Miksi kaljuunnun toiselta puolelta päätä?
Oon vasta tosi nuori, 18-vuotias naispuolinen henkilö.
Mulla näköjään oikea puoli päästä kaljuuntuu. Sieltä on lähteny hirveesti tukkaa ja nyt se vaiva alkaa tosiaan näkymään. Kiinni en näköjään pysty hiuksia enää oikein pitämään ja ohimot on noussu tosi korkeelle, puoleen väliin päätä... Vasen puoli ei oo läheskään sit niin paha, vaikka näkyy siltäkin puolelta hiustenlähtöä, mut ei läheskään yhtä pahasti ja ohimot ei oo noussu yhtä korkeelle. Sit mulla on myös tuolla päälaella sellanen kaljun näkönen kohta mut se ei oo onneks levinny.
Päänahkaani myös polttelee, välillä kiristää ja yhtäkkiä saattaa kiristää kovastikkin jostain puolelta päätä et oon ihan silleen herranjumala mitä nyt tapahtu?, kutittaa, kirvelyäkin joskus esiintynyt ja vähän jäänyt ehkä välillä kynnen alle jotain valkosta raaputtamalla, emmä tiedä mitä se sitten on, shampoonko jäämiä vai jotain muuta... mut hyvin vähän. Sit joskus on myös sellasia kipeitä kohtia päässä, useimmiten ollu tuo takaraivon korkein kohta kipeä jossa lähellä on myös se kaljulta näyttävä kohta. Ja en oikein saanu selvää kun yritin hiusten alta kurkkia mun päänahkaa, mut en tiedä oliks siellä sellasia haaleen punasia läikkiä tai punotusta kauttaaltaan koko päänahas...
Mulla hiustenlähtöö on jo ollu todella kauan, useita vuosia. Mut en oo jaksanu huolestuu asiasta ja toivonu ja aatellu et se menee ohi, mut nyt huolestuttaa koska tää on alkanu menee näin pahaks...
Eihän oo normaalia et 18v tyttö/nainen kaljuuntuu?
Äitilläni myös jotain hiustenlähtö ongelmaa ja se välillä raapii kans päänahkaansa. Isä on joskus kaljuuntunut jo alle 30v aika hyvin..
Mikä mulla on! Minne meen, ihotautilääkärillekkö? No miten ne osaa auttaa mua? Menetänkö kaikki hiukseni vai kasvaako tukka takaisin? :(
Ja XZ rauhottavilla tuotteilla oon koittanu nyt pestä.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 13:27"]
Onko kasvoissa ollut mitään kipua tai outoa tunnetta?
[/quote]
No ihoa joskus pesun jälkeen vähän silleen kiristää ja kosmetologi sano mulle kerran et se näyttäs valossa vähän kuivalta ja hilseilevältä et hän vois määrätä mulle jotain ihonhoito tuotteita. Mutta emmä mitään muuta ole oikeastaan havainnut, paitsi sen et finnejä nyt pukkaa mulle jonkun verran, poskia punottaa ja kasvojen iho tuntuu joskus rasvaselta.
Mitenkähän tässä enää suihkussakaan uskaltaa käydä jos kaikki hiukset tippuu vaan päästä eikä näköjään uutta näytä tulevan tilalle enää yhtään niinkun normaalisti ennen tuli...! On vaan katkenneita ja huonokuntosia hiuksia. :(
Onko sinulla mitään muita oireita?
Ai päänahkaan liittyen? no ei. Mutta muita sairauksia vaikka muille jakaa, vatsa, rakko, peräaukko ongelmia ja ehkä myös jotain hormonaalisia kuukautishäiriöihin liittyen... Sit kiusallista vaaleaa ohutta karvan kasvua myös kasvoissa, etenkin ylähuulessa jonka ajan yleensä pois koska ne näyttäisi muuten kiusallisilta viiksiltä. :( sit nännipihoista kasvaa muutamia inhottavia tummia pitkiä karvoja jotka saksilla leikkaan aina pois. Alapää karvotus on aika voimakasta ja sitä riittää persevakoon saakka ja siitä alapää karvotuksesta kasvaa ylemmäs napaa kohti muutamia karvoja... normaaliako? ja sitten säärikarvat jotkut saattaa kasvaa haalean tummina ja pitkinäkin.
Sitten kun mulla on värjätyt hiukset (oon nyt lopettanu värjäämisen) niin kun näitä blondattiin, niin nää on tosi huono kuntoset... ja pesun jälkeen aina ihan takussa. ja minä joudun sitten selvityssuihkeen vai mikä hoitosuihke onkaan, niin sen kanssa ja harjan kanssa "repimään" niitä takkuja irti... Emmä siis mitenkään repimällä revi hiuksia päästä irti, yritän kyllä mahdollisimman hellä varasesti harjan kanssa harjata ne takut auki, mutta kyllähän se aina vähän tuntuu... Toivottavasti tää ei oo nyt vaikuttanu et oon juuriltani repiny tukan päästä ja se ei koskaan enää kasva takasin!
Sit huomaan myös tuosta otsalta et hiusraja on lähteny vetääntymään ylöspäin.
Ja toivottavasti pesen oikealla tavalla hiuksia... silleen hankaan sen shamppoon sinne päänahkaan ja tukkaan ja vaahdotan ja sit kun ne on ihan takussa ja tuntuu painavilta päänahassa kun kallistaa päätä ylösalasin ja rupee sitä vettä laskee.. mut en tiiä miten muuten saisin ees hiukset ja päänahan pestyy...
Miltä tää nyt kuulostaa, kaljuunnunko kokonaan mystisesti nopeassa tahdissa ja nuorella iällä ja vielä ennen kaikkea naisena? Kun 40-vuotiaanakin olisi kiva jos olisi tukkaa vielä päässä jos sinne asti elää!?
On sellasia pienen pieniä pisteitä mun päänahassa hirmu paljon josta ei kasva tukkaa yhtään... ne alueet rupee olee tosi suuria ja joka suihku kerran jälkeen oon nyt huomannu et jaa kaljuuntuminen on vaan lisääntyny..
Voisiko sinulla olla PCOS http://en.wikipedia.org/wiki/Polycystic_ovary_syndrome eli munasarjojen monirakkulaoireyhtymä. Se voi aiheuttaa ylimääräistä karvankasvua ja miestyyppistä hiustenlähtöä. Hyvä juttu on se, että muistaakseni miestyyppiseen kaljuutumiseen auttaa Rogain.
Toinen, paljon vakavampi, on aivokasvain mutta siinä tapauksessa sinulla varmasti olisi joitain neurologisia oireita kuten päänsärkyä tai näkö-ja kuulohäiriöitä.
Oletko kokeillut rasvata päänahkaasi jollain kevyellä rasvalla kuten humektanilla?
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 14:12"]
Voisiko sinulla olla PCOS http://en.wikipedia.org/wiki/Polycystic_ovary_syndrome eli munasarjojen monirakkulaoireyhtymä. Se voi aiheuttaa ylimääräistä karvankasvua ja miestyyppistä hiustenlähtöä. Hyvä juttu on se, että muistaakseni miestyyppiseen kaljuutumiseen auttaa Rogain.
Toinen, paljon vakavampi, on aivokasvain mutta siinä tapauksessa sinulla varmasti olisi joitain neurologisia oireita kuten päänsärkyä tai näkö-ja kuulohäiriöitä.
Oletko kokeillut rasvata päänahkaasi jollain kevyellä rasvalla kuten humektanilla?
[/quote]
En ole ja en oo koskaan tollasesta rasvasta kuulukkaan. Ja onko toi PCOS vakavakin tauti? ja mä en ymmärrä et miks kaljuuntusin, tässä iässä, mies tyyppisesti, vaikka olen nainen, hyi helvetti olkoon mua oksettaa... :D tuntuis niin typerältä käyttää naisena jotain miehille tarkoitettuja kaljuuntumislääkkeitä. Ja ei oo näkö tai kuulohäiriöitä tai päänsärkyä nyt mitenkään kamalasti, mitä joskus tietty normaalisti, päässä kyllä on välillä sellanen sekava ja ahdistunu olo mut se johtuu kyllä ihan varmaan vaan psyykkisistä ongelmista... Mulla joskus tosiaan taitaa olla vaan kuivat silmät, kun ne ulkoilmassa vetistää, mut hyvä näkö mulla on! ja kuulossa sellasta et hyvä kuulo myös! mut korvat välillä kutiaa ja märkii pahanhajuista nestettä...
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 13:05"]
Ja mä oon muuten kyllä tosi naisellinen ja herkkä. En koe kyllä yhtään olevani miehinen oikeestaan.. Rakastan naiseutta, flirttailua, kauneutta jne.
[/quote]
Ei se sitten varmaan johdu hormonitasoistasi.
Jokin päänahan ongelma todennäköisesti. Käy ihmeessä lääkärissä niin tulee selko asiaan ja hoitokeinot.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 14:12"]
[/quote]
En ole ja en oo koskaan tollasesta rasvasta kuulukkaan. Ja onko toi PCOS vakavakin tauti? ja mä en ymmärrä et miks kaljuuntusin, tässä iässä, mies tyyppisesti, vaikka olen nainen, hyi helvetti olkoon mua oksettaa... :D tuntuis niin typerältä käyttää naisena jotain miehille tarkoitettuja kaljuuntumislääkkeitä. Ja ei oo näkö tai kuulohäiriöitä tai päänsärkyä nyt mitenkään kamalasti, mitä joskus tietty normaalisti, päässä kyllä on välillä sellanen sekava ja ahdistunu olo mut se johtuu kyllä ihan varmaan vaan psyykkisistä ongelmista... Mulla joskus tosiaan taitaa olla vaan kuivat silmät, kun ne ulkoilmassa vetistää, mut hyvä näkö mulla on! ja kuulossa sellasta et hyvä kuulo myös! mut korvat välillä kutiaa ja märkii pahanhajuista nestettä...
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 13:05"]
Ja mä oon muuten kyllä tosi naisellinen ja herkkä. En koe kyllä yhtään olevani miehinen oikeestaan.. Rakastan naiseutta, flirttailua, kauneutta jne.
[/quote]
Ei se sitten varmaan johdu hormonitasoistasi.
Jokin päänahan ongelma todennäköisesti. Käy ihmeessä lääkärissä niin tulee selko asiaan ja hoitokeinot.
[/quote]
Kyllähän mä välillä sellasta raskaammasta rock musiikistakin tykkään. :D mut niin myös monenlaisesta muusta, bilemusasta ja räpistä jne... kaikki mikä kuulostaa hyvältä :) joten tuossa tuollasta pientä miehisyyttä minussa.
Sitten minulla on ihan selkeät rinnat, semmoset b kupin tissit. Eli en ole jäänyt vartaloltani silleen miehiseksi ettei minulle olisi rintoja kasvanut ja muutenkin mulla on hyvin leveä ja muodokas lantio minkä on sanottu merkitsevän naisellisuutta ja hedelmällisyyttä...
Ja pidän sellaisista vahvoista ja turvallisista ja hellistä miehistä. Miehisistä miehistä.
Tosin kyllä naisetkin joskus jossain mielessä sytyttää, mutta emmä kuitenkaan itseäni mikskään lesboksi lue. Ehkä pieneksi bi-seksuaaliksi joka haluaisi joskus naisen kanssa kokeilla harrastaa seksiä ja ehkä seurustella, jos rakastuu, mut pääasiassa etsin kuitenkin heterosuhdetta ja normaalia parisuhdetta ja perhe-elämääkin ehkä joskus...
Olen myös aika pienikokoinen. Joku 160cm/60kg. En ruumiinrakenteeltani mitenkään hirmu raskas ja miesmäinen. Tosin kasvot ja päänmuoto voi olla vähän pyöreät ja miesmäiset.
Ja mulla on sellanen tunne et tää sairaus puhkes sillon ja niin kuin pahenikin, kun olin henkisesti hyvin epätasapainossa. Ei musta kuulosta järjettömältä et henkinen hyvinvointi + fyysinen liittyvät toisiinsa.
Tiedä sitten millasta helpotusta ja apua ihotautilääkäri osais tähän löytää... koska sinne sitä nyt kai on suoraan lampsittava
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 14:27"]
Punahukka?
[/quote]
Mikä se on?
Tarvitset ehdottomasti spironolaktonia. Lue lääkkeestä ja marssi erikoislääkärille ennen kuin menetät hiuksesi.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 14:36"]
Tarvitset ehdottomasti spironolaktonia. Lue lääkkeestä ja marssi erikoislääkärille ennen kuin menetät hiuksesi.
[/quote]
Mitä se on?? Onko vaarallista?
Kun oon jostain lukenu et nuo lääkkeet voi vaikuttaa esim tulevaan sikiöön siten että siitä kasvaa kehitysvammainen...
En siis ole raskaana tai koskaan synnyttänyt, mutta mietin jos joskus tulisin lapsia kuitenkin saamaan.
Hui kun luin tuosta lääkkeestä niin kuulostipa vahvalta ja pelottavalta tuo sivuvaikutukset... Ilmeisesti joku kolmiolääke kun ei sais välttämättä autollakaan ajaa tms.ja et viel vaikutuksii sydämmeen ja ties mihin... virtsarakon ongelmistakin oli ja kun mulla on jo niitä muuten niin pelkään että tuo vaan pahentaa, jos rupean syömään. Tiedä mitä sitten tapahtuu tai sattuu. :(
Syy voi olla myös täysin arkinen. Nukutko aina toisella kyljellä? Levitätkö sampoota aina samasta paikasta alkaen (silloin siihen aloituspaikkaan tulee aina enemmän sampoota kuin muualle päähän)? Käytätkö hoitoainetta, joka rauhoittaa ihoa? Föönaatko (se rasittaa ihoa paljon)? Kannattaa pestä hiukset vain joka toinen päivä ja iltaisin niin, että hiukset ja päänahka saavat kuivua rauhassa. Käytä hoitoainetta. Levitä sampoo joka kerta eri kohdasta alkaen. Hiero hellästi aika ajoin päätä pesun jälkeen, kun se on jo kuivunut. Talven tullen ja ilmojen kylmetessä ja kuivuessa herkkä iho kuivuu tosi herkästi myös päästä. Vältä geeliä, hiusvaahtoa ja fööniä, kunnes iho rauhoittuu.
Voisiko olla pälvikalju kyseessä? Käy toki lääkärissä.
Sinulla on korkeat testosteroni-tasot. Ala harrastaa fitnesstä, kasvaisit paljon muita naisia isommaksi helposti.
Saat tuntea miehuuden ilot.
Onko kasvoissa ollut mitään kipua tai outoa tunnetta?