden pelkästään luomushampoota ja tukka on kasvanut takaisin ohimoille ja hiusraja on taas laskenut :) Aineet voi vaikuttaa, vaikka ap:n tapauksessa tuo pälvikaljukin voi tulla kyseeseen kuvauksen perusteella.

Vierailija
22/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla alko hiusten/päärasvan rasvoittuminen ja hiustenlähtö joskus murrosiässä 11-vuotiaana. Sit 13-vuotiaana stressin takia puhkes joku reaktio päänahkaan, tuli kauheesti sellasta valkeeta pehmeetä mönjää, talia? ja hiustenlähtö jatku. Etenkin mulla suihkussa lähtee tukkaa aika paljon suihkussa ollessa. Ja sit se tuossa yhessä vaiheessa ehkä vähän rauhottu kun elämänlaatu ja mielikin parani. Enää en ees stressaa, mut sit jouduin yhden asian takia kärsii todella suuresta pahasta olosta ja ahdistuksesta ja sillon päänahkaan iski taas joku kesällä, aivan järjetön polte, päänahka oli ihan kun tulessa ja tuntu et kuolen siihen!!!! ja tuntu et myös jotain märkää viileetä ois vuotanu päänahkaan.. ja nyt kohta eletään marraskuussa, niin tää lisääntyny hiustenlähtö on ehkä seurausta siitä. :( mut kiva kun mä en ees ite itelleni aiheuttanu niitä pahoja oloja tai ahdistuksia tahallaan... vaan vähän jotkut muut ihmiset on vastuussa minusta siitä et minun olo on menny näin huonoks...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apteekista shampoot:

Ducray certyol shampoo http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/DUCRAY-KERTYOL-PSO-SHAMPOO-125-ML 

ja hoitokuurin jälkeen jatka acon shampoolla ja hoitoaineella: http://www.aconordic.fi/products/category/3775/20410/20099/19230/aco-special-care-mieto-shampoo-kuivalle-paanahalle.aspx

Aloita lisäksi kalaöljykapselien syöminen/tms öljy sisäisesti ja d-vitamiini korkein annoksin.

Saat kutinan ja kiristävän tunteen päänahasta pois ainakin alkuun :)

Vierailija
24/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko siis mies keholtani..!? ja ei oo pälvikalju, ei oo sellasia läikkiä... luojan kiitos. Mut ei oo tämäkään kivaa. :((

Vierailija
25/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet et saan sen noilla tuotteilla pois? Mikä siinä on?

Enkä minä tiiä enää millä tuotteilla pesisin... Joidenkin "muotituotteiden" oon huomannu irrottavan tukkaa enemmän, mut sit siirryin tuohon XZ sarjaan ja koin sen hyväks. Emmä nyt usko et tää mistään shamppoosta johtuu, vaan jostain sairaudesta päänahassa...

Ihan kumma tuo että oikeelta puolelta lähtee tuo tukka, mut ei niinkään vasemmalta.

Vierailija
26/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä oon muuten kyllä tosi naisellinen ja herkkä. En koe kyllä yhtään olevani miehinen oikeestaan.. Rakastan naiseutta, flirttailua, kauneutta jne.

Vierailija
27/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vastaavia läikkiä (vrt esim psoriasis). Kuivia kutisevia läikkiä, irtosi valkoista mönjää, iho paikoin rikki ja Ihoa kirveli, kutitti jne. Ei kuitenkaan ollut psoriasis.

Noilla tuotteilla päänahkani parani täysin :) Aikaisemmin kokeilin kaikki mahdolliset markettien shampoot ja kampaamoiden tuotteet, sekä luontaistuotteita. Vaihdoin pyykinpesuaineita, en käyttänyt muotoilutuotteita, kokeilin eri ruokavalioita jne.

-tuotteita suositellut-

Vierailija
28/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös niin kun kahtoo peilin kanssa ylhäältä alaspäin niin hiusjakaus leventynyt... ;( kyllä sitä nyt ois ihtensä saatava kuntoon, ei näin voi jatkaa!

Vierailija
29/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainko toiselta puolelta päätä? Se voi johtua verenkierrollisesta häiriöstäkin. Kannattaa oikeasti käydä lääkärissä.

Vierailija
30/31 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sitä on lähteny toiseltakin puolelta päätä, mutta ei läheskään yhtä paljon..

Vierailija
31/31 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme